ad1. turbo - zdjąć wąż od strony filtra powietrza i palcami sprawdzić luz wirnika - nie powinno być żadnego ewentualnie niewielki. Pozatym obserwować zużycie oleju oraz ilość oleju w weżach od turbo i mozna też zmierzyć ciśnienie jakie turbina daje podczasz pracy.
ad 2. zobacz z tyłu dźwigni ręcznego
ad3. wspomaganie - płyn o specyfikacji dexron II, hamulce, sprzęgło - płyn DOT 3, DOT 4 lub DOT 5.1
BO chodzi o to ze roverek byl u mechanika i gdy tata odbieral samochod( bylem z nim) to mu sie przypomnialo o turbinie i kazal sprawdzic. To mechanik wszedl do samochodu pogazowal z 2 minuty i stwierdzil ze jest slaba.
Wlasnie przed chwilka sciaglismy obudowe z silnika i z przewodu z chlodnicy do turbiny na polaczeniu z turbina jest dziura. Taka guma peknieta. Czy to ma jakies znaczenie do dzialania turbo??
Turbo samego to nie, ale ma ogromne znaczenie dla mocy auta. Szczelność węży dolotu powietrza jest niezbędna do uzyskania prawidłowej dynamiki auta. Nawet niewielka pozornie dziura powoduje znaczne osłabienie samochodu
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pią Maj 22, 2009 21:09
Szukaj np. na allegro u ludzi handlujących częściami do rovera zadzwoń, napisz maila z zapytaniem. O nówkę pytaj w serwisie Hondy lub u Tomiego ( www.tomateam.pl ), ale cena może nie być zbyt "sympatyczna" .
Dołączył: 02 Maj 2007 Posty: 30 Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: Pią Cze 12, 2009 08:43
moja turbinka tez jest cala w oleju a olelju w silniku wydaje mi sie ze zamiast ubywac to przybywa, wiec dlatego juz sam nie wiem co sie dzieje, zwłaszcza ze weze dolotowe od IC sa cale usyfione w oleju.
Olej najlepiej sprawdź po nocy na zimnym silniku na równej powierzchni (najlepiej jakby stało w tym samym miejscu) wtedy będziesz miał miarodajny wynik. Mokrość węży oznacza, że są stare i zwieksza się prawdopodobieństwo, że mogą strzelić. Na począterk wyczyścić całość i poprawić złącza i wymienic opaski .... czasem na opaskach puszcza te olej. Olej z turbiny zazwyczaj trochę leci w węże ... byle nie było to litrami
Olej najlepiej sprawdź po nocy na zimnym silniku na równej powierzchni (najlepiej jakby stało w tym samym miejscu) wtedy będziesz miał miarodajny wynik
dokładnie,jak sprawdzałem na zimnym i po odczekaniu po jeździe to była różnica,przykładowo na zimnym było max a po odczekaniu na ciepłym było między znakami
Brt napisał/a:
Na począterk wyczyścić całość i poprawić złącza i wymienic opaski
te opaski z czasem się luzują ale chcąc je dokręcić lepiej mieć w zapasie nowe,wiem coś o tym
Wysłany: Nie Wrz 01, 2013 16:55 jak sprawdzic czy turbina jest sprawna
witam jak w temacie chcialbym sie dowiedziec jak sprawdzic czy moja turbina jest sprawna i dodam ze od 2 tys auto ciagnie do przodu a gdy mija 3 tys obr na 3-ce jest taki dziwny jęk zauwazylem ze waż który idzie do turbo pod wplywem mocno przygazowania sie zaciska tak jakby turbo nie puszczalo dalej powietrza
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum