Wysłany: Sro Mar 18, 2009 16:19 [R416] Problem po wymianie przegubu
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997
Witam.
Mam problem po wymianie przegubu lewego który dał o sobie znać kilka dni temu.
Problem polega na tym ze ściąga samochód na lewą strone podczas dodawania gazu tak jak było to w trakcie usterki. Czy tak jest w przypadku nowego przegubu a może mechanik zawinił Od momentu wymiany zrobiłem ok 50 km. A może sprawdzić zbieżność
Co o tym Sądzicie
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Mar 16, 2011 22:58, w całości zmieniany 5 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sro Mar 18, 2009 16:19 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Czy tak jest w przypadku nowego przegubu a może mechanik zawinił
nie wiń mechanika bo podczas wymiany przegubu zbieżność się nie przestawia
a i napisałeś że przed wymianą też tak było więc to wyklucza mechanika
a jeśli chodzi o zbieżność to ściągało by cię cały czas a nie tylko przy dodawaniu gazu nie sądzisz
A może jakiś czas temu najechałeś na jakąś przeszkodę i uszkodziłeś felgę....
przy uszkodzonej feldze miałby bicie
no chyba że ma i nam jeszcze tego nie napisał
żeby ściągało uszkodzenie musiałoby być nie małe co się wiąże także z utratą powietrza
Felga jest cała opona również ale dla pewności podmienię i sprawdze czy to nie wina felgi
fearless [Usunięty]
Wysłany: Sro Mar 18, 2009 19:16
szosownik napisał/a:
fearless napisał/a:
A może jakiś czas temu najechałeś na jakąś przeszkodę i uszkodziłeś felgę....
przy uszkodzonej feldze miałby bicie
no chyba że ma i nam jeszcze tego nie napisał
żeby ściągało uszkodzenie musiałoby być nie małe co się wiąże także z utratą powietrza
Tu się nie do końca zgodzę...., u mnie felga (w zasadzie obie przednie) była tak bardzo pogięta od środka, że ciągle mnie znosiło w lewo - ubytków powietrza nie było, amorki sprawdzone, przeguby wymienione, sworznie i wahacz, zbieżność też zrobiona, bicia kierownicy też nie (no oprócz hamowania, ale to wina tarcz - troszkę je spaliłem), sprawdzałem wszystko co było możliwe, nawet myślałem o wymianie belki z tyłu (R416si) - aż przez przypadek kupiłem felgi alu 15" i założyłem żeby sprawdzić jak będą wyglądać...... i tak już zostały ściąganie ustało.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pią Mar 20, 2009 19:13
polakpolak29, zrozumiałem , że w momencie dodania gazu auto ucieka w lewo ,a po zwolnieniu wraca do poprzedniej pozycji. Skoro nie jest tak, to przyczyna pewnie jest inna. Próbowałeś zamienić stronami koła z przodu by wyeliminować je jako przyczynę ?.Sprawdż geometrię jak radzi Remi55 i bOb3k , bo był rozpinany drążek kierowniczy.Przy okazji diagnosta może sprawdzić łożysko kolumny Mc Phersona.
Dodam ze występuje samo skręcanie się kierownicy w lewo gdy jej nie trzymam przy ruszaniu, najczęściej zauważam to jak ruszam spod świateł. Zaś gdy trzymam kierownicę i ruszam z miejsca to czasem czuję na kierownicy lekką siłę która ją chce skręcić w lewo. Może to przybliży mój problem
fearless [Usunięty]
Wysłany: Sob Mar 21, 2009 08:32
polakpolak29 napisał/a:
czuję na kierownicy lekką siłę która ją chce skręcić w lewo. Może to przybliży mój problem
Dodam ze występuje samo skręcanie się kierownicy w lewo gdy jej nie trzymam przy ruszaniu, najczęściej zauważam to jak ruszam spod świateł. Zaś gdy trzymam kierownicę i ruszam z miejsca to czasem czuję na kierownicy lekką siłę która ją chce skręcić w lewo. Może to przybliży mój problem
Maly test,
rozpedz sie do 10-20 zeby auto tylko sie toczylo i na luzie pusc kierownice,
jesli bedzie skrecac w ktorac strone, ale nie ciagle, ale jakby impulsowo, ew. delikatnie
ja przytrzymaj i staraj sie wyczuc, czy sila skrecajaca kiere jest ciagla, czy impulsowa.
Mialem taki przypadek, sciagalo mnie, a jak powolutku sie toczylem, to kiere skrecalo mi impulsowa, przyczyna byla uszkodzona opona.
NIe bylo widac uszkodzenia, ale jak byl nacisk w miejscu uszkodzenia, to jakby bardziej opona sie uginala.
Wczoraj wymieniałem tuleje wachacza tylnego i poprawa jest o jakieś 90% w moim odczuciu
mimo to pozostaje ściąganie. O łożysko sie pytałem o sworzeń wachacza również i mechanik mówił ze jest wszystko dobrze Czy zbyt mocne dokręcenie śruby na piaście może być powodem ściągania
fearless [Usunięty]
Wysłany: Nie Mar 22, 2009 11:17
Przyszła mi na myśl jeszcze jedna banalnie głupia sprawa...... - hamulce miałem problem z tylnymi tarczami i zaciskami, blokowało się wszystko, tarcze się grzały na przemian, raz lewa raz prawa - i właśnie wtedy ściągało..... a to w lewo a to w prawo.
Sprawdź , czy nie blokuje któreś koło - metodą oraganoleptyczną, po jeździe, dotykaj felg - jeśli któraś jest bardziej ciepła niż inne - to to kolo pracuje nie prawidłowo. (w sensie zaciski, klocki, tarcze)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum