a jaki problem z zabranym dowodem Jedziesz na przegląd uproszczony, zakładasz zwykłe żarówki, odbierasz dowód i dalej zakładasz xenony
bezpieczeństwo to inna sprawa
Bo to Polska właśnie...
tiruces, czy myślisz, że to normalne??
Bo dla mnie bezpieczeństwo to nie jest "inna sprawa".
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lut 10, 2008 17:06 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
a jaki problem z zabranym dowodem Jedziesz na przegląd uproszczony, zakładasz zwykłe żarówki, odbierasz dowód i dalej zakładasz xenony
bezpieczeństwo to inna sprawa
mandat conajmniej 100zl do tego 20zl za przeglad... czyli xenony juz automatycznie wynosza 420zl jak mieszkasz w malej miejscowosci to policja Cie zapamieta i juz nie bedzie tak latwo a mandat dostawac co tydzien
Kiedyś dyskutowaliśmy z jakiego paragrafu to można zrobić, bo chyba Policja musiałaby z Tobą pojechać do diagnosty, żeby ten im powiedział, że to jest nie legalne...
Możesz, bo to ciekawe?
michone napisał/a:
do tego 20zl za przeglad...
Wydawało mi się, że 120... Czegoś nie wiem?
Ja robię przeglądy za chya 180 zł, ale ja mam LPG.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Kiedyś dyskutowaliśmy z jakiego paragrafu to można zrobić, bo chyba Policja musiałaby z Tobą pojechać do diagnosty, żeby ten im powiedział, że to jest nie legalne...
Możesz, bo to ciekawe?
michone napisał/a:
do tego 20zl za przeglad...
Wydawało mi się, że 120... Czegoś nie wiem?
Ja robię przeglądy za chya 180 zł, ale ja mam LPG.
mylisz przeglad techniczny a przeglad uproszczony... ten drugi kosztuje 20 albo 25zl od pkt. czyli np lampy, wyciek oleju, wydech i masz 75zl
Czyli nie moze zabrac dowodu?? no bo jak nie moze wystawic mandatu to nie moze zabrac dowodu...
Yassu [Usunięty]
Wysłany: Nie Lut 10, 2008 20:30
Boże... tak spieprzyć Roverka takim chińskim wynalazkiem...
Dla mnie porażka... 300zl za śmieszne świecidełka + nie daj Boże mandaty i problemy z przeglądami, pieprzyć się ze zmienianiem lamp tylko na przegląd, to jest jak dla mnie czysta głupota Ciekawe tylko czy przy sprzedaży ktoś Ci później odda pieniądze za to co włożyłeś w ten samochód
Ale co tam nie mój cyrk nie moje małpy
Nie ważne czy będziesz oślepiał takim wynalazkiem innych i stwarzał zagrożenie czy tez nie, ważne żeby fajny bajer był tzn zależy dla kogo fajny...
Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Posty: 139 Skąd: Brzeg Dolny/Wrocław
Wysłany: Nie Lut 10, 2008 22:00
michone napisał/a:
mandat conajmniej 100zl do tego 20zl za przeglad... czyli xenony juz automatycznie wynosza 420zl jak mieszkasz w malej miejscowosci to policja Cie zapamieta i juz nie bedzie tak latwo a mandat dostawac co tydzien
Mandatu policja za to nie daje, tylko zabierają dowód, tak samo jak w przypadku przyciemnionych szyb przednich, po prostu auto nie jest sprawne technicznie i trzeba zrobić uproszczony przegląd
Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo to czy te zestawy w przypadku dobrego wyregulowania światła rzeczywiście oślepiają innych i w ogóle stwarzają jakieś zagrożenie, nie wypowiedział się tu jeszcze żaden posiadacz takiego zestawu, więc wszystko jest pisane palcem po wodzie. Wiadomo, że wg. kodeksu powinny być spryskiwacze i autoregulacja, ale wiadomo również, że według niego nie wolno przekraczać prędkości i łamać innych przepisów, które na co dzień olewamy i to również wpływa na bezpieczeństwo nasze i innych. Autoregulacja to do czego tak na prawdę jest potrzebna i czym różni się w przypadku tych zestawów od zwykłej elektrycznej regulacji, też możesz opuścić lub podnieść światła w zależności od obciążenia auta. Natomiast spryskiwacze, czy naprawdę nie można utrzymać w czystości przednich lamp, można je umyć na każdej stacji benzynowej i nie brudzą przecież się aż tak bardzo.
Zaznaczam, że chodzi mi o prawidłowo zamontowanie i ustawione światła!!!
Boże... tak spieprzyć Roverka takim chińskim wynalazkiem...
Dla mnie porażka... 300zl za śmieszne świecidełka + nie daj Boże mandaty i problemy z przeglądami, pieprzyć się ze zmienianiem lamp tylko na przegląd, to jest jak dla mnie czysta głupota Ciekawe tylko czy przy sprzedaży ktoś Ci później odda pieniądze za to co włożyłeś w ten samochód
Ale co tam nie mój cyrk nie moje małpy
Nie ważne czy będziesz oślepiał takim wynalazkiem innych i stwarzał zagrożenie czy tez nie, ważne żeby fajny bajer był tzn zależy dla kogo fajny...
Nie moja kasa nie moje auto, nie mój gust...
Pozdro
wydaje mi sie ze to tylko od gustu zalezy czy zakladac czy nie zakladac, bylem na przegladzie i ..." to pana sprawa i pana problemy z policja....120zl" swiatla mam ustawione by nie oslepiac innych, sa tacy co laduja w poszerzane alusy, sa tacy co laduja w CA, w WT, jak juz wspomnailem gusty i gusciki, pozdrawiam
1. "rozmowa z podkom. Piotrem Sroką, specjalistą Wydziału Ruchu Drogowego KWP Lublin
- Czy zmieniając tradycyjne lampy na ksenonowe, narażamy się na mandat lub zatrzymanie dowodu rejestracyjnego?
- Jeżeli kierowca pojedzie do stacji diagnostycznej, która wyda zaświadczenie, że lampy są zgodne z przepisami, to nie musi obawiać się problemów z policją. Po takich przeróbkach do stacji diagnostycznej warto pojechać nie tylko po zaświadczenie, ale również po to, by w razie konieczności skorygować ustawienie świateł.
- Na jakie kary narażają się kierowcy, którzy nie mają zaświadczenia, a ich ksenony oślepiają innych?
- Policjanci mogą kierowcę takiego samochodu pouczyć, ukarać mandatem w wysokości od 20 do 500 zł, skierować wniosek o ukaranie do sądu grodzkiego, a ponadto zatrzymać dowód rejestracyjny samochodu do czasu przedstawienia przez kierowcę zaświadczenia ze stacji diagnostycznej o zgodności reflektorów samochodu z obowiązującymi przepisami."
2. "Ksenony wyposażone są w wysokociśnieniowe spryskiwacze i system samopoziomowania lamp (zgodnie z przepisami o ruchu drogowym nowe samochody z reflektorami ksenonowymi muszą być w to wyposażone, aby przejść proces homologacji)."
3. "przepisy nic nie mówią o ksenonach montowanych do aut używanych."
4. "Homologacja jest przypisana do klosza lampy, do soczewki i przetwornicy jednocześnie. Te elementy otrzymują jedynie homologację na wspólną pracę. Jeśli wyjmiesz homologowane soczewki i włożysz do homologowanego klosza to tracisz homologację.Czyli jeśli lampa jest przystosowana pod xenon powiedzmy H4 ( np lampy ANGEL EYES gładkie szkło, Homologacja E) oraz posiadamy zestaw HID z homologacją E i przystosowany pod H4 to nie łamiemy prawa. w tym przypadku nie ingerujemu w lampe."
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Posty: 139 Skąd: Brzeg Dolny/Wrocław
Wysłany: Pon Lut 11, 2008 09:26
michone napisał/a:
1. "rozmowa z podkom. Piotrem Sroką, specjalistą Wydziału Ruchu Drogowego KWP Lublin
- Czy zmieniając tradycyjne lampy na ksenonowe, narażamy się na mandat lub zatrzymanie dowodu rejestracyjnego?
- Jeżeli kierowca pojedzie do stacji diagnostycznej, która wyda zaświadczenie, że lampy są zgodne z przepisami, to nie musi obawiać się problemów z policją. Po takich przeróbkach do stacji diagnostycznej warto pojechać nie tylko po zaświadczenie, ale również po to, by w razie konieczności skorygować ustawienie świateł.
- Na jakie kary narażają się kierowcy, którzy nie mają zaświadczenia, a ich ksenony oślepiają innych?
- Policjanci mogą kierowcę takiego samochodu pouczyć, ukarać mandatem w wysokości od 20 do 500 zł, skierować wniosek o ukaranie do sądu grodzkiego, a ponadto zatrzymać dowód rejestracyjny samochodu do czasu przedstawienia przez kierowcę zaświadczenia ze stacji diagnostycznej o zgodności reflektorów samochodu z obowiązującymi przepisami."
2. "Ksenony wyposażone są w wysokociśnieniowe spryskiwacze i system samopoziomowania lamp (zgodnie z przepisami o ruchu drogowym nowe samochody z reflektorami ksenonowymi muszą być w to wyposażone, aby przejść proces homologacji)."
3. "przepisy nic nie mówią o ksenonach montowanych do aut używanych."
4. "Homologacja jest przypisana do klosza lampy, do soczewki i przetwornicy jednocześnie. Te elementy otrzymują jedynie homologację na wspólną pracę. Jeśli wyjmiesz homologowane soczewki i włożysz do homologowanego klosza to tracisz homologację.Czyli jeśli lampa jest przystosowana pod xenon powiedzmy H4 ( np lampy ANGEL EYES gładkie szkło, Homologacja E) oraz posiadamy zestaw HID z homologacją E i przystosowany pod H4 to nie łamiemy prawa. w tym przypadku nie ingerujemu w lampe."
Sporo "teorii", ale co w przypadku gdy ktoś ma gdzieś przepisy ruchu drogowego i jest skłonny ryzykować zabranie dowodu, podobnie jak my wszyscy którzy np. przekraczamy prędkość (nie wierze, że nikomu z nas się to nie zdarza). Nie pytałem o aspekty prawne, bo wszyscy wiedzą co za to grozi, chodzi mi o normalne użytkowanie takiego zestawu
ale co w przypadku gdy ktoś ma gdzieś przepisy ruchu drogowego i jest skłonny ryzykować zabranie dowodu
Na pewno "tylko" zabranie dowodu
A co z kierowcą z przeciwka, którego możesz oślepić On wpakuje się w np. drzewo a ty nawet o tym nie będziesz wiedział
Gratuluję dobrego samopoczucia
Ostatnio zmieniony przez Paul Pon Lut 11, 2008 09:36, w całości zmieniany 1 raz
ale co w przypadku gdy ktoś ma gdzieś przepisy ruchu drogowego i jest skłonny ryzykować zabranie dowodu
Na pewno "tylko" zabranie dowodu
A co z kierowcą z przeciwka, którego możesz oślepić On wpakuje się w np. drzewo a ty nawet o tym nie będziesz wiedział
Gratuluję dobrego samopoczucia :nieok:
ja nie rozumiem dlaczego piszecie o oslepianiu...
po pierwsze samopoziomowanie lamp w autach nie dziala dynamicznie i dziala tylko na postoju... wyobrazacie sobie ze regulacja swiatel miala by dzialac w czasie rzeczywistym?? jak wpadniesz w dziure gdzie trwa to ulamki sekund. Ja jestem przeciw wszelkiemu przerabianiu lamp. Ale jesli kupimy lampy pod xenon i dobrze je wyregulujemy to nie powinno byc problemu... Zalozylem juz odpowiedni temat na forum prawnym i zobaczymy czy dyskusja sie rozpocznie
Załóżmy, że wyregulojesz na stacji (w samochodzie kierowca).
Jeden pasażer w aucie = regulację diabli biorą i świecisz za wysoko
Przy zwykłych żarówkach nie jest to wielki problem (chociaż jakiś jest) ale przy tej 'kupie' światła z xenonów to już jest duży problem.
Podobnie z brudzeniem świateł - wystarczy trochę kurzu, żeby inaczej się światło załamywało (a raczej rozpraszało).
Ja wiem, kierowcy jadącemu z takimi światłami to nie przeszkadza ......
[ Dodano: Pon Lut 11, 2008 09:45 ]
michone napisał/a:
autach nie dziala dynamicznie i dziala tylko na postoju
OK, ale dostosowuje Ci światła przed ruszeniem, w zależności od obciążenia.
michone napisał/a:
wyobrazacie sobie ze regulacja swiatel miala by dzialac w czasie rzeczywistym??
Nie ma takiej opcji, bo wtedy byłoby jeszcze gorzej
Jak mamy dobrze ustawione swiatla to pozniej jak wiecej osob wsiada to wystarczy uzyc elektrycznej regulacji...
Chciałbym tylko zauważyć ze fabrcnie nowe mitschubishi lancer evo posiada xenony i nie posiada spryskiwaczy i co wtedy??
zestaw samopoziomowania Hella sterownik + kable + czujniki na wahacze to koszt kolo 300-400zl na allegro. co do spryskiwaczy to dwa spryskiwacze z skody to ok300zl i pompka 150.
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Posty: 139 Skąd: Brzeg Dolny/Wrocław
Wysłany: Pon Lut 11, 2008 09:59
Przecież po regulacji w stacji diagnostycznej można regulować lampy manualnie (przecież każde lampy mają regulację elektryczną, bądź manualną), zapakujesz auto to obniżasz. Jeżeli chodzi o czystość to bez przesady, pytałem kolegów, którzy mają seryjnie zamontowane xenony w autach i drobne zabrudzenie, jak np kurz nie stwarza zagrożenia (nikt z naprzeciwka nie mruga ) i wymycie lamp co jakiś czas na stacji benzynowej wystarcza
Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Posty: 139 Skąd: Brzeg Dolny/Wrocław
Wysłany: Pon Lut 11, 2008 10:08
albo nie ma płynu
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Pon Lut 11, 2008 10:35
michone napisał/a:
Paul napisał/a:
tiruces napisał/a:
ale co w przypadku gdy ktoś ma gdzieś przepisy ruchu drogowego i jest skłonny ryzykować zabranie dowodu
Na pewno "tylko" zabranie dowodu
A co z kierowcą z przeciwka, którego możesz oślepić On wpakuje się w np. drzewo a ty nawet o tym nie będziesz wiedział
Gratuluję dobrego samopoczucia :nieok:
ja nie rozumiem dlaczego piszecie o oslepianiu...
po pierwsze samopoziomowanie lamp w autach nie dziala dynamicznie i dziala tylko na postoju... wyobrazacie sobie ze regulacja swiatel miala by dzialac w czasie rzeczywistym??
A czy Ty jeździsz na regulacje świateł pa kazej wizycje na stacji benzynowej, zakupach w hipermarkecie, czy jakiejkolwiek sytuacji, gdy coś przewozisz?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum