Przeciesz w każdym samochodzie masz zawór do regulacji spalania. Tak serio to im mniej deptasz po nim tym mniej pali. Diesla zawsze prowadz na obciąrzeniu i niskich obrotach (tylko tyle żeby nie dudniło). No i nie przyśpieszać nie poczebnie. (zasada kto chamuje przepłaca).
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sty 28, 2008 12:05 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
No myślę, że tankując BP Ultimate Diesel już nic nie muszę dolewać . Cena wyższa, ale chyba i większa pewność o parametry, szczególnie w zimie. Chwalą się, że już wprowadzili specjalną zimową wersję
Wysłany: Sob Lut 23, 2008 15:10 Re: [r75] jak jezdzic ekonomicznie? i jeszcze jakies pytania
kamiloski88 napisał/a:
jak jedzic tym autem zeby spalanie bylo jak najmniejsze
Najpierw odpowiedz sobie na trzy pytania (możesz publicznie w tym miejscu):
1- Na którym biegu jeździsz przy prędkości 50 km/h?
2- Jak często jeździsz na tzw. "luzie"?
3- Jak często stosujesz hamowanie silnikiem?
Zobaczymy jak można Ci pomóc, ale najpierw odpowiedz.
Pozdrawiam
denaturat też dobry , tylko proszę nie spożywać ale wlewać
Benzyna i dodatki z cpn-u tak, ale denaturat zawiera wode i alkohol ( chodz skazony ale da sie pic }. Jak procenty sie ulotnia, a szybko odparowuja to zostaje sama woda, która zalega potem w filtrze i zamarza na kość. Doświadczeneie z toYoty.
Wysłany: Pon Lut 25, 2008 13:25 Re: [r75] jak jezdzic ekonomicznie? i jeszcze jakies pytania
Strider napisał/a:
kamiloski88 napisał/a:
jak jedzic tym autem zeby spalanie bylo jak najmniejsze
Najpierw odpowiedz sobie na trzy pytania (możesz publicznie w tym miejscu):
1- Na którym biegu jeździsz przy prędkości 50 km/h?
2- Jak często jeździsz na tzw. "luzie"?
3- Jak często stosujesz hamowanie silnikiem?
Zobaczymy jak można Ci pomóc, ale najpierw odpowiedz.
Pozdrawiam
1. najczesciej 3-4
2. zadko
3. prawie za kazdym razem gdzy chce zwolnic
No więc jeśli chcesz zmniejszyć spalanie swojego auta to powinieneś bezwzględnie odpowiedzieć jak poniżej... (osoby o słabych nerwach proszę o przejście do następnego wątku bez czytania poniższych linijek...)
1- jak tylko 50tka pojawi się na budziku - WRZUCASZ PIĄTY BIEG
2- na LUZIE NIE JEŹDZISZ NIGDY (kilkanaście-kilkadziesiąt metrów przed skrzyżowaniem dopiero wyrzucasz bieg "na luz")
3- hamujesz silnikiem TAK CZĘSTO JAK TO TYLKO MOŻLIWE
Tylko BEZWZGLĘDNE stosowanie się do tych zasad pozwoli Ci zobaczyć różnicę w spalaniu już po pierwszym tankowaniu!!
To brzmi jak reklama dennego produktu, ale sprawdziłem na sobie i dlatego mogę z całą odpowiedzialnością potwierdzić, że to działa.
Jeśli chcesz zmniejszyć spalanie - zapomnij o paleniu gumy spod świateł, zapomnij o jeżdżeniu z prędkością 90 kmh po mieście!, zapomnij o dynamicznej jeździe i niemal o wszystkich swoich dotychczasowych przyzwyczajeniach.
Ja potraktowałem to jak wyzwanie i jestem teraz bardziej zadowolony z ekologicznej jazdy niż z miny człowieka zostawionego na skrzyżowaniu w tyle
Życzę powodzenia w realizacji zamierzenia...
Pozdrawiam
[ Komentarz dodany przez: thef: Pon Lut 25, 2008 15:27 ] Zmieniłem wyróżnienie na zielone, kolor czerwony zarezerwowany jest dla administracji forum oraz moderatorów
Ostatnio zmieniony przez thef Pon Lut 25, 2008 15:25, w całości zmieniany 1 raz
1- jak tylko 50tka pojawi się na budziku - WRZUCASZ PIĄTY BIEG
...pod warunkiem, że nie mamy pod górkę i przestajemy przyspieszać, tzn. tylko delikatnie wciskamy pedał gazu. Każde większe wciśnięcie pedału gazu na tym biegu i przy takiej prędkości spowoduje zwiększenie spalania (w fazie przyspieszania) oraz szybsze zużywanie się jednostki napędowej
Strider napisał/a:
2- na LUZIE NIE JEŹDZISZ NIGDY (kilkanaście-kilkadziesiąt metrów przed skrzyżowaniem dopiero wyrzucasz bieg "na luz")
Kilkanaście
"dziesiąt" bym wykreślił
Poza tym dodałbym, że to dotyczy tylko tylko sytuacji, w której chcemy się zatrzymać!
Zakręt należy zawsze pokonywać na biegu!
[ Dodano: Pon Lut 25, 2008 14:43 ]
Strider napisał/a:
zapomnij o dynamicznej jeździe
Tutaj się nie zgodzę i chyba już w tym wątku pisałem, że mniej paliwa spalimy przyspieszając z prędkości A do B w sposób dynamiczny niż "kapeluszniczy"
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pon Lut 25, 2008 20:29
hamowanie silnikiem i nie jeżdżenie na loozie to sie zgadza w 100% ale...
Strider napisał/a:
Jeśli chcesz zmniejszyć spalanie - zapomnij o paleniu gumy spod świateł, zapomnij o jeżdżeniu z prędkością 90 kmh po mieście!, zapomnij o dynamicznej jeździe i niemal o wszystkich swoich dotychczasowych przyzwyczajeniach.
jak tylko 50tka pojawi się na budziku - WRZUCASZ PIĄTY BIEG
Kolega chyba nigdy nie jechał R75 w dieselku. Przy 50 km/h na piątym biegu to obroty są dużo poniżej 1000, więc to auto się po prostu toczy, a nie jedzie. Przy takiej jeździe to stanowisz wręcz zagrożenie dla ruchu...
Ja przy 50 km/h zawsze mam 3 bieg i nie zamierzam tego zmieniać .
Przecież z taką prędkością poruszasz się tylko w terenie zabudowanym, więc ciągle przyspieszasz-zwalniasz. Jazda po mieście na 5-tym biegu to porażka...
To tylko moje zdanie.
Pozdrawiam!
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
Kolega chyba nigdy nie jechał R75 w dieselku. Przy 50 km/h na piątym biegu to obroty są dużo poniżej 1000
Osobiście mam wrażenie, że na 5-tym biegu przy 50 km dławi mi się silnik ... sprawdzałem wczoraj - więc raczej odpada - po mieście (50km) poruszam się na 4-ce.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
bo jak puścisz gaz na biegu to powyżej pewnych obrotów całkowicie jest odcinany dopływ paliwa. A na luzie zawsze silnik dostaje benzynę żeby podtzrymać pracę silnika.
PS.Pozatym przy hamowaniu na biegu w mniejszym stopniu obciążamy hamulce
Gdy jedziesz na luzie silnik spala wiecej paliwa aby utrzymac wolne obroty, niz wtedy gdy jedziesz bez gazu na biegu. Wtedy toczace sie auto samo poprzez kola i zespol napedowy odciaza silnik. Komputer pokazuje wtedy zuzycie paliwa na poziomie 0 l/100km
_________________ obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum