Wysłany: Sro Sty 02, 2008 18:43 [R620] Ciężko wchodzące biegi i zgrzyt przy ruszaniu
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam wszystkich. Czy ktoś może spotkał się z czymś takim? Cieżko wchodzą mi wszystkie biegi. By wrzucić jednykę muszę sie praktycznie zatrzymać a reszta wchodzi z wyczuwalnym oporem lub czasem nawet zgrzytem. Jest tak zwłaszcza rano gdy auto jest zimne potem się troszkę poprawia, ale i tak jest to irytujące. Do tego gdy czasami ruszam stojąc w korku i dam 2000obr puszczając średnio (nie gwałtownie i nie wolniutko) sprzęgło, słysze z okolicy silnika lub skrzyni taki zgrzyt jakby tarcie metalu o metal. Nie jest tak zawsze ale zdarza się. Proszę czy ktoś wie co na to poradzić? Czy to może być tylko wina np. oleju w skrzyni czy mam szykować się na coś więcej? I jeszcze jedno. Wiem, ze na stronie jest spis warsztatów, ale czy ktoś może mi polecić warsztat w Warszawie lub okolicach, który zajął by się tą skrzynią a nie z góry powiedział mi ze najlepiej bym ją w całości wymienił, nie zaglądając do niej? Oczywiście warsztat, który ma normalne ceny. Byłem dziś w EMTI i za samą diagnoze ustarki jeśli wyjmą skrzynie powiedzieli od 600 do 900zł. To dla mnie za dużo. Dodam jeszcze że to nie jest raczej wina sprzęgła bo wysprzęgla dosyć szybko i mam jeszcze miejsce na operowanie wciśniętym pedałem juz po rozłączeniu (a może się nie znam i nie powinno tak być?). Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Lut 13, 2011 01:15, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sty 02, 2008 18:43 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Cieżko wchodzą mi wszystkie biegi. By wrzucić jednykę muszę sie praktycznie zatrzymać a reszta wchodzi z wyczuwalnym oporem lub czasem nawet zgrzytem
Sprawdz stan/poziom oleju w skrzyni
Kobi84 napisał/a:
Jest tak zwłaszcza rano gdy auto jest zimne potem się troszkę poprawia
Taka pora roku
Kobi84 napisał/a:
Do tego gdy czasami ruszam stojąc w korku i dam 2000obr puszczając średnio (nie gwałtownie i nie wolniutko) sprzęgło, słysze z okolicy silnika lub skrzyni taki zgrzyt jakby tarcie metalu o metal
Na poczatek sprawdz czy masz dobrze dokrecone poduszki silnika, a w szczegolnosci ta przy rozrzadzie
Kobi84 napisał/a:
Czy to może być tylko wina np. oleju w skrzyni
Tak, moze tak byc
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Dziękuję za wskazówki. Postaram się jak najszybciej sprawdzić stan oleju. Dowiedziałem się że mogę mieć wyciek w miejscu gdzie wychodzi prawa półoś. Ma ktoś dane (numer katalogowy, wymiary) uszczelniacza jaki może tam wymagać wymiany? Jaki olej najlepiej zalać do skrzyni?
Olej to texaco MTF94, jak go nie dostaniesz to ostatecznie mozesz do skrzyni wlac silnikowy olej 10W-40.
Co do uszczelniacza to skontaktuj sie z osoba z www.tomateam.pl , tam na pewno go dostaniesz
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Wysłany: Czw Sty 03, 2008 09:45 Re: [ R620 si ] Ciężko wchodzące biegi i zgrzyt przy ruszani
Cytat:
Do tego gdy czasami ruszam stojąc w korku i dam 2000obr puszczając średnio (nie gwałtownie i nie wolniutko) sprzęgło, słysze z okolicy silnika lub skrzyni taki zgrzyt jakby tarcie metalu o metal. Nie jest tak z
awsze ale zdarza się. nie znam i nie powinno tak być?).
też tak miałem.jeżdziłem z tym 3 lata inic się nie stało.ciężkie biegi to norma o tej porze roku.p.s.może masz mojego byłego 620si turkus metalik 97r.szary welur
Mam 620si rocznik 94 jasny welur. Dzięki za porady. W sobotę postaram się wymienić olej i dam znać czy pomogło. Dziś zobaczyłem ze mam pękniętą gumę w przedniej poduszce silnika tej przy chłodnicy. Nie ma jakiejś tragedii ale jest widocznie spękana. Gdzie mogę dostać taką poduszkę bądź tuleję w Wawie bo nigdzie nie mogę takiej znaleźć.
[ Dodano: Pią Sty 04, 2008 17:01 ]
Dziś sprawidzłem olej w skrzyni jak i jej szczelność. Okazało się że tno nie skrzynia cieknie tylko to nieszczelność trójnika węży z cieczą chłodzącą - łączący silnik i LPG. Zaś sama skrzynia ma olej. Czy mimo to wymieniać go? Co do zgrzytu przy ruszaniu dziś trwał około 3 sekund dopuki nie puściłem całego sprzęgła. Czy możliwe że cały problem ze skrzynią powoduje sprzęgło mimo iż wysprzęgla całkowicie już po wciśnięciu padału do połowy? Już mnie to dobija. Jeździ się naprawde kiepsko z tak pracującymi biegami a nie wiem co jest tego przyczyną
Nareszcie udało mi sięrozwiązać problem. Wymieniłem olej w skrzyni, pompę sprzęgła i wysprzęglik. Okazało się że problemy z biegami sprawiał układ wysprzęglania. Zgrzyt przy ruszaniu też po wymianie znikł. Co do hałasu podczas pokonywania nierówności wymieniłem gumy stabilizatorów oraz ich łączniki i jest już cisza:) Wcześniej hałas zawieszenia był straszny, teraz jest jak nowe.
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Pon Sty 28, 2008 10:10
ADAM1 napisał/a:
Olej to texaco MTF94, jak go nie dostaniesz to ostatecznie mozesz do skrzyni wlac silnikowy olej 10W-40.
Co do uszczelniacza to skontaktuj sie z osoba z www.tomateam.pl , tam na pewno go dostaniesz
Nie jestem pewien, czy di Hondowskiej skrzyni idzie MTF94. Producent pisze, że MTF94 w przypadku Rovera 600 ma zastosowanie w modelu 620Ti i 620SDi.
VYK000020 (index MG Rover oleju MTF94). W przypadku Hondy będzie to chyba ATF (również manualne).
Tutaj pisałem o tym, że w pewnym momencie ROVER zmienił specyfikację oleju dla skrzyni PG1.
piter34, czy jesteś pewny, że w R600 z silnikiem Hondy (R618 Si, R620i, R620Si, R623Si) też były PG1?
Gdzie to sprawdzałeś?
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Pon Sty 28, 2008 10:41
Książkowe EPC z 2003 roku nie wrzuca do jedego worka wszystkich R600.
piter34, czy jesteś pewny, że w R600 z silnikiem Hondy (R618 Si, R620i, R620Si, R623Si) też były PG1?
Hmm... Szczerze mówiąc uznawałem to za pewnik, ale teraz po sprawdzeniu w biuletynach technicznych taki pewien nie jestem.
Manual do Accorda (ten po polsku) również odnotowuje zmianę oleju na MTF94. Nie wspomina za to ani słowem o "PG1" (tak samo w RAVE nie znajdziemy).
W biuletynach serwisowych z kolei pod hasłem "transmission" jest zarówno skrzynia "PG1", jak i "Honda R600"...
Ten link do archiwum dotyczy jak się okazuje tylko "R620 Turbo", nie wspomina ani słowem o "R620 diesel".
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Manual do Accorda (ten po polsku) również odnotowuje zmianę oleju na MTF94.
To ja już się gubię...
Ale ja mam końcówkę VIN AM 165804, czyli chyba i tak powiniennem wlewać półsyntetyk 10W40, nie?
Przynajmniej tak mam i działa...
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Ale ja mam końcówkę VIN AM 165804, czyli chyba i tak powiniennem wlewać półsyntetyk 10W40, nie?
Ja mam AM190202, czyli teoretycznie przed zmianą.
Moim zdaniem po prostu MTF pojawił się w obiegu w okolicach VIN 204872 (dotyczy R600) i wtedy wprowadzono zmianę specyfikacji, ale bez zmian w samej skrzyni biegów.
Skrzynia chodzi na tym i na tym, ale może MTF jej robi "lepiej"...?
maciej napisał/a:
Przynajmniej tak mam i działa...
Ja też mam 10W40 i też działa...
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Pon Sty 28, 2008 12:46
piter34 napisał/a:
maciej napisał/a:
Ale ja mam końcówkę VIN AM 165804, czyli chyba i tak powiniennem wlewać półsyntetyk 10W40, nie?
Ja mam AM190202, czyli teoretycznie przed zmianą.
Moim zdaniem po prostu MTF pojawił się w obiegu w okolicach VIN 204872 (dotyczy R600) i wtedy wprowadzono zmianę specyfikacji, ale bez zmian w samej skrzyni biegów.
Skrzynia chodzi na tym i na tym, ale może MTF jej robi "lepiej"...?
maciej napisał/a:
Przynajmniej tak mam i działa...
Ja też mam 10W40 i też działa...
Ja do Cabrio wlałem 10W40, ale wydawało mi się, że skrzynia pracuje głośniej. W Hondzie polecili mi zalać skrzynia hondowskim ATFem.
Odświeżam,noszę się z zamiarem zmiany oleju,chcę zalać taki jak w tej aukcji MTF94 Carlube MTF94 jak myślicie będzie ok?Cena przystępna,czy może lepiej taki TEXACO MTF94 czy może po prostu zwykły silnikowy 10W/40?
[ Dodano: Wto Mar 23, 2010 19:39 ]
No że nikt nie odp. to ja napiszę że wymieniłem olej w skrzyni na ten Carlube MTF 94 i pierwsze moje spostrzeżenia to to że skrzynia pracuje nieco ciszej poza tym biegi wchodzą lżej z mniejszym oporem zwłaszcza 1 oraz wsteczny i jeszcze satysfakcja że się ma nowy świeży olej w skrzyni ogólnie polecam.Podczas wymiany bałem się że stary olej będzie czarny jak smoła ale jak się okazało był tylko lekko ciemny taki ciemny brąz czyli jeszcze całkiem,całkiem.Zeszło równo 2L bez żadnych "syfów" czy opiłków w dodatku samochód lekko opuściłem na jedną stronę co by stary olej lepiej zszedł o dziwo wydawał się być gęściejszy niż nowy ,zalałem równo 2L świeżutkiego oleju .
kiedy mocno zgrzyta, biegi ciężko wchodzą warto dolać płynu do zbiorniczka od wysprzęglika, nie wiem jakie tam macie modele ale jak ręką po wężyku dojdziecie do zbiorniczka na deklu powinno być napisane clutch co znaczy po angielsku sprzęgło (w moim zbiorniczek jest pod puszką z bezpiecznikami dostęp trudny, nie łamcie sie jak widać że płyn jest, u mnie było go jak mi sie wydawało dosyć ale po lekkiej dolewce zero zgrzytów, zero problemów, lżej chodzi i załapuje), należy dolać płyn hamulcowy dot3, popompować chwilke pedałem sprzęgła... wszyscy mechanicy od razu wymieniają wysprzęglik i bo to czysty zysk, nowy kosztuje od 250zł, to chyba dużo w porównaniu do 20ml płynu hamulcowego. pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum