Pomógł: 28 razy Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 564 Skąd: Wysokie Mazowieckie
Wysłany: Wto Wrz 02, 2008 10:28 [R620] Związek między białym dymem a...
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
Witam
Mam swojego R już od ponad roku. Gdy go kupiłem, zamiast oryginalnego korka na zbiorniczku wyrównawczym był jakiś korek od bańki z dwoma dziurkami zrobionymi gwoździem. Od samego początku ubywa powoli płynu chłodniczego- stawiam na puszczającą pompę wodną- tak wynika z oględzin organoleptycznych. Na razie jednak postanowiłem tego nie robić.
Ostatnio znalazłem korek od zbiorniczka wyrównawczego od Fiata. Ładnie się wpasował więc pomyślałem, że zawsze to lepsze niż jakaś samodziełka. Zamieniłem korek i w drogę.
Podczas jazdy w sobotę i w niedzielę zauważyłem za samochodem biało-siwy dym w dośc sporych ilościach. Co ciekawe tylko na wolnych obrotach (tak do 1500rpm). Na wyższych obrotach nic nie dymiło. W poniedziałek to samo.
Zastanawiałem się o co chodzi i w końcu przyszło mi do głowy zajrzeć do płynu. A tam ciśnienie w układzie, a płyn postanowił zmienić miejsce zamieszkania.
Dolałem płynu, zmieniłem korek na ten stary i podczas dzisiejszej podróży do pracy nie zauważyłem anie białego dymu, ani ubytku płynu.
I teraz pytanie: Czy to uszczelka pod głowicą lub sama głowica? Czy mogę się jeszcze nie bać?
Dlaczego biały dym był tylko na wolnych obrotach, a na wyższych przestawało dymić?
_________________ Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Sty 24, 2011 23:08, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Wrz 02, 2008 10:28 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witam.
A może tem korek od fiaciora był za szczelny i zrobiło się za duże ciśnienie i coś puściło.
W starrym masz jakieś dziurki i ciśnienie jest mniejsze.
Pomógł: 11 razy Dołączył: 18 Mar 2008 Posty: 274 Skąd: Toruń
Wysłany: Wto Wrz 02, 2008 10:41
mcteusz napisał/a:
Dlaczego biały dym był tylko na wolnych obrotach, a na wyższych przestawało dymić?
Prawdopodobnie, przeciek jest jeszcze niewielki i na wyższych obrotach został przepalony, poszukaj właściwego korka (uklad chłodzenia jest układem ciśnieniowym)
i wtedy się przekonasz czy kopci na białoczy też nie jeśli będzie kopcił to sprawdź najpierw uszczelkę pod kolektorem dolotowym.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Gdy go kupiłem, zamiast oryginalnego korka na zbiorniczku wyrównawczym był jakiś korek od bańki z dwoma dziurkami zrobionymi gwoździem.
Na początek odezwałbym się np. to Tomateam i zamówił dobry koreczek, ale obawiam się, że to taki patent, który zastosował mi kiedyś "mechanik" w Toruniu, gdy jechałem FSO do Norwegii - szalało chłodzenie, nie wiedziałem jeszcze co to HGF i pan, "żeby mi pomóc dojechać" wyrwał zaworek z koreczka - rzeczywiście chłodzenie przestało szaleć, ale uszczelka poszła do końca (między cylindrami) jakieś 1000 km dalej - dokładnie w centrum Oslo.
Gdyby nie szybka akcja brata znajomej i mojego mechanika w Wawie oraz nieoceniaona pomoc Rodaków pracujących wtedy na czarno w Oslo, to już miałem plan utopić biedne FSO 125p w jeziorze i wracać do Polski autobusem.
mcteusz napisał/a:
I teraz pytanie: Czy to uszczelka pod głowicą lub sama głowica? Czy mogę się jeszcze nie bać?
Ja bym się bał i zaczął badania, zwłaszcza, jeśli jeździsz w dłuższe trasy.
mcteusz napisał/a:
Dlaczego biały dym był tylko na wolnych obrotach, a na wyższych przestawało dymić?
Podejrzewałbym, że na wyższych obrotach parujący w cylindrze płyn jest gorętszy i bardziej rozrzedzony, do tego prędkośćspalin jest większa, więc skrapla się on dalej od rury wydechowej, i jest wtedy bardziej rozproszony, więc nie widzisz chmurki.
Na Towim miejscu niestety zaczynałbym szukać - najwyżej będziesz miło zaskoczony.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Pomógł: 28 razy Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 564 Skąd: Wysokie Mazowieckie
Wysłany: Wto Wrz 02, 2008 11:01
No to zaczynam od załatwienia drugiego, oryginalnego korka. Chyba znajdę na jakimś szrocie i nie będę kupował nowego. Jak już przetestuję to będę pisał dalej. Może jeszcze między czasie zrobię(wymienię) pompę wodną. Ale tak bardzo bym chciał nie musieć zdejmować głowicy...
_________________ Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
No to zaczynam od załatwienia drugiego, oryginalnego korka. Chyba znajdę na jakimś szrocie i nie będę kupował nowego.
Zadzwoń do Tomateam, bo może okazać się, że cena nowego korka będzie niższa od takiego ze szrotu (nie żartuję!!!), a to tego takiego ze szrotu też nie możesz być pewny.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 206 Skąd: Złoty Stok
Wysłany: Wto Wrz 02, 2008 11:27
Ja stawiam na wypaloną uszczelkę stara sztuczka z tym korkiem niektórzy widziałem na własne oczy wyrzucają termostat by auto zrobiło parę kilometrów miedzy innymi na giełdę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum