Typ: TDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
problem polega na tym ,iż po przejechaniu kilku kilometrów przy wiekszej prędkości i większych obrotach kiedy silnik sie rozgrzeje i stanę np na światłach z nawiewu czuć delikatny swąt jakby spalonego oleju (olej sprawdzam , nie ubywa ) czyżby to sprawa turbosprężarki (zaznaczam że pracuje normalnie słychać takie syczenie i daje moc jaką autko potrzebuje )ale zapach jest nieprzyjemny i w czasie tej zimy staje sie troszkę dokuczliwy
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 26, 2011 21:58, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Gru 26, 2007 20:19 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Sro Gru 26, 2007 20:29
Sprawdż czy nie kapie olej na układ wydechowy np. ze skrzyni biegów ,nie powiedziane że to z silnika a równiedobrze nie musi to być jakiś znaczny wyciek
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 28 razy Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 564 Skąd: Wysokie Mazowieckie
Wysłany: Czw Lis 13, 2008 09:45
Wiecie, że mam podobnie. Tylko ja bym powiedział, że nie jest to zapach oleju a raczej spalin. I nie ma na to wpływu temperatura silnika, czy ciepły, czy zimny- jest tak samo. Podczas jazdy nie czuć. Dopiero w momencie gdy się zatrzymam.
Wydaje mi się, że jest to spowodowane tym, że w czasie jazdy pęd powietrza rozgania zapach pod maską, a gdy się zatrzyma już nie.
Ja u siebie mam podejrzenie walniętej uszczelki pod głowicą lub samej głowicy. Mam nieoryginalny korek zbiorniczka wyrównawczego z dwiema dziurkami, które są okopcone. Podejrzewam więc, że tamtędy wydostaje się kompresja spalin, która idzie przez nawiew do środka.
Swoją drogą którędy dokładnie jest zasysane powietrze do nawiewu?
_________________ Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
mcteusz, radzilbym sprawdzic czy kat nie jest zapchany bo on powoduje zapach spalin lub sapalonego oleju, jezeli chcesz zobaczyc czy uszczelka lub glowica jest walnieta to sprawdzaj plyn, olej i korek wlewu oleju jesli ma pare pod spodem to cos nie tego, i jesli silnik mocno kaszle dymem przez ten otwor...
Pomógł: 28 razy Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 564 Skąd: Wysokie Mazowieckie
Wysłany: Czw Lis 13, 2008 16:02
Tak, ale przecież uszczelka(bądź głowica) może być uszkodzona w taki sposób, że z olejem nic złego się nie dzieje. A jedynie płyn chłodniczy idzie na cylindry (i w drugą stronę: spaliny do płynu chłodniczego).
Moje objawy opisywałem tu:
http://forum.roverki.eu/v...p=243967#243967
_________________ Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
mcteusz, tak tylko ze jak wywalona uszczelka czy peknieta glowica to plyn idzie na cylindry i w olej... Zapach spalenizny czuc jak zapchany jest kat naprzyklad
Pomógł: 28 razy Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 564 Skąd: Wysokie Mazowieckie
Wysłany: Czw Lis 13, 2008 16:56
NEOSSS napisał/a:
mcteusz, tak tylko ze jak wywalona uszczelka czy peknieta glowica to plyn idzie na cylindry i w olej... Zapach spalenizny czuc jak zapchany jest kat naprzyklad
No dobra, ale jeśli uszczelka jest uszkodzona lub głowica pęknięta w taki sposób, że robi się połączenie między cylindrem, a kanałem wodnym... To pójdzie płyn do oleju?
A swoją drogą katalizator będę musiał sprawdzić....
_________________ Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum