Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1999
Witam
Zrobilo sie ostatnio troche chlodniej i zaczalem korzystac z ogrzewania. Niestety mam taki maly problem, ze z srodkowych nawiewow leci zawsze zimne powietrze. Jest jakis prosty sposob zeby to naprawic?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Lut 25, 2011 22:15, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Paź 13, 2008 12:03 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Tak. Ten suwak co jest w środkowej kratce przestawić w przeciwną stronę On właśnie odpowiada za puszczanie powietrza z zewnątrz bezposrednio do kratki z ominięciem nagrzewnicy.
no bez przegięcia. nie napisałeś że próbowałeś go przesunąć a wiele osób nie wie po co ten suwak jest. W takim razie pewnie jakaś linka spadła. zanurkuj pod deske rozdzielczą i poszukaj.
e niekoniecznie może jak poruszasz tym suwakiem to znajdziesz linkę od niego i klapkę którą steruje bez rozbierania konsoli. Niestety nei znam tych ukłądów w roverkach. Wydaje mi sie, ze "ktoś"na foru coś grzebał linkami od ogrzewania, ale niestety nie pamietam szczegółów
Jak przełaczysz na ciepłe to wieje zimne ze środkowego a zpozostałych ciepłe leci? czytałem o tym na forum podobno we wszystkich roverkach typu 400 tak jest, jak tak samo miałem w moim 416 si. Podobno jest to w celu wyrównywania temperatury w kabinie ale mozesz to przełaczyć na szybę, wtedy nie leci juz takie zimne, są chyba dwie mozliwości regulacji tego wylotu.
Tak, ze wszytskich leci cieple z wyjatkiem srodkowych. Obojetnie jak ustawiie kierunek ogrzewania pokretlem. Nic tez nie daje zmiana suwakiem umieszczonym miedzy srodkowymi nawiewami.
Ja jak kupiłem to tak miałem, czytając inne posty ludzie to samo stwierdzili ewentualnie. Zresztą na przełaczniku środkowego nawiewu suwak pokazuje strzałkę na niebiesko a drugą na biało a nie jak w przypadku zmiany temperatury(konsola z przełącznikami) na niebiesko lub czerwono to chyba coś znaczy??
[ Dodano: Pon Paź 13, 2008 15:15 ]
spróbuj sprawdzić czy ci linka od tego suwaka się nie obluzowała tzn: zmieniaj położenie suwaka i sprawdź co się dzieje pod konsolą powinieneś zobaczyć linkę a jak nie tzn że spadła.
u mnie leci ciepłe
Zresztą w instrukcji jest to opisane: dźwigienka na dole - temperatura zależna od ustawienia pokrętła regulacji temp., dźwigienka na górze - powietrze pobierane z zewnątrz mieszane jest z powietrzem ogrzanym, żeby na twarz Ci gorące nie leciało
Wlasnie sie dokladnie temu przygladnalem na podjezdzie pod domem i zauwazylem ciekawa rzecz. Po przesunieciu na biala strzalke zaczelo leciec cieple, ale jest roznica miedzy temperatura powietrza lecacego z nawiewow kierowcy i pasazera. Od strony kierowcy leci gorace a od pasazera troche chlodniejsze (z obu nawiewow, srodkowego i od strony szyby).
Pomógł: 297 razy Dołączył: 24 Mar 2007 Posty: 1792
Wysłany: Pon Paź 13, 2008 14:34
kasjopea napisał/a:
Zresztą w instrukcji jest to opisane: dźwigienka na dole - temperatura zależna od ustawienia pokrętła regulacji temp., dźwigienka na górze - powietrze pobierane z zewnątrz mieszane jest z powietrzem ogrzanym, żeby na twarz Ci gorące nie leciało
Pomógł: 47 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 1080 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Pon Paź 13, 2008 15:32
Też tak mam, że z tych dwóch środkowych nie leci ciepłe a też zimne, jest takie "w sam raz" jak to ludzie mawiają. Wydaje mi się aczkolwiek mogę się mylić, że głównym nawiewem że tak powiem jest ten centralny na desce rozdzielczej.
Pomógł: 27 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 372 Skąd: z gór
Wysłany: Pon Paź 13, 2008 18:38
hmmmm,ostatnio tez zwróciłem uwagę na to,tak mnie to zaciekawiło że w oczekiwaniu na moją żonę,pobawiłem się troszke tym środkowym nawiewem i stwierdziłem że gorace powietrze leci z niego tylko wtedy jak pokretło nawiewu jest ustawione tylko w pozycji "na środkowe kratki nawiewu"-w innych pozycjach pokretła jest bardzo mała różnica w temp.ze srodkowej kratki nawiewu (pozycja przełącznika "zimne" lub "wymieszane" )
Otóż panowie szlachta i szlachcianki, ten nawiew środkowy steruje się klapką która zamyka się i otwiera właśnie tą środkową dźwignią. Trzeba zanurkować pod konsolę środkową a ktoś inny np: szlachcianka musi bawić się tą dźwignią i wtedy nastąpi oświecenie.
_________________ Tomasz 416 Lublin tel. 691508162
polakpolak29, bo to ma właśnie tak działać. Tzn. chcesz mieć ciepło w aucie, ale żeby na twarz nie dawało gorące, bo wiadomo, że spać się chce i takie tam, wtedy tak jak wcześniej pisałam, powietrze z nagrzewnicy miesza się z tym z zewnątrz i z nawiewu środkowego leci chłodniejsze niż z pozostałych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum