Forum Klubu ROVERki.pl :: [R6007] Szarpanie na wolnych obrotach
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R6007] Szarpanie na wolnych obrotach
Autor Wiadomość
WhoLeeGuns 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 38
Skąd: Białystok



Wysłany: Pon Sie 04, 2008 23:18   [R6007] Szarpanie na wolnych obrotach
Typ: Ti Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Proszę was o poradę bo choć jednostka napędowa dość oryginalna to mimo wszystko sterowanie MEMS powoduję że jest ona blisko spokrewniona z serią K (pod względem funkcjonalnym, bo pod względem mechanicznym już jest całkiem inna bajka).

Mam taki problem: gdy jadę na niskich obrotach samochód strasznie mi szarpie, wygląda to jak gdyby dostawał "czkawki", podobnie podczas gwałtownego wciśnięcia pedału gazu najpierw szarpnięcie później zaczyna ciągnąć. Najbardziej wkurzająca jest jazda w korkach gdzie trzeba wolno snuć się na niskich obrotach na jedynce - jest masakra - ciągle szarpie i robi zajączki.

Z rzeczy które próbowałem zrobić mogę wymienić: wymiana świec i przewodów WN, czyszczenie przepustnicy (mniej więcej dokładnie - nie wykręcałem wszystkich śrubek regulacyjnych ale przedmuchałem sprężarką pod znacznym ciśnieniem i wymyłem wnętrze z nagarów) - żadnych zmian nie zaobserwowałem

Proszę poradźcie co mogę jeszcze sprawdzić bo już mam dość jeżdżenia ma półsprzegle - wówczas jest nieco lepiej - jak zaczyna szarpać wciskam i odłączam napęd (kiedyś się skończy i wtedy to będzie) - dzięki z góry
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Sty 24, 2011 00:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sie 04, 2008 23:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 05, 2008 08:49   

może problem z układem paliwowym?? świeci się check? sprawdzałeś błędy??
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
WhoLeeGuns 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 38
Skąd: Białystok



Wysłany: Wto Sie 05, 2008 10:01   

Ten model nie ma kontrolki check engine. Układ paliwowy też odpada bo tak samo zachowuje się i na PB i na LPG.

Czekam na kolejne propozycje
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 05, 2008 11:01   

jak to nie ma kontrolki?? :shock: tak ma być?? a może jest odłączona?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
herc 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysoka (Łańcut)



Wysłany: Wto Sie 05, 2008 11:13   

a może to właśnie wina układu przeniesienia napędu a nie silnika ??
 
 
 
WhoLeeGuns 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 38
Skąd: Białystok



Wysłany: Wto Sie 05, 2008 13:50   

herc napisał/a:
a może to właśnie wina układu przeniesienia napędu a nie silnika ??


Też się zastanawiałem czy to nie sprzęgło (bo chyba to miałeś na myśli) ale nie wydaje mi się by się ślizgało - trzyma tak jak należy - myślę że gdyby było zjechane to przy~240Nm ciągu jaki sie pojawia w okolicach 2500obr/min było by to czuć.

Największy problem jest przy całkowitym odpuszczaniu gazu ( zamknięta przepustnica) wówczas poszarpując schodzi z obrotów a następnie dodając gazu znowu poszarpuje - jedynie gdy dodaje się gazu tak bardzo delikatnie, "po aptekarsku" silnik przyspiesza wolno ale bez szarpnięć. coraz bardziej mnie to denerwuje - no chyba że ten typ tak ma?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Sie 05, 2008 14:21   

napewno nie ma. A czy elementy układu zapłonowego są ok ??
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
herc 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysoka (Łańcut)



Wysłany: Wto Sie 05, 2008 14:34   

a posprawdzaj czy układ dolotowy jest szczelny, czy jakieś przewody podciśnienia nie są popękane, może to też filtr paliwa albo pompa paliwa, wtryskiwacze mogą być zapchane, spróbuj też komputer zresetować
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 05, 2008 15:08   

Chłopaki ale mnie dziwi ze on nie ma kontrolki od checka :shock:
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Sie 05, 2008 15:10   

seria K też nie ma ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 05, 2008 17:05   

czyli w tej T-serii która mi sie podba tez czegos takiego nie ma?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Sie 05, 2008 17:09   

ja stawiam na nieszczelności układu albo sprężarkę... ewentualnie powaliło EBC i ci ucina doładowanie stąd szarpanie przy dociskaniu gazu...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
WhoLeeGuns 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 38
Skąd: Białystok



Wysłany: Wto Sie 05, 2008 18:28   

Brt napisał/a:
A czy elementy układu zapłonowego są ok ??


Tak jak pisałem w pierwszym poście wymieniane ostatnio i przewody i świece.

herc napisał/a:
może to też filtr paliwa albo pompa paliwa, wtryskiwacze mogą być zapchane, spróbuj też komputer zresetować


Problem z tym że w momencie przełączenia na LPG nic się nie zmienia - a tam jest inny filtr paliwa i inne wtryskiwacze (powiedzmy że drugi komplet specjalnie dla LPG :wink: )

dobryziom napisał/a:
ja stawiam na nieszczelności układu albo sprężarkę... ewentualnie powaliło EBC i ci ucina doładowanie stąd szarpanie przy dociskaniu gazu...


Szczelność posprawdzam przy najbliższej okazji - choć nie chce mi się wierzyć. Ostatnio na forum wypowiadał się gość który nie miał zaślepki na takim króćcu przy kolektorze dolotowym - silnik brał lewe powietrze i normalnie chodził

A co do EBC - jest jakiś sposób na jego sprawdzenie? Jeżeli dobrze kojarzę to EBC ma nr 5 na rysunku poniżej. Może da sie go jakoś wywalić? lub czymś zastąpić? Bo domyślam się że z jego zdobyciem może być problem - pod warunkiem że to EBC rzeczywiście jest niesprawne

 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Sie 06, 2008 09:15   

zgadza sie numerek 5 na schemacie, wywalić to raczej bym nie próbował ja u siebie tylko odpiąłem od rurki i zastąpiłem MBC z ustawieniem na sztywno doładowania. Jednak wtyczki od EBC nie wypiąłem żeby mi komp błędu nie wywalił :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] gaśnie na wolnych obrotach
sido1986 Rover serii 600, Honda Accord 4 Czw Sty 05, 2012 18:50
sido1986
Brak nowych postów [R620] Gaśnie na wolnych obrotach
Gość Rover serii 600, Honda Accord 6 Sro Kwi 11, 2007 15:41
prezes79_pl
Brak nowych postów [R600] Kopci na wolnych obrotach
nie-dzwiedz Rover serii 600, Honda Accord 13 Nie Maj 25, 2008 16:40
nie-dzwiedz
Brak nowych postów [R620] Przerywanie na wolnych obrotach.
Golab33 Rover serii 600, Honda Accord 5 Czw Kwi 03, 2008 13:01
Golab33
Brak nowych postów [R620 Si] Gaśnie na wolnych obrotach, podczas jazdy szarpie
mianko Rover serii 600, Honda Accord 9 Pią Lip 05, 2013 20:46
michallo



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink