Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Ciężki pedał sprzęgła...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Ciężki pedał sprzęgła...
Autor Wiadomość
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sob Maj 23, 2009 01:11   

Dam-Kam napisał/a:
Dzięki kołu dwumasowemu na tarczy sprzęgła nie ma potrzeby już zakładania sprężynek i są one "sztywne".

Już nie. W nowszych rocznikach zakładali tarcze ze sprężynami żeby wydłużyć życie koła. Sam przy wymianie sprzęgłą założyłem tarcze na sprężynach i koło przestało mi hałasować. Stare rozwiązania są najlepsze. Wszystkie te nowe dupowozy powinni od razu do odlewni zaprowadzać takie to gówno.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Maj 23, 2009 01:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Maj 23, 2009 07:59   

Mombrey napisał/a:
w CDT(i) jest mocniejsze kolo dwumasowe niz w benzynowym

Ale mylisz trochę pojęcia. Chodzi Ci o koło zamachowe, a dwumasa jest tylko dodatkiem do niego. Co ciekawsze, z tego co mi wiadomo w R75 było kilka rodzajów tarcz i docisków w samym dieslu,dlatego może być tak, że jednym będzie lżej działać, a drugim gorzej. Np. u mnie z tego co się dowiedziałem była wersja tarczy i docisku, który baaardzo trudno dostać, bo było to montowane tylko w 15 tyś. egz. :wink:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Maj 23, 2009 09:38   

Mombrey napisał/a:
Wiem do czego sluzy kolo dwumasowe i na pewno przenosi naped z silnika na skrzynie biegow.

to powiedz mi w jaki sposób ?? W płaszczyśnie poziomej jest ono nieruchome, nie przesówa się ani w stronę silnika ani w stronę skrzyni. Jedyny ruch jaki wykonuje jest między dwoma masami które eliminują drgania silnika.
Większe jest zapewne ale to nie ma najmniejszego znaczenia na twardość pedełu sprzęgła. Równie dobrze można byłoby wstawić zamiennik LUK'a (bo ponoć robi) i wstawić tarczę ze sprężynami i zwykła koło zamachowe zamiast koła dwumasowego ale jeśli docisk pozostałby ten sam pedał chodziłby tak samo cięzko.

Mombrey napisał/a:
Temat sprzegla byl w 7 klasie szkoly podstawowej (osmioletniej)

Ja się nie załapałem na 8-letnią ;)
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sob Maj 23, 2009 10:02   

Dam-Kam napisał/a:
Większe jest zapewne ale to nie ma najmniejszego znaczenia na twardość pedełu sprzęgła. Równie dobrze można byłoby wstawić zamiennik LUK'a (bo ponoć robi) i wstawić tarczę ze sprężynami i zwykła koło zamachowe zamiast koła dwumasowego ale jeśli docisk pozostałby ten sam pedał chodziłby tak samo cięzko.

No właśnie o to chodzi że LUK robi kola 2 masowe a nie zamienniki.

Dam-Kam napisał/a:
to powiedz mi w jaki sposób ?? W płaszczyśnie poziomej jest ono nieruchome, nie przesówa się ani w stronę silnika ani w stronę skrzyni. Jedyny ruch jaki wykonuje jest między dwoma masami które eliminują drgania silnika.

Dam-Kam, ale przeciez zamach przenosi napęd.Jest elementem sprzęgła do czasu jak montują dwumasy. Kiedyś zamach był tylko ciężkim klamotem i oporem dla tarczy a teraz jest ciężkim klamotem, oporem dla tarczy i jeszcze pochłania naprężenia skrętne jak tarcza...tak więc można powiedzieć że bierze udział w przeniesieniu napędu ale nie ma to nadal wpływu na ciężkość działania pedału.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Maj 23, 2009 11:19   

Zukowaty napisał/a:
tak więc można powiedzieć że bierze udział w przeniesieniu napędu

no właśnie :) Ale sprzęgło jako sprzęgło jest to tarcza, docisk i wysprzęglik :) Ale najważniejsze jest to (i od tego się zaczęło) że:
Zukowaty napisał/a:
nie ma to nadal wpływu na ciężkość działania pedału

:)

a co do zamachu -
Cytat:
W silnikach spalinowych czterocylindrowych (i większych) cykle pracy poszczególnych cylindrów wypełniają niemal całkowicie czas pracy silnika. Takie silniki nie wymagają ciężkiego koła zamachowego do podtrzymania ciągłości ruchu silnika, ale w trakcie cyklu pracy energia nie jest dostarczana równomiernie. Redukcja masy koła zamachowego prowadzi do dużych wibracji na małych obrotach silnika. Wibracje te przenoszą się na skrzynię biegów i powodują jej przyspieszone zużycie. Ponadto, silnik ze zbyt lekkim kołem zamachowym może się zatrzymywać przy szybszym puszczeniu sprzęgła. By zapobiec tym zjawiskom stosuje się koło zamachowe dwumasowe. Składa się ono z dwóch lżejszych kół zamachowych połączonych tłumikiem drgań skrętnych. Jedno z kół zespolone jest z silnikiem, drugie ze skrzynią biegów, zaś elementy sprężyste tłumika drgań zapobiegają ich przenoszeniu z silnika na skrzynię biegów.

Dzięki zastosowaniu dwumasowego koła zamachowego zmniejszają się drgania na małych obrotach silnika, zostaje również zmniejszone szarpnięcie w momencie załączania sprzęgła.

Więc ja dalej, uparcie twierdzę że koło dwumasowe nie przenosi momentu. Co najwyżej go magazynuje ale moment przenosi sprzęgło :)
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sob Maj 23, 2009 15:26   

Dam-Kam napisał/a:
Więc ja dalej, uparcie twierdzę że koło dwumasowe nie przenosi momentu. Co najwyżej go magazynuje ale moment przenosi sprzęgło :)

I nie napisałem że przenosi moment tylko że przenosi (również pochlania) obciążenia skręcające. Nie jest to na pewno element sprzęgła ale bierze udział w przeniesieniu napędu bo inaczej by go tam nie było. Fakt faktem że koło 2 masowe jest zemstą konstruktorów.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Maj 23, 2009 15:29   

Zukowaty napisał/a:
Fakt faktem że koło 2 masowe jest zemstą konstruktorów

tu się zgodzę chociaż ja (odpukać w niemalowane) jeszcze nie mam z nim problemów ;) Ale w benzynach chyba tak nie siadają prawda ??
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sob Maj 23, 2009 15:38   

Siadają tak samo. Koło przy dynamicznej jeździe potrafi paść nawet po 50k km. LUK twierdzi że to wina kierowców bo...i tu uwaga bo będzie hit sezonu...hamują silnikiem, gwałtownie zmieniają biegi i energicznie przyśpieszają. To ja się pytam do czego służy 180KM w aucie osobowym?
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Maj 23, 2009 15:46   

Zukowaty napisał/a:
LUK twierdzi że to wina kierowców bo...i tu uwaga bo będzie hit sezonu...hamują silnikiem, gwałtownie zmieniają biegi i energicznie przyśpieszają

:hahaha: czyli pozostaje nam przesiąść się na rower :lol:

a LUK nie produkuje jakiś układów hydraulicznych wspomagających wysprzęglanie ?? Gdzieś tak wyczytałem...
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sob Maj 23, 2009 15:51   

Cytat:
a LUK nie produkuje jakiś układów hydraulicznych wspomagających wysprzęglanie

Że co? Wspomagacz to ja mam w kieszeni a dokładniej w portfelu jak wysprzęglanie zaczyna siadać.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Maj 23, 2009 17:48   

:?: :?: :?: nie kapejszyn :!: :!: :!:
 
 
 
Mombrey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 434
Skąd: Płock/Belfast



Wysłany: Sob Maj 23, 2009 19:15   

Dam-Kam, co sie tak uczepiles tej dwumasy? Oczywiscie, ze nie ma wplywu na opor jaki stawia pedal sprzegla. Podalem przyklad dwumasy, ze w CDT(i) jest "mocniejsza" od benzynowych tak jak i uklad wysprzeglania a silowniki takie same. To tak jak byc mial ta sama dzwignia podnosic 70 kg i 100 kg. Przy 100 kg musisz gniesc mocniej i tak samo jest z pedalem sprzegla.
A wracajac do dwumasy to jest to dwumasowe kolo zamachowe i jest czescia sprzegla. Tarcza z jednej strony styka sie z kolem dwumasowym (zamachowym) z drugiej z tz. "dociskiem".
Dam-Kam napisał/a:

to powiedz mi w jaki sposób ?? W płaszczyśnie poziomej jest ono nieruchome, nie przesówa się ani w stronę silnika ani w stronę skrzyni. Jedyny ruch jaki wykonuje jest między dwoma masami które eliminują drgania silnika.

Waly tez sie nie przesuwaja a jednak przenosza moment obrotowy ;-)
_________________
--== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
 
 
 
Kizashi 




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 221
Skąd: pod W-wą



Wysłany: Sob Maj 23, 2009 19:58   

To niby drobiazg, ale przez niego mam czasami ochotę zmienić wóz.
_________________
Był 75 CDT tourer, potem 75 CDTi limuzyna, potem Mazda Premacy DiTD, a teraz oldschool = R45 sedan iTD...
 
 
Mombrey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 434
Skąd: Płock/Belfast



Wysłany: Sob Maj 23, 2009 20:02   

Kizashi napisał/a:
To niby drobiazg, ale przez niego mam czasami ochotę zmienić wóz.

Przyzwyczaisz sie :-)
_________________
--== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
 
 
 
menior 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 23, 2009 20:47   

a propos,wyczytalem tu ze wielu uzytkownikow 75-tki ma problemy ze sprzeglem :/ czy dzieje sie to przy jakims przebiegu? czy nie ma na to reguly????
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Maj 23, 2009 21:29   

Mombrey napisał/a:
co sie tak uczepiles tej dwumasy?

ja się nie uczepiłem dwumasy ale tego że sam nie wiesz co piszesz :P A oto przykład, na początku piszesz:

Mombrey napisał/a:
Oczywiscie, ze nie ma wplywu na opor jaki stawia pedal sprzegla.

żeby dalej po "zważeniu" i porównaniu dmumas z Pb i ON napisać:
Mombrey napisał/a:
To tak jak byc mial ta sama dzwignia podnosic 70 kg i 100 kg. Przy 100 kg musisz gniesc mocniej i tak samo jest z pedalem sprzegla.


Koło dwumasowe może ważyć milion pińcet a i tak nie ma znaczenia na ciężkość chodzenia pedału sprzęgła :) Nie wiem... inaczej - wysprzęglik dziala tylko i wyłącznie na "łopatki" (jak zwał tak zwał) docisku, może nie być dwumasy, może nie być tarczy ale wystarczy że będzie docisk i już pedał będzie twardy. Różnica między Pb i ON jest taka że silnik Pb generuje mniejszy Nm i nie ma potrzeby używania tak mocnego docisku więc dlatego pedał chodzi lżej :)
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sob Maj 23, 2009 21:30   

Nie ma na to reguły. Najlepiej przerobić pompkę na tą od BMW E39 i jest po krzyku.

[ Dodano: Sob Maj 23, 2009 21:31 ]
Co do wysprzęglika to jestem prawie pewien że pada z powodu syfu jaki wyciera się w pompie,
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Mombrey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 434
Skąd: Płock/Belfast



Wysłany: Sob Maj 23, 2009 22:12   

Dam-Kam napisał/a:
Różnica między Pb i ON jest taka że silnik Pb generuje mniejszy Nm i nie ma potrzeby używania tak mocnego docisku więc dlatego pedał chodzi lżej :)

I wlasnie caly czas o tym pisze!
Dajac przyklad z dzwignia nie chodzi mi o ciezar kola dwumasowego tylko o sile potrzebna do rozsprzeglenia w benzynie i w Diesel'u
_________________
--== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Maj 24, 2009 11:22   

dobra Mombrey, przeczytałem raz jeszcze wszystko i faktycznie pisałeś tylko że są większe ale nie pisałeś nic że mają wpływ na siłę potrzebną do wysprzęglenia - przepraszam :roll: nie wiem dla czego byłem pewien że chodzi Ci o to ze przez większe koło dwumasowe ciężej chodzi sprzęgło :/

kurdę to chyba przez tą pracę licencjacjką... coraz mniej czasu, coraz więcej stresu a pisanie idzie jak krew z nosa... chyba nieświadomie dałem upust napięciu :neutral:

raz jeszcze przepraszam - możesz mnie :strzela:
 
 
 
Kizashi 




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 221
Skąd: pod W-wą



Wysłany: Nie Maj 24, 2009 19:31   

Mombrey,
Naście tysięcy zrobiłem i tylko żyły na nogach mi wylazły
_________________
Był 75 CDT tourer, potem 75 CDTi limuzyna, potem Mazda Premacy DiTD, a teraz oldschool = R45 sedan iTD...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Pedał od sprzęgła - Pedał
Boncky Rover serii 75, MG ZT 12 Sob Mar 18, 2017 21:09
longer86
Brak nowych postów [R75] pedał sprzęgła
Adrian75 Rover serii 75, MG ZT 4 Wto Mar 29, 2016 15:41
feldbahn75
Brak nowych postów [R75] Zapadnięty pedał sprzęgła
GRPac Rover serii 75, MG ZT 38 Pon Wrz 20, 2021 09:19
dziara01
Brak nowych postów [R75] Miękki pedał sprzęgła
dzidek76 Rover serii 75, MG ZT 19 Nie Cze 30, 2013 00:14
dzidek76
Brak nowych postów [R75] Skrzypiący pedał sprzęgła
MiReK Rover serii 75, MG ZT 4 Sro Kwi 30, 2008 10:48
piter34



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink