no srednio
Honda CRX 1.6 VTEC 16v
moc silnika (kW/KM) 110 kW / 149 KM
max moment obrotowy (Nm) 144
prędkość maksymalna (km/h) 222
przyspieszenie (0-100km/h) 7.2
oj coś grubo namieszałeś z tego co pamiętam to:
CRX wychodził w wersji VTEC 1,6 130km i wersji VTI 1,6 160km pierwszego możesz oglądać w tylnym lusterku drugiego przez przednia szybę
ps. chyba ze ktoś zostawił sobie tylko fotel jak to teraz modne to tez przez przednia szybkę:)
podaje dane ze strony jakie znalazlem, takze nie wiem, pewnie byla to wersja 130KM bo ogladalem wlasnie filmik jaki kumpel nagral no i szybko go odsadzilem ze startu
zalezy o ktorej wersji mowimy. Jesli o CRX II gen to silnik Vtec b16a1 ma 150 KM, oprocz tego 3 jednostki dohc 124, 130 i 137KM wszystki przy ok 900KG masy
Pierwsza generacja to 1.5sohc 100KM i 1.6Dohc 125KM
Trzecia generacja to SOHC VTEC 16V (125 KM) i DOHC VTEC (158 KM)
silniki VTI nie wystepowaly w CRX a w CIVICU
iVT to byl b16a1 w civicu
VTI to byl b16a2 160KM w civicu po 92r od 97r 170KM z 1.8(b18c4)
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
zalezy o ktorej wersji mowimy. Jesli o CRX II gen to silnik Vtec b16a1 ma 150 KM, oprocz tego 3 jednostki dohc 124, 130 i 137KM wszystki przy ok 900KG masy
Pierwsza generacja to 1.5sohc 100KM i 1.6Dohc 125KM
Trzecia generacja to SOHC VTEC 16V (125 KM) i DOHC VTEC (158 KM)
silniki VTI nie wystepowaly w CRX a w CIVICU
iVT to byl b16a1 w civicu
VTI to byl b16a2 160KM w civicu po 92r od 97r 170KM z 1.8(b18c4)
oj oj trochę kłamiesz dobrze pamiętałem chociaż były jeszcze inne wersje faktycznie
"W 1990 roku Civic i CRX i-VT Debiutowały w Europie, gdzie po raz pierwszy dostępny był silnik 1,6 DOHC-VTEC. Model i-VT dość istotnie różnił sie od pozostałych werji Civic'a Ek. Z zewnątrz zmieniono przedni zderzak , maskę oraz lampy aby wizualnie odróżnić wersje i-VT od pozostałych modeli oraz zmieścić jednostkę napędową B16A pod płaską karoseria Hondy Civic. Z boku można zauważyć charakterystyczne listy oraz naklejkę Dohc Vtec na przednich drzwiach. Tył pojazdu można bylo odróżnić pod innym zderzaku oraz charakterystycznej blendzie pomiędzy lampami z napisem "Civic Vtec". We wnętrzu można było znaleźć kubełkowe fotele oraz obrotomierz z czerwoną linią zaczynającą się od 8 tysięcy obr/ min co było zapowiedzią mocnych wrażeń z jazdy. Do napędu zastosowano nieco słabszy silnik o kodzie B16A1 który osiągał 150KM, bazował on na jednostce napędowej z Hondy Integry XSi i RSi, która po raz pierwszy pojawiła się w 1989 w japońskich wersjach Hondy. Jak przystało na silnik z serii B16 jest on wysokoobrotowy. przejście w drugą fazę systemu VTEC odbywa się przy 5700rpm i trwa aż do 8500rpm. Wzrostowi obrotów towarzyszy uzależniające wycie silnika. Civic i-VT osiągał 100 km/h w niewiele ponad 7 sekund oraz prędkość maksymalną wynoszącą 208 km/h"
VTI to nie rodzaj silnika... Bo w seriach VTI siedza sielniki Vtec
Vtec to nic innego jak odpowiedniek roveroskiego VVC
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 333 Skąd: Warszawka
Wysłany: Pon Mar 17, 2008 14:06
HaDeSsS napisał/a:
michone napisał/a:
Vtec to nic innego jak odpowiedniek roveroskiego VVC
tutaj sie mylisz, bo to jest troche inna konstrukcja i np silnika z VVC nie da sie uturbic bo nie da sie go zestroic a VTEC sie da
wcale się nie myli - michone'owi chodziło po prostu o zasadę działania, że są zmienne fazy, a to, że się nie da uturbić to też chyba nieprawda - z tego co się orientuję to się da tylko cholernie trudno
_________________ moja historia motoryzacji: - Fiat Cinquecento; 700; - Fiat Punto 1.2 8V; - Fiat Bravo 1.2
16V; - MG ZR 160; - Golf V 2.0TDI; - Golf VI GTD
"W 1990 roku Civic i CRX i-VT Debiutowały w Europie, gdzie po raz pierwszy dostępny był silnik 1,6 DOHC-VTEC. Model i-VT dość istotnie różnił sie od pozostałych werji Civic'a Ek. Z zewnątrz zmieniono przedni zderzak , maskę oraz lampy aby wizualnie odróżnić wersje i-VT od pozostałych modeli oraz zmieścić jednostkę napędową B16A pod płaską karoseria Hondy Civic. Z boku można zauważyć charakterystyczne listy oraz naklejkę Dohc Vtec na przednich drzwiach. Tył pojazdu można bylo odróżnić pod innym zderzaku oraz charakterystycznej blendzie pomiędzy lampami z napisem "Civic Vtec". We wnętrzu można było znaleźć kubełkowe fotele oraz obrotomierz z czerwoną linią zaczynającą się od 8 tysięcy obr/ min co było zapowiedzią mocnych wrażeń z jazdy. Do napędu zastosowano nieco słabszy silnik o kodzie B16A1 który osiągał 150KM, bazował on na jednostce napędowej z Hondy Integry XSi i RSi, która po raz pierwszy pojawiła się w 1989 w japońskich wersjach Hondy. Jak przystało na silnik z serii B16 jest on wysokoobrotowy. przejście w drugą fazę systemu VTEC odbywa się przy 5700rpm i trwa aż do 8500rpm. Wzrostowi obrotów towarzyszy uzależniające wycie silnika. Civic i-VT osiągał 100 km/h w niewiele ponad 7 sekund oraz prędkość maksymalną wynoszącą 208 km/h"
VTI to nie rodzaj silnika... Bo w seriach VTI siedza sielniki Vtec
Vtec to nic innego jak odpowiedniek roveroskiego VVC
w artykule nie znalazłem nic na temat tego ze w CRX nie występuje jednostka VTI 160km? Poza tym nie wiem po co go wkleiłeś jak jest wyraźnie na temat CRX z 1990 roku o iVT?
odnośnie źródeł wikipedi nie korzystam bo można sie na nich przejechać nikt nie weryfikuje danych wpisywanych przez przypadkowe osoby (często nie znające tematu).
odnośnie Vtec'a to nie jest żaden silnik tylko chip zwiększający wydajność jednostki na większych obrotach...
czy ja gdzieś napisałem ze VTI to rodzaj silnika?
to serii samochodu ( serii oprócz jednostki silnikowej była wyposażona również w lepsze hamulce, lepsze fotele, ospojlerowanie itd..)
oj oj trochę kłamiesz dobrze pamiętałem chociaż były jeszcze inne wersje faktycznie
Spokojnie - nie oskarżaj o kłamstwa, bo nie wierzę, żeby ktokolwiek tu kogokolwiek świadomie wprowadzał w błąd, raczej może korzystać z gorszego źródła.
Można to w milszy sposób wyjaśnić wskazując te dokładniejsze.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Tempest, wiesz nie bylem dopierdliwy bo moglem sie przyczepic ze VTEC byl pierwszy, wiec VVC to odpowiednik VTEC'a a nie na odwrot ale jezeli chodzi o idee o opiera sie na zmiennych fazach, natomiast zasada dzialania lekko inna. Z tego co czytalem to da sie uturbic to tak, ale nie da sie tego zestroic wiec nie dziala tak jak powinno, czyli nie ma sensu uturbiac
oj coś grubo namieszałeś z tego co pamiętam to:
CRX wychodził w wersji VTEC 1,6 130km i wersji VTI 1,6 160km pierwszego możesz oglądać w tylnym lusterku drugiego przez przednia szybę
ps. chyba ze ktoś zostawił sobie tylko fotel jak to teraz modne to tez przez przednia szybkę:)
1. Nie ma czegos takiego jak versja V-tec - bo to jest typ silnika
2. W pierwszej generacji wychodzily modele 1.3, 1.5i, 1.6i-16, HF, DX, Si, '85 / Si '86-'87, 1.5i-12V, 1.6i-16V
W drugiej generacji : VT, 1.6i-16V, HF, DX, Si, 1.5X, SiR
w trzeciej generacji : ESi, VTi, S, Si, VTEC(tylko USA), VXi, SiR
3. występowaly silniki :
w pierwszej generacji : SOHC 60KM, 76KM, 80KM, 91KM, 100KM, 110KM DOHC 125KM, 135KM
w drugiej generacji:SOHC 62KM, 92KM, 105KM, 110KM, DOHC 130KM, DOHC VTEC 150KM, 160KM(japonia)
w trzeciej generacji : SOHC -105KM ,SOHC VTEC 125KM, DOHC VTEC 158KM,170KM(japonia)
Cytat:
tutaj sie mylisz, bo to jest troche inna konstrukcja i np silnika z VVC nie da sie uturbic bo nie da sie go zestroic a VTEC sie da
1.VTEC (eng. Variable valve Timing and lift Electronic Control system) - czyli nic innego jak zmienne fazy rozrządu
2.VVC da sie uturbic sam dawalem adres strony na forum z uturbionym VVC do 400HP, gosc nawet sprzedawal kity(w kosmicznej ilosci funtow)
3. Majac na mysli odpowiednik chodzilo mi o zastosowanie zmiennych faz, a nie ze to ten sam silnik
Cytat:
w artykule nie znalazłem nic na temat tego ze w CRX nie występuje jednostka VTI 160km?
nie ma czegos takiego
Cytat:
czy ja gdzieś napisałem ze VTI to rodzaj silnika?
odp.
Cytat:
w artykule nie znalazłem nic na temat tego ze w CRX nie występuje jednostka VTI 160km?
Cytat:
odnośnie Vtec'a to nie jest żaden silnik tylko chip zwiększający wydajność jednostki na większych obrotach...
1.VTEC (eng. Variable valve Timing and lift Electronic Control system) - system kontroluje czas i wznios zaworów w zależności od obrotów silnika, stopnia otwarcia przepustnicy. Wałki rozrządu mają po jednej "zwykłej krzywce dla każdego zaworu silnika, dodatkowo dla każdej pary zaworów (ssących lub wydechowy) występuje dodatkowa "duża" krzywka. Po przekroczeniu danego zakresu obrotów i przy spełnionych podstawowych wartunkach (właściwa temperatura i poziom oleju) system przełącza sterowanie zaworami na krzywki wałków rozrządu o dłuższym czasie otwarcia i większym wzniosie
.Do dziś firma Honda specjalizuje się w systemie zmiennych faz rozrządu i jest w tej kategorii motoryzacji na 1 miejscu w świecie.
2. Na chlopski rozum są silniki dohc i dohc Vtec tak jak w Roverze 1.8 i 1.8VVC
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
oj oj trochę kłamiesz dobrze pamiętałem chociaż były jeszcze inne wersje faktycznie
Spokojnie - nie oskarżaj o kłamstwa, bo nie wierzę, żeby ktokolwiek tu kogokolwiek świadomie wprowadzał w błąd, raczej może korzystać z gorszego źródła.
Można to w milszy sposób wyjaśnić wskazując te dokładniejsze.
mój błąd powinno być... jestem innego zdania:) he he
mój błąd powinno być... jestem innego zdania:) he he
Spoko, luzik.
michone napisał/a:
1. Nie ma czegos takiego jak versja V-tec - bo to jest typ silnika
michone napisał/a:
1.VTEC (eng. Variable valve Timing and lift Electronic Control system) - czyli nic innego jak zmienne fazy rozrządu
Jak dla mnie sam sobie przeczysz, bo to nie są same "zmienne fazy", tylko elektroniczny system kontroli nad nimi, a systemy elektroniczne mają to do siebie, że wersje zmieniają się dość szybko.
Polecam np. http://www.hondapl.org/tech/vtec.html gdzie piszą o 4 różnych wersjach zależnych od tego do czego w danym silniku miała zmiana faz służyć (ekonomia, czy wzrost osiągów).
michone napisał/a:
2.VVC da sie uturbic sam dawalem adres strony na forum z uturbionym VVC do 400HP, gosc nawet sprzedawal kity(w kosmicznej ilosci funtow)
3. Majac na mysli odpowiednik chodzilo mi o zastosowanie zmiennych faz, a nie ze to ten sam silnik
Z tym nie można się nie zgodzić.
Uturbić da się prawie wszystko, tylko problem jest z zestrojeniem nastawów komputera - VTEC jest dobrze opracowany, bo jest go dużo na świecie, a VVC to rzadkość stąd słabo opracowana technologia "uturbiania".
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
oj coś grubo namieszałeś z tego co pamiętam to:
CRX wychodził w wersji VTEC 1,6 130km i wersji VTI 1,6 160km pierwszego możesz oglądać w tylnym lusterku drugiego przez przednia szybę
ps. chyba ze ktoś zostawił sobie tylko fotel jak to teraz modne to tez przez przednia szybkę:)
1. Nie ma czegos takiego jak versja V-tec - bo to jest typ silnika
2. W pierwszej generacji wychodzily modele 1.3, 1.5i, 1.6i-16, HF, DX, Si, '85 / Si '86-'87, 1.5i-12V, 1.6i-16V
W drugiej generacji : VT, 1.6i-16V, HF, DX, Si, 1.5X, SiR
w trzeciej generacji : ESi, VTi, S, Si, VTEC(tylko USA), VXi, SiR
3. występowaly silniki :
w pierwszej generacji : SOHC 60KM, 76KM, 80KM, 91KM, 100KM, 110KM DOHC 125KM, 135KM
w drugiej generacji:SOHC 62KM, 92KM, 105KM, 110KM, DOHC 130KM, DOHC VTEC 150KM, 160KM(japonia)
w trzeciej generacji : SOHC -105KM ,SOHC VTEC 125KM, DOHC VTEC 158KM,170KM(japonia)
Jest przyjęte że są wersje Hond z VTEC'em i bez (mocniejsze - słabsze) stad uogólnienie
Piszesz że nie było wersji CRX VTI a teraz sam ja wklejasz?
Cytat:
w artykule nie znalazłem nic na temat tego ze w CRX nie występuje jednostka VTI 160km?
nie ma czegos takiego
CRX wersji VTI jednak jest sam ja wkleiłeś patrz wyżej
Cytat:
czy ja gdzieś napisałem ze VTI to rodzaj silnika?
odp.
Cytat:
w artykule nie znalazłem nic na temat tego ze w CRX nie występuje jednostka VTI 160km?
fakt moje przejęzyczenie "nie występuje w wersji VTI" patrz wyzej wystepuje:p
Cytat:
odnośnie Vtec'a to nie jest żaden silnik tylko chip zwiększający wydajność jednostki na większych obrotach...
widzę ze masz mały problem z odróżnianiem VTI i VTEC wiec jeszcze raz:
VTI seria samochodu
VTEC system elektroniczny wspomagający silnik
_________________ Tomcata na części info na PW
Ostatnio zmieniony przez piter34 Pią Mar 21, 2008 17:08, w całości zmieniany 1 raz
koledz sprawa roznosi sie o mylenie pojec model auta, model silnika typ etc. :
1. Nie ma wersji silnika VTI lub z takim oznaczeniem ( nigdzie nie napisalem ze taki występowal)
2. Nie ma wersji CRX znanej pod nazwa VTEC(oprocz japonii)
3.Napisalem wczesniej ze nie ma wersji VTI (jako modelu) z mojej nie wiedzy przed r200 szukalem CRX drugiej generacji w budzie ED9. W drugiej generacji nie wystepowaly VTI, dopiero w 3 generacji.
4.Maciej nie zaprzeczam sam sobie Nie chodzilo mi o to ze Vtec to jest to samo co VVC jak wiemy silniki hondy są duzo przed naszymi K series . Po prostu chodzilo mi ze w silnikach Vtec byly zmienne fazy tak jak VVC, nie rozwodze sie na technologiami tutaj zastosowanymi. Chodzilo mi glownie o porownaniu nazewnictwa silniki 1.8VVC i 1.8 w Roverkach, tak jak 1.6Vtec i 1.6 w Hondach.
5. Wiele osob rozroznia tylko dwa rodzaje CRX IIgen zwykly i Vtec mowie tu glownie o sprzedawcach na allegro. Niestety jest to błąd
[ Dodano: Pon Mar 17, 2008 15:25 ]
twoje słowa
Cytat:
oj coś grubo namieszałeś z tego co pamiętam to:
CRX wychodził w wersji VTEC 1,6 130km i wersji VTI 1,6 160km
Czyżbym to ja mial problem z rozroznianiem?? wskaż miejsca gdzie popelnilem błąd.
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
4.Maciej nie zaprzeczam sam sobie Nie chodzilo mi o to ze Vtec to jest to samo co VVC jak wiemy silniki hondy są duzo przed naszymi K series . Po prostu chodzilo mi ze w silnikach Vtec byly zmienne fazy tak jak VVC, nie rozwodze sie na technologiami tutaj zastosowanymi. Chodzilo mi glownie o porownaniu nazewnictwa silniki 1.8VVC i 1.8 w Roverkach, tak jak 1.6Vtec i 1.6 w Hondach.
Ok. To już rozumiem.
Bo jak napisałeś o "wersji VTec" to zrozumiałem, że nie było różnych wersji=odmian VTec silników zakeżnie od konfiguracji układu, a były przynajmniej cztery zależnie od ilości wałków i celu zastosowania układu (dla mnie "wersja" to kolejna odmiana - jak z Windows'ami 3.1, 95, 98, ME, 2000 ZP, Vista itp), a Ty jak rozumiem pisałeś o to że była wersja samochodu "VTec" w sensie wyposażenia itp - tak jak "BRM", czy "Type-R".
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum