Witam wszystkich, powie mi ktoś ile wchodzi płynu hamulcowego gdybym chciał wymienić? bo mam strasznie słabe hamulce, wymieniałem tarcze klocki ATE ale klocki sie juz przegrzały myśle teraz na zakupem klocków firmy ebc green stuff. dzieki za porady pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Brt Sro Sty 14, 2009 20:35, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Gru 08, 2008 16:22 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witam wszystkich, powie mi ktoś ile wchodzi płynu hamulcowego gdybym chciał wymienić? bo mam strasznie słabe hamulce, wymieniałem tarcze klocki ATE ale klocki sie juz przegrzały myśle teraz na zakupem klocków firmy ebc green stuff. dzieki za porady pozdrawiam
Jak wymieniałem, kupiłem dwie butelki półlitrowe motula 5.1 link, który zresztą polecam , ale okazało się że jedna butelka na styk wystarczyła do wymiany i porządnego odpowietrzenia. A co do poprawy hamulców, to w twoim przypadku raczej najlepszym wyjściem byłby swap na większe, wentylowane tarcze przednie. Wężyki w oplocie zmniejszają bezwładność układu i pomagają lepiej czuć hamulce, ale nie zwiększą ich skuteczności ani odporności na przegrzanie.
Pomógł: 63 razy Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 1452 Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: Pon Gru 08, 2008 23:33
Nie koniecznie odrazu wymieniać, najlepiej je rozkręć i sprawdź czy się w miarę luźno przemieszczają te dwie części zacisku niędzy sobą, wyczyść i powinno być ok. Tak swoją drogą, napewno były odpowietrzone??
_________________ >lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
podjade teraz do innego mechesa i żeby mi wymienił klocki i płyn, powiem mu o tych zaciskach, pewnie w tym tkwi problem. i zeby dobrze odpowietrzył. dzięki za pomoc
BoloSr [Usunięty]
Wysłany: Wto Gru 09, 2008 08:44
szeryff napisał/a:
podjade teraz do innego mechesa i żeby mi wymienił klocki i płyn, powiem mu o tych zaciskach, pewnie w tym tkwi problem. i zeby dobrze odpowietrzył. dzięki za pomoc
to znjadz teraz odpowiedniego wachowca albo sam to zrob jak potrafisz
trza wymontowac stare klocki i tloczek wcicnac do konca i posmarowac prowadnice smarem do hampli i bedzie dobrze bynajmniej ja tak robie zawsze i wszystko jest OK
[ Dodano: Pon Sty 12, 2009 22:21 ]
i znowu podobny problem, kupiłem klocki EBC gren stuff zmieniłem ok 2 tyg temu i dzisiaj po przejechaniu ok 20km na sandale i zchamowaniu na koniec ze 120 do zera dym z klocków... Nie wiem co juz zrobić. Ma ktos jakieś propozycje??
[ Dodano: Pon Sty 12, 2009 22:21 ]
i znowu podobny problem, kupiłem klocki EBC gren stuff zmieniłem ok 2 tyg temu i dzisiaj po przejechaniu ok 20km na sandale i zchamowaniu na koniec ze 120 do zera dym z klocków... Nie wiem co juz zrobić. Ma ktos jakieś propozycje??
Znam dobrze twoje rejony - moim zdaniem przy górzystym terenie i ciężkiej nodze trudno Ci będzie utrzymać niewentylowane tarcze - poszukaj możliwości swapa na wentylowane (tarcze, zaciski, klocki). Będzie to kosztowało ale jeśli nie ma innej możliwości, a chcesz autkiem pojeździć... No chyba że Ci coś blokuje hamulce - mi kiedyś takiej jaja w poprzednim aucie dawała pompa hamulcowa, ale to było czuć, auto cały czas lekko hamowało.
Wymien tarcze na nawiercane,nie trzeba wymieniac zaciskow bo to nie tarcze wentylowane(wentylowane w inny sposob).Mialem kiedys Fiata Bravo 1.6 (lite tarcze) na gwarancji wymieniono 3 kompl.Po gwarancji kupilem komplet nawiercanych Brembo i zalatwilo to problem(ogromna zmiana jak na taka niewielka i niedroga modyfikacje).
marcinmarcin napisał/a:
kupiłem dwie butelki półlitrowe motula 5.1
Tu ostroznie zeby nie mieszac plynow w spec.DOT 5( z reszta DOT 3,4 niby sa mieszalne ale jakos nie zawsze) i syntetycznych,taka zmiana to tylko przy calkowitym spuszczeniu starego plynu (fabrycznie jest DOT) bo sie zetnie w ukladzie jesli sie zmiesza.Zmiana jak najbardziej na lepsze.
Wymien tarcze na nawiercane,nie trzeba wymieniac zaciskow bo to nie tarcze wentylowane(wentylowane w inny sposob).Mialem kiedys Fiata Bravo 1.6 (lite tarcze) na gwarancji wymieniono 3 kompl.Po gwarancji kupilem komplet nawiercanych Brembo i zalatwilo to problem(ogromna zmiana jak na taka niewielka i niedroga modyfikacje).
marcinmarcin napisał/a:
kupiłem dwie butelki półlitrowe motula 5.1
Tu ostroznie zeby nie mieszac plynow w spec.DOT 5( z reszta DOT 3,4 niby sa mieszalne ale jakos nie zawsze) i syntetycznych,taka zmiana to tylko przy calkowitym spuszczeniu starego plynu (fabrycznie jest DOT) bo sie zetnie w ukladzie jesli sie zmiesza.Zmiana jak najbardziej na lepsze.
Niedroga? Nawiercane Brembo to bodajze seria Oro - jedne z najdrozszych w ofercie Brembo. Nic Ci sie nie pomylilo?
A DOT5 mozna uzywac tylko w ukladzie od niego przystosowanym.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum