Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Maj 2008 Posty: 13 Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob Sty 02, 2010 16:39 [R 214i '99] Problem ze wstecznym
Witam.
"Przekopałem" forum, ale nic nie wydaje się pomocne w moim przypadku. Wiem że problem ze skrzyniami w R to częsty przypadek, który również mnie dosięgnął.
Mój problem polega na tym, że wsteczny ostatnimi czasy za każdym razem wyskakuje. Udaje się cofać tylko na półsprzęgle, przytrzymując mocno drążek zmiany biegów i leciutko dodając gazu(na płaskim terenie) oraz ciągle manewrując sprzęgłem w górę i w dół i oczywiście przytrzymując mocno drążek zmiany biegów, gdy przyjdzie cofać pod górkę. Mimo tych zabiegów i tak bieg wyskakuje i trzeba go ponownie wrzucać co by się kapkę cofnąć.
Strasznie mnie to irytuje. Jest jakiś sposób żeby temu zaradzić?? Co robić, aby się tego problemu pozbyć??
Uprzedzając pytania dodam, że bieg wchodzi do końca, olej w skrzyni wymieniony 2 miesiące temu, pozostałe biegi chodzą lekko, wchodzą bez problemu i nigdy nie wyskakują. Skrzynia chodzi cicho i bez zgrzytów. Jedyny problem ze wstecznym.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.
Niestety nikt mi nie pomógł, a teraz stało się tak, że już muszę coś z tym zrobić. Bardzo proszę o pomoc!!
Czy lepiej kupić na allegro używaną skrzynię czy może próbować naprawiać, a jeśli tak to czy macie jakiś dobry warsztat w okolicach Trójmiasta, który by mi to zrobił?? Jeszcze raz bardzo proszę o pomoc:(
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sty 02, 2010 16:39 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Czy lepiej kupić na allegro używaną skrzynię czy może próbować naprawiać
ja już mam dwie skrzynie za sobą, takiego problemu jak opisujesz nie miałem i nie wiem co się mogło stać. Ale skoro twierdzisz, że wszystko chodzi jak należy to nie ma się co pchać w używki tylko naprawić tą.
Ja miałem dużo więcej problemów dlatego zmieniałem skrzynię, w sumie na 2 skrzynie wydałem ponad 1500zł i nie jestem zadowolony zbytnio.
Pierwsza skrzynia chodziła w miarę dobrze ale szybko zaczęła wyć do tego dwójka wchodziła zawsze ze zgrzytem (niecały rok pochodziła u mnie)
Druga skrzynia niby jest ok ale dwójka i czwórka nie wchodzi zbyt płynnie jak to było w mojej starej skrzyni. Jeśli znajdziesz mechaniora który Ci to naprawi do 500zł to naprawiaj!
mam ten sam problem ze wstecznym, tylko mi wskakuje jak mocno wcisnę sprzęgło i powoli wrzucę wsteczny, gdzieś wyczytałem że to częsty przypadek w R 200 może to wina oleju?
Olej raczej nie, wymieniłem go jakieś 2 tyg. temu i jedynie co poprawiło, to biegi wchodzą bardzo ładnie, nawet wsteczny lepiej wchodzi bo wcześniej musiałem robić tak, że wrzucałem wsteczny, potem popuszczałem trochę sprzęgło aby trybiki się przekręciły i dociskałem wsteczny, wtedy wchodził.
Po wymianie to już prawie nie występuje, bieg wchodzi od razu, ale chciał bym wiedzieć czy komuś udało się zlokalizować przyczynę wypadania biegu, bo jak to u mnie się pojawi to będę wiedział co robić przynajmniej.
Robisz tak:
Bierzesz śrubokręt, włazisz pod samochód z przodu od strony kierowcy i patrzysz na skrzynię. Tam widać jej połączenie, są śruby i jest na samym dole jedna śruba, która wyróżnia się wielkością.
Śrubokrętem obdrapujesz całe błoto które tam jest, potem szmatką przecierasz.
Bierzesz płaską miskę aby weszła pod ten kurek zlewowy, bierzesz śrubokręt (bodajże 17 tam wchodzi) i odkręcasz tą śrubę.
I tutaj następuje zlewanie oleju, jest go tam około 2 litry.
Ja osobiście zostawiłem samochód na 24h aby wszystko tam ściekło bo olej był już czarny i gęsty.
Po takiej operacji, odkręcamy obudowę od filtra powietrza i ściągamy ją razem z rurą gumową która idzie do przepustnicy.
Pod nim znajduje się odpowietrznik (siedzi obok czujnika biegu wstecznego, taki przykryty czarną zatyczką).
Tą drogą wlewa się olej do skrzyni.
Ale trzeba jeszcze wiedzieć ile zalać. Do tego celu służy śruba, która znajduje się za skrzynią (trzeba się nieźle nagimnastykować) i jest takiej samej wielkości do śruba spustowa.
Do skrzyni wlewamy tyle oleju, aby przez tą śrubę za skrzynią zaczął olej wyciekać, wchodzi tam około 2l (przed tym oczywiście zakręcamy śrubę spustową).
Ja osobiście wlałem Shell 75W80 za jakieś 55zł 2l. Wlazły całe 2l i jeszcze było mu mało, ale już nie dolewałem, skręciłem wszystko i tak sobie jeżdżę.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Maj 2008 Posty: 13 Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie Sty 03, 2010 12:28
Dzięki za odpowiedzi. U mnie olej był wymieniany całkiem niedawno więc nie może to być raczej jego wina.
Też skłaniałem się raczej ku naprawie. Pytanie tylko czy zna ktoś godny polecenia warsztat w okolicach trójmiasta?
przepraszam ze odgrzebuje stary temat ale potrzebuje pomocy. korek do sprawdzania poziomu oleju w skrzyni ? czy moglby ktos to zaznaczyc jakas obrysowka ? bo nie chce sie pomylic przy mojej skrzyni. w sklepie mi powiedziano ze jak sie pomyle i odkrece cos innego to moze byc juz po skrzyni. takze chcialbym uniknac takiej pomyłki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum