Pomógł: 5 razy Dołączył: 14 Mar 2005 Posty: 164 Skąd: RUMIA
Wysłany: Sob Cze 02, 2007 22:07 [R416] Wymiana tylnego zawieszenia. POMOCY
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997
Czy ktos wymieniał może tylne zawieszenie. Chodzi mi dokładniej o wymiane wszystkich tuleji lub o wymiane wahaczyka na ktorym opiera sie amortyzator bo w nim sa juz 3 tuleje. Jest klopot ze znalezieniem ich. Serwis chce kolosalne pieniadze... Cukierki dostalem bez problemu za nie wielkie pieniadze (50zł/szt.) ale z reszta jes klopot.
Czy ktos moze wymienial te tuleje?? Gdzie mam szukac ich? Jak sobie poradziliscie? Czy Honda Civic ma takie samo zawieszenie?
PROSZE O POMOC
_________________ Pozdrowienia z 3miata
Tacowski R416 Si
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Sty 20, 2011 18:51, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Cze 02, 2007 22:07 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
u mnie wymieniali tulejki, ale chyba taniej wyjdzie całe wahaczyki
Nie jestem pewny (tak na 95%) ale powinny pasowac od hond civic, ale od wersji hatchback, bo sedan to inksza inkszość
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Sob Cze 02, 2007 22:24, w całości zmieniany 1 raz
ja wszystko dałem do roboty w warsztacie AL-EX (o którym od niedawna zmieniam posytywne zdanie) i za cały tył z częściami dałem jakiś 1000, ale część kupiłem sam (m in cukiery za 140 złych i właśnie tulejki do dolnych wahaczy )
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 297 razy Dołączył: 24 Mar 2007 Posty: 1793
Wysłany: Pon Cze 11, 2007 13:08
Co do cukierkow, mam kupione te tuleje firmy Febi i przymierzam sie jutro do wymiany. Sa na tych gumach nalane strzalki i pytanko --- czy wciskac je strzalkami w dol czy w gore ?
[ Dodano: Wto Cze 12, 2007 4:30 pm ]
OK, dzis wymienialem tuleje i strzalki sa w dol. Calosc zajela mi niecale 5h w tym najwiecej zabawy bylo z recznym.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Sty 2007 Posty: 115 Skąd: Książ Wielki
Wysłany: Czw Cze 14, 2007 13:06
Tacowski napisał/a:
Czy ktos moze wymienial te tuleje?? Gdzie mam szukac ich? Jak sobie poradziliscie? Czy Honda Civic ma takie samo zawieszenie?
Hej,
Udało Ci się dostać tylne tulejki? Zdaje się, że mam podobny problem - w Japan Cars kupiłem trzy rodzaje (tuleja wahacza poprzecznego, na której opiera się amortyzator) i właśnie mechanik mi dał znać, że żadna nie pasuje
Daj znać jak udało Ci się załatwić tą sprawę.
Dzięki z góry
Pozdrawiam
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Maj 2007 Posty: 200 Skąd: Bojanowo, Leszno
Wysłany: Czw Cze 14, 2007 15:07
Ja mam ten sam problem i napewno będę go drążył aż znajdę co trzeba. Po wymianie cukierów tył się usztywnił ale odezwało się coś innego. W jeżdżeniu nie przeszkadza, poza stukaniem. Na pewno łączniki stabilizatora są do wymiany, dostały ostro gdy tuleja była uszkodzona. Nie wiem jeszcze jak tuleje wahaczy poprzecznych ale już wiem, że ogólnie ciężko będzie zdobyć co trzeba, raczej trzeba będzie dobrać elementy od innych aut bo w katalogach jedyne co mają do Roverów to wahacz przód górny i dolny, sworzeń dolny, łącznik stabilizatora, cukiery na tył i wahacz poprzeczny na tył. Inna sprawa to kupić coś z tych katalogów poza cukierami i sworzniem. Rzecz prawie niemożliwa.
O podłącze się do tematu - więc cukierki tez mam już na oki z febi czy jakoś tak ale ewidentnie mam do wymiany taka inną tulejke bliżej koła nie wiem jak się nazywa dzis na wieczór zrobie fotkę to jutro wkleję-bo też nigdzie nie widziałem może komuś już udało się gdzieś te gumy z tylnego zawieszenia zdobyć?????
Jest jeszcze inne wyjście. Mam do wymiany praktycznie wszystkie tulejki tylnego wahacza z cukierem włącznie. W aucie po sprowadzeniu z Reichu, nic nie pukało ,ale od miesiąca na naszych kartoflowiskowych niby- drogach wszystkie tulejki maja luzy i pęknięcia, przez co zawieszenie z prawej puka. Zdecydowałem zakupić wahacz podłużny i poprzeczne- góra i dół z demontażu z angola z dobrymi tulejami. Po czasie znów się wytrzepią ,ale nie mam problemu z kombinowaniem roveropodobnych tulejek.Cena to ok 120 - 150 zł + wymiana we własnym zakresie
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Nie Paź 28, 2007 20:31
Z dostępnością tulei nie ma problemu spisz które potrzebujesz i zadzwoń średnio cena oryginalnych to ok 70 zł.
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Dzięki kol. przemo285 za info i atrakcyjną cenę tulejek ,ale znalazłem rys. tylnego zawieszenia Hondy Civic (wygląda na taki sam).
Ponadto Seba Kamiński bastec22@wp.pl wysłał ceny poszczególnych tulejek:
Nas interesują trzy rodzaje wg. schematu:
H - tuleja tzw. cukierek (duża) 1 szt na stronę cena 47 zł (FEBI bilstein)
F - tulejka wahacza poprzecznego dół 2 szt -//- cena 2 x 41 zł.
E - tulejka wahacza poprzecznego dół 1 szt -//- cena 1 x 39 zł.
pozostałe to:
D - 2 szt na stronę za 65 zł
G - 1 szt -//- za 41 zł
I - 1 szt -//- za 33 zł
Trochę drogo ale to Honda
Odświerzę trochę ten temacik.
Oczywiście jak w tytule zdarzyło się i mi poszła tuleja oznaczona na poniższym rysunku nr 12. Jeszcze tego nie ruszałem ale widać wyraźnie że koło tyle porusza się lekko w przód i tył na tej tulei.
Teraz pytanko co mogło puścić razem z tą tulejką może ktoś wie lub czy potrzeba wymiany z dwóch stron lub czy razem z tą tulejką należałoby coś wymienić
Również prośba o jakieś porady jak to wszystko rozebrać tzn od czego najlepiej zacząć i w jakim kierunku rozmontowania pójść.
Pomógł: 297 razy Dołączył: 24 Mar 2007 Posty: 1793
Wysłany: Nie Mar 02, 2008 20:50
Radze wymienic odrazu z dwoch stron, koszt zbieznosci przod i tyl wyniesie okolo stowki wiec po co placic dwa razy. Najlepiej sciagnac caly wachacz, choc ktos juz je wymienial bez zdejmowania. Ja jednak mialem problem z wbiciem nowej i musialem zdjac (od strony wydechu nawet jest problem z wybiciem). Najwiecej czasu mi zeszlo z rozlaczeniem i zalozeniem linki recznego. Rozlanczalem miejsca zaznaczone cyferkami 4, 15, i bodajze 6 lub 10. Zajelo mim to 6 godz razem z odpowietrzaniem hamulca tylniego.
Również radzę wymienić z dwóch stron i od razu na geometrię (całą, a nie tylko zbieżność) - laserowo 80zł. Nie ma co z tym długo zwlekać, bo szkoda opon (u mnie lewa strona była przekoszona, bo nie było okazji/możliwości zajechania na badania i teraz mam jedną oponę z wytartym bieżnikiem ) i bezpieczniej, bo bez tego może Ci uciekać tył przy zakrętach i przejeżdzaniu przez nierówności jak np. tory tramwajowe. Co do tulei, to w InterCarsie kupowałem od Civica, bo tradyjnie od Rovera nie było (od 216 mi wcisnął, ale nie pasują), ceny od 45 do 110zł za oryginał.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum