Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25 2.0 iTD `02] Ile powinna wytrzymać turbina?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25 2.0 iTD `02] Ile powinna wytrzymać turbina?
Autor Wiadomość
Steff 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 272
Skąd: Sosnowiec



Wysłany: Pon Maj 04, 2009 17:05   [R25 2.0 iTD `02] Ile powinna wytrzymać turbina?

Jak w temacie. Jaka jest żywotność turbiny? Ile tysięcy powinna bezproblemowo działać? U mnie po 140 tyś (wg licznika) właśnie wyzionęła ducha :cry: I zamiast jechać na weekend majowy pojechałem na lawecie do domu :sad:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Maj 04, 2009 17:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Maj 04, 2009 17:25   

wszystko zależy od tego czy ktoś o nią dba
jeden zrobi 120.000km a drugi 200.000km
 
 
Steff 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 272
Skąd: Sosnowiec



Wysłany: Pon Maj 04, 2009 18:23   

Hmmm czyli nie można jednoznacznie powiedzieć czy to złe traktowanie czy duży przebieg bo ..... licznik był kręcony :cry:
Inna sprawa, że ja też się do tego trochę dołożyłem, ale ruv 185 "poleciał" :grin:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pon Maj 04, 2009 18:30   

Steff napisał/a:
Inna sprawa, że ja też się do tego trochę dołożyłem, ale ruv 185 "poleciał" :grin:


Nie wiem dokładnie o co Ci tutaj chodziło, ale jak się da raz na jakiś czas po obrotach to turbinie nic się nie stanie :)
Chodzi o to, żeby nie gazować na zimnym silniku, oraz jak się przed chwilą ostro jechało to żeby nie gasić od razu ;)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pon Maj 04, 2009 18:39   

turbinę trzeba po każdym użyciu wychłodzić , wtedy będzie długo chodzić.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Pon Maj 04, 2009 18:58   

Ja bym powiedział, że nie chodzi o wychłodzenie ale o jej wyhamowanie! Turbina kręci się nawet z prędkością 300tys obr/min!!! Jak zgasimy silnik po jeździe na wysokich obrotach to turbina traci smarowanie (brak ciśnienia oleju) i łożyska dostają po tyłku.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Maj 04, 2009 20:12   

dodam swoje '' trzy grosze ''. Po pierwsze dbać o olej silnikowy ( jakość, poziom i wymiany częściej niż zaleca fabryka ) . Po drugie , po uruchomieniu zimnego silnika odczekać 20-30 sek. aż napełnią się przewody olejowe i wtedy dopiero ruszać jadąc delikatnie aż silnik się nagrzeje. Po trzecie jak pisze PHJOWI , turbosprężarka musi mieć czas na wychłodzenie. 50-60 sek pracy na wolnych obrotach , pozwoli obniżyć temperaturę elementów turbozespołu,zapewni smarowanie i oszczędzi łożyskowanie.Po czwarte nie gasić silnika jak ma wysokie obroty, bo ciśnienie oleju spada do zera a wirnik dalej się kręci. I na koniec , systematycznie wymieniać filtr powietrza.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Steff 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 272
Skąd: Sosnowiec



Wysłany: Pon Maj 04, 2009 22:29   

Do wszystkich uwag zawsze się stosowałem. Na zimnym silniku wolno i delikatnie, a pod koniec jazdy chwila oddechu i kilkadziesiąd sekund "odpoczynku". Także w tej kwesti nie mam sobie nic do zarzucenia. Rovem jechałem wtedy "na maxa" i wtedy zaczęło się nie dobrze dziać z turbiną. Mimo, że ją wychłodziłem i tak było już "po ptokach" :cry:
Wydaje mi się, że takie przegonienie mogło bardziej przyspieszyć jej koniec. Stąd moje pytanie o jej żywotność bo słyszałem, że i nawet 250-300 tyś może hulać bez problemów. A tu koledzy piszą, że może się to zdarzyć znacznie wcześniej. Dlatego moja wątpliwość czy auto było źle użytkowane czy "kręcone"?
Tak czy inaczej turbinka jest już po regeneracji i niestety kosztowało mnie to 1100zł regeneracja plus 200zł mechanik z całą resztą. I oby to był koniec problemów :grin:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Maj 05, 2009 06:43   

Cytat:
Stąd moje pytanie o jej żywotność bo słyszałem, że i nawet 250-300 tyś
W Fiacie Doblo mam 220 tyś. km. Chodzi idealnie.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Steff 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 272
Skąd: Sosnowiec



Wysłany: Wto Maj 05, 2009 14:37   

W Fiacie Doblo mam 220 tyś. km. Chodzi idealnie.

Widocznie od początku dbasz o silnik i turbinkę :grin:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kzrr 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 2080
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 200

Wysłany: Wto Maj 05, 2009 14:40   

Co jak co ale fiat tez robi jedne z najlepszych diesli :)
_________________
Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Maj 05, 2009 14:41   

200 tys i turbinka na razie śmiga :) R200 Sdi
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Steff 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 272
Skąd: Sosnowiec



Wysłany: Wto Maj 05, 2009 17:21   

Pan od "regeneracji" powiedział mi, że na świecie jest 3 producentów turbin. Mitsubishi, Garett i ktoś tam jeszcze. Nasze R25 mają właśnie Geratta. Może inne konstrukcje są lepsze i trwalsze?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Maj 05, 2009 17:30   

Steff napisał/a:
Nasze R25 mają właśnie Geratta. Może inne konstrukcje są lepsze i trwalsze?

większość TDI-ków ma Garetta nawet Volkswageny i Alfa Romeo,można tu wymieniać bez końca
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Maj 05, 2009 17:30   

Moja turbinka tez szmiga jeszcze a ma juz 190.000km na karku i nie wiem pierwszy raz słyszę żeby bo 200.000km padła turbina po normalnej eksploatacji. Chyba ze ktoś w dzień dzień na limit autkiem jeździ :twisted:

Z tego co ja mam w swojej pamięci to ze jakos po ok 300.000 pasuje sprawdzić turbinę i oddać do regeneracji.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Maj 05, 2009 17:32   

Remi55 napisał/a:
po ok 300.000 pasuje sprawdzić turbinę i oddać do regeneracji

jest dużo przypadków wśród moich znajomych że po regeneracji turbina wytrzymała 6 miesięcy
niektórzy to lepaki i nawet śrub nie umieją dobrze przykręcić
Ostatnio zmieniony przez szoso Wto Maj 05, 2009 17:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Steff 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 272
Skąd: Sosnowiec



Wysłany: Wto Maj 05, 2009 17:41   

A jeszcze pytanie w kwestii techniczno-eksploatacyjnej. Czy po regeneracji przez jakiś czas trzeba turbinę "docierać" tzn delikatnie, 2000 obrotów i bez szaleństw?

I jeszcze jedno pytanie. Po zamontowaniu turbiny i po odpaleniu auta, razem z mechanikami słyszeliśmy dziwne "dudnienie" dobiegające od strony 4-tego cylindra. Dudnienie to zwiększa się wraz ze wzrostem obrotów. Wcześniej takiego dźwięku nie przypominam sobie i nie wiem czy był. Zastanawiam się czy to normalne, czy coś się stało w następstwie awarii :sad:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Maj 05, 2009 20:31   

Steff napisał/a:
Czy po regeneracji przez jakiś czas trzeba turbinę "docierać"
Wystarczy postępować tak jak opisywano wyżej . Podczas kalibracji w profesjonalnym serwisie, turbina przechodzi test przy 120 tyś. obrotów
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Maj 05, 2009 20:38   

Steff napisał/a:
Tak czy inaczej turbinka jest już po regeneracji i niestety kosztowało mnie to 1100zł regeneracja plus 200zł mechanik z całą resztą. I oby to był koniec problemów :grin:
Steff, gdzie regenerowałeś, jeśli można wiedzieć?
 
 
Steff 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 272
Skąd: Sosnowiec



Wysłany: Wto Maj 05, 2009 21:01   

W Bytomiu ul. Siemianowicka , tel. 669 527 737 , zakład czynny 8 - 16 , z tego co słyszałem jest niezły. Nawet renomowane salony i serwisy z niego korzystają.
A wymianę i całą resztę zrobili mi znajomi już "w domu" :grin:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200] Jaka powinna być bateria?
maciek0272 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Pon Lip 23, 2012 17:00
rovek
Brak nowych postów [zr] czy miedzy maska a podszybiem powinna byc uszczelka
skorpion Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Gru 07, 2016 22:03
skorpion
Brak nowych postów [R25 2.0 IDT] Turbina
Steff Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Wto Kwi 06, 2010 15:53
Steff
Brak nowych postów Turbina z 220 sd do 420 sd
Gość Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pią Lis 23, 2007 22:25
Brt
Brak nowych postów [200 sdi]problem z turbiną
mario4133 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Mar 28, 2011 23:39
Rozan99



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink