Jako że to moj pierwszy post na tym forum to witam wszystkich
Mam silnik 1.4 16 V seria K
Fabrycznie był w nim kolektor dokładnie taki:
kolektor odlewany
Z pewnych względów potrzebuję zamontować inny kolektor. Zależało by mi na tym żeby dopasować kolektor nie żeliwny, tylko z normalnej stali (flansza + rury itd).
Na allegro znalazłem kilka opcji:
1: kolektor nr 1, wg opisu do rovera 400 z silnikiem 1.4
A teraz wyjaśniam dlaczego przyszło mi w ogole do głowy że będzie pasować inny kolektor. Otóż przeglądając także allegro, wyszukałem np tą aukcję auckja 1 , aukcja 2 . Na niej widać taki silnik jak mój, a przy nim właśnie kolektor "rurowy", a nie odlewany.
Zaznaczam że nie chodzi mi o możliwość zamontowania kolektora w danym samochodzie (pod względem pasowania do reszty wydechu itd), a jedynie chciałbym się dowiedzieć czy kolektor pasuje do mojego silnika - jeśli chodzi o flanszę -> otwory na śruby i otwory na kanały wydechowe.
Z góry dzięki za jakiekolwiek wskazówki
SPAMU¦
Wysłany: Sro Gru 03, 2008 19:30 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
wszystkie te kolektory będą pasować do silników 16 zaworowych serii K.
zauważ jednak, że różnią się tą drugą stroną... W Roverkach tam jest przykręcony dodatkowy kolektor - dwururka, w związky z czym kołnież jest większy z dwoma wylotami i 4 otworami na śruby, a w tym który pokazałeś jako pierwszy (z poloneza) jest pojedynczy, większy wylot i kołnież tylko na dwie śruby...
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Hmm, a średnica kanałów wydechowych w głowicy, a co za tym idzie średnice rurek kolektora są takie same w 1.4, 1.6 i 1.8 ?
A to że z drugiej strony jest inaczej zakończony to nie problem - i tak muszę zrobić kolektor praktycznie od zera. Chciałem kupić oryginalny kolektor w zasadzie głównie dla flanszy - łatwiej i szybciej (a pewnie też taniej) będzie mi tak zrobić niż wymiarować otwory w głowicy i zlecać wycięcie flanszy cnc. A dodatkowo może przydadzą się niektóre kolanka z kolektora
Na jakiejś angielskiej stronie wyczytałem że głowice 1.4 miały mniejsza zawory, i chyba nieco mniejsze kanały dolotowe (o ile dobrze pamietam). W 1.6 i 1.8 (poza vvc) są już takie same.
Te głowice 1.4 to były tzw "low port".
Tak więc nie wszystkie głowice są identyczne, stąd moje pytania .
No i teraz nasuwa się kolejne pytanie (nie będę już zakładał nowego tematu). Czy wszystkie głowice 1.4 są "low port", czy w niektórych silnikach były "low port", a w innych już takie same jak w 1.6 i 1.8 ?
[ Dodano: Nie Gru 07, 2008 23:30 ]
Hmm jeszcze jedna rzecz by mi się przydała... Ma ktoś może schemat (rysunek, cokolwiek ) układu paliwowego w roverze z k16 ? Chodzi mi o cały układ - od baku do wtryskiwaczy i spowrotem . Szukałem w necie, na forum, ale nic nie ma .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum