Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220SD 97]Do ilu obr."krecimy" na zimnym silniku?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R220SD 97]Do ilu obr."krecimy" na zimnym silniku?

pytanie dla posiadaczy SD/SDI
Autor Wiadomość
krzysztof_ns 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 367
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Wto Lut 03, 2009 09:51   

fearless - dziekuje za korekte - chyba faktycznie jest tak jak piszesz...ja zasugerowalem sie opinia znajomego mechanika, ktory ze wzgledu na wczesniejsza "przypadlosc" mojego R (stuki przy niskich obrotach - opisane w moim poprzednim post) zasugerowal wlasnie taka mozliwosc, a ze kojarzylem takie zjawisko takze gdzies z lat szkolnych, przyjalem to jako pewnik i idac za sugestia cos jak to mechanika, nie zastanawiajac sie nad rodzajem silnika - chyba blednie jak sie okazalo: )

czy wiec - niskie obroty przy silnikach SD/SDI maja niekorzystny wplyw na jego prace?

Brt_ - staram sie jezdic podobnie, 4,5 - nie mniej niz 1500...
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lut 03, 2009 09:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Lut 03, 2009 09:59   

krzysztof_ns napisał/a:
czy wiec - niskie obroty przy silnikach SD/SDI maja niekorzystny wplyw na jego prace?

przy spokojnej jeździe nie, ale jak ostro bedziesz przyspieszał na wysokich biegach, to za zdrowe dla panewek itp. to napewno nie jest ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
krzysztof_ns 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 367
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Wto Lut 03, 2009 10:43   

a da sie ostro przyspieszac z niskich obrotow na wysokich biegach?!:) moze mam cos zepsute - ale u mnie za cholere nie idzie tego dokonac :grin:
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Lut 03, 2009 11:10   

da się :P
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
ezy 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sty 2006
Posty: 134
Skąd: Góra Kalwaria



Wysłany: Wto Lut 03, 2009 14:53   

Brt napisał/a:
za zdrowe dla panewek itp. to napewno nie jest


A czemu? Nigdy nie rozumiałem tego twierdzenia. Panewki tak samo chyba albo nawet bardize dostają w dupę przy maksymalnym momencie silnika a więc i maksymalnym nacisku na nie?

[ Dodano: Wto Lut 03, 2009 14:53 ]
Jak mi laikowi się wydaje. Książkowej wiedzy nie posiadam - przyznaję się :oops:
_________________
R620SDi (Super Diesel installed) BRG '96
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Lut 03, 2009 15:00   

gdzieś tam z mechaniki pamiętam, że wszelkie obciążenia są też zależne od obrotów danej części (nie tylko silnika) i ze wzoru wynikało, że im wyższe obroty tym dana część lepiej przenosi obciażenie. Szczegółów niestety nei pamiętam :( sTERYD pewnie wyjaśni to lepiej :P
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
ezy 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sty 2006
Posty: 134
Skąd: Góra Kalwaria



Wysłany: Wto Lut 03, 2009 15:50   

Z tego tu:
http://www.swiatmotoryzac...ery&page=czytaj

Wynika że owszem niskie obroty mają wpływ na panewki ale w benzyniakach - ze względu na spalanie stukowe. Drugim powodem wymienianym w dziale obciążenia są, jak mówiłem, maksymalne obciążenia wynikające z kręcenia silnika i do tego obciążenie go.

Wnioskuję więc że w dieslach jazda na małych obrotach na wysokim biegu nie powinna mieć wpływu na panewki :?:
_________________
R620SDi (Super Diesel installed) BRG '96
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Wto Lut 03, 2009 15:54   

Brt napisał/a:
najekonomiczniej jest tzrymać auto w okolicach max. momentu czyli .... ok. 1800 - 2500 obr. co do obr min, t


Z tym momentem to nieprawda, jak masz max moment w jakims wysokoobrotowym silniku powiedzmy kolo 5krpm to tez wtedy jest ekonomiocznie?
Co do jezdzenia w miescie na wyoskim biegu - ja tak nie robie, bo po prostu nie chce mi sie co chwile zmieniac biegow, wole miec wyzsze obroty na tej 3ce czy 4ce (w zaleznosci od sytuacji) niz wrzucac na kilka sekund 5tke i za chwile redukowac.
Zasada jest prosta - im wolniej tym oszczedniej :) Najwiecej mocy idzie na pokonanie oporow powietrza a one rosna kwadratowo wraz z predkoscia. Ja na rozgrzanym silniku jezdze w pelnym zakresie obrotow, od 2krpm do 6krpm (tylko ja mam benzyne, ale dieslami tez jezdze gdy trzeba do czerwonego) - spalanie LPG 12,5l/100km w zimie, czyli doliczajac, ze gazu pali 20% wiecej niz benzyny to mamy okolo 10l noPB, czyli spalanie katalogowe.
 
 
ezy 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sty 2006
Posty: 134
Skąd: Góra Kalwaria



Wysłany: Wto Lut 03, 2009 15:59   

gpredki napisał/a:
Z tym momentem to nieprawda, jak masz max moment w jakims wysokoobrotowym silniku powiedzmy kolo 5krpm to tez wtedy jest ekonomiocznie?


To chyba maksymalne konie nie momenty jest przy tych 5krpm?
_________________
R620SDi (Super Diesel installed) BRG '96
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Lut 03, 2009 16:01   

gpredki, a przeczytałeś cały wątek :mrg: ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Wto Lut 03, 2009 16:01   

ezy napisał/a:
gpredki napisał/a:
Z tym momentem to nieprawda, jak masz max moment w jakims wysokoobrotowym silniku powiedzmy kolo 5krpm to tez wtedy jest ekonomiocznie?


To chyba maksymalne konie nie momenty jest przy tych 5krpm?


Zalezy jaki silnik, taka honda s2000 ma max moment przy 7,5krpm, dosyc zreszta maly, max moc przy 8,5krpm.

[ Dodano: Wto Lut 03, 2009 16:04 ]
Brt napisał/a:
gpredki, a przeczytałeś cały wątek :mrg: ;)


Tak :) Zaloze sie, ze taki diesel Rovera ma plaski moment, wiec jego max bedzie w jakims przedziale obrotow (strzelam 1,8krmp do 2,8krpm :) ). Przy ktorej wartosci obrotow jezdzic? :)
 
 
funfel 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Kwi 2006
Posty: 323
Skąd: eeyy



Wysłany: Wto Lut 03, 2009 16:59   

To ja napisze tak. Jak jest zimny to w miescie z jedynki tylko tyle zeby sie ruszyl, a reszta tak do 1800 i staram sie powoli rozpędzać, zeby turbiny nie wkrecac na obroty. Jak juz sie nagrzeje to przy spokojnej jezdzie utrzymuje 1800 do 2000.
A dlaczego piszecie ze spalanie jest najmniejsze przy 2000 tys obrotow? Dlatego ze wtedy na 5 biegu jest 90km/h, a przy takiej predkosci jest najmniejsze spalanie.

Pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta!!!
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Czw Lis 18, 2010 02:40
kasjopea
Brak nowych postów [R220SD] pt."tanie i dobre"-jaki płyn chłodniczy?
krzysztof_ns Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Czw Gru 18, 2008 18:11
kadzaf
Brak nowych postów [R220SD 97']zapala sie "check engine"-dlaczego?!
krzysztof_ns Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Nie Sie 24, 2008 22:20
krzysztof_ns
Brak nowych postów [Rover 214] Jaka różnica pomiędzy "i", a "Si&
Magoot Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Sro Maj 25, 2011 22:22
adamsky
Brak nowych postów [214Si 97 r]Opony typu "run flat"jakie cisnienie?
Szpondu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Pon Maj 25, 2009 20:59
DANTE79R



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink