Forum Klubu ROVERki.pl :: [r25 2.0 idt 2001r.] 1.5 obrotu kierownicy.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r25 2.0 idt 2001r.] 1.5 obrotu kierownicy.
Autor Wiadomość
blejz 



Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 14
Skąd: Bełchatów



Wysłany: Sob Sie 08, 2009 10:34   [r25 2.0 idt 2001r.] 1.5 obrotu kierownicy.

Witam !
przeszło rok temu kupiłem Roverka 25. miał na sobie oponki 205/50/r15. zdziwił mnie bardzo duży promień skrętu co było pewnie spowodowane tymi oponami. Kierownica obraca się jedynie 1.5 obrotu. teraz mam w swoim przecinaku opony 185/65/r15. możecie mi powiedzieć jak jest u was w autkach? ile obrotów kierownicy jest w standardowych Roverkach i czy da to sie jakoś zmienić?
i jeszcze jedno pytanie odnośnie wyskalowania prędkościomierza. jak wiadomo z powyższego mam niestandardowe opony przez co licznik lekko przekłamuje o tam kilka kilometrów. można to gdzieś ustawić poza serwisem rovera? i ewentualnie ile taka usługa kosztuje i czy dużo przy tym roboty jest?

z góry dzieki za pomoc
pozdrawiam!
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sie 08, 2009 10:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sob Sie 08, 2009 11:32   

U mnie z tego co pamiętam dwa i pół okrążenia i opór...
Zmierz na GPSie jak dużo Ci przekłamuje (nawigacja jest dokładniejsza - u mnie na oryginalnym rozmiarze opon przekłamuje parę km/h)
 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 710
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Sob Sie 08, 2009 11:37   

Jeżeli chcesz mieć w miarę dokładnie wyskalowany prędkościomierz to zmień opony na zalecane przez producenta. :cool: Prędkościomierza nie wyskalujesz. Jedyną opcją byłaby zmiana impulsatora ale raczej wątpię w efekt końcowy. :roll:
Jeżeli chodzi o przekładnię kierowniczą... podobnie. Nie wyregulujesz tego. :roll: Jeżeli kręcenie Ci nie odpowiada to wyjściem jest zakup szybszej przekładni kierowniczej. Jak taką znajdziesz to napisz :razz:
_________________
-Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
 
 
 
blejz 



Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 14
Skąd: Bełchatów



Wysłany: Sob Sie 08, 2009 17:03   

szybszą tzn. taką która daje możliwość więcej razy obrócić kierownicą??
 
 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 710
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Sob Sie 08, 2009 17:07   

blejz napisał/a:
która daje możliwość więcej razy obrócić kierownicą

Nie. Odwrotnie. Szybsza przekładnia zrobi pełny skręt mniejszą ilością obrotów kierownicy.

Swego czasu używałem Mercury Scorpio 2,9l V6 i tam od lewej do prawej było około 2,5 obrotu czyli z prostego troszkę więcej niż obrót i był pełny skręt. Fajnie się tym na śniegu robiło boczki bo łatwo było kontrę złapać :wink:
_________________
-Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
 
 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Sob Sie 08, 2009 18:07   

Przekładnie kierownicze ogólnie mają dwa przelożenia z których wynika ilość obrotów kierownicy. Jeśli układ kierowniczy jest ze wspomaganiem to całkowita ilość obrotów od lewa do prawej zamyka się w trzech obrotach. Układy kierownicze bez wspomagania mają dwa razy większe przełożenie i wynikające z tego 6 obrotów kierownicy. Układów tych nie powinno się zamieniać, wraz z ilością obrotów zmieniają się też taśmy airbagu, kalibracja esp itp.
_________________
Pozdrowienia Piotr.
 
 
blejz 



Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 14
Skąd: Bełchatów



Wysłany: Sob Sie 08, 2009 18:52   

u mnie w autku kierownica się obraca półtora raza co nie powoduje tego, że to już jest taki skręt jak przy 2.5 obrotu. wygląda to tak jak by była zablokowana ta przekładnia lub gdzieś jest jakaś blokada. orientujecie się czy jest taka możliwość aby jak kolwiek zablokować skręt żeby np nie tarła opona o np dolną pokrywę lub jaki kolwiek element przy silniku? jak pisałem wcześniej mialem opony 205/50/r15 jak kupiłem to autko. bardzo szerokie jak na roverka. wkurza troche jak wjade na parking i sie nie moge czasami zmieścić na raz bo robie póltora obrotu kierownicą i stop :/
 
 
 
marek78 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 97
Skąd: Gorlice



Wysłany: Sob Sie 08, 2009 19:50   

Moje oryginalnie stało na 185/55R15 teraz mam 195/50R15 i przy tamtych jak i przy tych licznik przekłamuje 5km-sprawdzone według GPS
_________________
"LOKOMOTYWA 1949"
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sob Sie 08, 2009 20:05   

Licznik jak już przekłamuje to raczej procentowo, im większa prędkość, tym większe przekłamanie.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Sie 10, 2009 10:01   

Krzysi3k5 napisał/a:
U mnie z tego co pamiętam dwa i pół okrążenia i opór...

Kurcze w R200 dieslu jest 3,5 obrotu od max lewa do max prawa :roll: W każdym razie ... za dużo ... wolałbym właśnie jakieś 2,5 obrotu, ale cóż :bezradny:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pon Sie 10, 2009 10:11   

Aż poszedłem i sprawdziłem - 3 obroty od lewa do prawa :P
 
 
Konrad_Zr160
[Usunięty]






Wysłany: Pon Sie 10, 2009 12:06   

Wszystkie benzynowe R25 oraz wolne ZRki powinny miec 3 obroty od - do. Wersja vvc 160 ma ok. 2,77 obrotu - szybciej skreca ale producent musial zastosowac ograniczniki aby 17tki nie tarly o nadkola przy pelnym skrecie ;) Maglownica do vvc jest pratycznie nie do dostania w naszym kraju dla zainteresowanych taka dosc prosta przerobka. Pozdro!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r25 2001r 2.0 dti] 101 czy 105 kM?
wacek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Sro Mar 04, 2009 00:34
Brt
Brak nowych postów [r25 2001r] zegar 24 czy 12 h?
wacek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 17 Wto Mar 17, 2009 09:51
pietro
Brak nowych postów [R25, 1.4, 103 KM, 2001r] szarpanie
przerwy w dostawie mocy na niskch obrotach
niuton Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 26 Nie Lut 28, 2010 13:00
niuton
Brak nowych postów [ MG ZR 160 2001r.] bam tył samochodu pomocy
krzychu1982 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Sro Lut 04, 2009 05:37
krzychu1982
Brak nowych postów [R25 2.0 iDT 2001r] Przepływomierz, przepływka...
Leoon Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 26 Pon Lis 01, 2010 18:15
Leoon



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink