Wysłany: Pon Mar 17, 2008 15:43 [214i 97] problem z paleniem
Hej witam wszystkich.
Prosze o pomoc moj rover 214i 8v nie chce palic jak nie dam gazu. Co moze byc przyczyna? jak dodam gazu to pali a bez gazu to zaskoczy i gasnie.
[ Dodano: Pon Mar 17, 2008 15:50 ]
Zapomnialem dodac jak zapali to chodzi ok.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Mar 17, 2008 15:43 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Hej na zimnym silniku mam co ponad 1000 obrotów a pozniej maleją do ponizej 1000 tak ze ogolnie z wolnymi obrotami nie ma problemu. jedynie z tym ze przy paleniu musze dawac gazu, bo jak nie to zaskoczy i odrazu zgasnie. Po takim zgaszeniu ewentualym zaduszeniu np przy ruszaniu znacznie gorzej jest odpalic silnik, trzeba dłuzej krecic(może to cos Wam mowi) dzieki za wczesniejsze posty.
[ Dodano: Pon Mar 17, 2008 18:25 ]
A i jeszcze do poprzedniego posta , nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy cieply zawsze jest tak samo.
czasami jak za krótko przytrzymałem "starter", to za drugim podejściem gorzej łapał... tak jak by się rozkręcał, zorkręcał... i chwycił(jak diesel na mrozie:)))) ... to odkąd założyłem gaz (i to jest może właśnie tym spowodowane, że silnik gaszony jest na lpg, ale i tak łapie od "strzała"-jestem dumny z lpg (nie jest to sekwencja))
Przymierzam się do czyszczenia przepustnicy...może to naturalne ale po wrzuceniu na luz, albo po wysprzęgleniu, albo po przygazówce autko chodzi "sekundkę" na podwyższonych obrotach nieco ponad 1000obr/min.a po chwili opada poniżej 1000(i jest normalnie).
Hej
OK a mam jeszcze takie pytanie, bo szukalem troche na forum jak sie zabrac za czyszczenie krokowca i przepustnicy i wyczytalem ze trzeba odpiąć ten kabel co zasila/steruje krokowcem. I pisze tam zeby najpierw sciagnąć klemy z aku. I teraz moje pytanko czy napewno musze sciagac klemy i czy po sciagnięciu nie bede mial problemów z immo?
Pozdrawiam
Irek
[ Dodano: Wto Mar 18, 2008 07:38 ]
Pluto mam do Ciebie jeszcze jedno pytanko, bo widze ze masz gaz, nie sekwencje. Ja wlasnie jak tylko rozwiąze ten problem to tez chce założyć i zastanawiam sie czy sekwence czy 2gen. Napisz jak Ci sie sprawuje autko na gazie, ile pali itp:) i jaką masz instalacje. Z góry wielkie dzieki.
[ Dodano: Wto Mar 18, 2008 07:38 ]
Pluto mam do Ciebie jeszcze jedno pytanko, bo widze ze masz gaz, nie sekwencje. Ja wlasnie jak tylko rozwiąze ten problem to tez chce założyć i zastanawiam sie czy sekwence czy 2gen. Napisz jak Ci sie sprawuje autko na gazie, ile pali itp:) i jaką masz instalacje. Z góry wielkie dzieki.
Pozdrawiam
Silnik 8V.
W trasie delikatnie (do 100km/h) 7-8l LPG/100km,
Tryb mieszany, -trasy ok od 5km do 20km ok 10l LPG/100km.
średnio spalam ok 8-9 l. gazu (tak też przyjmuje, że 8 do 9 litrów to moje spalanie roverka)
Dosyc spalanie jest "elastyczne" i w duzej mierze zależy od "nogi"
Jest to świerza instalacja, może trzeba ją podrególowac, kopa ma lepszago niż na benzynie. czasem jak energicznie wdepne to przydławi. Ogólnie jestem zadowolony. pali idealnie na dotyk... BRC.Poprosze gazowników, jeśli to możliwe, żeby mi zmniejszyli dawkę(może zniknie dławienie, to dławienie to przy ok1500obr/min)
Przed instalacją gazu, benzyny mi brał na trasie, delikatnie jadąc, 5,7 l/100km. teraz nie wiem.
[ Dodano: Wto Mar 18, 2008 08:23 ]
z immo nie bedzie problemów(byc może tylko zsynchronizujesz pilota- instrukcja tu: http://www.roverki.pl/article.php?sid=307 możesz śmiało odpiąc klemę.
ok wielkie dzieki za info. Rozumiem ze masz instalacje II gen?? nie sekwencje?? Za silniczek wezme sie pewnie dopiero w sobote bo wczesniej nie zdąże:( Mysle jeszcze nad wymianą filtra paliwa ale chyba najpierw krokowiec. jeszcze raz wielkie dzieki
Przymierzam się do czyszczenia przepustnicy...może to naturalne ale po wrzuceniu na luz, albo po wysprzęgleniu, albo po przygazówce autko chodzi "sekundkę" na podwyższonych obrotach nieco ponad 1000obr/min.a po chwili opada poniżej 1000(i jest normalnie).
To akurat jest normalne i nie ma potrzeby grzebania w przepustnicy.
Do świec ktoś tam zaglądał? Może są w kiepskim stanie, bardzo zaolejone? Wtedy też żle pali.
by może, bo twoje opisy nie wskazują za bardzo na krokowca(bo silnik pracuje po odpaleniu jak powinien 1500>800obr...ale jeszcze posłuchaj po "30 sekundach" po wyłączeniu zapłonu czy silniczek krokowy pracuje. przyłóż ucho i słuchaj... (chyba dźwięk: tyrkotanie takie...)
Nie swiece były wymianiene tydzien temu razem z olejem i filtrami. Zobacze jeszcze w nocy kable może cos z nimi. A wracając do krokowca to podobno w przepustnicy jest jakis kanalik, obejscie przepustnicy, tak sie zastanawiam czy np jego zatkanie nie objawialo by sie tym, ze wlasnie przy paleniu musze dodawac gazu?. Czy przy paleniu krokowiec uchyla troche przepustnice, czy powietrze idzie tylko przez ten kanalik?
Jutro wracam do domu to zobacze, ale wydaje mi sie ze to napewno cos z tym ustawieniem krokowca i to tylko przy rozruchu. Bo ja dam gazu do pali odrazu a po zapaleniu wszytsko ok moc ma, wolne obroty tez, wydaje mi sie ze chodzi bardzo dobrze tylko to palenie.
a BTW w starszych samochodach wyposazonych w przepustnice "poldkowa" cus czytalem ze krokowy ustawia przepustnice po wylaczeniu silnika do kolejnego odpalenia i to w oparciu o temp
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum