Wysłany: Pon Gru 24, 2007 00:29 [R400] Max 120 km/h
Typ: D Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
Witam, miesiąc temu kupiłem rovera 420D z 96 roku sprowadzonego z niemiec z freiburga. Autko sprawowało się świetnie aż do dzisiaj kiedy wycięło mi niezły numer. Mianowicie na autostradzie nie mogłem przekroczyć 120 km/h bo strasznie się dławiło. Użyłem opcji szukaj i przeglądałem forum ale nigdzie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Planuje jutro podjechać do mechanika ale nie wiem co zasugerować mu wymienić ażeby nie wziął ode mnie za dużo pieniążków. Proszę o porady!
Ps. Dodam jeszcze że wczoraj dolałem dodatek do paliwa na 3/4 baku wlałem całą butelke (oczywiście dodatek do diesla) co miał niby przeczyścić zawory itp itd. cudo itp itd. Może za dużo go wlałem i to jest powodem zamulania? Jak myślicie jak go dotankuje do pełna problem może zniknąć?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 02, 2011 18:38, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Gru 24, 2007 00:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ja bym zaczął od sprawdzenia przewodów między turbinką, a silnikiem - wystarczy, żeby tam coś się naderwało i cała "para" z turbinki idzie w gwizdek.
Do tego sprawdzenie filtra powietrza i paliwa.
Potem sprawdzenie czy paliwo jest dobrze podawane.
To takie rzeczy na początek.
Czy są jeszcze jakieś objawy?
A może coś ostatnio robiłeś (albo mechanik robił) przy autku?
Bo to dość istotne.
[ Dodano: Pon Gru 24, 2007 00:36 ]
yoshi napisał/a:
Ps. Dodam jeszcze że wczoraj dolałem dodatek do paliwa na 3/4 baku wlałem całą butelke (oczywiście dodatek do diesla) co miał niby przeczyścić zawory itp itd. cudo itp itd. Może za dużo go wlałem i to jest powodem zamulania? Jak myślicie jak go dotankuje do pełna problem może zniknąć?
Raczej małe szanse - jeśli to jakiś preparat renomowanej firmy i postępowałeś zgodnie z instrukcją to nic nie powinno się stać.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
No właśnie nie postąpiłem odpowiednio z tym preparatem bo nalałem całe opakowanie na 3/4 baku a powinienem na cały bak. Ale to faktycznie mało prawdopodobne...
Po prostu mam wrażenie tak jakby turbina nie mogła się załączyć bo chyba ją posiadam... jakoś po 2400-3000 obrotów następuje dławienie. Wcześnie mogłem jechać 150-160 bez problemu (nie jeżdżę szybko) a teraz 120 i nie da rady.
Propozycja z wężem od turbiny wydaje sie rozsądna chyba jutro to im zasugeruje. Oby ze mnie zdarli bo chciałem na święta trochę km zrobić.
Szukam jakiegoś manuala do tego auta... Może mi się samemu uda odłączyć przepływomierz czy to są jakieś bardziej zaawansowane działania i laik sobie nie poradzi?
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Pon Gru 24, 2007 10:28
przepływka znajduje się na rurce biegnącej do filtra powietrza, TUŻ obok filtra , wchodzi do niej kostka , użyj płaskiego śrubokręta do podwarzenia wtyczki.
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
Ja mialem podobne problemy. Dlawil mi sie przy obrotach rzedu 3500 obr/min (max. 170 km/h). Po ustawieniu kata wtrysku dziala poprawnie. Jednak jezeli wczesniej nie miales takich problemow to nie wiem czy powodem usterki w twoim przypadku nie bedzie co innego... Pozdrawiam!!
Niestety ku mojemu szczęściu i nieszczęściu po odłączeniu tej wtyczki dzieje się to samo. 120 km/h i dusi się. Samochód zaczyna się dusić na 3 biegu. Już ściągam manuala do auta ale zostało jest 9 godzin hehe więc musze tutaj was pomęczyć Poradźcie co w następnej kolejności sprawdzić, tak żeby pojechać do mechanika i powiedzieć co konkretnie ma zrobić żeby nie zabrał z mojego portfela za dużo.
tzn czy na każdym biegu jest słaby?? czy rozpędza się normalnie a dopiero na 4 i 5 nie ma siły. Sprawdzałeś czy rurka pomiędzy turbiną a kolektorem ssącym jest cała i szczelna?? Sprawdzałeś filtr powietrza i dolot?? Kiedyś był przypadek, że jakiść liść tak skutecznie zatkał rurę do filtra, że były podobne objawy.
No po sprawdzeniu czy wina nie leży po stronie przepływomierza (numer 1 na zdjęciu).
Sprawdziłem czy nie ma żadnego liścia (numer 2 na zdjęciu), były tam dwie pszczoły lecz po ich wyciągnięciu nic się nie zmieniło.
ZDJĘCIE DO TEJ AKCJI: http://aycu14.webshots.co...22157946_rs.jpg
Przeszedłem do punktu (3 numer na zdjęciu). Wyciągnąłem ta "gąbkę" i nic w niej nie znalazłem, oczywiście sprawdziłem czy nie ma w niej liści i pszczół czy też innych stworzeń. Nie było.
Na zdjęciu zatytułowanym "coto" znalazłem coś w podobieństwie do świeczek, nie wiem dokładnie co to ale może to być uszkodzone bo nie są połączone. Proszę o pomoc
Sprawdzałem auto i dokładnie na 3 tysiącach obrotów na 3,4,5 biegu zaczyna się dusić. Na jałowym, 1,2 nie widze problemu. Jak widać załączył mi się nawet CHECK ENGINE w drodze powrotnej z testu.
No to ja bym teraz szukał przytkanego filtra paliwa (puszcza tylko pewną część, ktora starcza dla niższych biegów, ale dla wyższych już nie) lub pompy paliwa - generalnie typowałbym problem z ciśnieniem w układzie zasilania paliwem.
Ktoś jeszcze kiedyś opisywał problem z zaworkiem zwrotnym paliwa przy pompie w serii L - myślę, że warto przeszukać forum i znaleźć tamten wątek i porównać objawy.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Zaworek zwrotny jest za filtrem paliwa kierując się w strone ściany grodziowej, masz tam gruszke która tłoczy rope do filtra i w gruszcze są dwa zaworki, często się zapychają lub są nie szczelne, ropa nie powinna cofać się do zbiornika w żadnym wpadku ponieważ jest problem przy zapalaniu samochodu...
to "coto" wygląda mi na wysprzęglik, tylko te "świeczki" jakoś dziwnie wyglądają mam wrażenie, że było to kiedyś czymś w rodzaju prowadnicy, ale widocznie się ułamało
Leć po prawej stronie błotnika stojąc przodem do samochodu, za akumulatorem jest filtr paliwa i wychodzi z niego węzyk w stronę ściany grodziowej(w stronę tyłu samochodu) idź po wężyku i dotrzesz aż do gruszki. Pompując nią ropę do filtra, powinna ona twardnieć aż będzie jak kamień i tak powinno pozostać, ropa nie powinna się cofać do zbiornika...
Foto
To "coto" ma ułame dwie nóżki od stopy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum