Wysłany: Sro Mar 12, 2008 20:34 [R623] Dziwna usterka jakie mogą być przyczyny
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.3 Rok produkcji: 1994
[R623 2.3 LPG 94r]Witam wszystkich, proszę o wszelkie sugestie co do możliwości problemu. Podczas przyśpieszania jest wyczuwalne drganie z przodu pojazdu, nasila się się im mocniej wcisnę gaz. Drgania te nie są wyczuwalne przy hamowaniu. Nie ma różnicy czy skręcam czy jadę prosto. Dzieje się tak od momentu zakupu, jaka może być przyczyna. Dodam iż jest to silnik 2,3 i automatyczna skrzynia biegów auto z 94 roku.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 22, 2011 18:31, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Mar 12, 2008 20:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysłany: Wto Mar 18, 2008 13:53 Re: [R623 2.3 LPG 94r] dziwna usterka jakie mogą być przycz
neo184 napisał/a:
[R623 2.3 LPG 94r]Dodam iż jest to silnik 2,3 i automatyczna skrzynia biegów auto z 94 roku.
nie wykluczone że coś z zawieszeniem silnika lub skrzyni - poduchy, ale:
kiedyś miałem omegę B TDS'a w automacie i przy ostrym butowaniu czuć było dziwne drgania na budzie samochodu, u mnie było to spowodowanie poprzez automat, u Ciebie moze być coś innego, nie wiem. dodam jeszcze, ze nic z tym nie robiłem, tak jeździłem i tak dalej sprzedałem samochód. nie było to aż tak bardzo dokuczliwe, aczkolwiek dziwne.
PS. w automacie pilnuj właściwego poziomu oleju w skrzyni, sprawdza się go tylko przy włączonym silniku, tak by pompa "zassała" olej do sprzęgła hydrokinetycznego.
nie wykluczone że coś z zawieszeniem silnika lub skrzyni - poduchy, ale:
jak najłatwiej sprawdzić czy to poduchy, jakie są montowane i ile ich jest, w inter carsie nie potrafią odpowiedzieć jakie tam są - potrzebne są na wzór. Wiem że nie jest to uciążliwe ale chce zrobić na dłuższych trasach trochę męczy robię około 40tyś km rocznie.
[ Dodano: Wto Mar 18, 2008 16:48 ]
Cytat:
PS. w automacie pilnuj właściwego poziomu oleju w skrzyni, sprawdza się go tylko przy włączonym silniku, tak by pompa "zassała" olej do sprzęgła hydrokinetycznego.
czy do sprawdzenia poziomu oleju w skrzyni jest jakiś bagnet ?, czy jeśli stan nie jest prawidłowy to wymienić cały olej czy tylko dolać - dodam że skrzynia pracuje normalnie (przynajmniej tak mi się wydaje nie szarpie ani nie zgrzyta.
jak najłatwiej sprawdzić czy to poduchy, jakie są montowane i ile ich jest, w inter carsie nie potrafią odpowiedzieć jakie tam są
Poduchy najlepiej sprawdzić na kanale. Sklep z częściami to np. www.tomateam.pl Odpuść sobie intercars !
Cytat:
czy do sprawdzenia poziomu oleju w skrzyni jest jakiś bagnet ?, czy jeśli stan nie jest prawidłowy to wymienić cały olej czy tylko dolać - dodam że skrzynia pracuje normalnie
Olej normalnie sprawdza się poprzez odkręcenie korka wlewu oleju do skrzyni. Więcej info co i jak masz w Rave (schematy i opisy).
nie wykluczone że coś z zawieszeniem silnika lub skrzyni - poduchy, ale:
jak najłatwiej sprawdzić czy to poduchy, jakie są montowane i ile ich jest, w inter carsie nie potrafią odpowiedzieć jakie tam są - potrzebne są na wzór. Wiem że nie jest to uciążliwe ale chce zrobić na dłuższych trasach trochę męczy robię około 40tyś km rocznie.
jak wejdziesz pod samochód to będziesz widział w jakim stanie są poduchy, czy nie pozrywane. w omedze (napęd tył i diesel) były olejowo gazowe. U ciebie napęd przód i benzyna więc możesz mieć inne rozwiązanie.
[ Dodano: Wto Mar 18, 2008 16:48 ]
Cytat:
PS. w automacie pilnuj właściwego poziomu oleju w skrzyni, sprawdza się go tylko przy włączonym silniku, tak by pompa "zassała" olej do sprzęgła hydrokinetycznego.
czy do sprawdzenia poziomu oleju w skrzyni jest jakiś bagnet ?, czy jeśli stan nie jest prawidłowy to wymienić cały olej czy tylko dolać - dodam że skrzynia pracuje normalnie (przynajmniej tak mi się wydaje nie szarpie ani nie zgrzyta.
nie wiem jak tu, ale rzadko spotyka się bagnet w automacie (ja nigdy nie widziałem), sprawdzanie odpbywa się w taki sposób jak podpowiada kolega wyżej. zapalasz silnik, odkręcasz korek przelewowy i "wkładasz palucha w dziuerę, jeśli czujesz na krawędzi olej to jest OK, jeśłi nie to dolewasz (na włączonym silniku) aż zacznie się wylewać.
Pmaiętaj, że olej do tej skrzyni to zwykły przekładniowy, wlewasz taki sam co do wspomagania (czerwony).
nie wiem jak tu, ale rzadko spotyka się bagnet w automacie (ja nigdy nie widziałem),
u mnie jest bagnet do poziomu oleju w silniku z prawej strony, a przy skrzyni z lewej strony w połowie wysokości silnika jest drugi bagnet - czy czasem nie od poziomu oleju w skrzyni?? - w rave nic nie znalazłem
w takim przypadku prawdopodobnie będzie to bagnet do poziomu oleju w skrzyni, niektóre auta ponoć go mają choć ja nigdy się z czymś takim nie spotkałem, jest to dobre rozwiązanie gdyz nie musisz się wczołgiwać pod samochód by sprawdzić poziom oleju.
ja w swoim poprzednim samochodzie nie miałem czegoś takiego (Omega B)
byłem na diagnostyce sprawdzali luzy w zawieszeniu i w układzie napędowym, geometrie, zbieżność i nic wszystko dobrze. mam zamiar jeszcze pojechać na inną stację aby sprawdzili to samo i ocenili dodatkowo stan poduszek pod silnikiem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum