Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600] Falowanie obrotów w czasie nagrzewania
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R600] Falowanie obrotów w czasie nagrzewania

Wtrysk PGM-FI - silniki Hondy
Autor Wiadomość
kamil_620_si 



Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 74
Skąd: Jadowniki



Wysłany: Sob Sty 31, 2009 18:35   [R600] Falowanie obrotów w czasie nagrzewania
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

ale teraz powstał nowy problem falują mi po tym wszystkim obroty!!jak zapale pochodzi może 10 s tak na ssaniu około 2 tys na min i później się zaczyna 2-1,5tys na min i tak aż się nie wyłączy ssanie
_________________
Kamil 620 Si
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Lut 20, 2011 22:01, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sty 31, 2009 18:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Lut 02, 2009 00:13   

kamil_620_si napisał/a:
ale teraz powstał nowy problem falują mi po tym wszystkim obroty!!jak zapale pochodzi może 10 s tak na ssaniu około 2 tys na min i później się zaczyna 2-1,5tys na min i tak aż się nie wyłączy ssanie

To i tak masz dobrze...
U mnie falują znacznie dłużej niż działa "ssanie"...
Po 2 latach nadal nikt nie wie "co to jest"...
Ja przywykłem, choć co pół roku podejmuję próby walki z tym problemem, ale jakbyś dowiedział się co to jest, to stawiam duuużżą flaszkę na zlocie. ;)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
kamil_620_si 



Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 74
Skąd: Jadowniki



Wysłany: Pon Lut 02, 2009 17:10   

u mnie już problem się rozwiązał bylem u znajomego mechanika i normalnie w świeci kazał mi dolać płynu!mimo ze stan był troszkę niżej niż max i kazał jeździć i samo znikło !powciągało jeszcze trochę i to nie mało bo ponad litr
_________________
Kamil 620 Si
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Pon Lut 02, 2009 17:57   

kamil_620_si, odpowietrzal Ci sie uklad przez caly czas, a najlepiej nie czekac tylko zrobic to samemu tak jak napisalem wyzej
 
 
 
kamil_620_si 



Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 74
Skąd: Jadowniki



Wysłany: Pon Lut 02, 2009 20:16   

Tak ja zrobiłem tak jak mi radziłeś przeczytałem na manualu i płyn normalnie płynoł strumykiem!!wiec był odpowietrzony!
_________________
Kamil 620 Si
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Lut 02, 2009 21:02   

Ale co ma płyn do obrotów?
Bo ja na pewno mam dobrze odpowietrzony układ, a efekty podobne...
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Pon Lut 02, 2009 23:10   

maciej, podmien jeszcze krokowy z dobrego auta
 
 
 
kamil_620_si 



Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 74
Skąd: Jadowniki



Wysłany: Wto Lut 03, 2009 11:57   

NEOSSS napisał/a:
podmien jeszcze krokowy z dobrego auta
ale to jak nie trzyma obrotów na biegu jałowym!a masz gaz w swoim??
_________________
Kamil 620 Si
 
 
krzepa_s 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2005
Posty: 39
Skąd: Starachowice



Wysłany: Wto Lut 03, 2009 13:13   

ano tyle ma że pewnie przy zapowietrzonym układzie czujnik temp głupiał
możesz Maciej spróbować wymienić czujnik temp ten w głowicy pod aparatem zapłonowym
ten większy bo mniejszy na jednego pina jest tylko do wskaźnika(po wymianie oczywiście reset kompa)
Ja pozbyłem się tym sposobem falowania obrotów w CRV
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 03, 2009 13:39   

Mam, ale efekt był przed założeniem instalacji LPG.

Dzięki temu wątkowi zabrałem się do dokładnego czytania manuala Hondy i przyszła mi nowa koncepcja do głowy, ale to podobno było już sprawdzane - "Zawór termiczny szybkiego biegu jałowego" - chyba trzeba sprawdzić jeszcze raz...

kamil_620_si, to na 100% był problem u Ciebie i kilka lat temu u Kruchego - to jest dokładnie opisane w manualu Hondy (str. 11-56 i 11-70).

U mnie nie pomaga odpowietrzenie, ani wymiany płynu - może po prostu mam zatkane przewody które podgrzewają ten zawór lub sam zawór się wściekł.

Jest nowy trop - będę walczył!!! :D
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
krzepa_s 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2005
Posty: 39
Skąd: Starachowice



Wysłany: Wto Lut 03, 2009 13:56   

a jakie masz to falowanie?
coś w stylu
na wolnych obrotach po chwili ustawi się na 800 jak dotkniesz lekko gazu i zdejmiesz nogę to spada do dołu na mniej więcej 200 o mało nie zgaśnie potem podbija na ponad 1000 i tak buja 200 do 1000 i jak nie dotykasz gazu to jako tako się ustawi na 800 ale dotkniesz gazu i znowu huśtawka?
i ciężko odpala bez wciśnięcia gazu?
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 03, 2009 14:10   

Nie...

U mnie jest tak:

- na zimno po starcie jest 1500 obr. jak pan Bóg przykazał

- jeśli nie ruszam gazu to są dwa przypadki, zależnie od regulacji:
1) w miarę nagrzewania obroty stabilnie ROSNĄ do 2000, a potem zaczynają gwałtownie falować o około 800 obr, w zakresie 1000-2200 obrotów - różnie - czasem 1000-1800, a czasem 1300-2100 im zimniejszy silnik tym wyżej
2) w miarę nagrzewania obroty spadają jak powinny do ok. 800 obr. i jest ok

- jeśli tylko dotknę gaz w czasie nagrzewania to pojawia się wyżej opisany objaw, czyli gwałtowne falowanie o około 800 obr, w zakresie 1000-2200 obrotów - różnie - czasem 1000-1800, a czasem 1300-2100 im zimniejszy silnik tym wyżej

- po nagrzaniu silnika i jeszcze jakimś czasie (tak jakbym nie tylko silnik, ale i cała komora silnika musiały zostać nagrzane) falowanie ustaje i silnik pracuje idealnie

- po szybszej jeździe przez kilka kilometrów, gdy komora silnika się schładza objaw powraca

I tak w kółko. ;)


Dodam, że czujnik temp. wymieniłem jako pierwszy. ;)
Część przewodów podciśnienia też.
Potem MAP i EGR, potem kolektor wydechowy.
Kolektor dolotowy był sprawdzany i "wzrokowo" i manometrem - jest szczelny.
Czujnik położenia przepustnicy daje właściwe informacje.
Lamba wg gazowników jest ok - sprawdzana co 15 tys. km na przeglądzie - podobno wychodzi im na kompie.
Wolne obroty były regulowane kilkakrotnie przez Mariusza (czyli ASO Rovera).

Generalnie auto jeździ super prócz tego jednego mankamentu... ;)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
krzepa_s 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2005
Posty: 39
Skąd: Starachowice



Wysłany: Wto Lut 03, 2009 14:31   

czyli raczej tylko 2 opcje
albo zawór termiczny ssania(szybkiego biegu jałowego)
albo jednak ten czujnik temp
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 03, 2009 14:36   

Cytat:
albo jednak ten czujnik temp

Raczej nie, bo jak wymieniłem, to objaw się nie zmienił, a potem zdjęty czujnik badałem we wrzątku i dawał dane zgodne z AutoDatą.
Ale jeszcze sprawdzę. :)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
krzepa_s 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2005
Posty: 39
Skąd: Starachowice



Wysłany: Wto Lut 03, 2009 20:33   

ja u siebie tylko wypiąłem kostkę i wpiąłem inny czujnik nie wykręcając starego nawet z głowicy,od razu była poprawa,obroty za wysokie ale równe,po wymianie przeszły bóle
w takim razie pozostaje ci chyba jedynie sprawdzić dokładnie termika ssania :???:
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 03, 2009 20:47   

Wszystko da się znaleźć, jeśli wiedzieć czego szukać. ;)

http://www.honda.gda.pl/s...p?topic=22652.0

i pomyśleć, że byłem na tym forum, gdy szukałem poprzednio rozwiązania mojego problemu.

Jak jutro nie będzie padać, to zrobię eksperyment. ;)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
krzepa_s 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2005
Posty: 39
Skąd: Starachowice



Wysłany: Wto Lut 03, 2009 21:07   

daj znać czy pomoże
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Lut 04, 2009 07:45   

Wydzieliłem temat, bo tak będzie jaśniej.

Rano, jak dojechałem do pracy, chciałem się za to zabrać, ale u mnie jest jakoś inaczej i muszę poszukać manuala dokładnie od H23A3, zanim zacznę rozbierać.

Różnice w porównaniu z F18/F20Z są takie, że u mnie dekielek zaworu termicznego jest na 3 śrubki, z czego jedna jest pod mocowaniem linki gazu, a ja miałem kiepski śrubokręt. Do tego nie mogę znaleźć którędy dochodzą przewody chłodzenia do dolnej części tego zaworka...

Generalnie coś jest inaczej.

Zaraz siadam do manuali i szukam co. ;)

[ Dodano: Sro Lut 04, 2009 10:22 ]
No dobra, znalazłem.

Otóż H23A3 ma totalnie inny kolektor dolotowy od F18/F20, a to ze względu na zastosowanie IAB (Intake Air Bypass), czyli rozwiązania podobnego do systemu VIS w silnikach KV6. :D

U mnie zawór temiczny jest pod przepustnicą - testy w czasie przerwy obiadowej. ;)

Generalnie opis usterki zgadza się idealnie z problemami Kamila, Kruchego (dawno temu, gdy miał jeszcze 623) i moimi i w sumie to jest logiczne.

Jeśli zawór termiczny nie domyka się w czasie nagrzewania i przepuszcza "lewe" powietrze za przepustnicę, to wskazanie z MAPu kłóci się z wskazaniami z czujnika położenia przepustnicy i czujnika temperatury, komputer wierzy czujnikowi MAP i w wyniku tego podaje większą dawkę paliwa i obroty rosną.
W pewnym momencie obroty osiągają poziom, przy którym komp myśli "hola, hola - mam ciągle zamkniętą przepustnicę, a tu już 2000 obr. - coś jest nie tak" i odcina wtrysk.
Obroty spadają, ale w pewnym momencie komp myśli "kurcze, jak nie podam benzyny, to silnik zgaśnie..." więc podaje i znów próbuje ustawić obroty jałowe, ale tu znów polega na informacji z czujnika MAP i cykl się powtarza.

Po obiedzie podejmiemy próbę demontażu dolotu i dostania się do wlotu powietrza do tego zaworka. Jeśli po zatkaniu go wszystko wróci do normy - TO TO!!! :D

Potem już tylko znalezienie sprawnej używki (nówka to minimum 500 zł + 50 zł uszczelki + montaż).

Jeśli to nie to, to możecie szukać mojego R623 na dnie Zalewu Zegrzyńskiego. ;)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
herc 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysoka (Łańcut)



Wysłany: Czw Lut 05, 2009 01:17   

u mnie też jest po problemie po wymianie silnika a cały osprzęt wszystkie czujniki zostały stare i nic nie faluje, stary silnik miał 205 tys. km a nowy ma coś ponad 100 tys. km wiec u mnie wina była widocznie gdzieś w silniku
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Lut 05, 2009 09:24   

Zatkany przewód chłodzenia?

U mnie już sprawdziłem - zaworek działa dobrze, bo jak się cała komora silnika nagrzewa do 30 st. C to efekt ustaje, a jak pojadę szybciej i się schłodzi to znów faluje.

Wczoraj zrobiłem test i wyjeżdżając z roboty po jakimś kilometrze zatrzymałem się, otworzyłem maskę i sprawdziłem - zaworek zimny jak lód i oba przewody do niego też, a cała reszta układu chłodzenia już ciepła - wychodzi, że jest tam jakiś bombel powietrza albo jakiś syf.
Po 20 minutach stania w korku wszystko jak ręką odjął - po dojechaniu znów otworzyłem maskę i zaworek już był ciepły, ale przewody nadal chłodne - widać nagrzał się przez przewodzenie ciepła z silnika przez kolektor dolotowy.

Zaraz siadam do hondowskiego manuala i sprawdzam, czy może jest jakiś myk z odpowietrzaniem, bo przewody do tego zaworka idą wysoko, dużo wyżej niż śruba odpowietrzająca, a jak nie to niestety demontaż przewodów i szukanie "gdzie jest zatkane".
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R600] Falowanie obrotów
silnik ospały gdy jest cieply
Skiba Rover serii 600, Honda Accord 2 Pon Kwi 16, 2007 11:35
Brt
Brak nowych postów [R600] Falowanie obrotów
krychu Rover serii 600, Honda Accord 15 Sro Lis 21, 2007 18:41
ADAM1
Brak nowych postów [R600] Falowanie obrotów, skrzynia biegów, etc
Vader Rover serii 600, Honda Accord 52 Sro Cze 25, 2008 19:49
Vader
Brak nowych postów [R600]Falowanie obrotów zaraz po odpaleniu na zimnym silniku
sammer21 Rover serii 600, Honda Accord 34 Pon Gru 01, 2014 08:39
montecarllo
Brak nowych postów [R620] falowanie obrotów
bmar11 Rover serii 600, Honda Accord 3 Sob Cze 01, 2013 14:23
bazyl1218



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink