Do samodzielnej budowy świateł dziennych można także wykorzystać istniejące reflektory w samochodzie. Ideą jest zasilenie żarówek niższym napięciem od znamionowego, dzięki czemu będą one świecić słabiej, niż jest to potrzebne w nocy, a jednocześnie będą doskonale widoczne nawet w słoneczny dzień. Jako światła dzienne powinno się wykorzystać światła drogowe (długie). Ich reflektor powoduje odbijanie światła daleko do przodu w przeciwieństwie do reflektorów świateł mijania, które mają oświetlać drogę tuż przed samochodem (a więc wiązka światła skierowana jest w dół). Do budowy można wykorzystać przekaźnik (regulator) zmniejszający napięcie na żarówkach do ok. 20 V. Podłącza się go do czujnika ciśnienia oleju, dzięki czemu światła dzienne włączają się automatycznie po włączeniu silnika. Nie włączają się przy tym światła mijania oraz podświetlenie wskaźników na desce rozdzielczej. Koszt regulatora wynosi ok. 40 zł.
Zamierzam sobie takie cudo wstawić w najbliższym czasie
_________________ Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv Masz problem pisz na forum
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sty 30, 2008 11:13 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
...Zamierzam sobie takie cudo wstawić w najbliższym czasie
patrząc na Twoje autko obawiam się, ze możesz mieć problem z zamontowaniem czegoś takiego ... (chyba, że chcesz zakupić komplet oddzielnych świateł) cytat dotyczy aut, w których reflektory świateł mijania i drogowych są oddzielne, a w naszych ROVERkach jak wiesz reflektor jest jeden
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
w naszych ROVERkach jak wiesz reflektor jest jeden
Czyżbyśmy nie mieli 'drogowych'
IMHO nie powinno mieć to większego znaczenia. Wiadomo, że wiązka 'długich' kierowana jest inaczej niż mijania i powinna być lepiej widoczna (przynajmniej w/g tego co piszą).
No właśnie zamierzam wykorzystać żarnik świateł drogowych Jak już zamontuję to postaram się o jakaś dokumentację multimedialną Zreszta dziś sie przygladnąłem i w kilku audikach nowszej generacji dokładnie taki sam mechanizm jest zastosowany (osłabione drogowe) Muszę tylko pomyśleć jak to możliwie małoinwazyjnie zamontować
_________________ Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv Masz problem pisz na forum
no to nic nie rozumiem w takim razie
nie ma tam mowy o dwóch, różnych lampach ... gdzie jedna odpowiada za światło mijania, a druga za światło drogowe ?
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
ale przeciez znasz zasadę odbijania światła w reflektorze z żarówka H4 włókno długich jest nieosłonięte i wysyła strumień w górną i dolną część odbłyśnika i świeci zarówno do góry jak i na dół. A włókno mijania ma od spodu "miseczkę" o jednej krawędzi ścietej pod kątem 15 stopni i dzieki niej świeci tylko w górną częsć odbłyśnika a po odbiciu w sumie cały reflektor świeci w dół wiązka o "europejskim" kształcie No i własnie ów opisywany "regulator" podaje obniżone napiecie na włókno świateł drogowych czyli będziesz widział żółto świecący cały reflektor. A jak włączysz światłą mijania to włókno od drogowych się wyłączy i będzie świeciło włókno od mijania pełną mocą. A jak będziesz chciał włączyc drogowe lub mrygnac drogowymi to po prostu podasz pełne napiecie na włókno drogowych i będziesz miał pełną mocą świecące światłą drogowe
Uffffff
_________________ Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv Masz problem pisz na forum
Rozumiem, że ten dodatkowy obwód będzie załączany z innego (dodatkowego)włącznika. nic nie stoi na przeszkodzie włączyc świateł mijania "włącznikiem oryginalnym". ale jak w tym momencie wyłączy się obwód długich? czyżby ręcznie?? Nie chce dopinac swoich racji(bo całkiem możliwe, że ich nie mam), tylko dosyc niezły pomysł i też bym takie zrobił i najlepiej zasilanie po stacyjce...
Dodatkowy obwód włącza sieautomatycznie po przekręceniu stacyjki, a później same sie włączają i wyłączają automatycznie po włączeniu świateł mijania czy też długich orginalnym włącznikiem w aucie
"a sterowanie impulsowe ukladu powoduje, ze zarówki swieca na 30 % mocy nominalnej pobierajac z alternatora jedynie okolo 40"
To słowo "impulsowe" trochę mi się nie podoba. Ponieważ każde załączenie żarówki skraca jej żywotnośc, ponieważ płynie przez nią większy prąd (tak nas uczyli)
Ktoś się tego doczepi:). moment, nie tragizuje.
wiadomą rzeczą jest że żarówka nie zdąży "zgasnąc" i jej ponowne zażarzenie nie jest tak bardzo szkodliwe, ale jednak bym się upierał i utrzymywał, że troszkę skróci żywotnośc(Ale wygoda jest, a przecież to mniej istotne włókno-"drogowe")
Jestem ZA
pozdrawiam
A tak na marginesie to wolałbym tyrystorowe rozwiązanie. Wtedy wręcz można by wydłużyc żywotnośc takiej żarówki(mniejszy prąd).
Rezystory też by się nadawały, ale nie byłoby oszczędności.
hehe ja się czepie tam masz kilkadziesiąt herców i żarówka nawet nie zauważy tych impulsów co zresztą sam zauważyłeś a tyrystorowe rozwiazanie chyba właśnie na takiej samej zasadzie by działało
_________________ Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv Masz problem pisz na forum
teraz tak sobie myślałem i przypomniałem sobie jak działa tyrystor, stąd ta częstotliwośc impulsów... tak na pierwszy rzut oka się tego doczepiłem. Fajny ten sterownik-przyznaje.
Tylko żeby nie zapominac włączyc mijania, jak zrobi się zmrok
hehe no własnie muszę se jakąś kontrolke przy okazji zapodac i najchętniej wyłączyłbym podświetlenie zegarów w dzień. Ale to wszystko wyjdzie przy montażu
_________________ Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv Masz problem pisz na forum
Racja, zwłaszcza, że zegar byłby bardziej widoczny w dzień:) (żeby był tak podświetlony mocno jak przy zgaszonych światłach)
Rozwiązanie. muszę przyzna, że super, ale u nas w polsce teraz zię nie sprawdza
[ Dodano: Sro Sty 30, 2008 21:16 ]
Racja, zwłaszcza, że zegar byłby bardziej widoczny w dzień:) (żeby był tak podświetlony mocno jak przy zgaszonych światłach)
Rozwiązanie-muszę przyznac, że super, ale u nas w polsce teraz się nie sprawdza, bo jeździmy na światłach w dzień
zmniejszenie poboru prądu, oszczędnosc alternatora i paliwa, oszczędzenie żarówek a szczególnie włókien swiateł mijania, luster i paradkosalnie lepsza widoczność ze względu na inny rozkład wiązki światła
_________________ Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv Masz problem pisz na forum
myślę, że jednak odczuję, szczególnie w żarówkach Nie jeżdżę na najtańszych i przedłużenie żywotności x2 zwraca koszty regulatora. A pozatym $$$ to nie wszystko
_________________ Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv Masz problem pisz na forum
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum