Forum Klubu ROVERki.pl :: [220 SDi 1999r]
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[220 SDi 1999r]

dolot od intercoolera do silnika?
Autor Wiadomość
Kafarek85 



Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 31
Skąd: Grójec



Wysłany: Pią Sie 08, 2008 19:07   [220 SDi 1999r]

hmh otóż mam taki probem
pojawiło się świszczenie podczas jazdy jak turbina się załączała na początku od ok 2 tys. rpm później z czasem od 1,500 rpm już zaczynała. Dopatrzyłem się, że Rura prowadząca od intercoolera do silnika jest pęknięta i pokryta olejem :/ ... Zakleiłem tą dziurę przez kawałek było nawet trochę dobrze. Olej troszke przepaliła bo aż z tyłu czarno się zrobiło. niestety przy wyższych obrotach taśma nie wytrzymała i pękła(domyślam się że w tej rurce przy obciążeniu ma do 2 barów więc byle taśiemka się nie przyda). Więc na nowo ten sam problem. Mechanik wcześniej sprawdzając stwierdził po dźwięku że turbina napewno do renowacji i że gdzieś w tym świszczeniu słychac jak by gdzieś powietrze dolatywało... Luzów na turbinie raczej nie stwierdzono może jakieś minimalne. Mimo wszystko najpierw zalecił mi wymianę tej rurki...
Czy ktoś z was ma dostęp do takiej rurki ewentualnie prosiłbym o namiary na jakiś sklep/sprzedawce z góry dzięki
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sie 08, 2008 19:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Sie 08, 2008 19:35   

www.tomateam.pl niestety do 18 na urlopie. Pod obciążeniem ma ok 1.2 bara max. A turbina działa cały czas a nie od 2000 ;) tymczasowo możesz wstawić kawałek rurki metalowej i ścisnąć opaskami, jesli peknięcie masz na prostym odcinku.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Sie 08, 2008 21:37   

czy to jakis sezon na te przewody?
 
 
Kafarek85 



Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 31
Skąd: Grójec



Wysłany: Pią Sie 08, 2008 22:12   

Brt napisał/a:
A turbina działa cały czas a nie od 2000 ;)

wiem ale tylko podkreśliłem że na początku przy większym obciażeniu turbiny świszczało a póżniej zaczeło już i przy mniejszym....

[ Dodano: Sob Sie 09, 2008 13:42 ]
Czy ktoś jeszcze poleca jakiś sklep /sprzedawce przed 18 sierpnia?
 
 
Dolt 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 74
Skąd: Warmia i Mazury



Wysłany: Sob Sie 09, 2008 14:29   

Nie chcę śmiecić forum to zapytam się tutaj:
Czy zbyt małe ciśnienie na turbinie może powodować ograniczenie obrotów?? tzn. tylko do 4tys i nic więcej?
Lepiej oddać do regeneracji czy kupić używkę?

Ps. Mi wyszło ciśnienie 0,8.
 
 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Sob Sie 09, 2008 14:37   

Dolt napisał/a:
Czy zbyt małe ciśnienie na turbinie może powodować ograniczenie obrotów??


Raczej spadek mocy, a ciśnienie masz jeszcze nie najgorsze, dbaj o szczelność przewodów .
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Sie 09, 2008 16:34   

nie turbina nie ograniczy obrotów. jesli nei bierze oleju to jej nie ruszaj ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Kafarek85 



Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 31
Skąd: Grójec



Wysłany: Pon Sie 11, 2008 18:42   

a jak zaczeło pobierać olej??? do póki rurka była cała utrzymywał się poziom oleju jak się przedziurawiła poziom oleju trochę zmalał. jak zakleiłem dziurkę to sporo oleju przepaliło bo aż czarno z tyłu było.... Jutro mają mi dostarczyć tą rurkę. Mam nadzieje że to rozwiąze wszystkie problemy :/
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Sie 11, 2008 18:44   

a gdzie w koncu zamowiles i za ile?
 
 
Kafarek85 



Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 31
Skąd: Grójec



Wysłany: Pon Sie 11, 2008 18:47   

http://moto.allegro.pl/it...g_zr.html#photo

u tego kolesia a jeśli chodzi o towar to sięwypowiem dopiero jak otrzymam przesyłkę..

właśnie jak też u Ciebie ta rurka pękła to jakie Roverek ma objawy? takie jak ja opisywałem?
Ostatnio zmieniony przez Kafarek85 Pon Sie 11, 2008 18:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Sie 11, 2008 18:49   

Aha, u przemo. No o rure mozesz byc pewien ze oryginalna. Ja jednak poczekam az Tomi wroci, bo 40zl piechota nie chodzi :)
 
 
Kafarek85 



Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 31
Skąd: Grójec



Wysłany: Pon Sie 11, 2008 18:52   

Niestety nie mam czasu aby czekać do 18>za duzo podróżuje i nie chce męczyć roverka :P
PS.Jakie miał objawy twój roverek?
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Sie 11, 2008 18:54   

Wszystko spoko, tylko nie bylo turbo. rozpedzanie do setki trwalo wieki. Max predkosc 110km/h. Teraz wstawilem kawalek metalowej rurki i jest ok, ale jednak chce nowa.
 
 
Kafarek85 



Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 31
Skąd: Grójec



Wysłany: Pon Sie 11, 2008 18:58   

hmh trochę dziwnie... bo dziś na dłuższym dystansie ,,rozbujałem" te 140 km/h ale staram się delikatnie przy 1,500 rpm następny bieg
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Sie 11, 2008 19:00   

Ja mialem w rurze dziure na 10cm. A 140km/h tez rozbujalem, ale na A4 z gorki i tylko chwile, bo po plaskim zwalnialo ;)
 
 
Kafarek85 



Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 31
Skąd: Grójec



Wysłany: Pon Sie 11, 2008 19:03   

a ten niemiłośierny świst/gwizd? turbiny? wsumie to może i gwiżdze ta rurka bo ona ma małą dziurkę (w porównaniu do twojego dziurska :lol: ) ok 1cm. zresztą jutro się okaże jak wymienie. Pozdrawiam
 
 
Dolt 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 74
Skąd: Warmia i Mazury



Wysłany: Pon Sie 11, 2008 20:55   

3 miesiące temu kupiłem ten wąż bo też miałem łatany.
Kupiłem w Art-Bizar używkę, bdb stanie za 140 zł.
 
 
 
lukasz17 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 277
Skąd: zamość/lubelskie



Wysłany: Wto Sie 12, 2008 14:26   

ja 2 miechy temu kupowałem u Tomiego tylko że górną zapłaciłem jakieś 155zł
Mi niestety pekła na zgięciu wydawało mi się że rura jest ok ale zaszalałem i kręciłem go do 5tys/obr do 3-ki osiągnołem po chwili predkośc 160km/h i po wychamowaniu dopiero poczułem spadek mocy :/ ale po wymianie wszytsko wrocilo do normy
 
 
 
Kafarek85 



Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 31
Skąd: Grójec



Wysłany: Sro Sie 13, 2008 23:27   

wymieniłem rurkę.... ale przez to że była dziurawa olej mi pobierało i wywalało go przez dziurke możliwe, że i do intercoolera się dostało :/ w każdym bądź razie i tak robie wymianę oleju i filtru tylko jakie parametru oleju???
 
 
nomen82 



Dołączył: 28 Lip 2007
Posty: 19
Skąd: Twardogóra/Wrocław



Wysłany: Czw Sie 14, 2008 07:52   

Parametry takie jakie miałeś do tej pory...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214Si z 1999r]
hałasy z silnika
chart Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Wto Sie 26, 2008 18:24
sTERYD
Brak nowych postów [200 1,4 16v 1999r] wyciek oleju
leszczyna Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sob Cze 27, 2009 12:55
leszczyna
Brak nowych postów [ Rover 200 SDi 1999r] po co katalizator ?
michalR Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pon Paź 18, 2010 14:35
xtek
Brak nowych postów [R 220 sdi 1999r.] Poduszka pod silnikiem.
zex Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sob Kwi 24, 2010 18:30
zex
Brak nowych postów [r 220 SDI, 1999r] szarpanie, kod błędu 17
tox88 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sob Kwi 17, 2010 14:33
tox88



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink