Wysłany: Sob Cze 20, 2009 17:54 [R45 iDT 03] Głosna praca przy dodawaniu gazu/tryb awaryjny
Witam
auto zapala normalnie, zimne strasznie klekocze.by po chwili sie uspokoić. pracuje równo ale gdy dodam gazu zaczyna sie koncert. bardzo glosne klekotanie slyszalne od strony kolektorow(rytmiczne przypomina kontakt zaworów z tlokami) jednak objaw nie wystepuje podczas hamowania silnikiem. redukcja 5k i idealna cisza dokad nie dotkne gazu. na wolnych silnik pracuje duzo ciszej. klekocze tez gdy obciazymy silnik na wolnych(próba ruszenia itd)
kontrolka check engine sprawna nie zapala sie podczas jazdy.
autko jest w trybie awaryjnym -do 4k aby i koniec.
paska rozrzadu nie jestem w stanie sprawdzic ( tylko podstawowe narzedzia )
jednak gdyby to byl pasek dlaczego nawet gwaltowne redukcje nastepuja idealnie cicho
sprawdzone rzeczy
-odpiecie przeplywki brak zmian
-pasek pompy ok
-wiazki pompy, czujnik wtrysku nie wykazuja uszkodzen(jeszcze nie sprawdzane miernikiem)
50 razy uruchamiam zaplon i autko przez chwile pracuje w trybie normalnym ale nadal glosno. wkreca sie szybko na 5k by po chwili znowu wpasc w awaryjny.
musze potwierdzic ale proba 50 przekrecen stacyjki (czekanie az zgasnie check engine) nie powoduje wyjscia z trybu awaryjnego? sprobuje ponownie za jakis czas
miejsce przestoju WAŁBRZYCH i posiadany aby podstawowy zestaw kluczy mocno ograniczaja mozliwosci wywywkowego sprawdzania poszczeg elementow
Ostatnio zmieniony przez Van_PTK Pią Cze 26, 2009 13:10, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Cze 20, 2009 17:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysłany: Nie Cze 21, 2009 01:09 Re: [R45 iDT 03] Głosna praca przy dodawaniu gazu/tryb awary
Van_PTK napisał/a:
Witam
auto zapala normalnie, zimne strasznie klekocze.by po chwili sie uspokoić. pracuje równo ale gdy dodam gazu zaczyna sie koncert. bardzo glosne klekotanie slyszalne od strony kolektorow(rytmiczne przypomina kontakt zaworów z tlokami) jednak objaw nie wystepuje podczas hamowania silnikiem. redukcja 5k i idealna cisza dokad nie dotkne gazu. na wolnych silnik pracuje duzo ciszej. klekocze tez gdy obciazymy silnik na wolnych(próba ruszenia itd)
kontrolka check engine sprawna nie zapala sie podczas jazdy.
autko jest w trybie awaryjnym -do 4k aby i koniec.
paska rozrzadu nie jestem w stanie sprawdzic ( tylko podstawowe narzedzia )
jednak gdyby to byl pasek dlaczego nawet gwaltowne redukcje nastepuja idealnie cicho
sprawdzone rzeczy
-odpiecie przeplywki brak zmian
-pasek pompy ok
-wiazki pompy, czujnik wtrysku nie wykazuja uszkodzen(jeszcze nie sprawdzane miernikiem)
50 razy uruchamiam zaplon i autko przez chwile pracuje w trybie normalnym ale nadal glosno. wkreca sie szybko na 5k by po chwili znowu wpasc w awaryjny.
musze potwierdzic ale proba 50 przekrecen stacyjki (czekanie az zgasnie check engine) nie powoduje wyjscia z trybu awaryjnego? sprobuje ponownie za jakis czas
miejsce przestoju WAŁBRZYCH i posiadany aby podstawowy zestaw kluczy mocno ograniczaja mozliwosci wywywkowego sprawdzania poszczeg elementow
Siemanecko powiedz czy jeszcze jestes w Wałbrzychu i w ktorym miejscu masz postoj bo postaram ci pomoc
niestety w samym walbrzychu jednak nie sa w stanie sie podpiac. mimo wszystko musze leciec na wrocek chalupnicza :/az mnie ciarki przechodza i nerw skacze
[ Dodano: Pon Cze 22, 2009 14:43 ]
pierwszy odczyt komputeraodczyt kompa
nieznany bład p0000
p1222-timing governor negative deviation(pozostał az do końca)
p0237 bost presure sensor lower limit(był odpinany)
--------bład iglicy wtrysku(nie łączył poprawiono)
-------flow sensor contact below lower limit (była odpinana)
--------idle motion sensor voltage high
--------temperature above upper limit (był przegrzany jak strzelił wąz wody?)
--------device position governing
skorygowano kąt wtrysku
poprawiono połaczenie czujnika wtryskiwacza(komp w trybie live zaczał odczytywać)
auto dalej klepie i nie ma siły
co wszystkich zdziwiło nie klpci ? nawet na ostrym bucie nie kopci nic a nic.
cisnienie doładowania w normie. przepływka w normie.
pozostał bład timing governor negative deviation:/
niestety wydruk mam niepełny bo drukarka na połowie strony się spsuła i nie widac kodów a jedynie opisy
Witam.Mialem ten sam blad p1222 regulacji faz rozrzadu i identyczne objawy.
Kompa nie da sie zresetowac przez przekrecanie stacyjki, to nie sdi.
Jestem przekonany ze problem lezy w ustawieniu paska rozrzadu, aczkolwiek w zwiazku z towarzyszacym problemem przegrzewania,pozbylem sie auta.A zagadka pozostala.
komp resetuje sie po 55 przekreceniach (po tym zabiegu moge go ladnie wkrecac na 5tys po czym znowu po jakims czasie lapie bledy i 4k max niewazne czy cieply czy zimny i czy dopiero zapalony czy juz klepie kilka minut. wiec cos jednak to krecenie stacyjka daje)
auto umowione w Diesel Bosch Service na wyciagniecie pompy diagnoze na stanowisku testowym po czym zaloza regenerowana dajac 12miech gwarancji. auto z regenerowana pompa trafi na kompa i wszystko zostanie ponownie ustawione jak byc powinno. wymienia filtr paliwa i potrzebne uszczeleczki. miejmy nadzieje ze opcja traktor sie wylaczy i autko zacznie wyrywac do przodu
P.S ktos chetny na mini spota w czwartek
w Kaliszu (bo tam jest serwis ktory zgodzil sie to zrobic w miare szybko)
Pomógł: 55 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 1110 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Cze 23, 2009 14:03
Van_PTK, w którym Boschu będziesz robić pompę? Możesz przy okazji zapytać i później napisać ile kosztuje u nich (w końcu to siec serwisowa) ustawienie kąta wtrysku, a w zasadzie pompy od początku względem rozrządu (była odkręcana i źle ustawiona). Będę wdzięczny
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Autko wlasnie wrocilo z serwisu. Wreszcie koniec problemow.zbiera od najnizszych obrotow i pieknie wyrywa ku przodowi.
a teraz do usterek.
za klekotanie odpowiadal nastawnik kata wtrysku ktory to zakonczyl zywot. uszkodzony byl rowniez sterownik pompy.
objaw"traktor mode on" jest ponoc typowym objawem awarii nastawnika.
zostala wymieniona pompa na regenerowana. zostala ustawiona na stanowisku diagnostycznym po czym zostal ustawiony kat wtrysku juz na aucie.
mozna powiedziec ze z prac mechanikow jestem zadowolony. wszystkie uszczeleczki nowe (miedziane itd itp)
warsztat moge polecic w 100%
zajmuja sie wszystkimi rodzajami silnikow nie tylko klekotami
chetnych o namiary poprosze o PW. mozna smialo podpiac warsztat na stronce:)
ide sie nacieszyc
[ Dodano: Pią Cze 26, 2009 14:36 ] Mixtated, diesel bosch service kalisz
ustawienie pompy na stanowisku i ponownie na aucie 800-900zl
na samym aucie cos w okolicach 200-300
Pomógł: 55 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 1110 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Cze 26, 2009 14:21
Van_PTK, dzięki piękne. Przybliżyło mi to trochę ceny, jakich mogę się spodziewać. Nie ukrywam, że myślałem, że będzie trochę mniej, ale cóż... Wydatek trzeba będzie przerzucić na po wakacjach Fajnie chociaż, że Tobie udało się dojść z autem do porozumienia
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum