Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Brak reakcji na pedał gazu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Brak reakcji na pedał gazu
Autor Wiadomość
herc 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysoka (Łańcut)



  Wysłany: Pią Lis 30, 2007 10:42   [R620] Brak reakcji na pedał gazu
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1994

Szukałem w forumowej szukajce ale za wiele nie znalazłem :/ Mam taki problem od dwóch dni mój R rano jak jest zimny to ma problemy z odpaleniem, a objawia się to tak:
- odpalę go i wejdzie na jakieś 1200 RPM i gaśnie
- za drugim razem odpali wejdzie na 1200 RPM i zejdzie na jakieś 300 - 500 RPM i po 30 sekundach zgaśnie
- za trzecim razem odpali wejdzie na jakieś 1300 - 2000RPm i spadnie do 900 - 1000 RPM i sie trzyma, a jak dodam gazu to w ogóle nie reaguje tylko gaśnie :/
Wymieniłem świece i troszkę lepiej jest. Dziś rano to samo było 20 min odpalałem auto :/ . Jak sie już silnik zagrzeje to wszystko jest ok. Co może to powodować?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 12, 2011 17:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lis 30, 2007 10:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pią Lis 30, 2007 10:47   

Silnik krokowy, zawór jałowych obrotów, czujnik temperatury, wiązki do komputera, nieszczelność w przewodach podciśnienia przy przepustnicy.
Taka lista przychodzi mi do głowy...
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
herc 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysoka (Łańcut)



Wysłany: Pią Lis 30, 2007 10:53   

maciej, jak by t obył krokowy to powinien też wariować jak sie nagrzeje, przynajmniej tak mi się zdaje. Za jakieś 1,5 godz posprawdzam czujniki temp, sondę lamba i te przewody od podciśnienia i wieczorem dam znać
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pią Lis 30, 2007 10:56   

Tak jak pisałem - zajrzyj na tą stronę http://hondaaccord.strefa.pl/ - tam znajdziesz manual do HA CC7 z tym samym silnikiem po polsku.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
herc 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysoka (Łańcut)



Wysłany: Pią Lis 30, 2007 17:12   

No to tak w szkole na warsztatach sprawdziłem wszystkie czujniki sondę lambda i wszystko jest ok, a co się okazało mam pęknięty kolektor wydechowy :/ jak myślicie może to być powodem wariowania silnika przy odpalaniu ??
 
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pią Lis 30, 2007 17:22   

herc napisał/a:
maciej, jak by t obył krokowy to powinien też wariować jak sie nagrzeje, przynajmniej tak mi się zdaje

To źle Ci się zdaje.
Na rozgrzanym motorku możesz całkowicie odłączyć krokowca i silnik będzie pracował poprawnie.
Ja na twoim miejscu najpierw przeprowadziłbym czyszczenie, a następnie reset nastaw krokowca.
Wyciągasz bezpiecznik 10A znajdujący się pod maską i odpowiadający m.in. za radio na 10 minut. Następnie odpalasz motorek i czekasz do załączenia się wentylatora.
W tym czasie nie wolno Ci nawet tknąć pedału gazu. Ma sie rozgrzac na biegu jałowym.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Gru 01, 2007 21:34   

marthinez napisał/a:
herc napisał/a:
maciej, jak by t obył krokowy to powinien też wariować jak sie nagrzeje, przynajmniej tak mi się zdaje

To źle Ci się zdaje.
Na rozgrzanym motorku możesz całkowicie odłączyć krokowca i silnik będzie pracował poprawnie...

a próbowałeś to kiedyś zrobić ? :twisted:
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sob Gru 01, 2007 22:03   

Cytat:
a próbowałeś to kiedyś zrobić ?

Nie.
Słyszałem od mechesa. Osoby, której raczej wierzę. :razz:
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Gru 04, 2007 15:23   

marthinez napisał/a:
Na rozgrzanym motorku możesz całkowicie odłączyć krokowca i silnik będzie pracował poprawnie.

Obawiam się, że nie będzie pracował poprawnie.
Może nie zgaśnie, ale poprawna praca to na pewno nie będzie. :lol:

herc napisał/a:
o to tak w szkole na warsztatach sprawdziłem wszystkie czujniki sondę lambda i wszystko jest ok,

Sprawdź jeszcze zawór termiczny obrotów ssania (jest po prawej od silnika krokowego).
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
herc 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysoka (Łańcut)



Wysłany: Pon Gru 10, 2007 20:38   

piter34 napisał/a:
Sprawdź jeszcze zawór termiczny obrotów ssania


a jak się go sprawdza ?? jakie oznaki mogą być ze jest popsuty ??
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Gru 11, 2007 15:54   

Aby zapewnić płynność obrotów przy nagrzewaniu silnika należy podwyższyć obroty biegu jałowego. Zawór szybkiego biegu jałowego jest sterowany przez wkładką woskową. Gdy silnik jest zimny zawór jest otwarty i dodatkowe powietrze doprowadzane jest do kolektora ssącego podnosząc obroty. Gdy silnik osiàgnie właściwą temperaturę, wosk rozszerza się, zamykając zawór. Przepływ dodatkowego powietrza do kolektora ssącego zamyka się.

Patrz do załącznika.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
herc 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysoka (Łańcut)



Wysłany: Nie Gru 16, 2007 00:50   

Zawór sprawdzony i jest ok :) ogólnie cały problem już jest rozwiązany :) a przyczyna leżała w pękniętym kolektorze, dziś byłem u kumpla blacharza naciągać tył (w październiku gość mi wjechał w tylny zderzak) i mu mówiłem że mam pęknięty to go pospawał, przetestowałem go stał od 14 do 21 na zimnie i odpalił bez problemów i spalanie też wróciło do normy nie pali już 15 - 16 na 100 km tylko 10 - 11 na 100 km (w zbiorniku miałem ok 10 litrów paliwa i jeździłem aż brakło, zrobiłem dokładnie 98 km i wydaje mi sie ze to dobrze :) )

[ Dodano: Nie Gru 16, 2007 00:52 ]
Jak zrestartować komputer w R620 ? ten blacharz mi powiedział żeby go zrestartować. co mi da ten restart ?
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin




Wysłany: Nie Gru 16, 2007 09:16   

to chyba chodzi o to, żeby wyciągnąć bezpiecznik od radia na co najmniej 10 minut, a potem po odpaleniu poczekać aż się włączy wentylator bez dotykania gazu :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Gru 17, 2007 12:29   

sTERYD napisał/a:
to chyba chodzi o to, żeby wyciągnąć bezpiecznik od radia na co najmniej 10 minut, a potem po odpaleniu poczekać aż się włączy wentylator bez dotykania gazu :cool:

Manual od PGM-Fi mówi o 10 sekundach, ale oczywiście na 10 minut nie zaszkodzi. ;-)
Dla mnie 10 sekund to za mało. :mrgreen:

herc napisał/a:
a przyczyna leżała w pękniętym kolektorze

Oczywiście wydechowym, prawda?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
herc 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysoka (Łańcut)



Wysłany: Pon Gru 17, 2007 16:49   

piter34 napisał/a:
Oczywiście wydechowym, prawda?


tak w wydechowym

[ Dodano: Wto Gru 18, 2007 23:20 ]
No ale co mi da taki restart ??
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r620 si] Pedał gazu
skiba99 Rover serii 600, Honda Accord 1 Sob Lis 12, 2011 19:35
slax
Brak nowych postów [R620] Brak reakcji
bzysiu Rover serii 600, Honda Accord 6 Pon Paź 27, 2008 08:22
bzysiu
Brak nowych postów [R620 tdi] Pedał gazu nie reaguje poprawnie
wiktor Rover serii 600, Honda Accord 2 Pią Paź 18, 2013 20:01
wiktor
Brak nowych postów [R620] Problem z silnikiem(lampka+brak reakcji na gaz)
jajco112 Rover serii 600, Honda Accord 14 Czw Sty 10, 2008 16:55
jajco112
Brak nowych postów [620Si] Blokuje się pedał gazu.
Chibi Rover serii 600, Honda Accord 2 Wto Sie 29, 2017 07:46
Chibi



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink