Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Zauwazylem, ze kilku kolegow chce usunac wade pompki w R75 i ja to popieram.
Poniewaz jestem troche starszej daty pamietam, ze bardzo duzo rzeczy sie dorabialo.
Nie mozna bylo zdobyc oryginalnej czesci, wiec sie kombinowalo i nieraz z duzo lepszym wynikiem niz producent. Niektore moje "patenty" dzialaja do dzis!
Uwazam, ze wspolnymi silami rozwiazemy problem pompki.
Oczywiscie najlepszym rozwiazaniem jest wymiana na pompe od BMW ale nie wszyscy moga to zrobic. Szczegolnie mam na mysli kolegow z UK.
Kolega Zukowaty chce "wyprodukowac" cala pompke i uwazam, ze to blad. Za duzo pracy z wykonaniem cylindra. Jezeli cylinder sie nie zuzywa to ja bym to zostawil i skoncentrowal sie na tloku.
Mysle o rozwiazaniu bez demontazu pompki a jedynie wymianie tloczka.
To mozna by zrobic praktycznie bez narzedzi.
Musze tylko opracowac jak swoje stu kilogramowe cialo ulozyc w samochodze, zeby swobodnie manipulowac przy pompce.
Punkt 1 (najwazniejszy)
Sprawdzic czy cylinder w cieknacej pompce nie jest zuzyty. (kto to zrobi?)
Jezeli sie faktycznie nie zuzywa to w trzeba przejsc do punktu 2
Tu sie zatrzymam i poczekam na opinie innych kolegow.
Poniewaz jestem daleko jedynie to moge cala ta operacje wspomoc duchowo i... troche finansowo (jakis "browarek" dla lepszego myslenia)
_________________ --== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 12, 2010 12:10, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sty 25, 2009 11:21 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Kolega Zukowaty chce "wyprodukowac" cala pompke i uwazam, ze to blad. Za duzo pracy z wykonaniem cylindra. Jezeli cylinder sie nie zuzywa to ja bym to zostawil i skoncentrowal sie na tloku.
Wcale nie trzeba robic takiego tloka jak w oryginale. W peugeocie 607 moj mechanik zalozyl zamiast pompy sprzegla pompe hamulcowa z traktora (jeden obwod) i dziala juz dluuuugo.
Zamierzam zrobic podobna konstrukcje pod swoje oringi.Poda mi ktos srednice cylindra i jego glebokosc? Potrzebowal bym rowniez dokladny wymiar rozmieszczenia otworow od osi i czola.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
A moze wystarczy przelozyc tlok z tej od BMW?
Poczatkowo myslalem, ze pompka od BMW jest zeliwna.
Okazalo sie, ze zeliwna to zamiennik a oryginal to jest z plastyku.
To ktora lepsza? Oryginal czy zamiennik?
_________________ --== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
Hehe to otworze produkcje masowa gadalem z mechaniorem i ma mi jakis zostawic jak bedzie wymienial a w ogole to smial sie ze skomlikowania tego elementu...taki mniejszy tloczek hamulcowy od poloneza z plaskim lozyskiem Juz montuja nawet wysprzegliki z 1 przewodem i w tym kierunku chyba bede kombinowal.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Pomógł: 74 razy Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Nie Sty 25, 2009 18:15
Mombrey napisał/a:
To ktora lepsza? Oryginal czy zamiennik?
moim zdaniem zamiennik, bo jest żeliwny i można porzeźbić z mocowaniem. Podstawą w mocowaniu jest takie ułożenie tłoka aby nie był skoszony. Obydwa zdjęcia w artykule na stronie pokazują (zdaniem mojego kolegi, który to analizował) tłoczki skoszone względem osi pomki. Rowan to poprawił przerabiając ucho - zakończenie tych przeróbek pokazane na Forum jest bardzo ważne. Jest bardzo prawdopodobne, że jeżeli tłoczek nie będzie działał osiowo to pomka może się szybciej zużyć.
Podstawą w mocowaniu jest takie ułożenie tłoka aby nie był skoszony. Obydwa zdjęcia w artykule na stronie pokazują (zdaniem mojego kolegi, który to analizował) tłoczki skoszone względem osi pomki. Rowan to poprawił przerabiając ucho - zakończenie tych przeróbek pokazane na Forum jest bardzo ważne. Jest bardzo prawdopodobne, że jeżeli tłoczek nie będzie działał osiowo to pomka może się szybciej zużyć.
W takim razie mam kilka pytan:
1. Czy jest mozliwe, zeby oryginalna pompka byla czasem zamontowana nieosiowo? (podobno w innych samochodach to sie zdaza)
2. Czy ktos wie jaka jest srednica cylindra pompki R75? (Mysle zeby wstawic tlok z pompki od BMW)
3. Czy myslal ktos zeby w rozwiazaniu z pompka od BMW wyeliminowac nieosiowe zamontowanie poprzez "plywajace" polaczenie tloczysak z pedalem?
W tym poscie chcialem rozwiazac problem pompki tak by mozna to zrobic praktycznie bez narzedzi. Ograniczyc sie do wyjecia zawleczek na pedale i z pompki za pomoca wkretaka i wymianie na "lepszy" gotowy tloczkek. Nikt nie odpowiedzial czy cylinder cieknacej pompki R75 pozostaje w dobrym stanie. Nie wiem czy wymiana tloczka ma sens jezeli cylinder jest wytarty lub porysowany.
_________________ --== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
Tak! Cos w rodzaju "fasolki".
Mozna tez pompke przykrecic tylko jedna sruba. Oczywicie odpowiednio "spreparowana" zeby dzialalo jak zawias/lozysko. Pompka bedzie pracowac gora-dol ale minimalnie i nie powinno to wplynac na przewod.
To sa takie moje pomysly. Uwazam, ze tu na forum jak tyle glow popracuje to mozna cos naprawde dobrego opracowac. Nie liczyc tylko na Dam-Kam i Rowan oni juz sie napracowali
Przeciez pompka z "blaszka" tez nie jest w osi. Tylko jak w pomysle Rowan'a bylo przesuniecie pionowe to tu jest poziome (o grubosc blaszki)
_________________ --== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
Mombrey, tylko zauważ, że ten popychacz do tłoka jest mocowany luźno, dlatego w przypadku mocowania na jedną śrubę a'la zawiasto by raczej powodowało łamanie pompki, a nie jej wciskanie , a druga sprawa to, ze przewod do wysprzęglika nie jest zbyt giętki
myślę, ze pomysł Rowana z dorobieniem odpowiedniego ucha jest w tym wypadku najsutecznieszy, ale trzeba to zrobić solidnie
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
zauważ, że ten popychacz do tłoka jest mocowany luźno
Faktycznie. No nie mialem tego w reku. :-(
[ Dodano: Czw Mar 05, 2009 08:54 ]
Nadal draze temat naprawy oryginalnej pompy Rovera.
Boncky, w temacie "[R75] Pompka sprzęgła pasuje od BMW - podobno" napisał/a:
jest tańsza metoda...
mam pompke używaną z nowymi uszczelkami na tłoczku - nie cieknie chodzi jak orginał i nie trzeba kombinować. Jedną sztukę już naprawionej pompki mam na wszelki wypadek, jeżeli ktoś chce oringi prv:)
Czemu na prv? Pochwal sie swoim odkryciem.
MaReK, w temacie "[R75] Pompka sprzęgła pasuje od BMW - podobno" napisał/a:
Oring, ktory mozna dopasowac do pompy mozna dostac w reperaturce pompy hamulcowej opel kadet. Srednica 20,06 mm
Czyli pozostaje rozwiazac problem z zaworem zwrotnym.
Czy ktos juz to probowal robic?
_________________ --== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum