Pomógł: 297 razy Dołączył: 24 Mar 2007 Posty: 1793
Wysłany: Czw Mar 27, 2008 21:55
rowniez wymienialem uszczelniacze bez zwalania glowicy w fordzie sierra. Tak jak kolega napisal trzeba miec sciskacz i pamietac aby byl tlok w gorze w cylindrze na ktorym sie je wymienia (nie spadnie calkiem zawor)
SPAMU¦
Wysłany: Czw Mar 27, 2008 21:55 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
zmierzyliśmy ciśnienie. wynosi ono 15+, 14+, 15.5, 15. samochód od jakiegoś czasu jeździ na gęściejszym oleju niż powinien, stąd pewnie tak wysokie wyniki. w manualu znalazłem, że minimum to 10,3.
Ostatnio zmieniony przez marekpodcz Nie Wrz 21, 2008 16:40, w całości zmieniany 1 raz
w miarę małym kosztem niewiele
sprobuj wlać troszkę nafty do tego ostatnigo cylindra (niestety wiąże sie to z wymianą oleju w krótkim czasie), może są zapieczone pierścienie i odpuszczą, ale szansa jest mała
dalej w kolejności kosztów, to podniesienie głowicy i sprawdzenie zaworów, jeśli to ktoryś z nich to koszty do przyjęcia, jesli to jednak pierścienie, to już sporszy remont
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
marekpodcz, - małym kosztem to kupic 4 uszczelniacze (tylko do 4rtego tloka) i znalezc magika co ci to wymieni bez zdejmowania glowicy i wtedy pomierzyc sprezanie
aaa, i jak ten magik ma klucz dynamometryczny to jeszcze raz sprawdzic dokrecenie szpilek glowicy. z tego co pamietam to szpilki sie dokreca momentem 20Nm i potem 2 razy po okolo 180*
to jest rozwiazanie 'mega low cost' - jest szansa ze to pomoze
....no a jak nie, to zwalic glowice dac nowe szpilki poza standardowym zestawem uszczelniaczy no i sprawdzic czy przypadkiem pierscienie 4rtego tloka nie sa nadmiernie zniszczone, jak sa strasznie zniszczone to nawet ich wymiana bez szlifu cylindra pomoze jakos
małym kosztem to kupic 4 uszczelniacze (tylko do 4rtego tloka) i znalezc magika co ci to wymieni bez zdejmowania glowicy i wtedy pomierzyc sprezanie
a to niby co ma dac
przeciez uszczelniacze sa nad zaworami, przy zamknietych szczelnych zaworach cisnienie moze uciekac tylko w dol silnika
marekpodcz napisał/a:
i jeszcze jedno pytanko - da się w tym silniku wyjąć tłok nie zdejmując głowicy??
trzeba sciagac miske
trzeba sciagnac tez magistrale olejowa ,a w ta magistrale wkrecone sa sruby glowicy,
wiec ja tego sobie nie wyobrazam,
chociaz nigdy nie rozbieralem dolu seri K
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
no tak mi się niestety również wydawało gdyby nie to to wyciągnąłbym tłok i zobaczył czy któryś pierścień nie jest pęknięty i czy cylinder nie ma rys itp.
jeżeli silnik nie był przegrzany to czy wtedy jest możliwość że pierścienie się nie "spłaszczyły" i nie straciły szczelności? wtedy może wymiana na nowe rozwiąże sprawę?
przepraszam za takie gdybanie nad nierozkręconym silnikiem ale jeżeli nie teraz to być może ta wiedza przyda się komuś w przyszłości.
jeszcze raz dzięki za pomoc - nie omieszkam wcisnąć "pomógł"
Ostatnio zmieniony przez marekpodcz Nie Wrz 21, 2008 16:42, w całości zmieniany 1 raz
gdyby nie to to wyciągnąłbym tłok i zobaczył czy któryś pierścień nie jest pęknięty i czy cylinder nie ma rys itp.
no wsumie jest taka ewentualnosc i gdyby nie ta uszczelka, to koszty bylby do przelkniecia
pierscienie mogly stanac, nie wiem na ile zalanie nafta o ktorym pisal sTERYD, moze cos pomodz
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
nafta moze byc byle jaka, (od biedy olej napedowy, ale bardzo od biedy)
niestety czy pierscienie puszcza, czy nie nafta splynie do miski, wiec olej troche straci na wartosci, stad warto go w miare szybko zmienic.
Wlej tak z setke-dwie na denko tloka i zostaw na noc, jesli pierscienie nie sa mocno zapieczone, to jest szansa ze pomoze...
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum