Forum Klubu ROVERki.pl :: [R All] Jak "stuningować" R żeby mniej palił?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R All] Jak "stuningować" R żeby mniej palił?
Autor Wiadomość
GG 




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 191
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 15:40   [R All] Jak "stuningować" R żeby mniej palił?

Proponuje taki trochę przewrotny temat, czyli "jak stuningować Roverka żeby palił mniej?". Co radzicie? Ma ktoś jakieś doświadczenia w tym względzie?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 15:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 16:04   

mozesz sobie odciecie ustawic na 3k obrotow :) . Moj ojciec w duzym fiacie 20 lat temu mial drewniany klocek pod pedalem gazu :)
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 16:13   

Wetknij coś pod pedał gazu, aby nie można było wcisnąć bardziej niż np. 1/2 ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 16:42   

Tylko ze twedy mozna sie nabrac na to ze chcesz wlaczyc sie szybko do ruchu a tu lipa dajesz gaz i nie jedziesz:P
 
 
 
ezy 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sty 2006
Posty: 134
Skąd: Góra Kalwaria



Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 17:04   

Oponki sobie zamontuj takie 135/65 R15 (jeśli istnieją). Mniejsze opory :)
Spojlery aerodynamiczne też musowo ;) Zero ogrzewanych szyb, radia, klimy też się przyda. Światła ledziki żeby mniej prądu brały. Zakazać otwierania szyb bo opory wzrastają. Jazda wyłącznie w otymalnych granicach obrotów.
Wywalić koło zapasowe, tylne siedzenia (jeśli się nie ma większej rodziny), wszelkie siłowniczki (szyby, centralny) wywalić, wywalić również układ wspomagania, kompresor klimy, można się nawet pokusić o zastąpienie rozbudowanej deski rozdizelczej jakąś wytrzymałą tekturą - wszystko to w trosce o zbędne kilogramy :mrgreen:
A najlepiej to się na gaz przerzuć i będzie problem z głowy :)
_________________
R620SDi (Super Diesel installed) BRG '96
 
 
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 17:09   

A nie prościej przesiąść się na RoWer ? :hahaha:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 18:55   

Swego czasu był wątek o super magnetyzerach.
Odpowiednia ich ilość i będzie można stację paliw otworzyć :P ;)
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 19:26   

No dobra, to koledzy pojechali. :D
A tak serio, to jedyne znane metody, to utrzymanie dobrego stanu technicznego (przede wszystkim filtry, układ zapłonowy, lambdę i temu podobne).
No i jeśli chcesz jeździć oszczędniej to LPG. ;)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
greg_szczytno 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 277
Skąd: Szczytno

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 19:43   

ezy napisał/a:
można się nawet pokusić o zastąpienie rozbudowanej deski rozdizelczej jakąś wytrzymałą tekturą
:hahaha: nie no staram sobie to wszystko wyobrazić. :P normalnie szok - jeszcze do tego wszystkiego kółeczka od wigry 4 takie fajowe szpryszki :P - jeszcze zamiast silniczka to fleksik dziurka w podłodze i mocne buciki :) heheeh no i mamy flinstonów :)
_________________
Pozdrawiam
Szczytno warmia - mazury
 
 
 
GG 




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 191
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 20:40   

To nie miał być żart :wink: , pisałem serio. Skoro można podnieść moc czy moment to może da radę w drugą stronę, tylko, że z paliwem?
 
 
greg_szczytno 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 277
Skąd: Szczytno

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 20:51   

Ok ok skoro już podjąłem temat heheh oto moje sposoby na oszczędna jazdę.

1. Nie wciskam gazu do oporu przy rozpędzaniu auta - uważam to za stratę paliwa - rozpędzam auto spokojnie lekko cisnę pedał gazu.
2. Nie staram się "być pierwszym" czyli wyprzedzać wszystko i za wszelką cenę.
3. Hamuję silnikiem (przed zakrętami na skrzyżowaniach) oczywiście jak znam trasę.
4. Staram się w miarę możliwości dość szybko zmieniać biegi (czyli w dolnych zakresach obrotów na danym biegu) i łączę to z pkt 1 - jak potrzeba to po oszczędzaniu :grin: .

A więc to tyle i powiem że jakoś potrafię tym sposobem ograniczyć spalanie do minimum - to oczywiście jak mi się nie śpieszy :) .
To moje pomysły więc mogą być nie prawdziwe ;) .
Jak dla mnie to wystarczy - zadnego tuningu nie trzeba ;)
_________________
Pozdrawiam
Szczytno warmia - mazury
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 10, 2008 15:35   

greg_szczytno napisał/a:
3. Hamuję silnikiem (przed zakrętami na skrzyżowaniach) oczywiście jak znam trasę.

Dla mnie to nie jest oczywiste - ja hamuję zawsze, choć nie z powodu oszczędności, a bezpieczeństwa, choć oczywiście na spalanie też to wpływa (np. PGM-FI w moim Roverku nie dawkuje paliwa w czasie hamowania silnikiem powyżej 1500 obr/min).

A ogólnie, to mistrzem jest mój ojciec - R827 7,5 l benzyny na 100 km przy prędkości przejazdowej 110-120 km/h na trasie Wawa-Rabka-Wawa przez Kielce, Kraków.

Jeździ mniej więcej tak jak to greg opisał.
Dodam tylko, że ojciec przy 60-70 km/h wrzuca V bieg i powoli rozpędza się dalej.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Kwi 10, 2008 16:41   

maciej napisał/a:
greg_szczytno napisał/a:
3. Hamuję silnikiem (przed zakrętami na skrzyżowaniach) oczywiście jak znam trasę.

Dla mnie to nie jest oczywiste - ja hamuję zawsze, choć nie z powodu oszczędności, a bezpieczeństwa, choć oczywiście na spalanie też to wpływa (np. PGM-FI w moim Roverku nie dawkuje paliwa w czasie hamowania silnikiem powyżej 1500 obr/min).

A ogólnie, to mistrzem jest mój ojciec - R827 7,5 l benzyny na 100 km przy prędkości przejazdowej 110-120 km/h na trasie Wawa-Rabka-Wawa przez Kielce, Kraków.

Jeździ mniej więcej tak jak to greg opisał.
Dodam tylko, że ojciec przy 60-70 km/h wrzuca V bieg i powoli rozpędza się dalej.


No ciekawy temat tutaj widze :ok: No ja również hamuje biegami sobie, ale jakoś mi to zostało z nauki jazdy na ciężarowych autkach :wink: Szkoda ze osobówki nie maja jeszcze więcej takich fajnych gadżetów do hamowania jak ciężarowe :beczy:

Jak jade 60-70km/h to ja tez juz mam 5bieg w srodku jakos szkoa mi autko na pnad 3.000 ciagnac jak mi sie nigdzie nie spieszy. :bezradny: Nawet w miescie, tylko ze na autostradzie jakoś sie opanować nie mogę, i cale to oszczędzanie idzie znów na marne bo zawsze te 140km/h pędze. :/ Wiem jeszcze to, ze jak bym jechal tylko max 110 km/h to sie juz 1 Litr Diesla oszczędza na 100km.

Jeszcze mam zamiar sobie kupić tempomat do Roverka z firmy Waeco:
http://www.waeco.com/de/298_452.php

Moze mi to pomoze jechac wolniej po autostradach. :rotfl:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
HaDeSsS 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 615
Skąd: KrK



Wysłany: Czw Kwi 10, 2008 18:03   

dobry temat :P ja jak jezdze powoli to pale jakies 9-9,5. jak jezdze dynamicznie to pale 10. Czyli oszczedzam jakies 4 zl na 100km :???:

4 zl to jedno piwo, a jest po nim mniejsza przyjemnosc niz z dynamicznej jazdy przez 100km :mrgreen:

pytam sie , wiec po co jezdzic jak baba :> :P
_________________
Psssssssssssssssssssyyyyt :D
 
 
 
zouza 




Pomogła: 70 razy
Dołączyła: 24 Sie 2007
Posty: 1716
Skąd: Zabrze



Wysłany: Czw Kwi 10, 2008 18:09   

HaDeSsS napisał/a:


pytam sie , wiec po co jezdzic jak baba :> :P


:evil:
_________________
Moje Maleństwo :serducha:
http://picasaweb.google.pl/zouza27/Roverek
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Kwi 10, 2008 18:21   

aleś HaDesssss poechał :hahaha: :D
a co do spalania i róznic pmiędzy dynamiczną a "emerycką" to mam podobnie jak Ty różnica w portfelu niewielka a banan na twarzy bezcenny :D :D :D
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
greg_szczytno 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 277
Skąd: Szczytno

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 10, 2008 18:24   

Kolega HaDeSsS, chyba nie zrozumiał heheh jak jadę oszczędnie to pali 7 jak szybko 10 czyli 3 litry. druga sprawa jadąc oszczędnie nie znaczy powoli te 110 - 120 tylko nie cisnę od jedynki do 4 5 tyś :) .
Z tymi "babami" to raczej ostrożnie moją sąsiadka ciężko miałbyś dogonić - a chociażby te same auta dać to z niej jest na prawdę świetny driver :)
_________________
Pozdrawiam
Szczytno warmia - mazury
 
 
 
GG 




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 191
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Kwi 10, 2008 20:38   

Remi55 napisał/a:
Jeszcze mam zamiar sobie kupić tempomat do Roverka z firmy Waeco:
http://www.waeco.com/de/298_452.php

Moze mi to pomoze jechac wolniej po autostradach. :rotfl:

Nie pomaga :roll:
greg_szczytno napisał/a:
3. Hamuję silnikiem (przed zakrętami na skrzyżowaniach) oczywiście jak znam trasę.

Sprawdzałem jak mi wychodzi spalanie z jazdą na luzie, jak i z hamowaniem silnikiem i stwierdzić muszę, że nie widzę różnicy :wink:

Ale wróćmy do tematu. Co można zrobić np: z silnikiem, żeby ciągnął mniej paliwa? Może przeprogramowanie komputera by pomogło?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Kwi 10, 2008 21:03   

No w Roverk'ach z mechaniczna pompa można by było dopływ paliwa zmniejszyć, zakrecic śrubkę :mrgreen: ale to znowu będzie auto słabsze. Gdzieś to juz ktoś próbował :cry:

Ale tak jeszcze ze klimę wywalić to tak, 25kg mniej w aucie sie ma od razu. :idea:

A tak to mogę wam jeszcze z elektryczna pompa to doradzić:
http://www.44tuning.pl/eco-tuning/

Chciałem sobie zamiast normalnego Chip.-Tungin taka Eco-Box jak maja Tiry wmontować, ale jak wiadomo u Roverkow z manualna pompa CHIP-Tunig jest niemożliwy :razz: :arrow: Moze to kogoś interesuje.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Czw Kwi 10, 2008 21:15   

zawsze mozesz zwiekszyc mase kola zamachowego :) autku ubedzie KM ale bedzie bardziej elastyczny :) Mozna by sprobowac zrobic mape z postawieniem na zmniejszenie spalania a nie zwiekszenie mocy. Mozna by zalozyc skrzynie biegow o dluzszych przelozeniach :p

ale to jest ekstramalne. Mi r214 pali 10l i wszyscy sie dziwia, ze 1400ccm tyle pali :P Ale po przejazdzce juz nie maja pytan :P
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Zasady kącika "Tuning mechaniczny"
piter34 Tuning mechaniczny 0 Pon Kwi 02, 2007 10:07
piter34
Brak nowych postów Ogłoszenie: Rover "K" seria
kasjopea Tuning mechaniczny 0 Pią Lip 19, 2013 16:53
kasjopea
Brak nowych postów R200 tłumik "dedykowany" od Michael Tuning System
muzyczny_rover Tuning mechaniczny 20 Pią Maj 08, 2009 15:17
Roj
Brak nowych postów [r 45 2.0 101KM] modzielny "chip tuning" + podkręc
costa Tuning mechaniczny 8 Nie Kwi 29, 2018 06:31
costa
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zastąpienie "awaryjnych" części Rover 75 innymi.
Jimi_Novack Tuning mechaniczny 2 Wto Lip 02, 2013 19:15
Raptile



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink