Wysłany: Wto Maj 20, 2008 12:58 [R75] Skrzynia - zachcianki biegu 2
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam!
Może ktoś z forumowiczów, ma pomysł dlaczego dzieje się tak:
-kiedy po ruszeniu wciskam dwójkę wchodzi z oporem, natomiast kiedy po jeździe na wyższym biegu chcę zredukować do 2 wychodząc z zakrętu (bez znaczenia z jaką prędkością) czasem wejdzie za pierwszym razem, a czasem (częściej) dobiero za 3 lub 4. Mam wrażenie, po 2-3 krotnym wciśnięciu sprzęgła wchodzi chętniej. Generalnie reszta biegów wchodzi raczej ok.
Proszę o diagnozę!
Dzieki
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Gru 07, 2010 22:16, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Maj 20, 2008 12:58 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dzięki Steryd za podpięcie się, nie nic nie cieknie, a z tym sprzęgłem to było złudzenie.
Dwójka wchodzi po ruszaniu (po 1), po zatrzymaniu auta bez większych problemów, natomiast z wyższego biegu ratuję się w taki sposób: kieruję wajchę w stronę biegu 1, a potem dopiero 2. Z reguły wchodzi w ten sposób. Moje przypuszczenie = synchronizator/ry. Co wy na to?
A czy możliwe jest jakieś blokowanie się przed skrzynią, czy są tam jakieś prowadniki czy coś takiego?
Ile kosztuje synchronizator bądź komplet (o ile muszę wymieniać wszystkie, ale nie wydaje mi się) i ile mniej więcej takie wybebeszenie skrzyni i zrobienie tego na cacy?
a ja obstawiam wybierak skrzyni biegów, wyjmij aku tylko pamiętaj o kodzie radia, odkręć jego plastikową skrzynkę i pod spodem zobaczysz wybierak zobacz czy nic tam nie jest lużne a druga rzecz to mogą być również linki sterujące od drążka zmiany biegów do wybieraka zobacz czy któraś nie jest zbyt lużna
_________________ ROVER 75 ......:::Lublin:::.......
Jeśli pomogłem kliknij POMÓGŁ
to coś pełni u Ciebie rolę koła zamachowego z tłumikiem drgań skrętnych i rzeczywiście przy tym przebiegu mogło umrzeć
proponuję remont (wymianę) sprzęgła za jednym zamachem (jedna robota)
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
a ja obstawiam wybierak skrzyni biegów, wyjmij aku tylko pamiętaj o kodzie radia,
- hm... kupując 2,5m-ca temu auto nie dostałem od poprzednika żadnego kodu do radia i prawdę mówiąc jestem zaskoczony, że po wyjęciu akumulatora bez akumulatora nie uruchomię radia...
Napiszcie mi panowie, ile może kosztować wymiana:
wybieraka,
ile synchronizatora
ile koła dwumasowego
ile sprzęgła itp
(jeśli to możliwe - ceny osobno)
Ostatnio zmieniony przez Grzech Pon Maj 26, 2008 21:30, w całości zmieniany 1 raz
kupując 2,5m-ca temu auto nie dostałem od poprzednika żadnego kodu do radia i prawdę mówiąc jestem zaskoczony, że po wyjęciu akumulatora bez akumulatora nie uruchomię radia...
to jeszcze zależy jakie masz radio
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
to raczej na 100% masz kod na radiu, podepnij przewody pod aku łacznie z klemami i wyciągnij go i postaw blisko tak aby był podłączony ani na chwilę nie możesz go odpiąć bo się radyjko zablokuje a kod jest 4 cyfrowy, a jeśli chodzi o wybierak to nowy ok 600zł używka ok 300 koło dwu masowe ok ! 1700!!! uzywki się nie opłaca kupować ale zacznij od wybieraka przy skrzyni i linek drążka zmiany biegów ale jeszcze wcześniej od sprawdzenia poziomu płynu w ukł sprzęgła zbiornik znajduje się nad pedałem sprzęgła ma być ok 1 cm poniżej rantu zbiorniczka tak aby swobodnie weszła gumka która tam jest i nie wylał się płyn wszystko to odpowietrz możliwe jest również że masz drobny wyciek na wysprzęgliku.
Zacznij od
-poziomu płynu w sprzęgle jeśli to nic nie da to wybierak i drążek z linkami a jesli chodzi o dwumasę to by waliła na wszystkich biegach a nie tylko na dwójce i był by metaliczny dzwięk przy zmianie biegu dochodzacy ze skrzyni
_________________ ROVER 75 ......:::Lublin:::.......
Jeśli pomogłem kliknij POMÓGŁ
RafałG - słuchaj, nie jestem mechanikiem samochodowym i nie znam się na tym, ale czy gdyby był to wybierak bądź wysprzęglik to wówczas kiedy na postoju wrzucam wszystkie biegi i bez znaczenia który po którym, wchodziłyby wszystkie bez zarzutu? ... zagwostka! Chyba nie.
Mam pytanie do uczestników tej dyskusji, czy skrzynia w R75 jet produkcji ROVER'a czy BMW jak silnik?
Czy muszę szukać jakiegoś wyspecjalizowanego mechanika do tego?
Hej piter34! Ponoć ze względu na to, że napęd jest przedni, nie może być to skrzynia BMW, a GETRAG 283 (owszem) to skrzynia chyba też niemiecka jeszcze nie doczytałem http://www.getrag.de/en/16
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum