Problem mam taki. Kupiłem roverka 200 1.4 16v z 1999r. z walniętą uszczelką pod głowicą. Przy zakupie samochodu wiedziałem że jest uszczelka do wymiany ale autko kupiłem po taniemu bo za 250e (jestem w irlandi) Zabrałem sie za wymiane i po zdjęciu głowicy oglądając uszczelke nie stwierdziłem żadnych wypaleń ani uszkodzeń uszczelka to ta drugiego typu z czerwonymi silikonowymi paskami które też były całe (prawdopodobnie przy wcześniejszczej wymianie ktoś nie dokręcił ponownie głowicy po 1000km) i tutaj mam mały problem bo chciałbym założyć uszczelke nowego typu. Sporo czytałem o niej na forum. Stwierdziłem że wymienie samą uszczelke ale wystąpił kolejny problem gdyż jedna ze szpilek od głowicy ma zjechany gwint czyli do wymiany. Ale podobno w takim wypadku trzeba też jednak zmienić tą magistrale olejową z racji tego że gwint w niej też może być zjechany. Inne szpilki na miejsce tamtej wkręcają się dobrze ale procedura jest taka że trzeba wymienić Ktoś też napisał że jeśli chce sie wymienić tą magistrale trzeba mieć aluminiową miske, Ja posiadam zwykłą (sprawdzone magnesem i tutaj kilka pytań:
1.Czy jest to możliwe że ta głowica nie została dociągnięta i dlatego wystąpił HGF czy raczej może być to spowodowane tą jedną szpilką że nie trzymała tak jak powinna?
2.Czy zakładając uszczelke nowego typu trzeba zmieniać tą magistrale?
3.Szpilki kupić muszę i tak wszystkie bo pojedyńczych nie sprzedają ale co z tą magistralą? Czy ją też musze zmienić czy można jakoś sprawdzić ten gwint czy jest on dobry i nadaje się do ponownego użytku?
4. I czy po ewentualnej zmianie tej magistrali na nowy typ muszę mieć aluminiową miske?
SPAMU¦
Wysłany: Czw Maj 01, 2008 01:31 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 96 razy Dołączył: 08 Sie 2007 Posty: 895 Skąd: Rzeszów
Wysłany: Czw Maj 01, 2008 06:20
Cytat:
.Czy jest to możliwe że ta głowica nie została dociągnięta i dlatego wystąpił HGF czy raczej może być to spowodowane tą jedną szpilką że nie trzymała tak jak powinna?
możliwe ze głowica nie była planowana (chyba tak sie to nazywa) , a szpilka soja drogą przecież nikt głupi nie wymyślił, że tyloma szpilkami ma być głowica przykręcona.
Cytat:
3.Szpilki kupić muszę i tak wszystkie bo pojedyńczych nie sprzedają ale co z tą magistralą? Czy ją też musze zmienić czy można jakoś sprawdzić ten gwint czy jest on dobry i nadaje się do ponownego użytku?
sprawdź wkręcając czy jest gwint dobry jeśli będzie stawiało opór to jest coś nie tak z gwintem albo go w ogóle nie ma... musiała być jakaś przyczyna uszkodzenia gwintu szpilki.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 27 Skąd: Mysłowice
Wysłany: Czw Maj 01, 2008 14:09
czy głowica była planowana to nie wiem ale miała pare malutkich rysek więc dałem do planowania i jutro albo w następnym tygodniu ją odbieram.
Co do szpilek to posprawdzam jeszcze raz jak sie wkręcają i zobaczymy ale i tak poczekam na inne posty może ktoś miał już kiedyś taką sytuacje i zna temat lepiej niż ja
glowicy po 1000 km nie ma potrzeby dokrecac
20 Nm w kolejnosci
potem o kat 180 stopni w kolejnosci
i jeszcze raz 180 stopni w kolejnosci
z ta magistrala to niewiadomo
najgorzej jak przy dokrecaniu nowej uszczelki i szpilki gwint jednak nie wytrzyma
mozesz wymienic magistrale na uzywana stara
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 27 Skąd: Mysłowice
Wysłany: Sob Maj 17, 2008 19:38
Jak to nie ma potrzeby dokręcać? Słyszłem że zawsze trzeba dociągnąc głowice po przejchaniu jakiegoś tam dystansu. Dzieki za podanie momentu dokręcenia i stopni napewno się przyda Tylko właśnie problem z tą magistralą ciężki orzech do zgryzienia jak strzeli gwint przy dokręcaniu to znowu nową uszczelke kupić itp itd ech.....
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 27 Skąd: Mysłowice
Wysłany: Sob Maj 17, 2008 23:50
No coś w tym musi być Zaufam Ci i nie bedę dociągał Ale dylemat z magistralą jak był tak dalej jest no i czy zmieniać miskę przy zmianie magistrali ech.... może zaryzykuje i zostawię tą magistrale, poskładam wszystko do kupy i zobaczymy jak sie HGF powtórzy to wtedy pozmieniam wszystko
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 27 Skąd: Mysłowice
Wysłany: Sro Maj 21, 2008 15:04
W sumie to ja tego RAVE nie mam ale tak wyczytałem na tym angielskim forum i pewnie takimi wartościami będe przykręcał. Zobaczymy co bedzie Narazie dalej czekam na części
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 27 Skąd: Mysłowice
Wysłany: Sob Maj 31, 2008 23:29
powiedzcie mi jeszce jedno. Bo założyłem już uszczelke pod głowice dokręciłem głowice i teraz przychodzi czas na założenie wałków i skręcenie ich. Nie moge znaleść w RAVE sekwencji dokręcania śrub i momentu dokręcenia NM. Ktoś wie gdzie to jest w RAVE bo nie moge znaleść. Wiem że nie ma tam uszczelki i trzeba użyć takiego jakby silikonu który w sumie już kupiłem Aha i jakim momentem trzeba dokręcić koła zębate wałków rozrządu?
[ Dodano: Nie Cze 01, 2008 16:26 ]
Dobra spoko już znalazłem dzieki
[ Dodano: Sob Cze 07, 2008 22:46 ]
Nie moge odkręcić koła pasowego Zablokowałem koła wałków rozrządu wbiłem 4 bieg ale przy próbie odkręcenia koła pasowego przeskakują zęby na pasku. Jak zablokować koło zamachowe celem odkręcenia koła paowego?? napewno wielu z was ma w tym doświadczenie więc proszę o jakieś porady.
[ Dodano: Pią Cze 13, 2008 15:30 ]
Silnik poskładany odpalił na dotyk. Ale wydaje mi się że niestety ubywa mi płyn ze zbiorniczka i leci troszke dymku z rury wydechowej Majonezu nie ma ale przejechalem dopiero jakieś 50 km więc pewnie dopiero się pojawi. Poczekamy zobaczymy najwyżej będzie powtórka z rozrywki Uszczelke jeszcze jedną mam tą z czerwonymi paskami więc drogo nie wyjdzie Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum