Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZS] Kilka pytań o świece żarowe
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZS] Kilka pytań o świece żarowe
Autor Wiadomość
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Sty 12, 2009 19:17   

Fargo80, dzięki :wink:
I już chyba ostatnie pytanie. Może ktoś mi przypomnieć opis czynności przy sprawdzaniu świec i jakie wartości powinien pokazywać miernik. Wolę dokładnie sprawdzić, bo gołym okiem nie rozpoznam, czy końcówka świecy rozgrzewa się wystarczająco. Miałem wątek dodany do zakładek, ale gdzieś mi go wcięło :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sty 12, 2009 19:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pon Sty 12, 2009 19:51   

kolego jeśli ciężko odpala to mogą być świece , ale równie dobrze żle ustawiony kąt zapłonu (wtrysku).
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Sty 12, 2009 19:56   

Kąt wtrysku ustawiony na jesieni na +3/3,5. Jak było cieplej to palił na dotyk. Dlatego też obstawiam świeczki...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Sty 12, 2009 21:50   

Fargo80 napisał/a:
jesli sie nie wymienia tej "skomplikowanej" swiecy, to ze db jest zdjac kabel z tej nie wymienionej, ale to tylko tyle co przeczytalem a jaki to ma sens to nie mam pojecia

Jeśli ta świeca nie grzeje, to po co podawać na nią prąd ;) Ale ... trzeba najpierw ją sprawdzić, czy rzeczywiscie wykazuje sprawnosć, czyli albo zmierzyć rezystancję albo pobór prądu ;) To nie jest konieczność, ale hmmm opcja ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Sty 12, 2009 22:19   

Brt napisał/a:
zmierzyć rezystancję albo pobór prądu

A możesz napisać jaka powinna być oporność i pobór prądu w przypadku sprawnych i uszkodzonych świec? I jak to zmierzyć, co gdzie przytknąć (czy konieczne jest wyciąganie świec)? Przyznam, że miałem to parę lat temu na studiach, ale już nie pamiętam :razz:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Sty 12, 2009 22:37   

rezystancja ok. 1 oma a pobór prądu rzędu 10 - 12 A ;) Co do samego pomiaru too ... rezystancja równolegle a prąd szeregowo :P
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Sty 15, 2009 13:44   

Dziś powalczyłem chwilę z moim autkiem i posprawdzałem co się da. Świec nie udało mi się wykręcić - okazało się, że moje wszystkie nasadki są "za krótkie" i nie obejmują korpusu świecy, co jednoznacznie uniemożliwia ich wykręcenie. Po przekręceniu kluczyka, na przewodach pojawia się napięcie (ok. 15,6 V), a równo ze zgaśnięciem kontrolki grzania świec słychać cyknięcie (czytałem kiedyś, że tak chyba powinno być). Napięcie podawane jest do momentu zgaśnięcia kontrolki grzania świec. Tak powinno być? Oporność świec zmierzona - wyglądają na sprawne, chociaż później miernik pokazywał mi dziwne wartości - może to wina temperatury i słabej baterii. Przy podłączeniu + z akumulatora do świec (przy odpiętym mostku) nic nie iskrzyło - łączyłem miernikiem, więc może dlatego :sad: Ale do rzeczy. Stała się niespodzianka. Za pierwszym razem nie odpalił. Przy drugim grzaniu świec nie czekałem aż kontrolka zgaśnie i ku mojemu zaskoczeniu zapalił tak, jakby stał cały dzień w ciepłym pomieszczeniu, a nie pod chmurką. W związku z tym pytanie - gdzie szukać przyczyny takiego zachowania? Czyżby przekaźnik był walnięty? I najważniejsze - gdzie znajduje się ten przekaźnik? Czy po odpaleniu silnika, napięcie na świece powinno być dalej podawane?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Świece żarowe?
konradp Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Sob Lis 22, 2008 16:32
Jary
Brak nowych postów [R45] Świece żarowe
magneto Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Wrz 17, 2008 12:23
magneto
Brak nowych postów [R420] Świece żarowe
Pytanie dotyczące problemu wyjęcia pierwszej świecy
Arti_ Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Nie Wrz 09, 2007 22:18
Brt
Brak nowych postów [R420] Świece żarowe
danielsonicl Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Nie Lut 24, 2008 19:35
giewu
Brak nowych postów [Rover 400] Swiece żarowe
Bialy1990 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 31 Wto Paź 09, 2012 16:18
monia



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink