Wysłany: Pon Lut 18, 2008 09:07 [R620] Wysprzęglik - do czego służy ???
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995
jakieś pół roku temu wymieniłem sprzęgło, jednak mechanik powiedział mi ze musiałbym wymienić jakiś wysprzęglik bo jest wyrobiony. Wczoraj rano po odpaleniu auta i wrzuceniu 1 biegu sprzęgło zachowywało się bardzo dziwnie - bardzo szybko złapało i w górnej partii miało bardzo duży luz - czy to wina tego wysprzęglika? Jaki jest koszt i trudnośc w wymianie tego elementu. Z góry thx
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 22, 2011 12:46, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lut 18, 2008 09:07 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Tak. Na 99% to kwestia wycieku z hydrauliki układu sprzęgła.
Wysprzęglik to element hydrauliczny (taki siłownik) przenoszący siłę z pedału sprzęgła na łapę - służy wysprzęglaniu.
Jeśli jest wyrobiony to między tłoczkiem, a obudową zaczyna puszczać płyn i układ się zapowietrza - objawy, które podałeś dokładnie na to wskazują.
Metoda na "krótką metę" to dolewanie płynu DOT4 do układu sprzęgła (mały zbiorniczek koło zbiorniczka płynu układu hamulcowego - po lewej stronie komory silnika na ścianie grodziowej), ale jeśli układ cieknie (a wysprzęglik jest wyrobiony), to i tak trzeba go wymienić.
Warto też od razu sprawdzić pompę sprzęgła, bo ona nawet częściej niż wysprzęglik cieknie.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
No ja mam dwie lewe ręce, więc zawsze korzystam z pomocy mechaników, ale jeśli chcesz to robić sam, to tak jak napisał Skiba - Rave Twoim przyjacielem.
[ Dodano: Pon Lut 18, 2008 14:53 ]
Dodam jeszcze, że istnieją jeszcze reparaturki wysprzęglika i pompy sprzęgła, ale jeśli te części są wyrobione, tak jak powiedział Twój mechanik, to reparaturka na pewno nie pomoże.
Reparaturki pomagają jeśli pompa lub wysprzęglik są w dobrym stanie, a tylko części gumowe się posypały.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
ok, dzięki, jednak nie zauważyłem żadnego ubytku płynu. Sprzęgło po nagrzaniu auta wróciło do normy, ale muszę to sprawdzić, bo jeżdżę za dużo, żeby spotkała mnie jakaś niespodzianka w trasie
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
ok, dzięki, jednak nie zauważyłem żadnego ubytku płynu. Sprzęgło po nagrzaniu auta wróciło do normy, ale muszę to sprawdzić, bo jeżdżę za dużo, żeby spotkała mnie jakaś niespodzianka w trasie
To raczej nie przez nagrzanie.
Prawdopodobnie masz niewielką nieszczelność i układ się zapowietrza, a kilkakrotne wciśnięcie sprzęgła powoduje odpowietrzenie i przywrócenie normalnej pracy.
Miałem tak, jak po montażu nowej pompy sprzęgła mechanicy mi nie dokręcili głównego przewodu pompa-wysprzęglik.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
No to dzisiaj sytuacja się powtórzyła, ciężko w ogóle było włączyć którykolwiek bieg. Sprawdziłem ten zbiorniczek i nastała w nim głęboka susza. Jaki to znak? pompa sprzęgła czy wysprzęglik? Płynu dolałem i jest lepiej.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Musisz obejrzeć po kolei:
- Pompa jest tuż pod zbiorniczkiem - łatwo obejrzeć czy się z niej leje, z pompy może też się lać do kabiny - trzeba obejrzeć czy okolice pedału sprzęgła nie są wilgotne (u mnie w dwórch R600 ciekła pompa, a w żadnym wysprzęglik)
- Wysprzęglik jest przy skrzyni - trudniej go obejrzeć - takie małe cuś dość nisko, do czego wchodzi przewód hydrauliczny
- Warto obejrzeć sam przewód - wychodzi z pompy i biegnie w dól pod silnikiem i wchodzi do wysprzęglika
Dolewanie płynu będzie pomagać dopóki wyciek będzie mały, ale potem to dwa wciśnięcia sprzęgła i koniec, więc bierz się szybko do roboty.
A przy okazji, to na Twoim miejscu obejrzałbym stan przewodów hamulcowych pod podwoziem, bo z moich doświadzczeń z R600 wynika, że czas rdzewienia tych przewodów jest dość podobny do czasu zużywania się pompy (wiem, że to nie ma kompletnie żadnego związku, ale ma potobny czas zużycia i warto to sprawdzić).
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Musisz obejrzeć po kolei:
- Pompa jest tuż pod zbiorniczkiem - łatwo obejrzeć czy się z niej leje, z pompy może też się lać do kabiny - trzeba obejrzeć czy okolice pedału sprzęgła nie są wilgotne (u mnie w dwórch R600 ciekła pompa, a w żadnym wysprzęglik)
- Wysprzęglik jest przy skrzyni - trudniej go obejrzeć - takie małe cuś dość nisko, do czego wchodzi przewód hydrauliczny
- Warto obejrzeć sam przewód - wychodzi z pompy i biegnie w dól pod silnikiem i wchodzi do wysprzęglika
Dolewanie płynu będzie pomagać dopóki wyciek będzie mały, ale potem to dwa wciśnięcia sprzęgła i koniec, więc bierz się szybko do roboty.
A przy okazji, to na Twoim miejscu obejrzałbym stan przewodów hamulcowych pod podwoziem, bo z moich doświadzczeń z R600 wynika, że czas rdzewienia tych przewodów jest dość podobny do czasu zużywania się pompy (wiem, że to nie ma kompletnie żadnego związku, ale ma potobny czas zużycia i warto to sprawdzić).
dzięki wielkie, na pewno sprawdzę te przewody. trochę sie martwię tym sprzęgłem a dzisiaj mam jeszcze do zrobienia 300 km - lece na Szczecin
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
dzięki wielkie, na pewno sprawdzę te przewody. trochę sie martwię tym sprzęgłem a dzisiaj mam jeszcze do zrobienia 300 km - lece na Szczecin
No to często dolewaj płynu i powinienneś dojechać.
Na szczęście DOT4 jest tani.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
dzięki wielkie, na pewno sprawdzę te przewody. trochę sie martwię tym sprzęgłem a dzisiaj mam jeszcze do zrobienia 300 km - lece na Szczecin
No to często dolewaj płynu i powinienneś dojechać.
Na szczęście DOT4 jest tani.
Dolewać nie muszę, po prostu nigdy do tego zbiorniczka nie zaglądałem i możliwe, że ten płyn po prostu zużył się z czasem. Dzisiaj rano zrobiłem już 150km i nie ubyło ani kropli, także jest nadzieja ze to tylko przez to
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Dolewać nie muszę, po prostu nigdy do tego zbiorniczka nie zaglądałem i możliwe, że ten płyn po prostu zużył się z czasem. Dzisiaj rano zrobiłem już 150km i nie ubyło ani kropli, także jest nadzieja ze to tylko przez to
On nie ubywa "z czasem", ani nie paruje - ten układ powinien być idealnie szczelny.
A wyciek nie zależy od ilości km, tylko od czasu (jeśli kapie gdy sprzęgło jest puszczone) lub od ilości wciśnięć sprzęgła.
Jeśli jechałeś te 150 km w trasie, to mogłeś sprzęgła prawie nie naciskać.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Dolewać nie muszę, po prostu nigdy do tego zbiorniczka nie zaglądałem i możliwe, że ten płyn po prostu zużył się z czasem. Dzisiaj rano zrobiłem już 150km i nie ubyło ani kropli, także jest nadzieja ze to tylko przez to
On nie ubywa "z czasem", ani nie paruje - ten układ powinien być idealnie szczelny.
A wyciek nie zależy od ilości km, tylko od czasu (jeśli kapie gdy sprzęgło jest puszczone) lub od ilości wciśnięć sprzęgła.
Jeśli jechałeś te 150 km w trasie, to mogłeś sprzęgła prawie nie naciskać.
Oczywiście masz racje, może kapać - przekonam sie za kilka dni jak sprawdze czy cos uciekło W sumie jak stoję na jakichkolwiek światłach w mieście to zawsze mam wciśnięte sprzęgło - wiem, że to nie jest zdrowe ale robie tak od około 500 tys przejechanych km
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
wiem, że to nie jest zdrowe ale robie tak od około 500 tys przejechanych km
Złe odruchy należy zwalczać...
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
no to zrobiłem 800 km i jest spokój, tzn sprzęgło chodzi lepiej niż wcześniej i nic płynu nie ubywa, także chyba dobry znak dobrze czasami zajrzeć do zbiorniczków do których nigdy się nie zaglądało
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Mimo wszystko sprawdzaj poziom razez z poziomem oleju - powoli Ci to uniknąć przykrej niespodzianki.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum