Wysłany: Wto Kwi 22, 2008 18:11 [R600] Nierówna praca silnika
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Mam następujący problem.
Po wymianie sprzęgła( sprzęgło działa ok) silnik zaczął falować na wolnych obrotach, czasem nawet gaśnie wcześniej wskakując na ok 2000obr, natomiast podczas jazdy zaczyna szarpać silnikiem raz nawet zgasł chodzi głośniej i nie ma swojej mocy. Usterka co jakiś czas ustępuje i ponownie powraca. Dzisiaj sczytywałem kody błyskowe i wyskoczył kod 28 i 61, powiedzcie gdzie w swoim rowerku znajdę ECM i jak on wygląda, obok akumulatora widzę jedynie przekaźnik i dwa duże bezpieczniki. Przeglądałem wiązki kabli ale nie znalazłem żadnych uszkodzeń. Powiedzcie co mam sprawdzić czego może być to przyczyna. Nadmienie że jakiś rok temu borykałem się z podobnym problemem ale po wyczyszczeniu filtra powietrza i przepływomierza usterka ustąpiła - natomiast teraz nic nie pomaga.
Pozdr
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 22, 2011 21:48, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Kwi 22, 2008 18:11 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Wto Kwi 22, 2008 18:40
Ja bym jednak dokładniej przyjrzał się wiązce przewodów, a szczególnie kostkom przy pompie. Trzeba je rozłączyć i naprawdę dokładnie sprawdzić, a także popsikać sprayem do styków. Skoro usterka co jakiś czas się pojawia i ustępuje, to bardzo prawdopodobne, że na którymś przewodzie od pompy jest słaby styk. Spróbuj też odpiąć wtyczkę przepływomierza i sprawdzić czy będzie lepiej. Błąd 28 może sugerować uszkodzenie przepływki, bądź któregoś kabelka od niej.
ok sprawdzę jutro jeszcze raz wszystkie połączenia
[ Dodano: Sro Kwi 23, 2008 19:57 ]
Dzisiaj zacząłem dubać przy swoim autku, przeczyściłem wszystkie kostki oraz pociągnąłem nowy zasilający kabel do pompy wtryskowej i jak narazie na jeżdzie próbnej było ok. Wykasowałem kody błędów natomiast kod 28 pozostał, myślę że padł przepływomierz (61 wykasował się). Jutro będę poważniej eksloatował auto to sprawdzę czy wszystko ok i dam znać.
Jak narazie przejechałem jakieś 600km i jest wszystko ok.Jedynie wyskakuje błąd 28 przepływomierza (ale skoki są praktycznie niewyczuwalne) więc już na spokojnie mogę sobie go wymienić. Najważniejsze że auto koże nadal na siebie pracować.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum