Wysłany: Sro Lut 25, 2009 00:25 [R620] SONDA LAMBRA,CZUJNIKI TEMPERATURY SILNIKA
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam wszystkich posiadaczy Roverków
Mam problem z moim 620ti dokłanie chodzi mi o spalanie dziennie do pracy i z powrotem robie 100km w tym jakieś 10km przez miasto gdzie przeważnie łapią mnie 2 lub 4 razy światła i reszta trasy czyli 90km przy prędkości 70-100km/h spalanie wychodzi mi w przedziale 12-14litrów na 100km tak więc uważam że to troche za dużo jak na 620ti i moją prędkość nie przekraczającą 100km/h i cały czas na piątym biegu. Oraz mam problem z czujnikiem od temperatury koło obrotomierza raz działa raz nie zależy,dlatego też chciałbym go wymienić tylko nie wiem gdzie taki czujnik mogę dostać z tego co patrzyłęm na allegro znalazłem coś takiego:
http://www.allegro.pl/ite...er_citroen.html
I druga sprawa jeżeli chodzi o spalanie to dowiedziałęm się że przyczyna dużego spalania może być po stronie od czujnika temperatury silnika i na allegro znalazłęm coś takiego :
http://www.allegro.pl/ite...opel_bosch.html
oraz sonda LAMBDA tylko nie wiem jaki model mam kupić.
znalazlęm takie :
Proszę o pomoc w dokonaniu zakupów oraz jakieś informacje co jeszcze mam sprawdzić wymienić,aby zmniejszyć spalanie
Pozdrawiam i z góry dziękuję.
Dawid.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 29, 2011 00:30, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lut 25, 2009 00:25 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sro Lut 25, 2009 20:24
Co do problemów z wskazywaniem temp to być może przewód nie kontaktuje na czujniku - po co go wymieniać jeśli jest dobry (czasami ponoć wskazuje) przeczyścić, zabezpieczyć i powinno być ok .
Tam są dwa czujniki - jeden daje informacje dla MEMS (komputer silnika) a drugi zapewnia wskazania na desce
To znaczy że jak wymienie te dwa czujniki to więcej czujników od tempertury już niema ?
A co jeżeli chodzi o sonde lambda czy po jej wymianie spalanie spadnie ?
bo od paru dni cały czas mam obroty na poziomie 1100-1200 dopiero jak się zagrzeje to spadają do 800-900obr/min tylko że raz muszę przejechać 60km a raz 15km i obroty wracają do normy. po prostu tak jakby silnik cały czas chodził na ssaniu czy coś jeszcze muszę wymienić aby obroty były w normie ? ponieważ spalanie 12-14l na 100km powoli rujnuje mój budżet.
Pozdrawiam i proszę o info.
Dawid.
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sro Lut 25, 2009 22:41
A sprawdzałeś jak się miewa filtr powietrza?
Czujników nie musisz wymieniać jeżeli są sprawne - najlepiej zmierzyć omomierzem.
Z sondą lambda powinieneś podjechać do jakiegoś fachowca by ją sprawdził - dlaczego ty chcesz wszystko wymieniać?? Wymienia się tylko uszkodzone części - tak jest taniej.
Czasami zdarza się się przepustnica się zawiesi. Dobrze jej czasami zrobić adaptację - przekręcasz kluczyk na zapłon i wciskasz 5x pedał gazu do dechy - słychać jak silniczek sobie poburczy i się ustawi.
Te silniki tak czasami mają że obroty podskoczą trochę, prawdopodobna przyczyna to zabrudzona przepustnica lub silnik krokowy - też mi się zdarzało ale nigdy nie powodowało takiego wiru w baku. Przy bardzo spokojnej jeździe ten silnik jest b.oszczędny.
Jak się dokładnie mają wskazania temp do obrotów??
sprawdż jeszcze czy masz termostat - bo jak go brak to na pewno cały czas jeździsz na ssaniu
NIE ALE POPRZEDNI WŁAŚCICIEL MI MÓWIŁ ŻE OLEJ I FILTRY BYŁ WYMIENIANY, PROSIŁBYM O NAMAIRY NA ODPOWIEDNI FILTR POWIETRZA.
Czujników nie musisz wymieniać jeżeli są sprawne - najlepiej zmierzyć omomierzem.
TEN OD TEMPERATURY KTÓRY POKAZUJE MI NA LICZNIKU TEMP. JEST NAPEWNO USZKODZONY PONIEWAŻ RAZ DZIAŁA RAZ NIE.
Z sondą lambda powinieneś podjechać do jakiegoś fachowca by ją sprawdził - dlaczego ty chcesz wszystko wymieniać?? Wymienia się tylko uszkodzone części - tak jest taniej.
SAM NIE MOGĘ ZDIAGNOZOWAĆ TEJ SONDY ?
Czasami zdarza się się przepustnica się zawiesi. Dobrze jej czasami zrobić adaptację - przekręcasz kluczyk na zapłon i wciskasz 5x pedał gazu do dechy - słychać jak silniczek sobie poburczy i się ustawi.
NA ZAPALONYM SILNIKU ROBIE TAKĄ PRZEGAZÓWKĘ ? CZY TYLKO NA WŁĄCZĄNYM AKUMULATROZE WCISKAM GAZ PARĘ RAZY DO DECHY ?
Te silniki tak czasami mają że obroty podskoczą trochę, prawdopodobna przyczyna to zabrudzona przepustnica lub silnik krokowy CO TO TO I GDZIE SIĘ ZNAJDUJE W SILNIKU JAK MOGĘ TO SPRAWDZIĆ
Jak się dokładnie mają wskazania temp do obrotów??
PRZY PRĘDKOŚCI PO PROSTEJ DRODZE 80km/h MAM 2000obr./min PRZY 100km/h 2500obr./mi OCZYWIŚCIE NA 5 BIĘGU TYLKO TAK JAK MÓWIE JEŻELI CHODZI O WSKAŹNIJ TEMP TO RAZ DZIAŁA RAZ NIE JAK ZACZNIE DZIAŁAĆ I POKAZUJE TAK TROCHE MNIEJ NIŻ POŁOWA TO GDY WCISNE SPRZĘGŁO LUB DAM NA LUZ NA POSTOJU TO OBROTY OSIĄGAJĄ 800-900 ALE JAK TEN CZUJNIJ OD TEMP. POKAZUJE CAŁY CZAS MI ZERO TO ZNACZY ŻADNEJ TEMP. TYLKO JEST OPADNIETY NA NIEBIESKI PUNKT TO OBROTY NIE SPADAJĄ MI PONIŻEJ 1100 ORAZ MAM PROBLEMY Z OGRZEWANIEM JAK WSKAŹNIK TEMP. JEST NA NIEBIESKIM POLU TO AUTO WOLNIEJ SIĘ NAGRZEWA A GDY WSKAŹNIK Z TEMP PODNIESIE SIĘ TO W SAMOCHODZIE MOMENT JEST CIEPŁO GDY WŁĄCZE OGRZEWANIE.
sprawdż jeszcze czy masz termostat A GDZIE TEN TERMOSTAT SIĘ ZNAJDUJE CHODZI O TEN DRUGI CZUJNIK KTÓRY PRZEKAZUJE INFORMACJE DO KOMPUTERA ?
WSZYSTKIE BEZPIECZNIKI W AUCIE SPRAWDZIŁĘM.
POZDRAWIAM I PROSZĘ O POMOC.
DAWID
NIE ALE POPRZEDNI WŁAŚCICIEL MI MÓWIŁ ŻE OLEJ I FILTRY BYŁ WYMIENIANY, PROSIŁBYM O NAMAIRY NA ODPOWIEDNI FILTR POWIETRZA. DAWID
ile to sprawdzić filtr powietrza ? Tyle to nawet ja potrafie
DAVIDOFF1988 napisał/a:
Czasami zdarza się się przepustnica się zawiesi. Dobrze jej czasami zrobić adaptację - przekręcasz kluczyk na zapłon i wciskasz 5x pedał gazu do dechy - słychać jak silniczek sobie poburczy i się ustawi.
NA ZAPALONYM SILNIKU ROBIE TAKĄ PRZEGAZÓWKĘ ? CZY TYLKO NA WŁĄCZĄNYM AKUMULATROZE WCISKAM GAZ PARĘ RAZY DO DECHY ?
DAWID
no zapłon, kontrolki się świecą a silnik cicho
przy okazji życzę powodzenia przy tym cudownym motorze bo piękna sprawa i wrażenia z jazdy
Panowie pomocy !
dzwonie po sklepach i nigdzie nie mogę dostać tego czujnika od temperatury co pokazuje nam na liczniku oraz termostat czy na allegro można to dokupić ponieważ jest tego sporo tylko nigdzie niema wymienione że pasuje do 620ti
proszę o linki gdzie mogę kupić ten czujnik od temp. i termostat.
pozdrawiam Dawid
DAVIDOFF1988, mozesz dzownic do mnie po uzywki albo do Tomiego www.tomateam.pl po nowki...
Czujnik temperatury nie musi byc uszkodozny, wystarczy odpiac kostke i zewrzec piny(wyeliminowac usterke przetarc kabli) nastepnie wykrecic i zagotowac czujnik, oczyscic styki i sprawdzic czy dziala
Silniczek krokowy masz na kolektorze ssacym przy przepustnicy
Sonde mozesz odlaczyc wtedy auto przejdzie w stan awaryjny i zobaczysz czy cos sie poprawilo, jesli tak to sonda jest do wyrzucenia...
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Czw Lut 26, 2009 20:28
DAVIDOFF1988 napisał/a:
NIE ALE POPRZEDNI WŁAŚCICIEL MI MÓWIŁ ŻE OLEJ I FILTRY BYŁ WYMIENIANY, PROSIŁBYM O NAMAIRY NA ODPOWIEDNI FILTR POWIETRZA.
Zawsze stosuj zasadę ograniczonego zaufania - to że mówił to mało lepiej zerknąć - wystarczy rozpiąć 3 zatrzaski na obudowie filtra i wyjąć go w celu sprawdzenia ewentualnie wymiany
DAVIDOFF1988 napisał/a:
TEN OD TEMPERATURY KTÓRY POKAZUJE MI NA LICZNIKU TEMP. JEST NAPEWNO USZKODZONY PONIEWAŻ RAZ DZIAŁA RAZ NIE.
Czujnik temperatury to bardzo prymitywny element (rezystor z dużym współczynnikiem temperaturowym) - prymitywniejszy niż konstrukcja cepa - on jak się psuje to po prostu przestaje działać i koniec. Jeśli ci raz działa a raz nie to prawdopodobnie coś gdzieś nie kontaktuje.
DAVIDOFF1988 napisał/a:
SAM NIE MOGĘ ZDIAGNOZOWAĆ TEJ SONDY ?
Najlepiej by sprawdzili to fachowcy - poszukaj na forum bo było chyba opisywane. Ja kojarzę jedynie że dwa przewody to podgrzewanie sondy a dwa sygnałowe, na sygnałowych w zależności od składu spalin zmienia się napięcie ... tyle kojarzę. wiem też że to są wartości zmienne czasowo (pulsacyjne) i miernik pokaże jedynie ich wartość skuteczną a prawdziwe wartości to dopiero na oscyloskopie można obserwować.
Spróbuj tego co polecają inni - odłączenia sondy. ECU wchodzi w tryb awaryjny i przyjmuje bezpieczne parametry odłączonego czujnika - nic się nie stanie
DAVIDOFF1988 napisał/a:
NA ZAPALONYM SILNIKU ROBIE TAKĄ PRZEGAZÓWKĘ ? CZY TYLKO NA WŁĄCZĄNYM AKUMULATROZE WCISKAM GAZ PARĘ RAZY DO DECHY ?
Tylko zapłon, mozesz przekręcić kluczyk otworzyć maskę i zrobić to ręcznie przekręcając przepustnicą - zobaczysz jak to działa
Zdjęcie poglądowe poniżej
czerwona ramka - zespół przepustnicy i silnika krokowego
zielona ramka - silnik krokowy
żółta ramka - element sterowania przepustnicą
błękitna strzałka - kierunek ruchu przepustnicą (dodawanie gazu)
DAVIDOFF1988 napisał/a:
PRZY PRĘDKOŚCI PO PROSTEJ DRODZE 80km/h MAM 2000obr./min PRZY 100km/h 2500obr./mi OCZYWIŚCIE NA 5 BIĘGU TYLKO TAK JAK MÓWIE JEŻELI CHODZI O WSKAŹNIJ TEMP TO RAZ DZIAŁA RAZ NIE JAK ZACZNIE DZIAŁAĆ I POKAZUJE TAK TROCHE MNIEJ NIŻ POŁOWA TO GDY WCISNE SPRZĘGŁO LUB DAM NA LUZ NA POSTOJU TO OBROTY OSIĄGAJĄ 800-900 ALE JAK TEN CZUJNIJ OD TEMP. POKAZUJE CAŁY CZAS MI ZERO TO ZNACZY ŻADNEJ TEMP. TYLKO JEST OPADNIETY NA NIEBIESKI PUNKT TO OBROTY NIE SPADAJĄ MI PONIŻEJ 1100 ORAZ MAM PROBLEMY Z OGRZEWANIEM JAK WSKAŹNIK TEMP. JEST NA NIEBIESKIM POLU TO AUTO WOLNIEJ SIĘ NAGRZEWA A GDY WSKAŹNIK Z TEMP PODNIESIE SIĘ TO W SAMOCHODZIE MOMENT JEST CIEPŁO GDY WŁĄCZE OGRZEWANIE.
A GDZIE TEN TERMOSTAT SIĘ ZNAJDUJE CHODZI O TEN DRUGI CZUJNIK KTÓRY PRZEKAZUJE INFORMACJE DO KOMPUTERA ?
TO wygląda jakby nie było termostatu. A termostat znajdziesz w tej gumowej rurce która idzie od silnika do chłodnicy na górze silnika
[ Dodano: Czw Lut 26, 2009 20:42 ]
termostat dostaniesz w Inter cars-ie
2 latat temu płaciłem za ten termostat niespełna 30pln
Panowie bardzo dziękuje za pomoc już przynajmniej wszystko wiem co i gdzie,odpiołęm już tą sonde lambda i zobacze jutro czy będą zmiany ale mam jeszcze pytanie co to za wtyczka z jednym czerwonym przewodem zrobiłęm foto.
oraz z tego co patrzyłęm w tym intercarsie nie mogę dostać czujnika od temp. co pokazuje mi na liczniku,nie mogę dopasować tego czujnika od innego modelu ?
pozdrawiam i czekam na odpowiedź.
Dawid.
[ Dodano: Pią Lut 27, 2009 21:54 ]
Odpiołęm też tą sonde lambda i zauważyłęm że obroty spadają teraz szybciej poniżej 1000obr/min. ,ale zauważyłęm jeszcze że te obroty coś nierówno pracują np. jak dam gazu powiedzmy tak do 3000-4000obr/min. to później gdy spadają tak w okolicach 1500-1100obr./min widać jak wskazówka od obrotów tak jakby się przycinała i nie równo schodziła w dół do 800obr/min. czy w roverze niema takiego czujnika od kontroli obrotów ? mój ojciec kiedyś wymieniał coś takiego w bmw 525tds. plastikowe wielkości paczki zapałek regulator obrotów,czy jakoś tak się to nazywa bo również miał problemy z nierówną praca obrotów. proszę o info.
te wszystkie czujniki od temperatury,termostat,sonde lambda i filtr powietrza już kupiłęm to znaczy zamówiłęm na internecie w przyszłym tygodniu wszystko powinno mi przyjść tak więc jak założe wszystko to dam znać czy moje spalanie 13l/100km spadło.
z góry dziękuję i pozdrawiam Dawid.
DAVIDOFF1988, jezeli obroty faluja odlacz krokowy i sprawdz czy sie ustatkuja
O.K SPRAWDZE CO Z OBROTAMI I DAM ZNAĆ PÓŹNIEJ.
[ Dodano: Sob Lut 28, 2009 16:44 ]
Panowie jeszcze przy okazji powróce do mojego problemu z alarmem bardzo mnie to denerwuje że nie działają mi piloty mam dwa i żaden z nich nie komunikuje się z samochode,czy nie zna ktoś jakiegoś warsztatu w mojej okolicy który mógłby mi naprawić te pioty ? od nowa zakodować czy coś ? Czy pozostaje mi tylko dokupić nowe piloty i tą centralkę co jest w bagażniku jeżeli ktoś ma na sprzedaż lub wie gdzie mogę kupić prosiłbym o info.
Pozdrawiam Dawid.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum