Forum Klubu ROVERki.pl :: [R414] Nie odpala na wszystkich cylindrach
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R414] Nie odpala na wszystkich cylindrach
Autor Wiadomość
kpt 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 132
Skąd: Szczecin



Wysłany: Nie Sie 10, 2008 11:02   [R414] Nie odpala na wszystkich cylindrach
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999

Witam,
jest taki problem z ww silnikiem- gdy mocno popada i jest wilgotno, to motor nie pracuje na wszystkich cylindrach. Dopiero jak popracuje troche i lekko sie rozgrzeje, to zaczyna pracowac normalnie.
Jesli jest sucho, to silnik od razu gra rowno.
Macie jakies pomysly co jest tego powodem?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 18, 2011 23:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sie 10, 2008 11:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Nie Sie 10, 2008 11:10   

Jak sie mają kable WN, kopułka, palec, świece ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
cige 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 134
Skąd: CZELADZ



Wysłany: Nie Sie 10, 2008 11:10   

być może przewody zapłonowe są do wymiany ponieważ ze starości łapią wilgoć wymień je na nowe ale najpierw sprawdz jak bedzie po deszczu czy mają iskre jak się należy
_________________
ANDRZEJ
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Nie Sie 10, 2008 11:21   Re: [R414 '99] nie odpala na wszystkich cylindrach

kpt napisał/a:
Witam,
jest taki problem z ww silnikiem- gdy mocno popada i jest wilgotno, to motor nie pracuje na wszystkich cylindrach. Dopiero jak popracuje troche i lekko sie rozgrzeje, to zaczyna pracowac normalnie.
Jesli jest sucho, to silnik od razu gra rowno.
Macie jakies pomysly co jest tego powodem?
Pozdrawiam


Ewidentnie zapłon.

Jaki to silniczek, starszy z aparatem rozdzielczym, czy już ten bez aparatu?

Niemniej jednak układ wysokiego napięcia do przeglądu. Jeśli przewody zapłonowe mają przebicia, to sprawdza się to bardzo prostą metodą (ale musi być człowiek zdrowy, nie jakiśtam zawałowiec). Jedna rączka na masę samochodu, a drugą, najlepiej lekko mokrą , dotykamy kabli na pracującym silniku. Jak kabelek kopnie - czasami na prawdę mocno potrafi to zrobić - to przewód ma przebicia i nie nadaje się już, trzeba go wymienić.
Jak jest kopułka - to odkręcić ją (w roverku jest znacznie prościej niż w Polonezie z silnikeim rovera - mam taki, bo silnicznej jest poprzecznie. Śrubki dwie, bodajże nr 7 czy 6, małe są. Możliwe, że kopułka jest pęknięta, może mieć środku syf, który mostkuje wysokie napięcie i od tego zapłon słaby.
No i świece zobaczyć. Jak są przypalone, zasyfione nagarem, wymęczone - wymienić.

Roverki mają dobry zapłon, ja w moim 12 letnim Polonezie zmieniłem świece trzy lata temu i do teraz zrobiłem na nich 72 kkm. Na jednym zestawie. Są tylko przyżółcone od gazu (mam gaz), ale nawet drobinki syfu na nich nie ma. Olej od nowości Lotos syntetyk 5W40, zmieniany jak książka radzi, po ok. 20 tys. km. Silniczek 147 kkm i ma się super, zero przecieków, sprężanie książkowe, moc straszna.

Ale niestety, to nie magiczna szkatułka, nawet o taki nowoczesny samochód trzeba dbać.

A jak się dba i umie to robić - roverek będzie niezawodny jak T-34.
Kod:
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Nie Sie 10, 2008 11:23   

Skoro piszesz o przewodach to je wymień i na pewno będzie dobrze
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Sie 10, 2008 15:26   

a od kiedy Ty masz 414 Maciusiu ?? ;>
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
kpt 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 132
Skąd: Szczecin



Wysłany: Nie Sie 10, 2008 16:07   

ten problem nie tyczy mojego auta, Kszysiu - moderatorze spamerze :razz:

[ Dodano: Sro Sie 13, 2008 09:13 ]
poki co zmienione zostaly kable i swiece, nie pomoglo :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416 '98] ubytek wody, nie odpala na wszystkich cylindrach
west Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Czw Lip 23, 2009 06:56
Gość
Brak nowych postów [R414] brak wszystkich świateł STOP-u
Wiesia92 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Mar 24, 2016 17:09
Wiesia92
Brak nowych postów [R414]Nie odpala
simens55 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Mar 19, 2012 17:18
DawiDs15
Brak nowych postów [R414] Raz odpala raz nie. Alarm?
anem77_ Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sob Paź 11, 2008 17:36
coldmanns
Brak nowych postów [R414] Zgasł i nie odpala
cige Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Wto Sty 15, 2008 19:16
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink