Forum Klubu ROVERki.pl :: Xenon w Rover 25 /MG ZR
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: piter34
Czw Kwi 10, 2008 08:22
Xenon w Rover 25 /MG ZR
Autor Wiadomość
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 17:11   

No, ja uważam tez ze fajne to świeci takie Xenonki, nawet te tanie. Ale to to samo, nie wiem czy to było tez na tym forum o Żarówkach H4 100W które tez fajnie swieca, ale "sa niebezpieczne", i zamiast wydawac 200zl na ten China-shit to naprawde lepiej zainwestować w jakies lepsze żarówki, typu Osram Nighbreaker lub Philips Nightguide. :wink:

Mnie tylko ten temat Xenon interesuje, bo mam okulary i czasem mam problemy jak jade nocą z widocznością nawet na długich. :???: jak narzazie kupiłem sobie te Visionplus 30% i jest roznica wielka miedzy normalnymi. Jak będą te Xenon pełen legal, za kwote do 800zl to jestem pierwszy co je montuje u siebie. :mrgreen:

Troche Offtopic :roll: :arrow:
Fiat 126 Xenon :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 17:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
xxxgrze 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Cze 2003
Posty: 77
Skąd: Józefów



Wysłany: Pią Kwi 11, 2008 19:30   

maciej napisał/a:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=74878 -

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65970


No no no Maciek, niezłe fora czytujesz. :brawo: :rotfl:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Nie Kwi 13, 2008 11:18   

xxxgrze napisał/a:
No no no Maciek, niezłe fora czytujesz.

Wiesz, sam Golfa nie kupię :razz: , ale szukałem w Google'ach wszystkiego na temat przepisów dotyczących reflektorów, "ksenonów" i homologacji E11, bo mnie zafascynowały te Philips'y ze znakiem E11 i to wyskoczyło jako pierwsze, a że, jak dla mnie, gość odwalił kawał dobrej roboty zbierając informacje o oznaczeniach na lampach, to dlaczego z tego nie skorzystać. :D

Jak widać z komentarzy do "ksenonów" tam też jest trochę ludzi z głową. :D
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
mario_81 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 36
Skąd: Żmigród / Wrocław



Wysłany: Wto Cze 03, 2008 08:44   

fabrycznie montowany ksenon powinien mieć układ samopoziomowania i układ zmywania reflektora przedniego (spryskiwacz lub wycieraczki); jeżeli tego brak to nie ma szans na uzyskanie homologacji i dopuszczenie do ruchu..

wszelkie samoróbki nie posiadające w/w komponentów w myśl przepisów nie powinny być dopuszczone do ruchu..

BTW "fajnie" jest zarobic od kolesia, jadącego załadowanym autem, takim "ksenonem" po oczach, zwłaszcza w nocy przy kiepskiej pogodzie..

mam dwa auta z fabrycznie montowanymi ksenonami i każde ma spryskiwacz i samopoziomowanie:)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
xxxgrze 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Cze 2003
Posty: 77
Skąd: Józefów



Wysłany: Sro Cze 18, 2008 08:34   

michone napisał/a:
ale wiesz o tym ze samopoziomowanie nie dziala w czasie rzeczywistym?? tylko na postoju przy uruchomianiu swiatel??


Dokładnie :brawa: Dla tego cały ten system to wielki pic i niezłe g... . Nic nie zastąpi dokładnego ustawienia świateł i ręcznej regulacji w zależności od obciążenia samochodu, nie ważne czy są to xenony, halogeny, czy lampy naftowe.

Przykład 1:

Wsiadam do samochodu sam, uruchamiam, system ustawia wysokość świateł dla aktualnego obciążenia. Przejeżdżam 1000 m zatrzymuję samochód bez wyłączenia silnika i zabieram trzech autostopowiczów.

Przykład 2 (często mający u mnie miejsce):

Wsiadam w garażu do samochodu sam, uruchamiam, system ustawia wysokość świateł dla aktualnego obciążenia. Wyjeżdżam z garażu, nie wyłączam silnika i do samochodu wchodzi reszta pasażerów.

W każdym z tych przypadków ustawienie świateł się nie zmienia mimo, że zmieniło się obciążenie samochodu. :roll:

Co na to odpowiedzą miłośnicy słynnego regulaminu :?:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez xxxgrze Sro Cze 18, 2008 08:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Cze 18, 2008 08:45   

xxxgrze napisał/a:
Wsiadam do samochodu sam, uruchamiam, system ustawia wysokość świateł dla aktualnego obciążenia, przejeżdżam 1000 m zatrzymuję samochód bez wyłączenia silnika i zabieram trzech autostopowiczów. Ustawienie świateł się nie zmienia mimo, że zmieniło się obciązenie samochodu.

Jak często Ci się to zdarza?
Czy biorąc w ten sposób ludzi pamiętałbyś o ręcznej regulacji?

A skoro pamiętałbyś to równie dobrze pamiętałbyś o wyłączeniu i włączeniu świateł (bo nie musisz gasić silnika - wystarczy, że wyłączysz i włączysz światła).

Do tego moim zdaniem dobrze zaprojektowana regulacja automatyczna będzie zawsze dokładniejsza niż ręczna.

I jeszcze jeden aspekt przy przepisie o jeździe na światłach w dzień - w dzień nie wyregulujesz świateł "na oko", a nie sądzę, żebyś po każdym wzięciu stopowicza podjeżdżał do ściany, żeby sprawdzić jak wysoko świecą światła.
Owszem nie oślepiasz wtedy, ale mnie np. w dzień długie lub źle wyregulowane krótkie nie oślepiają, ale rozpraszają i drażnią.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
xxxgrze 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Cze 2003
Posty: 77
Skąd: Józefów



Wysłany: Sro Cze 18, 2008 08:59   

maciej napisał/a:

Jak często Ci się to zdarza?


Niezbyt często, ale podałem drugi przykład który zdarza mi się całkiem często.

maciej napisał/a:
Czy biorąc w ten sposób ludzi pamiętałbyś o ręcznej regulacji?


Często zdarza mi się poprawiać automatyczną regulację ręcznie

maciej napisał/a:
A skoro pamiętałbyś to równie dobrze pamiętałbyś o wyłączeniu i włączeniu świateł (bo nie musisz gasić silnika - wystarczy, że wyłączysz i włączysz światła).


O tym rzeczywiście nie wiedziałem :oops:

maciej napisał/a:
Do tego moim zdaniem dobrze zaprojektowana regulacja automatyczna będzie zawsze dokładniejsza niż ręczna.


A jak zadziała jeżeli będziesz uruchamiał na wzniesieniu, czy rozkład obciążenia nie będzie inny niż na płaskim :?:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Cze 18, 2008 09:13   

xxxgrze napisał/a:
Często zdarza mi się poprawiać automatyczną regulację ręcznie

Masz taką możliwość?
Bo u MaRKa w ZT nie widziałem takiej możliwości...
xxxgrze napisał/a:
A jak zadziała jeżeli będziesz uruchamiał na wzniesieniu, czy rozkład obciążenia nie będzie inny niż na płaskim

Przy kątach jakie rozważamy nie będzie poważnej różnicy w rozkładzie nacisku między osiami.
Można to rozrysować geometrycznie, ale dotyczyć to będzie prawdopodobnie maksymalnie kilku procent ciężaru (drogi nomalnie buduje się do 10% nachylenia, a raczej sporo mniej) - bo interesuje nas tylko ta część ciężaru, która z powodu nachylenia zmieni oś, na którą naciska.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
xxxgrze 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Cze 2003
Posty: 77
Skąd: Józefów



Wysłany: Sro Cze 18, 2008 09:42   

maciej napisał/a:

Masz taką możliwość?
Bo u MaRKa w ZT nie widziałem takiej możliwości...


Mam :grin: , bo mam co prawda oryginalne xenony ale włożone do wersji z normalnymi światłami, tak więc wszystkie przełączniki zostały po staremu.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Cze 18, 2008 09:48   

xxxgrze napisał/a:
Mam , bo mam co prawda oryginalne xenony ale włożone do wersji z normalnymi światłami, tak więc wszystkie przełączniki zostały po staremu.

Ale masz też dołożone czujniki w wahaczach, automat poziomujący i spryskiwacze?

Z resztą taka konfiguracja tłumaczyłaby dlaczego musisz poprawiać ręcznie - nie sądzę, żeby automat poziomujący był tak inteligentny, żeby wykryć taki "tuning"...
Wydaje mi się, że jeśli używasz regulacji ręcznej, to automat głupieje, poza tym nie możesz na tej podstawie stwierdzić jakby działał automat (czy dobrze) bez Twoich manualnych ingerencji...
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
own 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 299
Skąd: Wrocław

MG ZR

Wysłany: Sro Cze 18, 2008 09:56   

Zawsze jak komuś chce się bawić to można samemu zamontować samopoziomowanie... trochę roboty z tym by było ale jest to wykonalne.

Drugą bardziej kłopotliwą sprawą jest, że i tak mogą zabrać dowód. Kiedyś gdzieś oglądałem, że jak reflektor jest oznaczony do żarówki halogenowej, to i tak nie można do niego zamontować innego źródła swiatła więc i tak można mieć dowód zabrany nawet jak się ma spryskiwacze i samopoziomujące światła...

ale to tak tylko teoretycznie ;-)
 
 
 
xxxgrze 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Cze 2003
Posty: 77
Skąd: Józefów



Wysłany: Sro Cze 18, 2008 09:59   

maciej napisał/a:
Ale masz też dołożone czujniki w wahaczach, automat poziomujący i spryskiwacze?


Czujników w wahaczach rzeczywiście nie mam, automat poziomujący mam i działa, natomiast spryskiwacze nie mają nic wspólnego z układem sampoziomowania. :bezradny:

Rzeczywiście gdybym miał te czujniki może układ działał by lepiej :?:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Cze 18, 2008 10:01   

ownstlr napisał/a:
Zawsze jak komuś chce się bawić to można samemu zamontować samopoziomowanie... trochę roboty z tym by było ale jest to wykonalne.

Da się i poważne firmy typu Hella robią takie zestawy. :)
W przyadku R75 xxxgrze jest łatwiej, bo wystarczy zdobyć wszystkie elementy z rozbitka i podejrzewam, że tak to zostało właśnie zrobione (a przynajmniej rozumiem, że same lampy, palniki i przetwornice zostały tak przełożone), dlatego pytam czy przy okazji równiesz system poziomowania i spryskiwacze.
ownstlr napisał/a:
Drugą bardziej kłopotliwą sprawą jest, że i tak mogą zabrać dowód. Kiedyś gdzieś oglądałem, że jak reflektor jest oznaczony do żarówki halogenowej, to i tak nie można do niego zamontować innego źródła swiatła więc i tak można mieć dowód zabrany nawet jak się ma spryskiwacze i samopoziomujące światła...

W innym wątku podawałem link do forum klubu VW Golfa, gdzie ktoś odwalił kawał dobrej roboty zbierając właśnie wszystkie informacje nt. tych oznaczeń i homologacji.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Sie 12, 2008 15:38   

maciej napisał/a:
Co do Lexus'ów, to znów nie widzę modeli i roczników.


Moj IS 250 z 2007r. nie ma spryskiwaczy przy xenonach.
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Sie 12, 2008 16:12   

xtek napisał/a:
Moj IS 250 z 2007r. nie ma spryskiwaczy przy xenonach.

A czy przeczytałes dokładnie wątek?

Bo moim zdaniem przeczytałeś jedno zdanie, a nie doczytałeś, że dyskutujemy nt. rynku europejskiego, a nie USA...

Na 100% masz auto sprowadzone z USA lub dołożone xenony, bo w USA nie ma tego wymogu, ale pamiętaj, że w razie dociekliwej kontroli Policji stracisz dowód, a w razie dzwona sprytny "papuga" może Ci nie źle zaleźć za skórę udowadniając, że oślepiłeś innego użytkownika ruchu i to Ty jesteś winny wypadku (sam bym wyciął taki nr, gdybym zauważył, że gość w którego wjechałem miał nielegalne ksenony, czyli miał auto niedopuszczone do ruchu w Polsce...).

Polecam stronę www.lexus-polska.pl - w konfiguratorze aut, w części wyposażenie - bezpieczeństwo jest jedna pozycja: "Reflektory biksenonowe ze spryskiwaczami" (dokładnie jako jedna pozycja), a jeśli wybierzesz wersję wyposarzenia bez tego, to masz jedynie "reflektory przeciwmgłowe", więc domyślam się, że raczej gdyby była jakaś forma "ksenonów" w podstawowej wersji, to Lexus na pewno by się tym w Polsce chwalił bardziej, niż standardowymi w drugiej od dołu wersji Skody Fabii przeciwmgłówkami.

ZTCW to między rokiem modelowym 2007, a 2008 nie było poważnych zmian w wyposażeniu, zwłaszcza na gorsze (czytaj nie wyciągnięto z żadnej wersji ksenonów bez spryskiwaczy, bo nigdy ich na rynku europejskim nie oferowano w taki sposób).
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Sie 12, 2008 16:57   

no fakt, mam z USA, kupowalem tam w salonie. Tutaj bez problemu przeszlo przeglad na bardzo wymagajacej stacji, nastepny dopiero za kilka lat. Z policja tez nie mialem problemow, a kilka razy spotkanie zaliczylem. Jak bede na nastepny raz w Lexusie w Krakowie na przegladzie to zapytam gostkow jak to jest z tymi spryskiwaczami.
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Sie 13, 2008 09:47   

Wystarczy, że przeczytasz dokładnie wątki wymienione tutaj:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=25900

Czy wymieniłeś przednie światła na europejskie (czy mają homologację - takie E w kółeczku na kloszu)?

Bo jeśli tego nie zrobiłeś i nie masz "E", to poprostu trafiłeś na mało dociekliwych policjantów, a ten "wymagający" diagnosta na stacji zatrzymał się z wiedzą na etapie "przedamerykańskim" i "przedksenonowym" i nie zna Regulaminów R45 i R48 ECE, które powinien znać na pamięć...
Niestety to polska rzeczywistość... :(

Nawet w "Uwaga Pirat!" na TVN Turbo jakieś 3 tygodnie temu pokazywali akcję, jak pani w Audi TT oprócz mandatu za prędkość panowie zabrali dowód rejestracyjny za brak znaku europejskiej homologacji na lampie - bo auto było sprowadzone z USA, ale domyślam się, że tam dają najlepszych i najbardziej douczonych policjantów z WRD.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Sie 13, 2008 09:50   

takie rzeczy sprawdzaja tylko w telewizji, reszta policjantow bierze 50zl i siedza cicho.
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Sie 13, 2008 09:58   

A szkoda, bo źle założone/wyregulowane ksenony to dramat gdy się jedzie nocą w trasie - mam ochotę zawsze wysiąść i wytłuc gościowi z przeciwka lampy. :(

A tak serio pytam - zmieniałeś przednie lampy, czy jeździsz na "amerykańskich", bo ZTCW to chyba nadal jest różnica w kształcie wiązki (bo nie kojarzę, żeby amerykanie zmienili przepisy...).
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Sie 13, 2008 10:38   

Jezdze na oryginalnych lampach z salonu. Sa to skretne biksenony. Swieca swietnie i nie wyobrazam sobie w jaki sposob moglyby oslepiac innych. Nie rozumiem takze dlaczego w USA stosuje sie swiatla symetryczne a w cudownej oswieconej Europie musza one byc asymetryczne. No, ale to nie jedyne z durnych przepisow.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r200] rover 200 bi xenon soczewka
rudealis Tuning wizualny 18 Wto Gru 18, 2012 21:06
scorpion
Brak nowych postów xenon w R623
bert623si Tuning wizualny 1 Pon Mar 10, 2014 17:22
tomii620si
Brak nowych postów [All] Żarówki typu Effect Xenon
Kacpro Tuning wizualny 2 Sro Kwi 29, 2015 18:12
MD
Brak nowych postów [r400] Przeróbka reflektorów na bi-xenon
brozo Tuning wizualny 42 Nie Wrz 21, 2014 20:24
FatMatic
Brak nowych postów [R75] klosze do świateł przednich xenon
immortalneverdi Tuning wizualny 2 Wto Sie 09, 2011 22:33
immortalneverdi



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink