Wysłany: Sob Sie 08, 2009 10:34 [r25 2.0 idt 2001r.] 1.5 obrotu kierownicy.
Witam !
przeszło rok temu kupiłem Roverka 25. miał na sobie oponki 205/50/r15. zdziwił mnie bardzo duży promień skrętu co było pewnie spowodowane tymi oponami. Kierownica obraca się jedynie 1.5 obrotu. teraz mam w swoim przecinaku opony 185/65/r15. możecie mi powiedzieć jak jest u was w autkach? ile obrotów kierownicy jest w standardowych Roverkach i czy da to sie jakoś zmienić?
i jeszcze jedno pytanie odnośnie wyskalowania prędkościomierza. jak wiadomo z powyższego mam niestandardowe opony przez co licznik lekko przekłamuje o tam kilka kilometrów. można to gdzieś ustawić poza serwisem rovera? i ewentualnie ile taka usługa kosztuje i czy dużo przy tym roboty jest?
z góry dzieki za pomoc
pozdrawiam!
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sie 08, 2009 10:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
U mnie z tego co pamiętam dwa i pół okrążenia i opór...
Zmierz na GPSie jak dużo Ci przekłamuje (nawigacja jest dokładniejsza - u mnie na oryginalnym rozmiarze opon przekłamuje parę km/h)
Jeżeli chcesz mieć w miarę dokładnie wyskalowany prędkościomierz to zmień opony na zalecane przez producenta. Prędkościomierza nie wyskalujesz. Jedyną opcją byłaby zmiana impulsatora ale raczej wątpię w efekt końcowy.
Jeżeli chodzi o przekładnię kierowniczą... podobnie. Nie wyregulujesz tego. Jeżeli kręcenie Ci nie odpowiada to wyjściem jest zakup szybszej przekładni kierowniczej. Jak taką znajdziesz to napisz
_________________ -Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
Swego czasu używałem Mercury Scorpio 2,9l V6 i tam od lewej do prawej było około 2,5 obrotu czyli z prostego troszkę więcej niż obrót i był pełny skręt. Fajnie się tym na śniegu robiło boczki bo łatwo było kontrę złapać
_________________ -Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
Przekładnie kierownicze ogólnie mają dwa przelożenia z których wynika ilość obrotów kierownicy. Jeśli układ kierowniczy jest ze wspomaganiem to całkowita ilość obrotów od lewa do prawej zamyka się w trzech obrotach. Układy kierownicze bez wspomagania mają dwa razy większe przełożenie i wynikające z tego 6 obrotów kierownicy. Układów tych nie powinno się zamieniać, wraz z ilością obrotów zmieniają się też taśmy airbagu, kalibracja esp itp.
u mnie w autku kierownica się obraca półtora raza co nie powoduje tego, że to już jest taki skręt jak przy 2.5 obrotu. wygląda to tak jak by była zablokowana ta przekładnia lub gdzieś jest jakaś blokada. orientujecie się czy jest taka możliwość aby jak kolwiek zablokować skręt żeby np nie tarła opona o np dolną pokrywę lub jaki kolwiek element przy silniku? jak pisałem wcześniej mialem opony 205/50/r15 jak kupiłem to autko. bardzo szerokie jak na roverka. wkurza troche jak wjade na parking i sie nie moge czasami zmieścić na raz bo robie póltora obrotu kierownicą i stop
Aż poszedłem i sprawdziłem - 3 obroty od lewa do prawa
Konrad_Zr160 [Usunięty]
Wysłany: Pon Sie 10, 2009 12:06
Wszystkie benzynowe R25 oraz wolne ZRki powinny miec 3 obroty od - do. Wersja vvc 160 ma ok. 2,77 obrotu - szybciej skreca ale producent musial zastosowac ograniczniki aby 17tki nie tarly o nadkola przy pelnym skrecie Maglownica do vvc jest pratycznie nie do dostania w naszym kraju dla zainteresowanych taka dosc prosta przerobka. Pozdro!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum