Forum Klubu ROVERki.pl :: [Freelander] Co i jak z tym samochodem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Freelander] Co i jak z tym samochodem
Autor Wiadomość
smith 



Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 38
Skąd: Mysłowice



Wysłany: Sob Gru 20, 2008 20:56   [Freelander] Co i jak z tym samochodem
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam !

Przede wszystkim pozdrawiam klubowiczów ! super forum jedyne w sieci ! oby tak dalej ! chętne pomogę ! sam prowadzę forum.motocykle-mz.pl a śmigam cbr F4 ;-) z szacunkiem dla MZ

Land rovera Frellandera posiadam od 3 dni, zakupiłem go z Ojcem.

Silnik diesel 2.0 LN

Data produkcji 1999r . 30.12 czyli jakby 2000r :-)

Ma przejechane 170 tyś, pochodzi z Niemiec (a kupiony w Polsce) w Niemczech uszykował go Rolnik :-) , zależało mi aby samochód nie maił przekładki i jest oryginalny, kupiony w niemieckim salonie.

Wiec tak poznaje ten samochód wiec chciałbym się dowiedzieć od użytkowników weteranów co i jak ;-) sam interesuje się mechaniką jak i również zajmuje się wiec nie należę do ludzi (wsiądź, jedz i oddaj do serwisu)

Co do mojej oceny auta, jak na razie wszystko w porządku, ktoś zrobił patent przycisk pod stacyjką czyli jak przekręcam kluczyk na zapłon to już z kluczyka auta nie odpalam tylko na przycisk, jak przekręcę kluczyk gasną kontrolki wydaje mi się z komuś już nawalił immobilaizer stąd ta przeróbka, ale jest ok. centralny zamek działa wszystkie dziwi i bagażnik alarm się uzbraja i działa.

Po uruchomieniu stacyjki wszystkie kontrolki gasną czyli wszystko jest ok. :-) abs czasem po przejechaniu 5 metrów ale czytam ze to normalne.

Silnik odpala na zimnym od pierwszego rozruchu.

Usterki pierwsze co szyba prawa przednia, prowadnica chodzi słychać a szyba ani rusz, jeszcze nie zaglądałem.

No i standard w freelanderze tylna szyba podparta kołkiem, a silniczek dostałem od właściciela do ręki, sprowadzałem go w domu i działa :-) do tylnych drzwi nie zaglądałem, myślę ze na pewno linki będą zerwane, nie działa mi wycieraczka tylna :-( wiem ze to ponoć na tym jednym silniku działa.

Nie mam też spryskiwacza tylnej szyby tutaj już nie wiem co nie tak ? i nie ma ogrzewania tylnej szyby, na przełączniku na konsoli jak wciskam go to nie zapala się lampka na tym przełączniku.

Klimatyzacja – gość powiedział ze ktoś ją źle nabił i spierdziela, tym zajmę Siena lato pełen serwis oddam do serwisu.

Po zdjęciu osłony lewarka biegów znalazłem dwa urwane kabelki, na forum znalazłem o ty temat, dziś zwarłem je na krótko i HDC się oświeciło wiec ok. teraz je przylutuje ciekawe dlaczego były oderwane ?

No i jeszcze jedno szumi, przy 30 – 40 kmh a tak około 80 – 100 ucisza się, stawiam na łożysko podpory wału jest tylko jedno tak mam racje ?

Jeszcze kilka pytań co do użytkowania.

HDC, jak to właściwie jest staje przed zjazdem uruchamiam 1 bieg HDC włączone puszczam sprzęgło i hamulec auto ma samo zjechać stałą prędkością tak ?

A można to wykorzystać w ten sposób przy podjeżdżaniu pod wzniesienie jeżeli stoję w korku pod górkę zamiast ruszać ręcznego uruchomić HDC puścić Hamulec auto powinno samo zablokować hamulec dodać gazu i powinno ruszyć lub puszczając sprzęgło czy to tak też działa ?
_________________
Łukasz
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 19, 2010 22:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Gru 20, 2008 20:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Sob Gru 20, 2008 22:08   

smith, co do wycieraczki i podgrzewania sprawdz standardowow bezpieczniki
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Gru 20, 2008 22:35   

W Frellanderze DCI? Pierwsze słyszę. Jeśli ten nowszy z CR, to masz TD4 Made by BMW :wink: A nie jakiegoś fancuza.
 
 
 
smith 



Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 38
Skąd: Mysłowice



Wysłany: Sob Gru 20, 2008 23:16   

NEOSSS tu masz racje sprawdzę w kolejności.
Rowan – specjalnie po przeczytaniu twojego postu zajrzałem do dowodu rejestracyjnego FREELANDER 2.0 DCI – dokładnie.

Auto pochodzi z Niemiec, tak jak pisałem z tego co zauważyłem ten silnik mało pali, z tego co piszą dziś zrobiłem trasę i przyznam ze spalanie różni się od tego co pisali ludzie w Internecie przy standardowej jeździe.

Mam jeszcze pytanie co do podgrzewanych lusterek, grzeją się one automatycznie ? nie znalazłem w samochodzie wyłącznika podgrzewania lusterek, a jeżeli jest ciepły słoneczny dzień ? mają one czujnik (wody) na lusterku ? :-)
_________________
Łukasz
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Gru 21, 2008 07:52   

smith, lusterka zawsze podgrzewają się do 45st. z tego co pamiętam.

[ Dodano: Nie Gru 21, 2008 08:01 ]
To masz coś źle wpisane. Masz raczej silnik 2.0 zwykły nie CR. Doładowany z IC.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Gru 21, 2008 12:14   

A przed dieslem BMW był chyba mntowany diesel serii L z rovera. Jesli tak, to nie bój się o wtryski ;) Żeby popsuć ten silnik, to trzeba się postarać, a pojedzie nawet na "kujawskim" w razie awaryjej sytuacji ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
smith 



Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 38
Skąd: Mysłowice



Wysłany: Nie Gru 21, 2008 14:48   

Wygląda na to ze trafiłem w dobrą wersje, tak jak pisze z silnikiem nie ma żadnego problemu, pracuje bardzo równo i elegancko, i ekonomicznie.

Nie miałem jeszcze dokładnie okazji sprawdzić silnika pod maską, tak wiec jak zobaczę to może cos wywnioskuje.
_________________
Łukasz
 
 
 
Bari 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 69
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Nie Gru 21, 2008 16:47   Re: [Land Rover freelander 2.0 DCI]

smith napisał/a:
No i jeszcze jedno szumi, przy 30 – 40 kmh a tak około 80 – 100 ucisza się, stawiam na łożysko podpory wału jest tylko jedno tak mam racje ?


a dokładnie skąd dobiega szum ? z przodu auta,środka czy z tyłu ?
 
 
smith 



Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 38
Skąd: Mysłowice



Wysłany: Nie Gru 21, 2008 22:43   

Słychać go w części środkowej, i są nawęd wibracje przy pewnej niskiej prędkości czuć je dokładnie po środku jak się hamuje silnikiem, naocznie sprawdzając podpora wału jest już raczej wyrąbana totalnie.

A co myślisz ze może to być przekładnia kątowa ?
_________________
Łukasz
 
 
 
Bari 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 69
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Nie Gru 21, 2008 23:45   

jeśli hałas ten dobiega ze środka auta to wskazuje na to że to prawdopodobnie podpory wału...gdyby wycie dobiegało z przodu to wtedy mogłaby być przekładnia.
 
 
bartko100 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 135
Skąd: Łosice



Wysłany: Pon Gru 22, 2008 10:55   

Sprawdź sobie jeszcze czy opony nie są poząbkowane bo u mnie wytwarzały hałas jak by łożysko a to tylko opony były. Jak miałem z tyłu poząbkowane to hałąs był z tyłu jak przód z tyłem zamieniłem to hałas przeniósł się na środek auta
_________________
FORUM LPG KME STAG ZENIT
 
 
 
smith 



Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 38
Skąd: Mysłowice



Wysłany: Pon Gru 22, 2008 15:04   

Opony są łyse z tyłu do wymiany, i nie były ząbkowane ale są bardzo łyse.
Jeździłeś kiedyś autobusem „miejskim” np. u mnie w Katowicach – Mysłowicach są łamane czerwone autobusy i właśnie w takim starym autobusie wyje jak przyśpiesza i jak się zwalnia też wyje a tak około 100 km/h prawie z nie słychać, myśl ze to podpora wału. Wjadę na kanał sprawdzę.
Przed zakupem czegokolwiek.
_________________
Łukasz
 
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Gru 22, 2008 15:20   

Coś mi się wydaje że masz silnik 2.0 od BMW - chyba nie montowano serii-L do freelandera.

Radzę ci zassać RAVE do LR (taka instrukcja serwisowa- ja mam obraz ISO ale gdzieś były na forum linki do wersji spakowanej rar-em = zaraz poszukam)

[ Dodano: Pon Gru 22, 2008 15:25 ]
http://forum.roverki.eu/v...rave+freelander
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Gru 22, 2008 15:33   

Montowano, tylko nie wiem do kiedy. Tu piszą, ze do 2000r.
http://www.forumsamochodo...b7b60faef#74231
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Gru 22, 2008 17:27   

Brt napisał/a:
Montowano, tylko nie wiem do kiedy. Tu piszą, ze do 2000r.
http://www.forumsamochodo...b7b60faef#74231



Masz rację :)
 
 
smith 



Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 38
Skąd: Mysłowice



Wysłany: Pon Gru 22, 2008 19:31   

Panowie przeszukałem wszystkie dokumenty.

Marka, typ, model: Land Rover, LN, Freelander 2.0 DCI
Pojemność (cm3) – 1994
Rok produkcji : 1999r (30.12)

Dokładnie na te foto przedstawia mój silnik: http://photos01.allegro.p...07/26/503072652

Obudowa jest taka sama, dokładne fotki i dam na forum, podniosę pokrywę zrobię fotki bardzo dokładne bo być może pierwszy raz spotykamy taki silnik :-)

A to foto z allegro silnik TD4 http://audios.nazwa.pl/Al...RI/P1030419.jpg

Ja mam z boku filtr powietrza tak jak na pierwsze fotce, miarkę mam też w obudowie.

Troszkę inny temat, jak pisałem ktoś zamontował w samochodzie pod stacyjką przycisk, jest to obejście prosto do rozrusznika na pewno dlatego ze immobilaizer nie działa, jak chce odpalić auto z kluczyka gaśnie radio i nic się nie dzieje.
Stacyjka ma 3 pozycje pierwszy radyjko działa :-) , drugi stacyjka się uruchamia, 3 rozruch.

U mnie na 1 pozycji kiedy tylko samo radio się uruchamia można wcisnąć przycisk i rozrusznik zakręci ktoś widać zrobi porządny bezpośredni obieg do rozrusznika, nie próbowałem jednak odpalać w ten sposób.
Wolał bym jednak przywrócić immo do życia ;-) jaka jest procedura kasowania tego i wogule cos tam czytałem…..
Rave mam już ściągniętą silnik nie ten ale reszta ok. przydatna
_________________
Łukasz
 
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Gru 22, 2008 19:38   

No to masz silnik serii L - ściągnij se jeszcze normalnego RAVE dla Roverów tam jest on opisany.
 
 
Narzond 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 48
Skąd: Suszec



Wysłany: Pon Gru 22, 2008 21:16   

Kolego myślę że znam odpowiedź na twoje pytania.

Imonilaiser można z powrotem włączyć (o ile nie jest uszkodzony) a mianowicie pod maską masz taki czarny, gumowy przycisk, on jest od imobilaisera.

lusterka jak wyżej pisano cały czas się grzeją.

szyba od kierowcy, zerwana linka(bo one też tam są) a szyba czymś zablokowana.

Podgrzewanie i wycieraczka oraz spryskiwacz nie działają ponieważ gdy masz szybę na kołku, auto myśli że ona jest otwarta, dopiero jak założysz nowe linki i cały układ naprawisz to dopiero wtedy to wszystko zadziała.

Po zakupie proponuje wymiany oleju w silniku, skrzyni, rozdzielaczu, oraz dyfrze (nie ma tam korku spustu, najłatwiej odkręcić dekiel)

Huczenie to może być podpora, łożyska na niej są łatwe w wymianie i wszędzie je dostaniesz (ja kupiłem skf za 20zł za sztukę)
ale jeśli to nie pomoże spróbuj czy huczy bez wału jeśli po wymianie łożysk będzie huczeć a bez wału nie to przygotuj się na łożysko wyjścia wału z rozdzielacza.

Pozdrawiam i miłej pracy ;)))

Myślę że pomogłem ;))

[ Dodano: Pon Gru 22, 2008 21:21 ]
a właśnie, a z tym pomysłem z HDC to on nie wypali, system ten zapomocą hamulca działa ale tylko przy zjazdach, gdy auto siłą grawitacji jest pchane do przodu, wtedy do akcji wkracza HDC i znów mamy 7km/h ;))

[ Dodano: Pon Gru 22, 2008 21:23 ]
a tą prawą szyba się nie baw, jak się linka w kółko wplącze to ono się rozleci(jest z plastiku) a nowe trudno dorobić (na frezarce i tokarce zajeło mi to ponad 4h ;))
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Gru 22, 2008 21:26   

i wszystko jasne :ok: :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
smith 



Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 38
Skąd: Mysłowice



Wysłany: Pon Gru 22, 2008 22:25   

Witaj przycisk po maską zlokalizowałem wciskając go nic nie pomogło, znaczy wkładam kluczyk przekręcam i nic, radyjko przygasa i jakby jakiś przekaźnik odłącza coś tak słychać, może mam jakoś specyficznie ten przycisk wcisnąć ? a może ma też to cos wspólnego oz szybą tylną w końcu to alarm i w ogóle, jakiś musiał być powód dlaczego ktoś to zrobił na przycisk.
Z szyba od pasażera przednią, musze rozebrać sprawdzić.

Dziękuje bardzo za informacje w sprawie szyby ! rozebraliśmy ją podłączyli silnik i silnik działa jak wcisnę przycisk w dół zapiszczy (brzęczyk) i silnik kreci i staje jak dam w górę nic się nie dzieje jak znów w dół to kreci (zapiszczy brzęczyk kreci i zatrzymuje się) myślę ze silnik jest ok. ! myślę nad dopasowaniem samych linek.

Oleje powymieniam jak najbardziej.
I sprawdzę wał, dobry pomyśl chciałem kupić podpory za 125 zł sztuka ale łożyska same to taniej wyjdzie ! zobaczę tylko w jakim są stanie. I sprawdzę bez wału.
Jadę jeszcze na przegląd do stacji aby sprawdzić auto zbieżność itp.
_________________
Łukasz
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 09:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 07:21
SyntaX
Brak nowych postów [FreeLander]Regeneracja reduktora w Land Rover Freelander
TrueGrand Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 10 Nie Maj 26, 2013 10:57
robag
Brak nowych postów [Freelander] Freelander i otwieranie tylnych drzwi
Derwer Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 3 Czw Maj 22, 2008 23:26
ppawlow



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink