Wysłany: Sob Lut 14, 2009 20:41 [R620] Mój nowy nabytek :) oraz pierwsze rozczarowanie
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam
Wszystkich posiadaczy rovera od niedzieli jestem posiadaczem rovera 620ti (niebieski ciemny metalik) pochodzi z miejscowości rudnik nad sanem numer rejestracyjne rni 77hn. Jeżeli ktoś ma jakieś informacje na jego temat to proszę o info,ten rover był wystawiany na allegro w grudniu,lecz nie został sprzedany.(czekał na mnie:)
Od kilku lat chorowalęm na ten model,kuzyn takiego miał tylko że 623si automat oraz mój znajomy tylko że 620si manual mi jednak brakowało nieco mocy dlatego też postanowiłęm kupić takiego tylko że z mocą 200km.
Ogólnie po zakupie byłęm zadowolony,rover w środku zadbany co może potwierdzać przebieg 146,000km jeżeli chodzi o wygląd z zewnątrz ma kilka zadrapań na lakierze, małe wgniecenia na błotniku oraz oznaki korozji na tylnich nadkolach,jeżeli chodzi o wszystkie szczeliny na masce między światłami wszystko równo,plastikowa osłona pod silnikiem oraz pod maską wszystko oryginalnie spasowane,nic nie połamane wygląda na bez wypadkowy z przodu a jednak na chłodnicy widać że była paprana jakimś klejem przy tym grubym wężu,jeżeli chodzi o tył to widać na zderzaku że był wgnieciony i został przez jakiegoś partacza lakiernika niechlujnie pomalowany i wyprostowany, nie działa szyba od kierowcy to znaczy działa ale nie zasuwa się równo wypada z prowadnic,chrom z klamek troche się odlepia,nie działają piloty od alarmu (gdy zamykam kluczykiem to normalnie wszystkie drzwi się zamykają i kierunkowskazy od alarmu mrugają 3 trzy razy,a piloty nie działają) wymieniłęm w nich baterie lecz nie wiem jak je teraz zakodować,antena od radia wysuwa się po włączeniu radia,ale nie chowa po wyłączeniu do końca,trzecie światło stop odlepia się od szyby,przednia szyba ma skaze widać peknięcie w postaci rysy,cały czas pali się kontrolka srs choć poduszki wyglądają dobrze nie zauważyłęm aby było przy nich coś kombinowane. Co do zawieszenia do w dorym stanie nie mam zastrzeżeń nie ściąga przy jeździe jak i przy hamowaniu abs działają,nie ma żadnych stuków drgań na dziurach.natomiast w silniku nie jestem ekspertem,ale z podstawowej wiedzy to zapala od szczału,nie dymi z wydechu,pracuje równo na różnych zakresach obrotów turbo po załączeniu wciska w fotel,miałęm wcześniej forda probe 2,5 manual oraz bmw coupe 325ia automat i muszę przyznać że rover posiada na pewno te 200km i jak na 11 lat to spadek moc nie jest duży,jedyne co mnie martwi to pocenie silnika z pod pokrywy zaworów,oraz świst z gumowego węża który idzie do turbo tak jakby był gdzieś nieszczelny.tak więc do wczoraj myślałęm że narazie pojeźdze roverem bez dodatkowych inwestycji a tu zonk zapalam wczoraj rovera i biore się za odmiatanie z niegu śniegu a tu nagle biały dym z pod maski natychmiast zgasilęm silnik otwieram maskę a tu wszystko zachlapane płynęm i para z chłodnicy patrzę a tu w tym miejscu gdzie była już wcześniej lepiona leci płyny,dlatego też potrzebuje pomocy gdzie mogę dostać taką chłodnice dzwoniłęm już po różnych sklepach z częściami jednak chłodnica do 620ti to trudno dostępny produkt,na allegro też nic konkretnego nie znalazłęm,albo coś jest już polepione lub pęknięte,znalazłem tylko jedną konkretną komplętną z wentylatorami + chłodnicą do klimy i turbo ale 850zł toche dużo jak na mój i budżet a po zatym ja potrzebuje tylko samą chłodnice wody! A także zastanawia mnie fakt dlaczego są różne wersje chłodnic do 620ti z tego co przęglądałęm po sklepach internetowych to dowiedziałęm się że jedne chłodnice mają takie dodatkowe dwa otwory na jakieś czujniki lub jak w moim przypadku te wejścia są fabrycznie zalepione i nie mam żadnych czujników jak również nie widze żadnych kabli które miały by do tych czujników iść.
Proszę o jakieś namiary na sklepy,osobe prywatną gdzie mogę kupić taką chłodnice za uczciwe pieniądzę oraz pomoc jak usunąć niektóre wymienione usterki,pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Dawid.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 29, 2011 00:24, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lut 14, 2009 20:41 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
DAVIDOFF1988, gadalismy i powiedzialem Ci ze kup chlodnice od Diesla, wymein cprowadnice lub dorob rolki, piloty i kodwanie nie opacalne, lepiej kup centralke+pilot od angola, wymein stozek na turbine i odrazu sprawdz luzy, klamki wewnetrzne to koszt 30zl/szt, antene musisz rozebrac i przesmarowac plastikowa tasme oraz poprostowac teleskop, srs moze sie palic poprzez rozwalona tasme kierowcy, wrazie potrzeby sluze pomoca a co do szczegolow znajdziesz na forum w szukajce lub w moich postach
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Lut 15, 2009 23:41
Ostatnio (w styczniu) też wymieniałem chłodnicę - przez swoją głupotę - miałem zamiar wymienić tak prewencyjnie, korek od zbiorniczka wyrównawczego ale szkoda było ~35pln i rozszczelniło mi chłodnicę.
W pierwszym momencie myślałem nad łataniem starej chłodnicy ale po telefonie do sklepu motoryzacyjnego postanowiłem jednak wymienić na nową - 395pln - chłodnica do diesla i do Ti jest taka sama - różnica jest taka że diesel ma dodatkowe 2 czujniki a przy montażu w Ti trzeba te otwory zaślepić. Stara chłodnica jest co prawda dziurawa ale chyba jednak ją oddam do łatania bo puściła w takim miejscu gdzie łatwo ją naprawić (ani rdzeń, ani plastikowe części nie są uszkodzone a jedynie wywaliło uszczelkę)
To znaczy że każdy rover 620ti niema w chłodnicy tych dwóch czujników ?
ponieważ kupiłęm chłodnice od diesla i mam tam dwa czujniki tylko czy w moim roverze są odpowiednie kable abym mógł podpiąć te czujniki ?
pozdrawiam Dawid.
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sro Lut 18, 2009 22:12
Czujniki potraktuj jako zaślepki. Nie próbuj ich podłączać gdziekolwiek bo jeszcze coś spie....ysz. Przy okazji odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego i w tą dziurkę od spodu wsadź jakiś mały śrubokręcik tak by rozruszać zawór ciśnieniowy który tam jest. U mnie zarósł jakimś syfem i nie puszczał ciśnienia.
Przymierzałem się do tego wozu, jednak coś on dziwnie na fotkach wyglądał. O chłodnicy chłopaki juz napisali, antene musisz rozbebrac i przesmarowac sam bat jak i taśme w środku, możesz podoginac poszczególne segmenty antentki, żeby sie nie rozpadła. SRS ma samodiagnostykę przy każdym włączeniu zapłonu, więc cos jest uszkodzone, może taśma pod kierownicą? Co do nie działających szyb, rozbierz i wyczyść dla świetego spokoju ten panel przełączników w tunelu środkowym, tak profilaktycznie. a co z szyba sie dzieje, zobaczysz zdejmując boczek drzwiowy, usterka łatwa do usuniecia, mechanik naprawił to w moim bardzo szybko.
Tak pozatym zapraszam na spoty w Rzeszowie, Turbodoładowana 600 to piekny rodzynek!
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Dziękuję wam bardzo za pomocne informacje co do tej kontrolki SRS to muszę sprawdzić błędy,jeżeli chodzi o szybe od kierowcy i antene to muszę poczekać na ocieplenie ponieważ nie mam garażu a na mrozie ciężko coś zrobić jeżeli chodzi o chłodnice to wymieniłęm już całą na zamiennik od 620sdi i działa elegancko,mam jeszcze jedno pytanie czy przełączniki od regulacji wysokości świateł i regulacja podświetlenia które znajdują się po lewej stronie pod kierownicą powinny się podświetlać ? bo u mnie jest ciemno,oraz mam pytanie jak w prosty i szybki sposób wymienić podświetlanie zegarka,zegarek normalnie się wyświetla tylko niema podświetlenia i w nocy nie widze godziny
Po za tym czy nie znacie jakiegoś fachowca z małopolski,śląska który zajmuje się lepieniem szyb ? o ile jest to wogóle możliwe w moim przypadku ponieważ przednia szyba jest u mnie pęknięta, rysa na jakieś 40cm pozioma. A co do zlotów to nie organizujecie jakiś w moim rejonie ? małopolska,śląsk ? chętnie porównałbym mojego 620ti z jakimś innym oraz wymienił informacje na temat eksploatacji z właścicielem.
Pozdrawiam wszystkich roverkowiczów i dzięki za pomoc.
Dawid.
[ Dodano: Pią Lut 20, 2009 22:39 ]
A zapomniałem spytać czy niema ktoś z was na sprzedaż kratli (siatki) która jest w przednim zderzaku pod spodem,ochrania chłodnice od klimy ponieważ mechanik powiedział że nie mam tej siatki i nawet jak szybko pojade i wpadnie mi tam jakiś zamarznięty kawałek lodu to mogę uszkodzić chłodnice,jak ktoś ma lub wie gdzie mogę taką siatkę kupić to proszę o info.
Pomógł: 54 razy Dołączył: 23 Maj 2008 Posty: 942 Skąd: Zabierzów
Wysłany: Sob Lut 21, 2009 09:40
DAVIDOFF1988 napisał/a:
A zapomniałem spytać czy niema ktoś z was na sprzedaż kratli (siatki) która jest w przednim zderzaku pod spodem,ochrania chłodnice od klimy
Standardowo to nie wiem czy była taka.Tyle co jakieś takie małe plastiki po rogach zauważyłem ale poszło w kosz.
Można dorobić samemu,kupując arkusz takiej ŚIATKI , 100x25 za około 10-20 PLN,ściągnąć zderzak i pobawić sie z tym trochę. Miałem taką założoną no ale niestety zderzak leży gdzieś przy drodze...
Co do anteny to myślę,że ten temat będzie pomocny ANTENA R 600
DAVIDOFF1988 napisał/a:
czy przełączniki od regulacji wysokości świateł i regulacja podświetlenia które znajdują się po lewej stronie pod kierownicą powinny się podświetlać ? bo u mnie jest ciemno,
Chyba jest,choć nie jestem pewien.Szczerze to nie pamiętam i nie mam jak sprawdzić bo sie auto "maluje" od prawie 2 tygodni...
[ Dodano: Sob Lut 21, 2009 09:45 ]
DAVIDOFF1988 napisał/a:
bo u mnie jest ciemno,oraz mam pytanie jak w prosty i szybki sposób wymienić podświetlanie zegarka,zegarek normalnie się wyświetla tylko niema podświetlenia i w nocy nie widze godziny
Niby można się było dostać przez kratkę nawiewu ale wolałem nie ryzykować i dostałem sie tam inaczej.
Zegarek jest przykręcony do tego panela z pokrętłami od temperatury,siły i kierunku nawiewu.
Wykręciłem tą obudowę tunelu środkowego,odczepiłem linki od sterowania temp.i kierunkiem nawiewu i dopiero wtedy udało się na tyle panel z pokrętłami odsunąć aby odkręcić od niego zegarek.
I nie jest to ani prosty ani szybki sposób na wymianę oświetlenia.
Tak przy okazji.Wymieniłem żarówki w tym zegarku-podświetlenie było ale już godziny nie wyświetlało po moim zabiegu-okazało się,że bezpiecznik padł...
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sob Lut 21, 2009 09:47
Tam nie było żadnej siatki i nie słyszałem też by ktokolwiek rozwalił sobie chłodnicę przez jej brak - możesz wstawić w ramach "tjuningu" ale nie wiem czy to pasuje do r600.
Regulacja wysokości świateł i podświetlenia nie jest podświetlana (jedynie w modelach do '96 było podświetlone oznaczenie symbolu podświetlenia deski rozdzielczej)
Co do klejenia szyb to jeżeli uszkodzenie jest mniejsze niż moneta 5pln to się da zrobić - AUTOGLASS JAAN - ale u ciebie to chyba cała szyba będzie do wymiany. Możesz poobserwować czy rysa się nie powiększa (ja mam już 1,5 roku - miałem wymieniać ale nic się z nią nie dzieje a i jej położenie jest takie że nie ma wpływu na widoczność -wstrzymałem się z wymianą
A jeżeli szukasz chętnych na jakiś spot to zapraszam do działu zloty i spotkania tam jest dział zloty lokalne - myślę że coś sobie znajdziesz
Pomógł: 54 razy Dołączył: 23 Maj 2008 Posty: 942 Skąd: Zabierzów
Wysłany: Sob Lut 21, 2009 09:59
Co do tej siatki w zderzak,jej plusem jest to,że co większe robale i inny syf zostają na niej a nie wkomponowują ci się w chłodnicę.O ile ta siatka ma małe oczka.
Natomiast minusem jest to,że te właśnie robale,trawa itp nie są zbytnio łatwe do usunięcia z tej kratki podczas mycia.Trzeba to "złapać" w łapy.Wodą nie przepchasz...
[ Dodano: Sob Lut 21, 2009 10:03 ]
Marrkus napisał/a:
Zapewne zależy od koloru siatki i koloru nadwozia
Z tego co widzę to Marrkus, masz kolor zbliżony do mojego.Ja tam miałem siatkę koloru aluminium,bez połysku i nie wyglądało to "lanosowato".
Kwestia gustu...
Panowie dzięki za wszystkie informacje,co do podświetlenia zegarka to muszę się z tym wstrzymać warunki pogodowe mi na to nie pozwalają mróz daje o sobie znać co dziennie,jeżeli ktoś ma jakieś zdjęcia jak zabrać się za rozkręcenie tego zegarka to prosiłbym o podesłanie,Co do tej siatki w zderzaku skoro mówicie że fabrycznie nie była montowana to nie będę kombinował.Mam jeszcze pytanie odnośnie żarówek w roverze jakie są od świateł mijania,drogowych ? h3,h7 ? oraz jakie w halogenach i jak je wymienić ? od spodu pod zderzakiem czy wykręcamy te śrubki z przodu halogenów.
A także najważniejsze ponieważ jak wspominałęm mam problem z pilotami od alarmu,jak zamykam samochód kluczykiem to normalnie kierunkowskazy migają trzy razy i samochód się zamyka,ale nie włacza się alarm,jeżeli mam otwarty bagażnik lub maskę to auto się zamyka,ale nie migają kierunkowskazy,tak więc myśle że mechanizm centarlny zamek-alarm jest sprawny tylko nie wiem jak zakodować te piloty aby działały z autem,według niemieckiej instrukcji obsługi przed wymianą baterii w pilocie należy przytrzymać zamykanie i otwieranie na jakieś 5 sekund włożyć baterie i będąc w samochodzie nacisnąć 4 razy przycisk zamykania i synchronizacja powina się udać,lecz w moim przypadku DUPA mam dwa piloty i nie mogę tego zrobić aby zagrało.proszę o info jak to zrobić lub ewentualnie namiary na kogoś w moim rejonie kto mógłby mi to naprawić.
Pozdrawiam Dawid.
[ Dodano: Sob Lut 21, 2009 23:45 ]
I jeszcze jedno pytanko dla posiadaczy 620ti teraz w te przymrozki jak zapalam rovera gdy wyjeżdzam rano do pracy to po odpaleniu gdy w aucie włacza się ssanie to obroty utrzymują się na 1200-1300obr./min A jak się zagrzeje to spadają do 900-800obr/min to prawidłowo czy coś nie tak ? oraz jak już jest zagrzany i jade po prostej drodze bez żadnego zbędnego balastu tylko ja na pokładzie i w bagażniku koło zapasowe to na 5 biegu przy 100km/h mam 2000obr./min to jest ok ? nie za duże obroty ?
czekam na info.
DAVIDOFF1988, h1 mijania, drogowe, co do alarmu to sprawdz styczniki i krancowki pisalem o tym wiele razy, co do pilota to normalna przypadlosc 600 ze gubia pamiec... Obroty w normie
A ODNOŚNIE JESZCZE MOJEGO ALARMU,Czy aby alarm w aucie działał jak ktoś wybije mi szybe to można włączyć tylko pilotem bo w moim przypadku jak ktoś siedzi w środku i zamkne drzwi kluczykiem to kierunkowskazy normalnie migają trzy razy,lecz alarm nie włacza syreny.
[ Dodano: Nie Lut 22, 2009 21:09 ]
aha potrzebuje jeszcze czyjniki od otwierania drzwi z prawej strony pasażer bo ten w przednicz drzwiach mam złamany a z tyłu nie odbija i nie zapala mi się oświetlenie przy otwartych drzwiach. gdzie mogę takie kupić
[ Dodano: Nie Lut 22, 2009 21:13 ]
Przepraszam że cały czas zadaje być może takie banalne pytanie lecz na codzień rover czymś nowym mnie zaskakuje (chodzi mi o usterki których w innych moich autach nie spotkałęm) A mianowicie jak mam zgaszony silnik i kluczy wyjęty ze stacyjki to po wciśnięciu hamulca świecą mi się światła stop z tyłu to normalne ?
A ODNOŚNIE JESZCZE MOJEGO ALARMU,Czy aby alarm w aucie działał jak ktoś wybije mi szybe to można włączyć tylko pilotem bo w moim przypadku jak ktoś siedzi w środku i zamkne drzwi kluczykiem to kierunkowskazy normalnie migają trzy razy,lecz alarm nie włacza syreny.
[ Dodano: Nie Lut 22, 2009 21:09 ]
aha potrzebuje jeszcze czyjniki od otwierania drzwi z prawej strony pasażer bo ten w przednicz drzwiach mam złamany a z tyłu nie odbija i nie zapala mi się oświetlenie przy otwartych drzwiach. gdzie mogę takie kupić
[ Dodano: Nie Lut 22, 2009 21:13 ]
Przepraszam że cały czas zadaje być może takie banalne pytanie lecz na codzień rover czymś nowym mnie zaskakuje (chodzi mi o usterki których w innych moich autach nie spotkałęm) A mianowicie jak mam zgaszony silnik i kluczy wyjęty ze stacyjki to po wciśnięciu hamulca świecą mi się światła stop z tyłu to normalne ?
po zamknięciu auta kluczykiem nie uaktywnia sie czujnik ruchu w środku auta, jak zamkniesz z pilota to wtedy sie uruchomi i jak ktoś będzie siedział w środku to alarm sie włączy. Co do świateł stopu to normalne. Aha sprawdż alarm w ten sposób że zostaw otwartą szybę zamknij auto i otwórz drzwi od środka. Jak kierunki mrugają Ci trzy razy to alarm sie uaktywnia.
NEOSSS w jakiej cenie masz te krańcówki do drzwi potrzebue dwie sztuki, oraz potrzebuje czujnik od temperatury chłodnicy ponieważ na liczniku nie zawsze pokazuje mi temperature tylko nie wiem nawet gdzie ten czujnik jest w silniku i gdzie mogę go dokupić proszę o pomoc! oraz ile palą wasze 620ti ponieważ zdaje mi się że mój pali coś dużo benzynki pozdrawiam i czekam na info
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum