No, ja uważam tez ze fajne to świeci takie Xenonki, nawet te tanie. Ale to to samo, nie wiem czy to było tez na tym forum o Żarówkach H4 100W które tez fajnie swieca, ale "sa niebezpieczne", i zamiast wydawac 200zl na ten China-shit to naprawde lepiej zainwestować w jakies lepsze żarówki, typu Osram Nighbreaker lub Philips Nightguide.
Mnie tylko ten temat Xenon interesuje, bo mam okulary i czasem mam problemy jak jade nocą z widocznością nawet na długich. jak narzazie kupiłem sobie te Visionplus 30% i jest roznica wielka miedzy normalnymi. Jak będą te Xenon pełen legal, za kwote do 800zl to jestem pierwszy co je montuje u siebie.
Troche Offtopic
Fiat 126 Xenon
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
SPAMU¦
Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 17:11 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wiesz, sam Golfa nie kupię , ale szukałem w Google'ach wszystkiego na temat przepisów dotyczących reflektorów, "ksenonów" i homologacji E11, bo mnie zafascynowały te Philips'y ze znakiem E11 i to wyskoczyło jako pierwsze, a że, jak dla mnie, gość odwalił kawał dobrej roboty zbierając informacje o oznaczeniach na lampach, to dlaczego z tego nie skorzystać.
Jak widać z komentarzy do "ksenonów" tam też jest trochę ludzi z głową.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 36 Skąd: Żmigród / Wrocław
Wysłany: Wto Cze 03, 2008 08:44
fabrycznie montowany ksenon powinien mieć układ samopoziomowania i układ zmywania reflektora przedniego (spryskiwacz lub wycieraczki); jeżeli tego brak to nie ma szans na uzyskanie homologacji i dopuszczenie do ruchu..
wszelkie samoróbki nie posiadające w/w komponentów w myśl przepisów nie powinny być dopuszczone do ruchu..
BTW "fajnie" jest zarobic od kolesia, jadącego załadowanym autem, takim "ksenonem" po oczach, zwłaszcza w nocy przy kiepskiej pogodzie..
mam dwa auta z fabrycznie montowanymi ksenonami i każde ma spryskiwacz i samopoziomowanie:)
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
ale wiesz o tym ze samopoziomowanie nie dziala w czasie rzeczywistym?? tylko na postoju przy uruchomianiu swiatel??
Dokładnie Dla tego cały ten system to wielki pic i niezłe g... . Nic nie zastąpi dokładnego ustawienia świateł i ręcznej regulacji w zależności od obciążenia samochodu, nie ważne czy są to xenony, halogeny, czy lampy naftowe.
Przykład 1:
Wsiadam do samochodu sam, uruchamiam, system ustawia wysokość świateł dla aktualnego obciążenia. Przejeżdżam 1000 m zatrzymuję samochód bez wyłączenia silnika i zabieram trzech autostopowiczów.
Przykład 2 (często mający u mnie miejsce):
Wsiadam w garażu do samochodu sam, uruchamiam, system ustawia wysokość świateł dla aktualnego obciążenia. Wyjeżdżam z garażu, nie wyłączam silnika i do samochodu wchodzi reszta pasażerów.
W każdym z tych przypadków ustawienie świateł się nie zmienia mimo, że zmieniło się obciążenie samochodu.
Co na to odpowiedzą miłośnicy słynnego regulaminu
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ostatnio zmieniony przez xxxgrze Sro Cze 18, 2008 08:46, w całości zmieniany 1 raz
Wsiadam do samochodu sam, uruchamiam, system ustawia wysokość świateł dla aktualnego obciążenia, przejeżdżam 1000 m zatrzymuję samochód bez wyłączenia silnika i zabieram trzech autostopowiczów. Ustawienie świateł się nie zmienia mimo, że zmieniło się obciązenie samochodu.
Jak często Ci się to zdarza?
Czy biorąc w ten sposób ludzi pamiętałbyś o ręcznej regulacji?
A skoro pamiętałbyś to równie dobrze pamiętałbyś o wyłączeniu i włączeniu świateł (bo nie musisz gasić silnika - wystarczy, że wyłączysz i włączysz światła).
Do tego moim zdaniem dobrze zaprojektowana regulacja automatyczna będzie zawsze dokładniejsza niż ręczna.
I jeszcze jeden aspekt przy przepisie o jeździe na światłach w dzień - w dzień nie wyregulujesz świateł "na oko", a nie sądzę, żebyś po każdym wzięciu stopowicza podjeżdżał do ściany, żeby sprawdzić jak wysoko świecą światła.
Owszem nie oślepiasz wtedy, ale mnie np. w dzień długie lub źle wyregulowane krótkie nie oślepiają, ale rozpraszają i drażnią.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Niezbyt często, ale podałem drugi przykład który zdarza mi się całkiem często.
maciej napisał/a:
Czy biorąc w ten sposób ludzi pamiętałbyś o ręcznej regulacji?
Często zdarza mi się poprawiać automatyczną regulację ręcznie
maciej napisał/a:
A skoro pamiętałbyś to równie dobrze pamiętałbyś o wyłączeniu i włączeniu świateł (bo nie musisz gasić silnika - wystarczy, że wyłączysz i włączysz światła).
O tym rzeczywiście nie wiedziałem
maciej napisał/a:
Do tego moim zdaniem dobrze zaprojektowana regulacja automatyczna będzie zawsze dokładniejsza niż ręczna.
A jak zadziała jeżeli będziesz uruchamiał na wzniesieniu, czy rozkład obciążenia nie będzie inny niż na płaskim
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Często zdarza mi się poprawiać automatyczną regulację ręcznie
Masz taką możliwość?
Bo u MaRKa w ZT nie widziałem takiej możliwości...
xxxgrze napisał/a:
A jak zadziała jeżeli będziesz uruchamiał na wzniesieniu, czy rozkład obciążenia nie będzie inny niż na płaskim
Przy kątach jakie rozważamy nie będzie poważnej różnicy w rozkładzie nacisku między osiami.
Można to rozrysować geometrycznie, ale dotyczyć to będzie prawdopodobnie maksymalnie kilku procent ciężaru (drogi nomalnie buduje się do 10% nachylenia, a raczej sporo mniej) - bo interesuje nas tylko ta część ciężaru, która z powodu nachylenia zmieni oś, na którą naciska.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Mam , bo mam co prawda oryginalne xenony ale włożone do wersji z normalnymi światłami, tak więc wszystkie przełączniki zostały po staremu.
Ale masz też dołożone czujniki w wahaczach, automat poziomujący i spryskiwacze?
Z resztą taka konfiguracja tłumaczyłaby dlaczego musisz poprawiać ręcznie - nie sądzę, żeby automat poziomujący był tak inteligentny, żeby wykryć taki "tuning"...
Wydaje mi się, że jeśli używasz regulacji ręcznej, to automat głupieje, poza tym nie możesz na tej podstawie stwierdzić jakby działał automat (czy dobrze) bez Twoich manualnych ingerencji...
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Zawsze jak komuś chce się bawić to można samemu zamontować samopoziomowanie... trochę roboty z tym by było ale jest to wykonalne.
Drugą bardziej kłopotliwą sprawą jest, że i tak mogą zabrać dowód. Kiedyś gdzieś oglądałem, że jak reflektor jest oznaczony do żarówki halogenowej, to i tak nie można do niego zamontować innego źródła swiatła więc i tak można mieć dowód zabrany nawet jak się ma spryskiwacze i samopoziomujące światła...
Zawsze jak komuś chce się bawić to można samemu zamontować samopoziomowanie... trochę roboty z tym by było ale jest to wykonalne.
Da się i poważne firmy typu Hella robią takie zestawy.
W przyadku R75 xxxgrze jest łatwiej, bo wystarczy zdobyć wszystkie elementy z rozbitka i podejrzewam, że tak to zostało właśnie zrobione (a przynajmniej rozumiem, że same lampy, palniki i przetwornice zostały tak przełożone), dlatego pytam czy przy okazji równiesz system poziomowania i spryskiwacze.
ownstlr napisał/a:
Drugą bardziej kłopotliwą sprawą jest, że i tak mogą zabrać dowód. Kiedyś gdzieś oglądałem, że jak reflektor jest oznaczony do żarówki halogenowej, to i tak nie można do niego zamontować innego źródła swiatła więc i tak można mieć dowód zabrany nawet jak się ma spryskiwacze i samopoziomujące światła...
W innym wątku podawałem link do forum klubu VW Golfa, gdzie ktoś odwalił kawał dobrej roboty zbierając właśnie wszystkie informacje nt. tych oznaczeń i homologacji.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Moj IS 250 z 2007r. nie ma spryskiwaczy przy xenonach.
A czy przeczytałes dokładnie wątek?
Bo moim zdaniem przeczytałeś jedno zdanie, a nie doczytałeś, że dyskutujemy nt. rynku europejskiego, a nie USA...
Na 100% masz auto sprowadzone z USA lub dołożone xenony, bo w USA nie ma tego wymogu, ale pamiętaj, że w razie dociekliwej kontroli Policji stracisz dowód, a w razie dzwona sprytny "papuga" może Ci nie źle zaleźć za skórę udowadniając, że oślepiłeś innego użytkownika ruchu i to Ty jesteś winny wypadku (sam bym wyciął taki nr, gdybym zauważył, że gość w którego wjechałem miał nielegalne ksenony, czyli miał auto niedopuszczone do ruchu w Polsce...).
Polecam stronę www.lexus-polska.pl - w konfiguratorze aut, w części wyposażenie - bezpieczeństwo jest jedna pozycja: "Reflektory biksenonowe ze spryskiwaczami" (dokładnie jako jedna pozycja), a jeśli wybierzesz wersję wyposarzenia bez tego, to masz jedynie "reflektory przeciwmgłowe", więc domyślam się, że raczej gdyby była jakaś forma "ksenonów" w podstawowej wersji, to Lexus na pewno by się tym w Polsce chwalił bardziej, niż standardowymi w drugiej od dołu wersji Skody Fabii przeciwmgłówkami.
ZTCW to między rokiem modelowym 2007, a 2008 nie było poważnych zmian w wyposażeniu, zwłaszcza na gorsze (czytaj nie wyciągnięto z żadnej wersji ksenonów bez spryskiwaczy, bo nigdy ich na rynku europejskim nie oferowano w taki sposób).
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Pomógł: 16 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 920 Skąd: Kraków
Wysłany: Wto Sie 12, 2008 16:57
no fakt, mam z USA, kupowalem tam w salonie. Tutaj bez problemu przeszlo przeglad na bardzo wymagajacej stacji, nastepny dopiero za kilka lat. Z policja tez nie mialem problemow, a kilka razy spotkanie zaliczylem. Jak bede na nastepny raz w Lexusie w Krakowie na przegladzie to zapytam gostkow jak to jest z tymi spryskiwaczami.
Czy wymieniłeś przednie światła na europejskie (czy mają homologację - takie E w kółeczku na kloszu)?
Bo jeśli tego nie zrobiłeś i nie masz "E", to poprostu trafiłeś na mało dociekliwych policjantów, a ten "wymagający" diagnosta na stacji zatrzymał się z wiedzą na etapie "przedamerykańskim" i "przedksenonowym" i nie zna Regulaminów R45 i R48 ECE, które powinien znać na pamięć...
Niestety to polska rzeczywistość...
Nawet w "Uwaga Pirat!" na TVN Turbo jakieś 3 tygodnie temu pokazywali akcję, jak pani w Audi TT oprócz mandatu za prędkość panowie zabrali dowód rejestracyjny za brak znaku europejskiej homologacji na lampie - bo auto było sprowadzone z USA, ale domyślam się, że tam dają najlepszych i najbardziej douczonych policjantów z WRD.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
A szkoda, bo źle założone/wyregulowane ksenony to dramat gdy się jedzie nocą w trasie - mam ochotę zawsze wysiąść i wytłuc gościowi z przeciwka lampy.
A tak serio pytam - zmieniałeś przednie lampy, czy jeździsz na "amerykańskich", bo ZTCW to chyba nadal jest różnica w kształcie wiązki (bo nie kojarzę, żeby amerykanie zmienili przepisy...).
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Pomógł: 16 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 920 Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Sie 13, 2008 10:38
Jezdze na oryginalnych lampach z salonu. Sa to skretne biksenony. Swieca swietnie i nie wyobrazam sobie w jaki sposob moglyby oslepiac innych. Nie rozumiem takze dlaczego w USA stosuje sie swiatla symetryczne a w cudownej oswieconej Europie musza one byc asymetryczne. No, ale to nie jedyne z durnych przepisow.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum