Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 8V 97r] Wyciek na łączniu bloku z głowicą?? znów HGF??
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 8V 97r] Wyciek na łączniu bloku z głowicą?? znów HGF??
Autor Wiadomość
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sro Cze 10, 2009 21:41   

Aha :oops: no to nie wiem wtf :roll:
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Cze 10, 2009 21:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Czw Cze 11, 2009 19:12   

wyciek w tym miejscu to częsty efekt odcisków po uszczelce na bloku , jeśli narazie nie ubywa olej , ani też nie ma ubytków , to można obserwować.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Lukaszn2006 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 198
Skąd: Strzyżów



Wysłany: Pią Cze 12, 2009 07:38   

Mi równiez w tym miejscu robiły się nacieki jakiś czas temu. Pojechałem do mechanika, a on mi powiedział, że to uszczelka kolektora pewnie bedzie... Wyminił mi i ... pomogło. Koszt w sumie niewielki, a spróbować można :)
_________________
KCNBM :*
 
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pią Cze 12, 2009 19:05   

W poniedziałek jadę do Pana Gawina (Wrocław) na wymianę uszczelki kolektora ssącego i czyszczenie układu z pozostałości mazi po poprzednim HGF. Zobaczymy czy pomoże.
 
 
 
Dydo 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 307
Skąd: Grabów nad Prosną



Wysłany: Sob Cze 13, 2009 11:54   

Z chęcią zaprezentuję Wam jutro zdjęcie z pocenia się mojego Roverka. Przypomnę, że robiłem plan głowicy, ponieważ płyn ubywał, auto nie kopciło, masełka nie było, wsio okej, tylko płyn ubywał. Zrobiłem plan głowicy, do tego wymiana rozrządu, pompy wody i wszystkich uszczelek, w tym pod glowicę, rzecz jasna. Z początku płyn po tym remoncie nadal uciekał.. Więc zajechałem do ASO Fiata, tam, gdzie zawsze serwisowałem i serwisuje swój samochód (podobnie, jak moi bracia) i powiedziałem ocb. Odpowietrzyli co trzeba i zacząłem jeździć dalej. Przez jakiś miesiąc półtorej było wszystko okej, żadnego ubytku płynu, jednak po tym czasie znów zaczęło ubywać a do tego zaczął pocić się pod pokrywą silnika, tam gdzie uszczelka pod głowicą. Jutro zarzucę fotkę. Dodam, że dziś wsypałem trochę uszczelniacza do chłodnicy, być może pomoże. Co prawda nie jestem zwolennikiem takich gówien, bo podobnie jak inni tutaj dbam o swój samochód, pomimo jego wieku, to jednak musiałem. Wsypałem tyle, ile nie zaszkodzi w niczym. Jeśli to nie pomoże trzeba będzie szukać dalej przyczyny. Przypomnę, że na dzień dzisiejszy nie widać ŻADNEGO wycieku, ŻADNEGO kopcenia, ŻADNEGO masełka pod korkiem. Wsio okej, a jednak gdzieś robi bye bye płyn.

EDIT: Tak jak obiecałem. Foto mojego silnika;

1



2



Jeśli odrobina uszczelniacza, którego wczoraj dosypałem nie pomoże, to zacznę chyba od wymiany uszczelki. Być może powodem jest pęknięta głowica, ale o tym nie chce nawet myśleć, choć biorę pod uwagę. Co prawda przy planowaniu głowicy nie zgłoszono żadnych pęknięć, ale przecież mogła pęknąć np. pól miesiąca po planowaniu. Z drugiej jednak strony, gdyby była pęknięta głowica to wyciek z pewnością byłby większy, do tego dochodziło by ciśnienie w zbiorniku płynu chłodzącego, tzn. wytwarzanie takiego ciśnienia po odkręceniu korka, jednak tutaj też jest okej, bo przy gorącym silniku, gdy odkręcam korek to trochę zabulgocze i przestaje, a przed planem głowicy nie dało rady odkręcić korka przy gorącym silniku, ponieważ odrazu tworzyło się spore ciśnienie. Niektórzy twierdzą, że gdy tworzy się ciśnienie to jest okej. Ano jest okej, ale nie przy takim ciśnieniu, gdzie chce wypierdzielić korek ;)
 
 
 
strala1 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 226
Skąd: Bydgoszcz/Toruń

Rover 200

Wysłany: Sob Cze 13, 2009 13:39   

Dydo miejsce, które pokazałeś i gdzie piszesz, że poci Ci się silnik to nie uszczelka pod głowicą. Uszczelka pod głowicą znajduje się niżej, to miejsce to pokazujesz to klawiatura ( jeżeli nie to mnie poprawcie), tam z tego co wiem daje się jakiś rodzaj uszczelniacza ala silikon. Często w tym miejscu dochodzi do pocenia się silników serii K. Jeżeli chodzi o Twój problem z płynem. sprawdź dobrze węże, oraz obejmę przy zbiorniczku wyrównawczym, mi tam płyn lekko uciekał. Czy planowanie głowicy tak jak Pan Bóg przykazał w silnikach Rovera tzn. ręcznie, czy na maszynie? bo to istotne. Ciśnienie na rozgrzanym silniku powinno być takie, że jak otworzysz korek to stan płynu wyraźnie wzrośnie ( ale nie sprawdzaj w taki sposób hehe) wyższe ciśnienie to wyższa temp. wżenia :) Co do głowicy wątpię żeby pękła, wyciek byłby duży. Opcje są takie: walnięta obejma, pęknięty wąż, tak, że przy wyższym ciśnieniu gdzieś leci, jakaś nieszczelność w chłodnicy, lub uszczelka kolektora wydechowego :) nić innego nie przychodzi mi na myśl. Przed HGF też uciekał mi płyn dolałem uszczelniacza firmy K2, pomogło :) ale później budyń w płynie. Wracając do Twojego wycieku to mam podobnie, też lekko tam się silniczek poci ( mniej niż u Ciebie ale jednak) ja bym się tym nie przejmował, tylko obserwował. Silnik 10 letni ma prawo się pocić gdzie nie gdzie :)


P.S Jestem założycielem tego pięknego :jezor: wątku i chciałem poinformować Was o rezultatach. A więc: dałem autko do mechanika, kazało się, że wyciek spowodowany jest uszkodzoną uszczelką wałka rozrządu. Mechanik powiedział, że dobrze, że przyjechałem bo wyciek był spory i mogło zacząć lecieć na rozrząd, co w następstwie mogło spowodować jego zerwanie. Roboty na 1,5h koszt wymiany z uszczelką to 80 zł. Także jak ktoś ma w swoim R taki wyciek na 99% uszczelka wałka rozrządu. W silniku 8V. szt. 1 :) Pozdrawiam i dzięki wam wszystkim za pomoc.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200] remont wierzch bloku
cubars21 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sob Sty 18, 2014 20:58
cubars21
Brak nowych postów [R200] remoncik silnika - czoło bloku
cubars21 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Wto Sty 14, 2014 12:45
cubars21
Brak nowych postów [R200 1.4 8V] znów HGF?
MiL999 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Czw Maj 15, 2008 16:09
AndrewS
Brak nowych postów [R200 1,6 97r] Znów nie chce palić
dziki Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sob Sty 09, 2010 21:05
BayHarborButche



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink