Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Pon Sty 12, 2009 20:20 [R827] Ciśnienie w oponach
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.7 Rok produkcji: 1994
Mam pytanie do użytkowników 800setek , czy przednie opony muszą zawsze wyglądać jak flaki? tzn jakby miały zero powietrza? czy tylko u mnie tak jest?
na początku jak go kupiłem to myślałem że to wina starych i słabych opon, miały nośność 86, więc kupiłem nowe opony o podwyższonej nośności 94 XL (nokiany) ale też z przodu flaki, pomyślałem że może tak musi być w niskoprofilowych 205/55R16. Wg producenta 2.2bar (32psi przód tył).
Natomiast miarka się przebrała gdy wczoraj założyłem zimowe opony 195/65R15, też nokiany wzmacniane 95XL na 5.5J stalówkach. Producent zaleca 2.0 bara (28psi) przód tył. Ale one już bokami leżą na ziemi przy 30psi , więc napompowałem przednie do 35psi i też wyglądają jak niedopompowane, a tylne zostawiłem na 30psi i wyglądają prawidłowo.
Dlaczego w tym modelu producent zaleca te same ciśnienie na przód - tył? skoro są tak duże różnice w naciskach osi.
Z tego co czytałem w necie to niektórzy pompują opony na maxa (np tak pisał Oprawca) ale ja nie lubie twardych jak skała opon, nie zależy mi na oporach toczenia, ale z drugiej strony jeśli opona trze o asfalt bokami to chyba jest coś nie tak.
Na poniższej fotce jest przednia opona przy 35psi ( producent zaleca 28psi) ale w realu i tak flak jest dużo większy niż na fotce.
Z góry dzięki za opinie bo nie wiem co robić, spuszczać do fabrycznego czy nie.
ps. oczywiście wykluczam błąd manometru (mam kilka różnych).
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 04, 2011 21:04, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sty 12, 2009 20:20 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Przewrażliwiony jesteś...
Ja mam podobnie w R400 i nic sobie z tego nie robię. Ciśnienie mam prawidłowe więc jest ok. Jak napompujesz za dużo i sporo jeździsz autkiem to szybko zobaczysz nierównomiernie zużyte opony. Mocno zżera środek bieżnika.
_________________ -Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
roboo [Usunięty]
Wysłany: Pon Sty 12, 2009 23:06
W moje oponki 195/65R15 wpompowałem 2,2 i wygląda to zupełnie podobnie jak na Twoim foto.
Mam tak od początku i niewielkie zmiany ciśnienia nie zmieniają ich wyglądu w tym względzie. Na początku - rok temu - jak oszalały sprawdzałem ciśnienie, dopompowywałem. Później sam ochłonąłem, najwyraźniej tak ma być i nie widać jakichś szczególnych lub niepokojących oznak zużycia opon.
Pomógł: 35 razy Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 473 Skąd: Katowice
Wysłany: Wto Sty 13, 2009 07:59
820Si 195x65x15
Na początku miałem przód 2,2 tył 2,0. Niestety bardzo się na mokrym asfalcie ślizgał. Dopompowałem przód 2,5 tył 2,2 i jest dużo lepiej. Przy zwiększonym ciśnieniu też opony trochę siedzą, ale już nie tak bardzo jak przy zalecanym.
Blue827, ale popatrz na to jako optymista. Zauważ że nie ma powietrza, ale tylko na dole ...
A tak na serio to ja u siebie pompuje nieco ponad 2bary i flaków nie zauważyłem.
Ja pompuję wg normy fabrycznej - tak inżynier policzył, to tak ma być.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
przyznam sie, ze tez ostatnio zwrocilo to moja uwage, mialem manometr zakladac i sprawdzac,
ogolnie jesli bedzie ok, to moze podciagne troche do gory, w instrukcji sa chyba podane wartosci dla predkosci autostradowych, wiec ustawienie miedzy skrajnymi wartosciami w polowie powinno byc ok
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Zwykle masz podane dwie wartości - do normalnej jazdy i do jazdy powyżej 160 km/h.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Sro Sty 14, 2009 19:55
Przez ostatnie pare dni patrze się tylko na opony innych samochodów i wszystkie miały normalny wygląd, nie widać róznicy czy przód - tył. Czytałem też dużo w necie, i doszedłem do wniosku że te wartości podane przez producentów są tylko jakimiś ogólnymi założeniami i nie wynikają z żadnych skomplikowanych obliczeń czy testów. i dużo opinii jest że najlepiej samemu dobrać sobie jakieś ciśnienie na podstawie własnych testów.
Zawsze pompowałem wg producenta ale zmieniam taktyke, napewno przód będę pompował więcej niż tylne. nie mogę przeboleć że poprzednio cały czas jeżdziłem na takich rozpłaszczonych przednich oponach, ale dopiero dotarło do mnie że coś jest nie tak przy tych wyższych zimowych 195/65R15.
hmm zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa, czego producent nie okresla cisnienia dla roznych silnikow, przeciez taki 2.0 serii T jest duzo lzejszy od 2,7 hondy, czy 2,5 v6 Serii K , bo juz od dieselku 2,5 VM to nie wspomne
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Sro Sty 14, 2009 21:34
Dokładnie. Przecież te modele mają różne masy szczególnie nacisk na przednią oś, nawet hamulce mają inne a ciśnienie w oponach te same.
Zestawienie z workshopa:
To potwierdza że to tylko wyjściowe dane i trzeba samemu poeksperymentować. Jak wogóle można wytłumaczyć że takie same ciśnienie na przód i tył może lamborghini diablo z centralnym środkiem ciężkości ma takie same ciśnienia ale nie typowy przednionapędowiec.
Pomógł: 47 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 1080 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Sro Sty 14, 2009 22:06
U siebie na letnich oponach miałem ciśnienie chyba 1,7 we wszystkich kolach, było spoko. Teraz na zimówkach dobiłem do 2,0 (jak zakładałem miałem też 1,7). Różnicy w wyglądzie nie ma a komfort od razu się pogorszył. Po prostu czuje każde choćby najmniejsze nierówności. Muszę powrócić do 1,7 i będzie elegancko.
Hehe... Pamiętam jak po Miedzianej zapomniałem spuścić z 3 do 2.2 i potem przez pół drogi do Wawy dziwiłem się "co tak twardo"...
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum