Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600] Spadanie obrotów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R600] Spadanie obrotów
Autor Wiadomość
Vader 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 137
Skąd: Bytom

Rover 600

Wysłany: Czw Mar 26, 2009 11:56   [R600] Spadanie obrotów
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam, mam kolejny problem:

- jeżeli odpale samochod, lekko dodam gazu bez biegu i nagle puszcze, to obroty spadają poniżej pewnej wartości poczym znów wracają do standardowego ustawienia. Raz spadną bardziej raz mniej
- jeżeli przy niskich obrotach, np na biegu nr 2 jadę na pełnym sprzęgle i wcisne sprzęgło bez hamulca, to obroty potrafią spaść jeszcze bardziej by po chwili znów wrócić do standardowej pracy na jałowym. Miałem raz czy dwa sytuacje taką, że nawet mi zgasnął.
- jeżeli do sprzęgła dodam od razu hamulec, do zjawisko występuje znacznie rzadziej

Ma ktoś jakiś pomysł co tym razem dopadło mojego Roverka i którą nerkę mam sprzedać :) :)?

Pozdro
_________________
http://forum.roverki.eu/v...p=607025#607025
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Sty 31, 2011 18:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Mar 26, 2009 11:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Mar 26, 2009 12:02   

Nic nie dopadło .... moim zdaniej jest wsio ok. .... a czy wcześnioej tak się nie działo ?? u mnie też czasem takie obnizenie obrotów się zdarza .... a co do hamulca .... czujnik pedału hamulca daje znać o sobie i troche inaczej po naciśnięciu hamulca komp steruje pompą i dlatego nie gaśnie ;) Zrób eksperyment: na postoju naciśnij gaz (ustaw np 2500obr) i po chwili nie puszczając gazu naciśnij hamulec. Obroty powinny spaść do 1200 - 1300 i tak się trzymać :) Jesli tak jest, to wszystko masz sprawne :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Vader 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 137
Skąd: Bytom

Rover 600

Wysłany: Czw Mar 26, 2009 14:27   

Sprawdzę za jakiesś 2 h i dam odpowiedź :)

mem jeszcze jedno pytanko: po odpaleniu zimnego silnika rano, z początku jego praca jest lekko nierówna, tj pojawiają się nieco większe drgania niż zwykle. Nie jest to żadne szarpanie charakterystyczne dla przetartej wiązki, masz może pomysł co to może być? Któraś swieca? po lekkim rozgrzaniu (5minut) wszystk pracuje normalnie
_________________
http://forum.roverki.eu/v...p=607025#607025
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Mar 26, 2009 14:30   

Moim pomysłem jest zimny silnik ;) przerywanie i wypadanie zapłonu przez pierwsze sekundy po odpaleniu to może być któraś świeca ... ale trochę większe drgania to raczej po prostu inna praca zimnego silnika ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Mar 26, 2009 14:34   

Vader bardzo łatwo sprawdzić świece tak mi bynajmniej doradzono :wink:
rozłączasz świece i do każdej z nich dotykasz przewodem + z akumulatora i jeśli iskrzy na każdej to są wszystkie dobre :smile:
ja tak u siebie sprawdzałem :smile:
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Czw Mar 26, 2009 15:18   

Brt napisał/a:
przerywanie i wypadanie zapłonu przez pierwsze sekundy po odpaleniu to może być któraś świeca ...


W benzynie owszem ale co mają do tego świece w dieslu :?:
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Mar 26, 2009 15:22   

świece jeszcze grzeją chwilę po odpaleniu silnika podobno (u siebie nie sprawdzałem, ale u Ojczulka w Golfie II tak jest) i może dlatego :hm: Skiba podobno czuł zmianę pracy zimnego silnika po wymianie spalonej świecy :hm:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Czw Mar 26, 2009 15:25   

Brt napisał/a:
świece jeszcze grzeją chwilę po odpaleniu silnika podobno


A to już trzeba by było zmierzyć miernikiem czy dalej "żrą" prąd chwile po odpaleniu...
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Mar 26, 2009 15:26   

no szukam ochotnika :mrg:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Czw Mar 26, 2009 15:35   

Brt napisał/a:
no szukam ochotnika :mrg:


Jak bym miał miernik to bym zmierzył...
 
 
mi_sza1 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 287
Skąd: Terespol



Wysłany: Czw Mar 26, 2009 15:47   

Grzeja przy dzisiejszej temperaturze okolo 5 sekund, tzn. jest na nich napiecie. A to że grzeja to widac tez na kontrolce gdy ta zgasnie ( znaczy mozna palic samochód) nie palimy auta i poczekamy chwilke, to slychac dopiero po paru sekundach rozłaczenie przekaznika i kontrolki robia sie jasniejsze znaczy dopiero zniklo napiecie na świecach. tak jest w moim roverku. Co wiecej przy duzych mrozach, nie pale po zgaśnieciu kontrolki tylko czekam troszke dluzej i lepiej mi pali.
 
 
NFSU9 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 22
Skąd: WWA



Wysłany: Czw Mar 26, 2009 16:48   

Własnie ja też zauważyłem taką prawidłowość, że rano po zgaśnięciu "swiec" czekam jeszcze 2s az zgasnie kontrolka srs i wtedy odpala za pierwszym obrotem, jakby na strzał. Gdy tak nie robie to zwykle potrzebuje ok ok 3 obrotów do odpalenia
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Mar 26, 2009 16:59   

NFSU9 napisał/a:
czekam jeszcze 2s az zgasnie kontrolka srs

ja też tak robię bo tak się robić powinno :smile:
 
 
Vader 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 137
Skąd: Bytom

Rover 600

Wysłany: Czw Mar 26, 2009 18:42   

Brt --> Sprawdziłem, rzeczywiscie, jak wcisne gaz i ustale obroty - to po 2 sek po wciśnięciu hamulca, obroty spadają na jakieś 1200.
_________________
http://forum.roverki.eu/v...p=607025#607025
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Mar 26, 2009 18:44   

czy li wsio ok :) lać ON i jeździc ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Czw Mar 26, 2009 18:50   

Vader napisał/a:
Sprawdziłem, rzeczywiscie, jak wcisne gaz i ustale obroty - to po 2 sek po wciśnięciu hamulca, obroty spadają na jakieś 1200.


Właśnie sprawdziłem to samo + czyszczenie przepływomierza i jest taj jak pisze Brt,
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Czw Mar 26, 2009 20:51   

Zbyt duży spadek obrotów (tym bardziej, że auto czasem gaśnie) po wciśnięciu sprzęgła może wynikać z zabrudzenia nastawnika, ale to już nie takie hop siup.
 
 
Vader 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 137
Skąd: Bytom

Rover 600

Wysłany: Pią Mar 27, 2009 09:45   

Rozumiem, że tego nastawnika nie da się przeczyścić jakoś chemicznie, czyli lejąc jakiś czyścicieli wtrysków czy innych specyfików :\ Bo odnoszę wrażenie, że kiedyś tak nie było, a przynajmniej nie spadały tak znacząco. Rozumiem, że nie można też tego potwierdzić, czy to na pewno nastawnik?
_________________
http://forum.roverki.eu/v...p=607025#607025
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pią Mar 27, 2009 11:33   

W zabrudzeniu nastawnika chodzi o opiłki metalu i tego nie da się wyczyścić ot tak, trzeba to rozebrać, ale ustawienie samego nastawnika na pompie to nie jest robota dla laika. Jeżeli to zabrudzenie jest niewielkie, to może ponoć pomóc czyszczenie specjalnym testerem do badania pompy. Z zabrudzeń od paliwa też mogą się dziać różne rzeczy i wtedy można wlać jakiegoś czyściciela wtrysków, zapewne nieco pomoże. Koszt czyszczenia nastawnika np. w Krakowie to około 250 zł. Wpisać w google "nastawnik pompy vp37" lub podobne i czytać, bo dużo jest w tym temacie. Jednakże w przypadku naszych dieselków należy wykluczyć najpierw wiązkę przewodów, bo ta potrafi czynić cuda niewidy. Wykluczenie nie polega jednak na popatrzeniu na oko. Trzeba poświęcić co najmniej kilka godzin i badać każdy centymetr przewodów oraz wyczyścić porządnie wszelkie styki itd. itp. ;)
 
 
Osamboch 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2008
Posty: 43
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pią Mar 27, 2009 19:58   

thef napisał/a:
Jednakże w przypadku naszych dieselków należy wykluczyć najpierw wiązkę przewodów


Thef, bardzo dużo tu się przewija tematów o wiązce i coraz mocniej mnie to męczy.
Muszę zrobić to w końcu u siebie...Zatem proszę o podpowiedź, w który miejscu zacząć, jak postępować by nie popsuć :wink: , ewentualnie ważniejsze uwagi i przestrogi.
Domyślam się, że istnieje już na forum temat opisujący problem od A do Z.
Proszę o wskazanie go, bo gdy próbowałem wyszukiwać ręcznie to natknąłem się tylko na kilka bardzo ogólnych opisów.

Z góry dziękuję i pozdrawiam :)
_________________
Nie oglądaj się za siebie bo Ci ktoś z przodu przypier..... :mrgreen:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R600] Falowanie obrotów
krychu Rover serii 600, Honda Accord 15 Sro Lis 21, 2007 18:41
ADAM1
Brak nowych postów [R600] Falowanie obrotów
silnik ospały gdy jest cieply
Skiba Rover serii 600, Honda Accord 2 Pon Kwi 16, 2007 11:35
Brt
Brak nowych postów [R600] Max 2000 obrotów i mechanicy!
kucharus Rover serii 600, Honda Accord 8 Czw Lut 11, 2010 09:36
kucharus
Brak nowych postów [R600] nagły skok obrotów do 4 tys. i samowyłączenie
adam665 Rover serii 600, Honda Accord 0 Sro Cze 22, 2011 23:08
adam665
Brak nowych postów [R600] Falowanie obrotów w czasie nagrzewania
Wtrysk PGM-FI - silniki Hondy
kamil_620_si Rover serii 600, Honda Accord 40 Sro Sty 04, 2012 11:50
norbert22m



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink