Czy ktoś orientuje się czy możliwe jest a jeżeli tak to gdzie i za ile , wypolerowanie lamp przednich od R45 / MG ZS ?
Myślę tu o wypolerowaniu kloszy zupełnie na gładko , tak jak ma większość cywilizowanych aut w tych czasach , czyli wypolerowanie tej wewnętrznej części gdzie są te dziwne starodawne wzorki.
Czy to jest w ogóle wykonalne ?
Klosze lamp są z jakiegoś tworzywa sztucznego ...plastik , czy jakiś poliwęglan , na tym się już kompletnie nie znam
Przy okazji myślałem od razu aby je odświeżyć odbłyśniki ale z tym już nie ma takiego problemu bo jest mnóstwo firm zajmujących się takimi rzeczami.
Pozdro
SPAMU¦
Wysłany: Wto Gru 16, 2008 23:12 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
A czy wiesz, o tym, że głównie dzięki tym "starodawnym wzorkom" reflektor świeci tak jak powinien i nie oślepia jadących z nad przeciwka Ponadto mało który "nowoczesny" reflektor z gładkim szkłem dorównuje pod względem jakości oświetlenia tradycyjnemu reflektorowi z "starodawnym wzorkiem" (nie dotyczy reflektorów ksenonowych).
Pomógł: 11 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 354 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Gru 17, 2008 10:58
Witam,
powiem Ci szczerze jest to dla mnie trochę niezrozumiałe , ponieważ jak popatrzysz na lampy nowych aut to każdy ma gładki klosz.
Mówimy oczywiście tu o światłach standardowych ( nie ksenonowych ) i nie soczewkowych.
Każde nowe auto , które ma światła na zwykłej żarówce ma właśnie klosze gładkie , dodatkowo jeszcze nie mają w lampie tego kapturka blaszanego.
Dla przykładu zobacz sobie wybrane lampy od VW , Opli , BMW serii 3 , Peugeot , Volvo V40 czy wielu innych nowych aut.
Producentami tych lamp są takie cenione firmy jak np. Hella czy Valeo , więc sorry ale to co piszesz jak dla mnie nie ma większego sensu , gdyż nie uwierzę , żeby nagle po tylu latach zaczęli robić gorzej świecące lampy niż te z przed paru-parunastu lat.
Dodatkowo jak pisałem nie mają w środku kapturka , który niby chroni przez oślepianiem. Nie mają tego czegoś i nie zauważyłem jakoś , żeby specjalnie oślepiały. Lampy są homologowane co znaczy , że dopuszczone do ruchu.
Kompletnym paradoksem byłoby gdyby tak cenione firmy za miast się rozwijac i robic coraz lepsze i efektywniejsze produktu cofały by się do tyłu. To by przeczyło podstawie motoryzacji czy rozwojowi i postępowi technicznemu.
w lampach z przeźroczystym kloszem nie masz lustra wygietego w parabolę (czy też podobną krzywą) lecz lustro jest swobodnie kształtowane i to ono przejmuje zarówno funkcję odbicia światła jak i jego właściwego równomiernego rozproszenia. W przypadku starszych reflektorów lustro odbijało światło ale właściwy rozkład i równomiernosć uzyskiwało dzięki tej właśnie szybie rozpraszajacej. Weź jakiś zbity reflektor lub samo lustro, wstaw żarówkę i zobacz jak zaświeci, podejrzewam, że byłbyś troche zawiedziony
Co do kapturka, to on służy głównie przed tzw. samooslepianiem i akurat w kilku autach by się przydał, m.in. w R200. Pozatym w wielu nowych autach dalej jest stosowany (np. Golf 5, Corolla). Jesli żarówka jest głęboko w reflektorze i światło z zarnika nie wydostaje sie bezposrednio na zewnątrz, to nie ma potrzeby stosowania "kapturków" w mocno nachylonych reflektorach jest zazwyczaj potrzebny
Producentami tych lamp są takie cenione firmy jak np. Hella czy Valeo , więc sorry ale to co piszesz jak dla mnie nie ma większego sensu , gdyż nie uwierzę , żeby nagle po tylu latach zaczęli robić gorzej świecące lampy niż te z przed paru-parunastu lat.
Dodatkowo jak pisałem nie mają w środku kapturka , który niby chroni przez oślepianiem. Nie mają tego czegoś i nie zauważyłem jakoś , żeby specjalnie oślepiały. Lampy są homologowane co znaczy , że dopuszczone do ruchu.
Kompletnym paradoksem byłoby gdyby tak cenione firmy za miast się rozwijac i robic coraz lepsze i efektywniejsze produktu cofały by się do tyłu. To by przeczyło podstawie motoryzacji czy rozwojowi i postępowi technicznemu.
Niestety, ale taka jest prawda, ze nowe samochody są dużo gorsze od starych i to pod wieloma względami, ale nie chce mi się ciągnąć znów dyskusji na ten temat.
A co do reflektorów to kilka razy na łamach czasopisma "Auto Świat" były przeprowadzane testy reflektorów w profesjonalnych warunkach i spotkałem się tam właśnie z tą wypowiedzią, na temat wyższości starych reflektorów nad nowymi (choć oczywiście nie w 100%).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum