Forum Klubu ROVERki.pl :: [Freelander] Spalanie 18l/100km cd. kłopotów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: thef
Czw Lis 18, 2010 19:37
[Freelander] Spalanie 18l/100km cd. kłopotów
Autor Wiadomość
Artur___ 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 42
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pią Kwi 11, 2008 09:14   [Freelander] Spalanie 18l/100km cd. kłopotów
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: wszystkie

Witam ponownie,
po raz kolejny proszę o pomoc w kwestii wysokiego spalanie LR.
Idąc za radami FAQ oraz forumowiczów w aucie zostały wymienione:

świece
kable wysokiego napięcia
kopułka
palec rozdzielacza
sonda
katalizator został wycięty (zastąpiony strumienicą)

a ostatnio

przepustnica (na używaną)
silniczek krokowy (na używany)
czujnik temperatury płynu chłodzącego
czujnik temperatury powietrza (czy te czujniki mają jakieś uszczelki?, bo było coś wyglądającego jak silikon przy demontażu starego)

I nadal nic, po wymianie silniczka przejechałem już co najmniej 300 km (żeby komputer mógł sie dostosować do nowych podzespołów), ale nic to nie dało.

Mam wrażenie, że oprócz spalania kłopoty są też z obrotami, tzn.: jak silnik zaczyna schodzić np. z 3500 obr. to po wrzuceniu na luz obroty zaczynają spadać dopiero po jakiś dwóch sekundach, następnie zatrzymują się 1500 na kolejne dwie sekundy, na 1000 kolejne dwie i dopiero spadają do 850 obr., a ostatnio na trzecim biegu przy 5000-5500 obr. auto zaczęło przerywać (przy wciśniętym gazie do spodu), po poluzowaniu gazu obroty wróciły do normy - już sam nie wiem czy te kłopoty zaczęły się po wymianie silniczka czy przed też coś było nie tak :(

Będę wdzięczny za pomoc

Pozdrawiam
Artur
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 18, 2010 18:50, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Kwi 11, 2008 09:14   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Mariusz418 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 26 Gru 2004
Posty: 371
Skąd: Warszawa,



Wysłany: Pią Kwi 11, 2008 14:15   

WITAM

USUŃ PROBLEM Z SERWEM I WTEDY SPRAWDZ

STEPER SIĘ PRZESTAWIA

POZDRAWIAM
 
 
Artur___ 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 42
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Nie Kwi 13, 2008 08:28   

Spalanie może mieć związek z ukszkodzonym serwem ?

Co to jest steper :)
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Nie Kwi 13, 2008 10:45   

steper czyli silniczek krokowy .
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Artur___ 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 42
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pon Kwi 14, 2008 08:11   

Witam,
mógłbyś rozwinąć temat wpływu serwa na spalanie, czy raczej na przestawianie się silniczka, o co w tym chodzi?

Byłbym wdzięczny za objaśnienia

POZD
Artur
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10937
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Kwi 14, 2008 10:07   

silnik krokowy odpowiada m. innymi za ssanie i za regulację obrotow biegu jałowego, a więc ma związek ze spalaniem ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
dizzi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 43
Skąd: wawa



Wysłany: Pon Kwi 14, 2008 10:45   

może masz dziure w przewodach paliwowych i waha ucieka, albo zbiornik ma dziurę mogł przeciez jakiś kamien walnąć a na chodniku sladów za bardzo benzyna nie zostawia
 
 
 
Artur___ 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 42
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pon Kwi 14, 2008 11:22   

sTERYD napisał/a:
silnik krokowy odpowiada m. innymi za ssanie i za regulację obrotow biegu jałowego, a więc ma związek ze spalaniem ;)


No ja rozumiem, za co odpowiada silnik krokowy :) tylko chodzi mi o to jakie jest powiązanie silniczka z serwem?

[ Dodano: Pon Kwi 14, 2008 12:24 ]
dizzi napisał/a:
może masz dziure w przewodach paliwowych i waha ucieka, albo zbiornik ma dziurę mogł przeciez jakiś kamien walnąć a na chodniku sladów za bardzo benzyna nie zostawia


raczej nie, wygląda na to, że mieszanka jest za bogata, przy odpalaniu go np. trochę kopci.

Czy przy tym silniku można ustawić zapłon?
 
 
dizzi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 43
Skąd: wawa



Wysłany: Pon Kwi 14, 2008 11:40   

zwróć uwagę czy silnik jest odpowiednio dogrzany bo jeśli jest za zimy to mieszanka jest bogatsza w paliwo. wymień płyn chłodzacy i termostat
 
 
 
malutka 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 16
Skąd: warmińsko mazurskie



Wysłany: Pon Kwi 14, 2008 12:24   

Witaj serwo ma związek z podcisnieniem w układzie w swoim freelanderze miałem coś podobnego serwo było nieszczelne powodowało wzrost spalania wymieniłem na inne pasuje od anglika i jest ok oczywiście za porada Mariusza
 
 
Artur___ 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 42
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pon Kwi 14, 2008 13:54   

hmmm, no to by się zgadzało, również mam zbyt wysokie podciśnienie na kolektorze.
Pojawiają się jednak małe wątpliwości: wygląda na to, że serwo rozszczelniło się już jakiś czas temu (syczenie), a spalanie wzrosło od niedawna, no chyba, że po prostu serwo rozszczelniło sie mocniej (wcześniej nie ściągało przy hamowaniu, tak jak teraz)

Dzięki za rady, będę działał.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10937
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Kwi 14, 2008 13:55   

Artur___ napisał/a:
No ja rozumiem, za co odpowiada silnik krokowy :smile: tylko chodzi mi o to jakie jest powiązanie silniczka z serwem?

no jeśli masz go cały czas na "ssaniu", albo podniesione obroty biegu jałowego to apetyt wzrośnie ;)
jeśli chodzi o servo, to pewnie jeśli jest nieszczelne to wariuje podcśnienie w kolektorze ssącym, a to jest jedna z danych jakie komputer bierze pod uwagę przy regulacji obrotów. :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Kwi 14, 2008 15:44   

sTERYD napisał/a:
jeśli chodzi o servo, to pewnie jeśli jest nieszczelne to wariuje podcśnienie w kolektorze ssącym, a to jest jedna z danych jakie komputer bierze pod uwagę przy regulacji obrotów.

...i przy dawkowaniu paliwa pod obciążeniem :lol:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Artur___ 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 42
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pią Kwi 18, 2008 08:12   

Witam,
serwo wymienione, auto wreszcie zaczęło hamować :)
Po wymianie ustabilizowały się też obroty :) i to tyle z dobrych wiadomości :(

Spalanie nadal na poziomi 15 litrów (wprawdzie zrobiłem dopiero 80 km po wymianie serwa ale ewidentnie widać po wskaźniku, że nic się nie zmieniło) :( no i zostało jeszcze osłabienie przy około 5000 obr i wciśniętym gazie do deski, jak nieco popuszczę to zaczyna dalej ciągnąć - czy może mieć na takie zachowanie pompa paliwa?

Artur
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10937
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Kwi 18, 2008 09:17   

sprawdź ciśnienie na listwie wtryskiwaczy :???:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Kwi 18, 2008 10:58   

Artur___ napisał/a:
serwo wymienione, auto wreszcie zaczęło hamować :)

Czy teraz odczyt podciśnienia jest poprawny?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Artur___ 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 42
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pon Kwi 21, 2008 09:12   

jeszcze nie sprawdzałem

[ Dodano: Wto Kwi 29, 2008 10:14 ]
Witam,
wygląda na to, że rozwiązałem problem :grin:
przyczyną była pompa paliwa :roll:

teraz auto przy oszczędnej jeździe w cyklu mieszanym (z przewagą kiepskiej trasy) pali 10 l - dalej trochę dużo ale do zaakceptowania.

Pozdrawiam i dziękuję za okazane zainteresowanie.

Artur
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 09:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 07:21
SyntaX
Brak nowych postów [Freelander]Kłopotów ciąg dalszy...
kuba3er Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 4 Sob Mar 16, 2013 09:43
SyntaX
Brak nowych postów [Freelander]--Opony i spalanie
darwyp Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 8 Sob Cze 01, 2019 18:18
Lukasz126



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink