Forum Klubu ROVERki.pl :: Prośba o ocenę felg + pytanie o sprężyny.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Prośba o ocenę felg + pytanie o sprężyny.

Sprawa dość nagląca
Autor Wiadomość
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Pon Cze 22, 2009 11:25   

Kolejne pytanie :)
Znalazłem kompletny zestaw amorków od MG ZR 1.4

http://cgi.ebay.co.uk/ROV...rkparms=65%3A12|66%3A2|39%3A1|72%3A1689|240%3A1318|301%3A1|293%3A1|294%3A50

Cena jest zachęcająca, z tym, że ten zestaw nie nadaje się do diesla przez nieodpowiednie sprężyny tak? Co gdybym kupił ten "zestawi" i wymienił sprężyny na XPower przeznaczone do diesla? Czy te amorki od benzyny + sprężyny XPower do diesla podejdą pod SDI? Jeśli tak to mieszczę się w 200F czyli cena może być za to jakość bardzo dobra wtedy... Proszę o szybką odpowiedź bo aukcja się kończy :)
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Cze 22, 2009 11:25   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pon Cze 22, 2009 12:16   

nie jestem pewien ale chyba tylko w wersji ZR160 było poprawione zawieszenie...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Pon Cze 22, 2009 12:49   

Co znaczy poprawione zawieszenie :) ? Generalnie chodzi mi o to czy zawieszenie ZR benzyny i diesla różni się tylko zastosowanymi sprężynami i czy można sprężyny XPower założyć na amorki ZR 1.4 a następnie założyć to do 220 SDI :) . A może da się przełożyć zawieszenie od innego MG? Potem zarzucić nowe spręzynki... mam nadzieję, bo cenowo to wypada jednak fajnie. Zastanawiam się po prostu czym różnią się sprężyny w benzyniaku od diesla. Diesel jest około 50kg cięższy z przodu więc jedynym efektem ubocznym jest to, że przód będzie bardziej obniżony? Bo jeśli tak to wystarczy załadować do bagażnika parędziesiąt kg i powinno być po problemie? Te parędziesiąt kg to zabudowa subwoofera w moim przypadku.
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Cze 23, 2009 10:56   

w jednym z tematów kolega napisał

marcinmarcin napisał/a:
MG ZR 160 ma:
- skrócone sprężyny
- skrócone amortyzatory o zmienionej charakterystyce (jako ciekawostka - zasysają się a nie wypychają - nie wiem jak jest w innych Roverkach)
- pogrubiony stabilizator (25 zamiast 19)
- inna geometria (wiem bo sprawdzałem po zakupie i dla ZR było trochę inaczej niż dla 25)

* nie odpowiadam za poprawność tych informacji :)

ja nie wiem czy jest sens pakować się w używany zestaw po nieznanym przebiegu takie rzeczy jak amortyzatory kupuje się wyłącznie nowe, sprężyny od biedy mogą być używane chociaż ciężko też określić jaki jest procent zużycia materiału...

na pewno rozsądniej będzie zakupić nowe sprężyny jamexu oraz nowe amortyzatory niż używany zestaw z MG tym bardziej ze sprężyny z ZR160 nie są progresywne tak samo jak jamex.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Wto Cze 23, 2009 11:06   

Cytat:
na pewno rozsądniej będzie zakupić nowe sprężyny jamexu oraz nowe amortyzatory niż używany zestaw z MG tym bardziej ze sprężyny z ZR160 nie są progresywne tak samo jak jamex.


Dobryziom-ie :)
Ja bym bardzo chętnie kupił zestaw jamex-a nowy, na prawdę. Nowe amorki + sprężyny bardzo chętnie. Problem w tym, że nie ma dedykowanych do mojej wersji silnikowej :/ . Teraz więc, czy mimo wszystko mogę to zakupić i czy będzie to działało? Z tego co mi się wydaje rozchodzi się wyłącznie o masę silnika ( a może o coś innego ), jest w dieslu większa i samochód może z przodu leżeć niżej niż z tyłu tak? Jeśli tak to czy wypchanie bagażnika dodatkową masą coś zaradzi? Wożę dużego suba i myślę, że spokojnie 30-40kg dodaje... Ewentualnie, czy byłbyś chętny poszukać coś do SDi, być może ja po prostu nie mogę znaleźć... bardzo byłbym wdzięczny. Czas leci szybko a muszę zrobić to przed wyjazdem :sad:
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Cze 23, 2009 11:58   

Trochę tego jest :)

katalog KW http://kwshop.de/

katalog H&R http://www.h-r.com/katalo...r-MG%202009.pdf

katalog Vogtland http://www.vogtland.pl/in...a&filter_id=303

z tego co widzę firmy nie rozgraniczają modeli po silnikach tylko po roczniku.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Wto Cze 23, 2009 12:38   

Tak jest trochę sprężyn ale to sprawę załatwia połowicznie bowiem chciałbym wymienić i sprężynki, i amorki. Te firmy co podałeś faktycznie rozgraniczają po roczkniku więc jeśli jest tak jak mówisz to te też powinny pasować?

http://www.europerformanc...product=3915596


Cytat:
Car fitment
Rover 25/200 (Type. RT) From: 08.98


Type RT? Co oznacza type RT a co type RF :) ?



Na angielskim forum polecają amorki od MG ZR + spręzyny od AVO lub XPower. Spytałem więc czy mogę kupić amorki od MG ZR 1.4 + sprężynki, odpisali tak.

Cytat:
i wouldnt use a 1.4 setup as the dampers wouldnt be able to handle the weight. Your better getting a set of zr diesel dampers and fit some xpower or avo lower springs.


Czyli mam lipę, bo nigdzie nie idzie znaleźć używanych amorków od MG ZR diesla co z resztą potwierdził ktoś inny...

Cytat:
You want to try and find ZR diesel dampers, there like the golden goose, everyone's heard of it but not many people see them/find them.....


I've been looking for months without any joy.


I po co ja tego diesla kupiłem :beczy:

Niby można kupić nowe... ale 500-600 funtów za komplet mi się nie uśmiecha. Z kolei te tańsze, nie jestem pewny czy nadają się do diesla...

Dobra nie zawracam już więcej głowy, dzwoniłem do sklepu i sprzedawca potwierdził moją wersję. Jesli w cenie poniżej 300F to tylko sprężynki dostanę PI za 120F. I tak tez zrobię, kiedyś jak będzie kaska i potrzeba to dokupię amorki. Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Pomógł leci :)

Pozdro
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Cze 23, 2009 13:21   

Botanix napisał/a:
Tak jest trochę sprężyn ale to sprawę załatwia połowicznie bowiem chciałbym wymienić i sprężynki, i amorki. Te firmy co podałeś faktycznie rozgraniczają po roczkniku więc jeśli jest tak jak mówisz to te też powinny pasować?

http://www.europerformanc...product=3915596




bierz ten kit nie ma sensu kupować samych sprężyn i zostawiać starych amorków
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Wto Cze 23, 2009 14:28   

Cytat:
bierz ten kit nie ma sensu kupować samych sprężyn i zostawiać starych amorków


Z tego co sprzedawca mówił odnośnie tego kit-u nie nada się on do diesla. Mówił, że do diesla pasują tylko te, które mają wyraźnie zaznaczone diesel. Czyli te które podałeś, raczej do diesla tez nie pasują.

Jedyną opcją dla mnie w tym momencie są więc sprężyny PI, później prawdopodobnie dokupię też amorki od nich. Tak na marginesie to zastanawiam się czy faktycznie benzynowskie by nie pasowały... przecież to tylko paredziesiąt kg różnicy - chore moim zdaniem. Jedna osoba w samochodzie więcej i wychodzi na to samo.
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Cze 23, 2009 16:00   

sprawdź czy seryjne do diesla i benzyny maja inne numery bo założę się ze nie maja :) dla przykładu powiem ci ze sprężyny do Tomcata 216 i 220 turbo są identyczne :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Wto Cze 23, 2009 18:43   

Byłem w sklepie, sprzedawca dzwonił do producenta G-Max i Jamex i z tego co mówili, nie polecają zakładać ich do diesla... kupiłem więc PI :) . Może i nie jest to najlepszy z wyborów ( choć jakością pewnie są podobne ) ale przynajmniej mam to już z głowy :) . Za kilka dni pochwalę się efektami - jak już założę :) .

Dzięki
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
PopeY 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 208
Skąd: Konin



Wysłany: Wto Cze 23, 2009 18:57   

skoro sa tu info o felgach to ja jesli nie sprzedam mojego Żółtka planuje założyć taki felunek

http://allegro.pl/item669...anat_zloto.html
_________________
MG ZT 190
Kocham oryginalne auta
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Cze 24, 2009 08:07   

bardzo fajne ale ta cena jak za ta firmę kosmos w tej cenie dostaniesz już Rota, Kosei lub OZ Racing. Poszukaj bo maja równie ciekawe wzory.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
PopeY 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 208
Skąd: Konin



Wysłany: Sro Cze 24, 2009 16:31   

Advanti nalezy do koncernu YHI International Limited a to oni produkuja felgi Konig American i OZ
_________________
MG ZT 190
Kocham oryginalne auta
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Cze 24, 2009 17:47   

to prawda tylko ze o tej firmie brak jakichkolwiek informacji zero opini uzytkownikow kiedys szukalem o nich informacji pustka... nie mowie ze to zla firma tylko zastanawiajace jest to ze nie pojawiaja sie na branzowych imprezach nie sponsoruja zadnych kierowcow a firma niby istnieje juz ho ho ho :)

PS podobno robia niektore seryjne felgi do Hond.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Pią Cze 26, 2009 19:30   

Pilne pytanko. Czy przy wielowahaczowym zawieszeniu trzeba z tyłu odkręcać kielich żeby wytargać sprężynę? Bo o ile z przodu z odkręceniem nie ma problemu o tyle z tyłu trzeba by rozbrajać pół bagażnika

Edit: jednak trzeba odkręcać całą kolumnę...
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Sro Lip 01, 2009 00:48   

Sprężynki założone :grin:

Męczyłem się z tym wczoraj 8 godzin... już chciałem rezygnować. Niestety mając tylko narzędzia przeznaczone do "skręcania mebli" ciężko to szło i wszystko bolało tym bardziej, że gotowego przepisu na sukces nie miałem. Pierwszy raz pod koła tak dokładnie zgalałem i trzeba było wpaść na to co odkręcić a co zostawić :) . Dałem jednak radę i muszę przyznać, że efekt jest zadowalający. Fajnie się to prezentuje... Co do jazdy nie jest tak źle jak mi zapowiadano. Zastanawiam się czy Ci co PI odradzali mieli w ogóle z nimi do czynienie :) . Faktycznie na bardzo dziurawej nawierzchni jest ciężko ale i na standardowych było źle, komfort pogorszył się jedynie odrobinkę. Natomiast gdy droga jest w miarę płaska to mam wrażenie jakby się do niej kleił. Super zbiera zakręty. Na progach różnicy nie widzę, biorę śmiało z tą samą prędkością. Machnąłem 1 fotkę tak na szybko, niedługo jak już będzie co pokazać wrzucę bardziej "szczegółowe". Na razie pół samochodu mam w domu - czas regeneracji :D

_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Sro Lip 01, 2009 16:33   

No i jest konkret! Ja bym jeszcze walnął grill w kolor a kratkę na czarno albo zrobił coś takiego jak kolega krysrov http://forum.roverki.eu/download.php?id=10187
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
pajda 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 311
Skąd: Jarocin



Wysłany: Sro Lip 01, 2009 17:42   

ojj bardzo fajnie teraz wyglada...ciemny grill i bedzie juz naprawde godnie (chrom srednio pasuje)

pzdr !
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [ALL] Wymiary felg, otworów i opon
Wszystkie auta oraz Zalecane Szerokości Opon do Szerokości Felgi
memphisto Tuning wizualny 5 Wto Lut 10, 2015 09:19
Kozik
Brak nowych postów [600] Pytanie o sprężyny
BorysOpole Tuning wizualny 10 Czw Maj 19, 2011 22:56
zuber84cool
Brak nowych postów [R220] Jakie spręzyny?
jamex19 Tuning wizualny 2 Sob Mar 03, 2012 13:49
Raptile
Brak nowych postów [Rover 620 Ti] Sprężyny Jamex
wojtas_77 Tuning wizualny 3 Wto Sie 30, 2011 21:43
Marrkus
Brak nowych postów [R414] sprężyny obniżające
przemo119 Tuning wizualny 11 Nie Kwi 06, 2014 18:06
frydrys



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink