Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Wysokie spalanie ciąg dalszy... proszę o pomoc!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Wysokie spalanie ciąg dalszy... proszę o pomoc!
Autor Wiadomość
DAVIDOFF1988 




Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 52
Skąd: LIBIĄŻ

Rover 600

Wysłany: Pią Mar 27, 2009 20:09   [R620] Wysokie spalanie ciąg dalszy... proszę o pomoc!
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam ponownie wszystkich Roverkowiczów :)
Jak pisałęm od ponad miesiąca jestem posiadaczem Rovera 620ti i cały czas staram się zmniejszyć jego spalanie wymieniając poszczególne części.
Na dzień dzisiejszy wymieniłem już sonde lambda oryginalna bosch,czujnik od temp.licznika,oraz termostat. Po wymianie w/w części zauważyłęm jedynie minimalnie niższe spalanie które mieści się dalej w granicach 10-12 litrów na 100km przy mieszanej jeździe trasa-miasto nie przekraczając 100km/h oraz nie więcej jak 2200obr./min przy zmianie biegu,Tylko obroty szybciej się normują to znaczy przed wymianą zawsze gdy zapaliłęm silnik bez znaczenia ile km zrobiłęm obroty nie spaday poniżej 1000 na jałowym biegu,a teraz jak tylko troche przejade i silnik się zagrzeje to od razu obroty spadają na 800 o to było by na tyle jeżeli chodzi o jakąś poprawe.
Teraz jednak czekają mnie dalsze wymiany w celu zmniejszenia tego spalania po pierwsze chciałęm wymienić kable od świec ponieważ zauważyłęm że pod osłoną pokrywy świec strasznie iskrzy normanie dyskoteka jak przygazuje,świece już kupiłęm NGK no28 BKR6E.Ale nigdzie nie mogę dostać przewodów do świec pytałęm już w kilku sklepach u Mnie w okolicy i takowych kabli do tego motoru niema dlatego też prosiłbym o informacje gdzie takie kable mógłbym kupić ewentualnie czy dopasuje inne kable od innego modelu ?
Druga sprawa to również nie mogę nigdzie dostać czujnika od temperatury który przesyła informacje do komputera MEMS i włącza wentylatory od chłodnicy czy nie spasuje mi od innego modelu ? Oraz co najważniejsze potrzebuje górny wąż od chłodnicy ten z odpowietrznikiem ponieważ przy wymianie termostatu srubka od odpowietrzenia została zgubiona i nic innego nie mogę tam dopasować aby uszczelnić tą dziurkę,a na stałe się jej nieda zalepić bo później nie odpowietrze układu.
Pozdrawiam i proszę o info.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Sty 31, 2011 21:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Mar 27, 2009 20:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
mimo66 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 350
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Pią Mar 27, 2009 20:46   

Wymieniłeś już filtr powietrza?
Gdy jest brudny też powoduje zwiększenie spalania.
:smile:
 
 
arczi83 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 310
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Mar 27, 2009 21:15   

DAVIDOFF1988 napisał/a:
Ale nigdzie nie mogę dostać przewodów do świec pytałęm już w kilku sklepach u Mnie w okolicy i takowych kabli do tego motoru niema dlatego też prosiłbym o informacje gdzie takie kable mógłbym kupić ewentualnie czy dopasuje inne kable od innego modelu

Takie kable to jedynie w tomateam tak samo jak czujnik (kable takie: http://www.tomateam.pl/sk...dzial=-&c=113), bo każde inne typu sentech czy janmor możesz sobie odpuścić(przerabiałem na sentechach), też je muszę zamówić u Tomiego.
A spalanie 10-12l to chyba nie jest dużo w przypadku silnika Turbo, ja mam zwykłe 2,0 i obecnie spala podobnie w cyklu miejskim
 
 
DAVIDOFF1988 




Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 52
Skąd: LIBIĄŻ

Rover 600

Wysłany: Pią Mar 27, 2009 22:16   

TESTOWAŁĘM GO JUŻ NA TRASIE I PRZY PREDKOŚCI DO 100KM NA GODZINE CAŁY CZAS NA 5 BIEGU SPALANIE NIE SPADŁO PONIŻEJ 9 LITRÓW.

[ Dodano: Sob Mar 28, 2009 16:30 ]
Filtr powietrza już wymieniłęm dzisiaj do wymiany zostały mi jeszcze świece,ale nigdzie nie mogę dostać kabli oraz ten czujnik MEMS.
Czy po za tym coś jeszcze trzeba wymienić aby spalanie spadło ?
Pozdrawiam Dawid.

[ Dodano: Sob Mar 28, 2009 16:35 ]
Aha powiedzcie mi jeszcze ponieważ dzisiaj próbowałęm naprawić antene,ale nic z tego jest załamana i niema szans aby schowała się cała tak więc jakby ktoś miał na sprzedaż sam bat anteny to jestem zainteresowany zakupem,Ale mam pytanie powiedzcie mi gdzie ma być włożony taki gumowy wąż który wychodzi od anteny ponieważ u mnie ten wąż ma jakieś 10cm i jest bezpośrednio wpuszczony do bagażnika przez co przy deszzu mam zawsze mokro w lewym narożniku bagażnika.Przedłużyłęm o jakieś 10cm ten wąż i włożyłęm go do takiej kratki jakby wentylacyjnej która jest zaraz pod anteną,ale niewiem czy teraz woda nie zaleje mi czegoś innego niż bagażnik.
proszę również o info.
 
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Mar 29, 2009 09:57   

Co do kabli WN są w TomaTeam ale bardzo drogie. odsyłam do tematu gdzie była tańsza opcja zakupu przewodów (trzeba skontaktować się z tą firmą i poprosić o namiary najbliższego sklepu zaopatrującego się u nich) :

http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#198510
 
 
DAVIDOFF1988 




Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 52
Skąd: LIBIĄŻ

Rover 600

Wysłany: Nie Mar 29, 2009 13:00   

Panowie a co z wężem od chłodnicy nigdzie nie mogę go dokupić,czy ewentulanie mogę tą dziurkę zalepić na stałe,ale czy istnieje póxniej jakiś sposób na odpowietrzenie układu ?
 
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Mar 29, 2009 13:20   

Wąż chłodnicy raczej niedostępny w kraju - można sprowadzać z uk ale cena w okolicach 500pln (teraz może więcej z racji słabej zł) odstrasza.
Ja tego zaworku nie mam - mam jakąś dopasowywaną rurę która nawet kształtem i średnicami pasuje (może jakiś aftermarketowy zamiennik??) i żyję - silnik też żyje - i się nie przegrzewa.

Jeżeli już masz tą dziurkę to bym się na twoim miejscu przejechał do jakiegoś ślusarza żeby wytoczył taki zaworek z jakiegoś kawałka plastiku czy teflonu - dla dobrego fachowca to kilka minut by określić średnicę, rodzaj gwintu i jego skok.
 
 
DAVIDOFF1988 




Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 52
Skąd: LIBIĄŻ

Rover 600

Wysłany: Nie Mar 29, 2009 14:53   

NO TO CHYBA NIEZŁY POMYSŁ,ALE CZY NAPEWNO OD INNEGO MODELU SILNIKA NIE DOPASUJE TEGO WĘŻA ?
 
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Mar 29, 2009 20:57   

niestety - wszystkie inne modele mają inne przewody. a w R600sdi pomimo że identyczna chłodnica to jednak wąż nie pasuje
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Nie Mar 29, 2009 21:39   

DAVIDOFF1988, wyłącz CapsLock !!

PS Ile Wy chcecie żeby 2.0 turbo palił ? .. 5 litrów ? :roll: Katalogowo w mieście pali 11,4 litra :razz:
_________________
pozdrawiam Skiba
Ostatnio zmieniony przez Skiba Nie Mar 29, 2009 21:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
DAVIDOFF1988 




Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 52
Skąd: LIBIĄŻ

Rover 600

Wysłany: Nie Mar 29, 2009 21:41   

Panowie a tej samej śrubeczki i nakrętki od spodu nie dopasuje z innego węża ponieważ ten mój wąż jest dobry tylko potrzebuje ten zawór odpowietrzający
 
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Nie Mar 29, 2009 21:43   

Cytat:
oraz nie więcej jak 2200obr./min przy zmianie biegu,


To jest katowanie turbo benzyny :twisted:
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Mar 29, 2009 22:00   

DAVIDOFF1988 napisał/a:
TESTOWAŁĘM GO JUŻ NA TRASIE I PRZY PREDKOŚCI DO 100KM NA GODZINE CAŁY CZAS NA 5 BIEGU SPALANIE NIE SPADŁO PONIŻEJ 9 LITRÓW.


Czego sie chlopie spodziewasz po aucie z 200KM? Kiedy jezdze MB E320 rodzicow (220KM) to nigdy nie udalo mi sie zejsc do mniej niz 10l/100km na trasie, nawet przy nie wiadomo jak oszczednej jezdzie.

Tyle ma palic i koniec!

http://www.autocentrum.pl...00&trybopinii=1
 
 
DAVIDOFF1988 




Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 52
Skąd: LIBIĄŻ

Rover 600

Wysłany: Pon Mar 30, 2009 16:49   

Panowie ja rozumiem że nie zejde poniżej 11 litrów w jeździe miejskiej ale mój przy delikatnej jeździe potrafi nawel spalić i 14litrów tak więc jakbym chciał go gazować to podejrzewam że łyknął by nawet 20 litrów,tak więc zastanawia mnie czy wszystko w moim silniku działa prawidłowo,bo w porównaniu z BWM 325iA 193KM przy ostrej jeździe spalanie mieści się w granicach 16-17 litrów.
 
 
 
sebastek 



Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 25
Skąd: Lubin



Wysłany: Pon Mar 30, 2009 17:57   

Mój przy bardzo oszczędnej jeździe na miejscu pali 11litrów LPG. Normalna jazda 12,5-13litrów. W zimie do 15 litrów LPG. Trasa 9litrów przy prędkości 130-140km/h.
 
 
gucwiz 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 114
Skąd: sosnowiec



Wysłany: Sro Kwi 01, 2009 17:18   

a ja posatwie litra dobrej wodki komus jak mi pokaze ze 200km auto pali ponizej 10 l , moje pytanie jest inne no co ci takie auto bylo kupowac jak nazekasz na spalanie bo ja tego nei rozumie
moj obecnie -moja zona jezdzi nim do pracy 3km w jedna i 3 w druga strone - pali 16-17 l lpg i co kupujac takie auto z takim silnikiem trzba sie liczyc ze nie bedzie palic 9 l , wiesz ja kiedys mialem clio 1,5 dci no to na trasie palil 4,5-5l moze cos takiego sobie kup,
zawsze rozpieprza mnie sytuacja jak ktos podjezdze na stacji bezynowej bmw 520,735i albo omega tds i tankuje za 20-30 zl odrazu sie smieje prosto w twarz , tacy typowi polacy ZASTAW SIE a POSTW SIE kupuja auta na ktore je poprostu nie stac , a takiego rovera zawsze chcialem miec szczeniackie mazenie (duze auto duzy silnik- i rover ) , i mi pali po miesice 13 l lpg ale za 3 zl na 100km nie bede odbieral sobie przyjemnosci z zjazdy , a co do samego auto to bym go sprzedal ino zona mi nie pozwala bo puki co odpukac nie psuje sie i wiem ze wsiadam i dojade z punkt a do punkt b z przerwa na tankowanie!!!!!
 
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sro Kwi 01, 2009 18:02   

Mam 820ti z 1995 i to autko spala 8-9 w trasie, jechanej bez wielkiego czadu, czyli do 130-140 bo wiecej nie ma gdzie ;-) oraz 13-15 w miescie i nie widze w tym nic dziwnego. na dodatek powiem ze auto ma silnik raczej w BDB stanie, bo pracuje cicho i rowno......

nie rozumiem czego mozna chciec od 15 letniego auta wazacego 1500kg i majacego koła 215mm szerokie i 200km mocy :-)
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
DAVIDOFF1988 




Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 52
Skąd: LIBIĄŻ

Rover 600

Wysłany: Sro Kwi 01, 2009 19:12   

Witam
Panowie wymieniłęm świece i kable oraz filtr powietrza strasznie był zapchany,i z radością muszę stwierdzić że w jeździe miejskiej (nawet dość dynamicznej) spalił i na 100km 13 LITRÓW !! ! tak więc jestem zadowolony,bo już myślałęm że coś jest nie tak z moim motorem.Teraz jedyny Mój problem to wąż od chłodnicy,dopasowałęm plastikową śrubkę z gumową nakrętką,ale nie wiem jak długo ten patent wytrzyma,tak więc jakby ktoś miał do sprzedania taki wąż to prosiłbym o kontakt,aha i jeszcze potrzebuje nową antene moja jest zagięta i nie chowa się do końca to kupiłbym sam bat lub cała antene z silnikiem.
Pozdrawiam wszystkich Roverkowiczów :)
ps. Jak ściągnąć plastikowe osłony głośników z tyłu żeby nic nie połamać,ewentualnie jakieś fotki.
 
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Czw Kwi 02, 2009 13:57   

Co do anteny to (5min szukania):
http://moto.allegro.pl/it...zna_czesci.html
http://moto.allegro.pl/it...lektryczna.html
http://moto.allegro.pl/it...lektryczna.html
Samego bata to raczej nie dostaniesz ale całą antenę tak :wink:
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Kwi 02, 2009 14:07   

Samego bata też można dostać :ok: thef gdzieś wynalazł, ale nie pamietam gdzie. Opis wymiany jest tu:
http://forum.roverki.eu/v...ght=r600+antena
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R600] Przewody hamulcowe ciąg dalszy
gucwiz Rover serii 600, Honda Accord 3 Pią Sie 28, 2009 08:35
blue827
Brak nowych postów [R620Si] Potencjometr przepustnicy, sprzęgła ciąg dalszy
lanou Rover serii 600, Honda Accord 7 Nie Maj 12, 2013 01:32
Gość
Brak nowych postów [R600] Ciąg dalszy historii ze zniszczonym lakierem
arszenick Rover serii 600, Honda Accord 19 Pon Sie 20, 2007 13:33
piter34
Brak nowych postów [r620si + lpg]ciąg dalszy kłopotów z przekaźnikiem pompy
szags Rover serii 600, Honda Accord 5 Wto Mar 15, 2011 20:32
KRYS
Brak nowych postów [R620] Proszę o pomoc dt. świateł
pzwmichal Rover serii 600, Honda Accord 2 Sob Lis 29, 2008 12:47
pzwmichal



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink