Wysłany: Pon Lip 20, 2009 22:06 R400 Montaż Intercoolera do wersji SD - fotorelacja
Witam
W końcu urlop i można coś podłubać przy Roverku.
Oto moja bestia: Rover 420 SD 99r. Jest okazja przestawić swojego R więc dam kilka fotek.
Widać pomalowany dolny hokej na czarny mat oraz listwę, która była wcześniej niby chromowa zakupiona z allegro. W obawie przed uszkodzeniem lakieru podczas zrywania postanowiłem ją dać w czarny mat - jak wyszło - moim zdaniem nieźle a Wam jak się podoba?.
Nie sugerujcie się tym znaczkiem TDI to nie VW.
Niedawno zakupiłem skórzane beżowe foteliki - prezentują się perfekcyjnie brakuje tylko klimy ale niebawem i klima zawita do R i będzie już odjazdowo
W planach był IC, więc się zaczęło. Razem z ojcem rozpoczęliśmy projekt.
Pierwszy dzień.
Demontaż zderzaka, mocowanie IC oraz przypasowywanie rurek pcv pod prawidłowe mocowanie rur kwasówek + kolanka i łączniki silikonowe.
Jutro jadę do gościa, który nada rurze odpowiedni kształt na giętarce. Wszystko zależy od ceny. Jak będzie za wysoka to pozostanie kupić kolanka z stali kwasoodpornej i dać do pospawania kolegą z pracy. Zobaczymy co jutro dzień przyniesie
Wróciłem z wakacji więc pojawią się nowe foty.
Ostatnio zmieniony przez michu1123 Sob Wrz 05, 2009 22:36, w całości zmieniany 7 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lip 20, 2009 22:06 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pcv są tylko do przymiarki a ostateczne wykonanie będzie z kwasówki lub alu rurek zależy co podejdzie lepiej.
A co do stożka - to dlaczego nie do diesla - sprawuje się bardzo dobrze. Początkowo jak został założony to było czuć delikatną różnicę. A dlaczego niby w dieslu nie można stosować stożka?
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1079
Wysłany: Wto Lip 21, 2009 18:09
Nie jestem pewny czy to PCV czy PE (polietylen). Ale wydaje mi się że nie ma lepszego materiału na budowę dolotu, same zalety:
-bardzo niska cena, ~4zł /szt.
-dostępne wiele złączek pod różnymi kątami: 30, 45, 67 i 87 stopni, oraz oczywiście proste rurki:)
-średnica wewnętrzna ~70mm (czyli bardzo typowa dla przepustnic, np blos też taką ma)
-bardzo prosty montaż, szczelne połączenie (uszczelki są jakby podwójne)
-gładkie wewnętrzne ścianki, wogóle się nie brudzą i nie robią oporów powietrzu
-odporne na temperaturę (już ponad 2 lata mam je pod maską i nawet koloru nie zmieniły)
-atermiczność, czyli izoluje przepływające powietrze od gorącego silnika
A więc tak panowie ceny gięcia rury kwasoodpornej fi 50 mm (max do fi 50 bo nie ma większych wkładek) wynoszą:
1 mb rury kwasodopornej fi 50 mm to koszt - 70 zł
każde gięcie to koszt 40 zł
Dziś jadę wykonać jedno gięcie. Foty później.
Gość
Wysłany: Czw Lip 23, 2009 15:02
blue827 napisał/a:
Nie jestem pewny czy to PCV czy PE (polietylen). Ale wydaje mi się że nie ma lepszego materiału na budowę dolotu, same zalety:
-bardzo niska cena, ~4zł /szt.
-dostępne wiele złączek pod różnymi kątami: 30, 45, 67 i 87 stopni, oraz oczywiście proste rurki:)
-średnica wewnętrzna ~70mm (czyli bardzo typowa dla przepustnic, np blos też taką ma)
-bardzo prosty montaż, szczelne połączenie (uszczelki są jakby podwójne)
-gładkie wewnętrzne ścianki, wogóle się nie brudzą i nie robią oporów powietrzu
-odporne na temperaturę (już ponad 2 lata mam je pod maską i nawet koloru nie zmieniły)
-atermiczność, czyli izoluje przepływające powietrze od gorącego silnika
Witam
z kibel rury sobie raczej srocz możesz wybudować
może wymienię wady istotne
1 fajnie się topią pod maską
2 przy turbo fajnie wybuchają
3 nie ma to jak wychodek pod maską
michu1123
bardzo słuszne miejsce na montaż nie zapomnij o obudowie na filtr
Wracamy panowie po kilku dniowej nieobecności.
Do tej pory zdążyłem załatwić kilka spraw. Większość już była wcześniej ale jest już większy komplet.
1. Zakupiłem MBC do turbo - już niedługo będzie montowane i pierwsze próby.
2. Zestaw potrzebny do montażu intercoolera:
- rura od turbo z przyspawaną mufką do prawidłowego podłączenia wskaźnika turbo
- kolektor ssący
- rury kwasoodporne fi 50mm wygięte na giętarce CNC (kąt gięcia 45 stopni)
- kolanka silikonowe
- intercooler z Forda Mondeo MK3
- uszczelka pod kolektor ssąco-wydechowy
- opaski zaciskowe
Tak wygląda przygotowany zestaw do montażu z dociętymi rurami pod wymiar oraz kolankami:
Brakuje jeszcze rurki od EGR do ssącego - szukam
Kilka zdjęć jak to będzie się prezentować - przymiarka.
Z linką gazu poradziłem sobie w taki sposób:
Jeszcze rurka od EGR i będzie komplet i będzie można składać całość i cieszyć się radością z jazdy
michu1123, powiedz mi jedno bo ja tez mam coolera deko wiekszego w zderzaku tzn z 3 razy wiekszy niz ty masz i jak kupiłem takie silikonowe kolanka bez oplotu takie jak masz ty to po pierwszych próbach pękały bez wiekszych oporów i dopiero jak na szrocie cieżarówek kupiłem weże od coolera od ciężarówek to problem się skończył... i testowałeś juz maszyne na tych silikonach?? jakie masz ciśnienie doładowania??
Akurat miałem Coolera od Sprajta 2.9 td i dlatego a poza tym lepsze chłodzenie zapewnia
no właśnie z tymi IC to nie tak do końca jest ze im większy tym lepiej... może znajdę to wkleję ciekawa dyskusje na temat projektowania coolera do miska x zrobionego na 800KM. Cooler finalnie wyszedł wielkościowo na dobra sprawę taki jak kolega zaadaptował, był dokładnie wyliczony pod układ i co ciekawe był ustawiony pod katem... co miało zapewnić odpowiednie zasysanie powietrza oraz zwiększyć jego przepustowość...
dobryziom, Mniejsza o to ja po założeniu Tego owego Coolera odczułem bardzo duzą różnice wiec jestem zadowolony z efektów działania jakie wykonałem...
dobryziom Napisał,
Cytat:
no właśnie z tymi IC to nie tak do końca jest ze im większy tym lepiej...
ale im mniejszy tym przeważnie gorzej wiec reasumując to że mam taki a nie inny jest odczuwalnym dla mnie PLUSEM
Pozdrawiam Firq
jak kupiłem takie silikonowe kolanka bez oplotu takie jak masz ty to po pierwszych próbach pękały bez wiekszych oporów
Ja mam silikonowe kolanka ale w potrójnym oplocie więc powinno wytrzymać Co do coolera to i tak były problemy z dopasowaniem zderzaka. Niby mały ale szeroki i musiałem powycinać 2 wsporniki plastikowe we wlocie zderzaka i usunąć siatkę. Teraz kombinuje coś na nową siatkę w zderzak.
Co do samego coolera to najważniejsze aby był tak ustawiony aby pęd powietrza przechodził przez całą jego powierzchnię. To nie to samo jak w orginale w wersji SDI, gdzieś za lampą umieszczony obok chłodnicy. Mała skuteczność. Wcześniej byłem nastawiony na coolera od megany II bądź od renault cangoo. Ale padło na coolera od mondeo MK3.
[ Dodano: Sro Sie 05, 2009 22:40 ]
Cytat:
michu bardzo profi robota. Estetycznie i profesjonalnie gratuluje.
Dzięki bardzo. Jak będę składał wszystko w jedną całość - będą kolejne zdjęcia z przebiegu prac.
[ Dodano: Sob Wrz 05, 2009 23:28 ]
Odświeżamy temat . W końcu dokończyłem projekt i można się podzielić . Więc zaczynamy.
Ja zwykle nie obyło się bez problemów mimo wcześniej przygotowanych elementów do montażu. Ale o tym później.
Na początek przypomnienie jak wygląda wersja SD
Zaczynamy od odkręcenia 4 szt. śrub od kolektora ssącego i 8 szt. śrub kolektora wydechowego.
W następnej kolejności bierzemy się za odkręcenie 3 szt. śrub od rury z turbo do ssącego (odlew).
Przyszła kolej na odkręcenie śrub od zaworu EGR. I tu pojawił się wielki problem
Śruby tak się zapiekły, że nie dało się ich odkręcić. W ostateczności poszła szlifierka kątowa w ruch. Chwilka i już było gotowe - odcięte śruby i pozostały same szpilki do wykręcenia - tutaj swoją klasę pokazał klucz "francuz". A tak to wyglądało.
Także śruby od samego EGR musiały być odcięte. Niestety zapieczone od nowości czyli już 10 lat. Jak widać niezły syf się nagromadził w kolektorze w wyniku pracy układu EGR.
Resztka rury od EGR z flanszą i uszczelka po demontażu.
Następnie demontujemy stary kolektor ssący od wersji SD i montujemy z wersji SDI.
Ssący SDI Dokręcamy wszystko w odwrotnej kolejności jak w demontażu.
W następnej kolejności przykręcamy przedni dziób od ssącego z SDI.
Dorobiona uszczelka z GAMBIT-u. Stosowany do uszczelniania połączeń kołnierzowych rurociągów parowych, wodnych itp... .
W między czasie podłączyłem MBC . Rozcinamy przewód wychodzący z turbiny do Wastegate, który otwiera zawór upustowy spalin.
Kolej na montaż EGR pod wersje SDI. EGR można wykorzystać z wersji SD wystarczy tylko powierzchnią mocującą rurkę (stary układ w SD) przykręcić do kolektora wydechowego a rurkę od SDI podłączyć zgodnie ze zdjęciem.
I tak by to wyglądało jeśli chodzi o część silnikową.
Chce jeszcze przestawić jak podłączyłem wężyk od wskaźnika turbo do rury od turbo z przyspawaną mufką. Teraz powinno pokazywać prawidłowe ciśnienie jakie dmucha turbinka - wszystko kwestia regulacji MBC. Już wkrótce testy.
Na koniec podłączenie wcześniej przygotowanych rur pod kolanka silikonowe.
Pomógł: 35 razy Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 775 Skąd: Głogów / Leeds w UK
Wysłany: Pon Wrz 07, 2009 11:43
NO super robota, sam przymierzam się do małego upgradu, nie jestem jeszcze zdecydowany jaki intercooler nabyć - jaki by nie był pewnie będzie lepszy od standardowego . Dlaczego zdecydowałeś się na ten od Mondeo? Jak wrażenia z jazdy?
Od mondeo MK3 pasował na wymiar we wlot zderzaka. Ale i tak było trochę rzeźby ze zderzakiem. Niby mały ale szeroki i tu był problem aby zderzak nie był za mocno wypychany przez IC. Trzeba było pozbyć się siatki i wyciąć łączniki we wlocie zderzaka (przegrody plastikowe).
Botanix napisał/a:
Jak wrażenia z jazdy?
No właśnie jakie wrażenia z jazdy ? - jeszcze nie mogę powiedzieć czy lepsze czy gorsze, bo zainstalowałem w między czasie MBC i nie wiem co się dzieje. Auto ciągnie do 100km/h nieźle ale jadąc na 5 biegu - wciskam gaz turbina pompuje ale autko już tak nie przyspiesza jak przed modyfikacją czyli bez IC. Ale zobaczymy muszę ustawić MBC odpowiednio i zobaczymy jak to będzie.
Pomógł: 35 razy Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 775 Skąd: Głogów / Leeds w UK
Wysłany: Pon Wrz 07, 2009 17:20
To może inne pytanie zadam .
Chcę wymienić standardowy intercooler na coś mocniejszego - najlepiej znacznie. Dobrze też jakby się mieścił za siatką, przeróbki jak najbardziej. Co polecacie?
michu a gdzie dostales takie grube opaski bo mi juz rece opadaja od tych normalnych waskich cybantow... wrrr jakis hydrauliczny czy jakis OBI lub tym podobne?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum