hmh otóż mam taki probem
pojawiło się świszczenie podczas jazdy jak turbina się załączała na początku od ok 2 tys. rpm później z czasem od 1,500 rpm już zaczynała. Dopatrzyłem się, że Rura prowadząca od intercoolera do silnika jest pęknięta i pokryta olejem ... Zakleiłem tą dziurę przez kawałek było nawet trochę dobrze. Olej troszke przepaliła bo aż z tyłu czarno się zrobiło. niestety przy wyższych obrotach taśma nie wytrzymała i pękła(domyślam się że w tej rurce przy obciążeniu ma do 2 barów więc byle taśiemka się nie przyda). Więc na nowo ten sam problem. Mechanik wcześniej sprawdzając stwierdził po dźwięku że turbina napewno do renowacji i że gdzieś w tym świszczeniu słychac jak by gdzieś powietrze dolatywało... Luzów na turbinie raczej nie stwierdzono może jakieś minimalne. Mimo wszystko najpierw zalecił mi wymianę tej rurki...
Czy ktoś z was ma dostęp do takiej rurki ewentualnie prosiłbym o namiary na jakiś sklep/sprzedawce z góry dzięki
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sie 08, 2008 19:07 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
www.tomateam.pl niestety do 18 na urlopie. Pod obciążeniem ma ok 1.2 bara max. A turbina działa cały czas a nie od 2000 tymczasowo możesz wstawić kawałek rurki metalowej i ścisnąć opaskami, jesli peknięcie masz na prostym odcinku.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 74 Skąd: Warmia i Mazury
Wysłany: Sob Sie 09, 2008 14:29
Nie chcę śmiecić forum to zapytam się tutaj:
Czy zbyt małe ciśnienie na turbinie może powodować ograniczenie obrotów?? tzn. tylko do 4tys i nic więcej?
Lepiej oddać do regeneracji czy kupić używkę?
a jak zaczeło pobierać olej??? do póki rurka była cała utrzymywał się poziom oleju jak się przedziurawiła poziom oleju trochę zmalał. jak zakleiłem dziurkę to sporo oleju przepaliło bo aż czarno z tyłu było.... Jutro mają mi dostarczyć tą rurkę. Mam nadzieje że to rozwiąze wszystkie problemy
Pomógł: 16 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 920 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Sie 11, 2008 18:54
Wszystko spoko, tylko nie bylo turbo. rozpedzanie do setki trwalo wieki. Max predkosc 110km/h. Teraz wstawilem kawalek metalowej rurki i jest ok, ale jednak chce nowa.
a ten niemiłośierny świst/gwizd? turbiny? wsumie to może i gwiżdze ta rurka bo ona ma małą dziurkę (w porównaniu do twojego dziurska ) ok 1cm. zresztą jutro się okaże jak wymienie. Pozdrawiam
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sie 2007 Posty: 277 Skąd: zamość/lubelskie
Wysłany: Wto Sie 12, 2008 14:26
ja 2 miechy temu kupowałem u Tomiego tylko że górną zapłaciłem jakieś 155zł
Mi niestety pekła na zgięciu wydawało mi się że rura jest ok ale zaszalałem i kręciłem go do 5tys/obr do 3-ki osiągnołem po chwili predkośc 160km/h i po wychamowaniu dopiero poczułem spadek mocy ale po wymianie wszytsko wrocilo do normy
wymieniłem rurkę.... ale przez to że była dziurawa olej mi pobierało i wywalało go przez dziurke możliwe, że i do intercoolera się dostało w każdym bądź razie i tak robie wymianę oleju i filtru tylko jakie parametru oleju???
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum