witam. mam takie pytanko. co sądzicie o zamontowaniu kompresora w moim roverku. warto sie bawić? jeżeli tak to co dokładnie powinienem kupić. pytam bo niedługo lece do stanów i korzystają z taniego dolara może cośbym kupił tylko co? widziałem już w necie orzeróbki hond, ale nic nie mogłem znaleźć o roverka. dzieki za odpowiedź
aha jeszce takie pytanko czy coś takiego wogóle będzie działać?
to co polecacie. chodzi mi o jakiś sofcić tak żeby z max 20% wyciągnąć. jeżeli bym zrobił kompletny dolot i wylot to by wystarczyło. ile bym musiał w to zainwestować? i u kogo najlepiej to zamówić ( p. Tomala, el-tec). czy przy zamontowaniu kompresora trzeba to jeszcze stroić? czy wystarczy sam montaż? pytam bo samozaparcia mi nie brakuję i może bym sie tego podjął. ponawiam pytanie odnośnie tego kompresora z ebay. według opisu daje doładowanie 2-3 psi ok 0,2 bara. czy to nie za mało i czy zysk nie zostanie zniwelowany przez zużycie prądu przez ten kompresor. cena 60$ można by bylo zaryzykować. a gdyby to tak połączyć z "power rurą"
Pomógł: 8 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 567 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob Kwi 19, 2008 09:59
A cos Ty sie tak uparl na kompresor? w R75 jest Turbo, wiec mozesz turbo zaplikowac. Pewnie ze trzeba stroic. Nie wiem czy do zwyklego jezdzenia po ulicy chce Ci sie pakowac 4tys zl w dolot i wydech, w dodatku do kanapowozu. Poza tym jesli myslisz o turbo/kompresor, to trzeba juz wtedy wydech pod to wlasnie robic, a zrobienie wydechu pod N/A a potem zalozenie turbo mija sie z celem, bo trzeba kolektor wydechowy wymieniac znowu i masz strate 1000zl
Prosty przykład, odkręć rurę dolotu od kolektora dolotowego, odpal silnik i spróbuj zatkać kolektor. Zobaczysz ile silnik potrzebuje powietrza na wolnych obrotach, dodaj gazu i zobacz jaki ciąg jest. Potem uruchom tą zabawkę z linku i zobacz jak to dmucha. Jak dla mnie to stoi na równi z magnetyzerami i strumienicami z allegro.
W tej dziedzinie nie ma półśrodków - albo turbina , albo kompresor.
Przyrost w stosunku do serii + 60km (przy niższej temperaturze może być sporo więcej)
Dosyć droga zabawa, bo nie wystarczy sama wymiana kolektora na kompresor. Cenę podbijają te różne pierdółki i robocizna.
Do Rovera nie polecałbym kompresora ze względu na słabe chłodzenie K serii. W Hondzie już się mocno grzeje (a jest natrysk oleju na tłoki), więc bez IC się chyba nie obejdzie.
Drobna uwaga R R618 jest silnik hondy, więc proponowane graty od R75 raczej średnio będą pasować Co do kompresorka to
Dokładnie - trzeba szukać klocków do silnika F18 albo najłatwiej to szukać kompletnego silnika H22 JDM i po kłopocie - 200 KM w serii - po co się rozdrabniać, a koszty będą prawdopodobnie podobne co przy montażu kompresora.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum